Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 20 paź 2018, 14:50
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 06 cze 2018, 20:14 
Offline

Rejestracja: 20 gru 2016, 13:40
Posty: 34
MłodyWilk pisze:

kilka razy już spotkałem się z opinią, że w 163KM wtryski były duuużo trwalsze niż w 173KM.


U mnie 122kW czyli 166KM i niestety wtryski były do wymiany. Co by znaczyło, że nie ma reguły ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2018, 21:15 
Offline

Rejestracja: 29 maja 2018, 17:06
Posty: 21
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: 1KD-FTV, J120
A tak z innej beczki, ma ktoś info jakimi momentami dokręcać śruby:
-wtryski (a raczej wsporniki które je trzymają)
-pokrywę zaworów
-śruby przepustnicy

Albo może ktoś z was ma jakąś pdf-kę gdzie było by to napisane? Nigdzie w necie nie znalazłem. Będę wdzięczny za pomoc :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2018, 23:14 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 415
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
W ksiazce Haynesa jest to podane.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lip 2018, 11:00 
Offline

Rejestracja: 27 mar 2018, 16:15
Posty: 3
Lokalizacja: Poznań
Auto: TLCj12
CooL pisze:
MłodyWilk pisze:

kilka razy już spotkałem się z opinią, że w 163KM wtryski były duuużo trwalsze niż w 173KM.


U mnie 122kW czyli 166KM i niestety wtryski były do wymiany. Co by znaczyło, że nie ma reguły ;-)


Z jakim kosztem należałoby się liczyć, gdyby okazało się, że wtryskiwacze są do:
a) regeneracji
b) do wymiany?

Swoją drogą znajomy, który pracuje w Toyocie stwierdził, że tych wtryskiwaczy się nie regeneruje, tylko wymienia i to najlepiej na oryginalne (o ile są jakieś zamienniki). Mowa była o mojej TLC120 D4D 163kM. Na ile to może być prawda?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lip 2018, 15:49 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15129
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Są wtryskiwacze nowe i regenerowane w fabryce Denso. Innego rodzaju regeneracje u Pana Kazia itp to strata pieniędzy. Toyota sprzedaje jedne i drugie. Ceny musisz sobie posprawdzać. Trzeba przy tym wymienić uszczelki góry dekla. Oczywiście są tacy co ich nie wymieniają z oszczędności bo komplet to około 700 pln. A robocizna też jest zależna od warsztatu. Szukaj takiego który ma sprzęt do rejestracji wtrysków za pomocą testera serwisowego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lip 2018, 22:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Z tego co słyszałem, to nie fabryka je regeneruje - a warsztat w PL. Tyle, że ponoć jest jedynie jeden, który uzyskał certyfikację Denso, a co za tym idzie technologie i sprzęt. I całość refabrykacji w PL idzie faktycznie przez ta firmę.

Jest to wyłącznie info jako ciekawostka - bo z info wynika, że refabrykacja idzie wyłącznie przez sieć serwisową - wspomniany warsztat nie realizuje zleceń innych niż aso toyoty (w kwestii refabrykacji wtryskiwaczy Denso).

Pisze o tym dlatego - że pojawiają sie na portalach oferty regenerowanych wtryskiwaczy densowskich w cenie niższej niż aso. No więc - nie ma takiej możliwości, żeby refabrykacja przeszła przez ten warsztat i wyszła w cenie poniżej ceny aso. Oznacza to, że takowe oferty to "regeneracja" (celowo w cudzysłowiu) poza sprzętem autoryzowanym. Da się tak - bo są dostępne końcówki wtryskiwaczy, czy elementy sterujące, poza siecią serwisową. Ale poza siecią serwisową nie istnieje sprzęt do kalibracji.

Tłumacząc na polski - "regeneracja" może odbyć się na oryginalnych tajlach (przykładowo końcówka densowska do 1KD-FTV kosztuje nieco ponad 200 zeta) - ale jeżeli wtryskiwacz nie zostanie prawidłowo skalibrowany na wydajność - to nie jest to żadna regeneracja. Za prawidłową dawkę odpowiedzialna jest nie tylko sama końcówka wtrysku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 lip 2018, 22:43 
Offline

Rejestracja: 29 maja 2018, 17:06
Posty: 21
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: 1KD-FTV, J120
A no masz całkowitą rację ale mój problem rozwiązałem po przez wymianę wtryskiwaczy na nówki sztuki, stwierdziłem że regeneracja nie ma sensu jeśli nowe znalazłem w cenie regenerowanych (w Toyocie powiedzieli mi 1000 za sztukę za regenerację a ja za 980 zł znalazłem nową sztukę). Póki co założyłem na oryginalnych uszczelnieniach itd jeździ. I co ciekawe, skończyło się kopcenie na czarno :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lip 2018, 9:35 
Offline

Rejestracja: 27 mar 2018, 16:15
Posty: 3
Lokalizacja: Poznań
Auto: TLCj12
Gdzie dostałeś te nówki? Denso?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lip 2018, 12:38 
Offline

Rejestracja: 29 maja 2018, 17:06
Posty: 21
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: 1KD-FTV, J120
W necie ale nie jestem w stanie teraz ci podać strony sklepu. Napisz mi na priv to go znajdę i Ci podeśle


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 lip 2018, 12:39 
Offline

Rejestracja: 29 maja 2018, 17:06
Posty: 21
Lokalizacja: Górny Śląsk
Auto: 1KD-FTV, J120
Tak, mówimy o Denso


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sie 2018, 12:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 20:36
Posty: 328
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: KDJ 95
w J9 wygląda na to, że uszczelki pokrywy występują ale tylko z całą pokrywą..w J12 nawet to poprawili:)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 sie 2018, 23:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2009, 15:49
Posty: 895
Lokalizacja: W-wa
Auto: VZJ90, KDJ120
CooL pisze:
MłodyWilk pisze:

kilka razy już spotkałem się z opinią, że w 163KM wtryski były duuużo trwalsze niż w 173KM.


U mnie 122kW czyli 166KM i niestety wtryski były do wymiany. Co by znaczyło, że nie ma reguły ;-)


Ja jednak widzę regułę, 163-konne wersje 1KD-FTV z J9 i wczesnych J12 tłuką czasami kosmiczne przebiegi bez ruszania układu wtryskowego, wszystkie późniejsze D4-D w J12 (a przy okazji młodsze) jakoś gorzej z tym sobie radzą. A umówmy się, że statystycznie w starszych wozach przebiegi raczej mniejsze nie są.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sie 2018, 22:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 gru 2007, 20:36
Posty: 328
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Auto: KDJ 95
info z postu wyżej nieaktualne,
uszczelki do dostania w oryginalnych opakowaniach toytoyowych...
dwa ASO nie ogarnęły i tak powstało przekłamanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group