maglownica -regenerować czy używka
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8450
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
Możliwe. Acz te mosty sa mocno za szerokie do 4R (15 cm szersze) - więc cokolwiek ciekawie to musi wyglądać ...
Re: maglownica -regenerować czy używka
Rokfor czekam wiec na Twoj raport
Chce auto wlasnie na dozywocie a nie jestem wymagajacy, 9ka moglaby byc po uporzadkowaniu przodu i silnika (mam dziwne wycie po nagrzaniu) no i paru tam detali Malo pali i pasuje mi jej szerokosc (mieszcze sie miedzy drzewa).
Cena ktora podales dosc wysoka ale jesli auto ma byc na lata to moze i warto.
a jak wyglada szerokoc mostow z GR w stosunku to 9? duzo trzeba poszerzac nadkola? zeby nie wygladalo to jak rozjechana zaba.
Chce auto wlasnie na dozywocie a nie jestem wymagajacy, 9ka moglaby byc po uporzadkowaniu przodu i silnika (mam dziwne wycie po nagrzaniu) no i paru tam detali Malo pali i pasuje mi jej szerokosc (mieszcze sie miedzy drzewa).
Cena ktora podales dosc wysoka ale jesli auto ma byc na lata to moze i warto.
a jak wyglada szerokoc mostow z GR w stosunku to 9? duzo trzeba poszerzac nadkola? zeby nie wygladalo to jak rozjechana zaba.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8450
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
Y61 ma szerokość prawie taką jak J8 - czyli nieco ponad 160cm. J9 potrzebuje 154cm. Y60 ma węziej - ale nie wiem ile dokładnie, a gruche i tak ma po złej stronie. No a dwa - jest tylko jedno kompatybilne przełożenie patrola i toyoty - to 4,11 z patrola 4,2. Przy czym kompatybilne z toyotową przekłądnią 9,5" - do 8" też nie ma przełożenia 4,11.
Zatem jak już taki dawca - to jednocześnie przedni i tylny most.
Zatem jak już taki dawca - to jednocześnie przedni i tylny most.
Re: maglownica -regenerować czy używka
Tylny i tak mam do wymiany bo zaklejony od ponad roku epoksydem Ale jakby mialo to dzialac to moze warto z 61 zapodac? Sam bym sie za to pewnie nie bral bo brak pomocy i sprzetu. Jak widzialbys takie rozwiazanie, jak z czasochlonnoscia? Jaki bylby komfort i czy w ogole by byl?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8450
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
Oba mosty z Y61?
Ciężkie. A przedni i tak wymaga "przestawienia" gruchy na lewą stronę. Dodatkowo - standardowe przełożenia parcha 2,8 (czyli najpopularniejsze - i najtańsze) to ok. 4,6. Trochę wolno, jak na klekota J9 - wyjdą dosyć niskie prędkości przelotowe - albo trzymanie siilnika powyżej 3 tysi rpm.przy prędkościach kole stówy.
Dwa - zerknij sobie na ceny i dostępność. Nie ma różowo - rynek używek się wyczyścił z tych tajli. Zostało trochę anglików - ale do nissana nie wystarczy wąs zwrotnicy, jak w toytoyach, żeby z anglika zrobić LHD - trza całą zwrotnicę.
Ciężkie. A przedni i tak wymaga "przestawienia" gruchy na lewą stronę. Dodatkowo - standardowe przełożenia parcha 2,8 (czyli najpopularniejsze - i najtańsze) to ok. 4,6. Trochę wolno, jak na klekota J9 - wyjdą dosyć niskie prędkości przelotowe - albo trzymanie siilnika powyżej 3 tysi rpm.przy prędkościach kole stówy.
Dwa - zerknij sobie na ceny i dostępność. Nie ma różowo - rynek używek się wyczyścił z tych tajli. Zostało trochę anglików - ale do nissana nie wystarczy wąs zwrotnicy, jak w toytoyach, żeby z anglika zrobić LHD - trza całą zwrotnicę.
Re: maglownica -regenerować czy używka
W Inter Cars są maglownice Lauber w cenie 1595,-
Zna ktoś? Tam jest napisane, że produkt jest regenerowany, ale dają dwa lata gwarancji.
Testował ktoś?
Zna ktoś? Tam jest napisane, że produkt jest regenerowany, ale dają dwa lata gwarancji.
Testował ktoś?
Re: maglownica -regenerować czy używka
Niestety nie ma szans kupić. W Lauberze do września brak listew zębatych i w związku z tym nie przyjmują do regeneracji.
Re: maglownica -regenerować czy używka
możesz swoją dać do regeneracji, w mojej okolicy to jakiś tysiak z groszami.
Re: maglownica -regenerować czy używka
Już wiem jak z tym jest. Mam kumpla, który zajmuje się sprzedażą części do samochodów. W 95% są to osobówki, ale o 4x4 też ma jakieś pojęcie. Przez jego ręce przechodzą tysiące części więc dysponuje już pewnymi danymi statystycznymi. Zapytany o części Lauber z IC powiedział, że to naprawdę zmarnowane pieniądze. Jest ok. 50% szans na to, że magiel będzie ciekł jeszcze przed założeniem Luzy są bardzo prawdopodobne. Oczywiście to jest na gwarancji więc trzeba oddać i wymienią, ale:Jerry pisze:W Inter Cars są maglownice Lauber w cenie 1595,-
Zna ktoś? Tam jest napisane, że produkt jest regenerowany, ale dają dwa lata gwarancji.
Testował ktoś?
- czasem po prostu nie mają na co wymienić,
- i tak trzeba zrobić robotę (demontaż, montaż, transport), za którą nikt nam nie zwróci.
Generalnie złom regenerowany po taniości. Trzeba by mieć dużo szczęścia, żeby to zadziałało.
Re: maglownica -regenerować czy używka
Ja już raz regenerowałem w Lauber. Wytrzymała 4 lata. Problem zaczął się od drobnego uszkodzenia wgniecenia listwy. Tym razem robiłem to gdzie indziej.
Żeby to dobrze zrobić (regenerację) trzeba by zamiast szlifować listwę i dorabiać elementy pod wymiar, wymienić ją na nową + dać nowe oryginalne uszczelnienia. Ale tego w 1000-1500 zł nie da się zmieścić
Wszystkie części są dostępne tylko sumaryczna cena nie będzie niska.
Żeby to dobrze zrobić (regenerację) trzeba by zamiast szlifować listwę i dorabiać elementy pod wymiar, wymienić ją na nową + dać nowe oryginalne uszczelnienia. Ale tego w 1000-1500 zł nie da się zmieścić
Wszystkie części są dostępne tylko sumaryczna cena nie będzie niska.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8450
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
Plus tłok, cylinder, a i od syfu w płynie przy zużytej listwie leci również sterownik hydrauliczny. Zwykle też również pompa.
Re: maglownica -regenerować czy używka
Zgadza się. U mnie poleciała pompa. Właśnie czekam na części.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8450
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: maglownica -regenerować czy używka
Samo szlifowanie listwy to też nie tak prosto. Owszem, wałek szlifuje się łatwo - ale w listwie zużywają się również zęby. Nierównomiernie - czyli w środkowej części znacznie bardziej niż na końcach. A szlifowanie zębów - to już nie zwykła uniwersalna szlifierka do wałków ...
Re: maglownica -regenerować czy używka
Jeszcze można próbować kasować luz bez szlifowania ale to nie zawsze wychodzi. Jest tutorial w internecie: http://www.ttora.com/forum/showthread.php?t=160576
Re: maglownica -regenerować czy używka
Czy ktoś ćwiczył może przekładnię kierowniczą do 90-ki z Chin?
Cena za "nową" jak za regenerację starej, liczac nawet z cłem i przesyłką.
Ciekawe, czy to coś warte jest?
https://pl.aliexpress.com/item/Brand-Ne ... autifyAB=0
Cena za "nową" jak za regenerację starej, liczac nawet z cłem i przesyłką.
Ciekawe, czy to coś warte jest?
https://pl.aliexpress.com/item/Brand-Ne ... autifyAB=0