Sprężyny tył

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Sprężyny tył

Post autor: raczek »

Po wymianie zderzaka tylnego na stalowy oraz wrzuceniu na niego zapasu 33"
trochę siadł tył. Chciałbym wymienić tylne sprężyny - jakie i jakiego producenta polecacie ?
Amortyzatory wymieniałem jakies 2 lata temu na Ironman +2" gazowe czy powinny tez byc wymienione ?
Dzieki za wszystkie porady.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: Zibi »

amortyzatory masz pewnie gazowo olejowe. A springi polecam z lovellsa https://www.escape4x4.pl/pl/p/Komplet-2 ... RR46HD/234

Awatar użytkownika
macieq
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2008, 07:39
Auto: 4runner V6
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: macieq »

Po 3 latach tak wyglądają sprężynyObrazekObrazek

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: raczek »

Jezeli to Lovells to masz 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów.

Awatar użytkownika
macieq
Posty: 164
Rejestracja: 25 cze 2008, 07:39
Auto: 4runner V6
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: macieq »

"gwarancja nie obejmuje powłoki lakierniczej"

slash66
Posty: 31
Rejestracja: 16 lis 2014, 18:47

Re: Sprężyny tył

Post autor: slash66 »

Tak samo wyglądały Ironmany po roku .Pewnie produkowane w Chinach jak prawie wszystko .Założyłem używki z piętnastoletniego landa i działają i wyglądają o niebo lepiej.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: raczek »

lovells i ironman to ta sama polka
widac po cenie pewnie w TT czy OME
powloke pewnie maja inna tylko czy warto placic 2x.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: luk4s7 »

Cena czyni cuda. Nie zawsze drożej znaczy lepiej natomiast nigdy tanio nie jest dobrze (zakładając uczciwość).

Każdy więc musi sam sobie odpowiedzieć. Zawsze można zdjąć, oczyścić, zabezpieczyć i pomalować. Jak się da zrobić to komuś uczciwie to razem z zakupem jesteśmy na poziomie porządnych sprężyn kupionych od razu.
No ale... cena czyni cuda

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: sebastian44 »

Dobinsony o ile pamietam też po jednej zimie ładnie pokryły sie rudym. Ciekawym czy te OME są faktycznie lepsze. Ja póki co zostaje przy oryginałach które wciąż wygladaja i działają prawie jak z fabryki.

Awatar użytkownika
raczek
Posty: 267
Rejestracja: 06 paź 2016, 23:01
Auto: FJ80 1992 & J15-RC'15 2017
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: raczek »

moje fabryczne tez dzialaja i wgladaja ale jak pisalem pozmianie zderzaka i dolozeniu kola
tyl siedzi. stad potrzeba zmiany sprezyn na + kg ;)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: sebastian44 »

Możesz jeszcze dołożyć podkładki i zostać przy oryginałach.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: Zibi »

Znawcom powłoki lakierniczej polecam przejrzenie także innych produktów. OME po roku nie miało farby tylko jest mniej widoczne, bo czarna schodzi. To jest bardzo indywidualna sprawa w każdym pojeżdzie i zależy od terenu w jakim się jeżdzi, prędkości ( odbijanie kamieni) czy używania soli. Na pewno uważacie, że autem terenowym jeżdzi się na lakierze??? Ile musi minąć lat aby rdza dokonała takiego wżeru aby mogło to zmienić charakterystykę sprezyny??? I czy to wygląda na chińską fabrykę?? http://www.lovells.com.au

slash66
Posty: 31
Rejestracja: 16 lis 2014, 18:47

Re: Sprężyny tył

Post autor: slash66 »

Pewnie masz rację na rdzy się nie jeżdzi ,ale czemu sprężyny montowane na tak zwany pierwszy montaż po 15 latach wyglądają lepiej niż roczne renomowanej firmy.Jeżdżę tak samo jak wcześniej.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: Zibi »

Może dlatego, ze są niższe i mniejszy prześwit zatrzymuje nie tylko kamienie, piasek ale i obieg soli?? a moze dlatego, że jako krótsze podlegają mniejszym naprężeniom i skokowi? Może dlatego, że mniejszy prześwit pozwala na mniej w terenie więc i nie myje się karcherem co kilka dni pod dużym ciśnieniem? Nie wiem, ale to bardzo indywidualna sprawa dla każdego pojazdu. I marka niewielkie tu ma znaczenie - w 4 moich toyotach były 4 różne zawieszenia. I w kazdym po roku pojawiłą się korozja - bo tak auta były użytkowane.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Sprężyny tył

Post autor: sebastian44 »

A może dlatego że wszystkie aftermarketowe zawieszenia jakie widziałem mają po prostu powłoke lakierniczą gorszej jakości? :D Może na rdzy sie nie jezdzi ale przy wyliftowanym aucie fajnie wyglada ładne zawieszenie, a niestety seledynowy, niebieski czy jakis tam inny oczojebny kolorek szybko zamienia sie w rudy i po roku-dwóch nasze piekne nowe zawieszenie za kupe kasy wyglada gorzej niż oryginały które poszły niedawno na śmietnik. Dla mnie to JEST kiepska jakość i nikt mi nie wmówi że zaszkodziło mycie karcherem, jazda w terenie czy faza ksieżyca.

ODPOWIEDZ