Blokada tylnego dyfra

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: PblO »

Czy części 4145035030 i 4145035031 to to samo i będzie pasować do mojego?

Zgodnie z katalogiem 4145035030 to mój numer, ale 4145035031 znalazłem nówkę za 400€ więc chętniej wydam mniej niż więcej.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Zapytaj w ASO. Ichniejsze oprogramowanie pokazuje zgodność, jeżeli starszy numer części przechodzi w nowszy.

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: PblO »

Sprawdziłem, oba są ok.

satyrbb
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2018, 22:46

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: satyrbb »

Mirekk pisze:Sprzedający tak chętnie odpowiada na pytania, że raczej sobie go odpuszczę.
To dziwne bo dziś zadzwoniłem bo w zasadzie mało informacji było. Sprzedający bardzo normalny w odbiorze. I się zdecyduję na to. W tej samej cenie można zamiast pneumatycznego sterowania zakupić z elektrozaworem. W dieslu ponoć nie ma konieczności montowania kompresora nawet bo chodzi na podciśnieniu. Montują to do zmot - ich patent.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: rolkos »

satyrbb pisze: W dieslu ponoć nie ma konieczności montowania kompresora nawet bo chodzi na podciśnieniu. Montują to do zmot - ich patent.
Co się dzieje w dieslu z podciśnieniem jak wężyk się rozłączy przy blokadzie i jesteś w wodzie po mosty?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: Rokfor32 »

Zassa do pompy próżniowej, a potem do wnętrza silnika.

Na marginesie - każda benzyna ma do oporu podciśnienia do dyspozycji ... :wink:

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: sebastian44 »

Hmm, własnie, jak to jest z tym podciśnieniem, w dieslu jest specjalna pompa vacu, w benzynie widziałem tylko wężyk idący do kolektora powietrza i to on wspomaga hamulce. W benzynach pompy vacu nie sa potrzebne?

EDIT: sam sobie odpowiedziałem "Silnik wysokoprężny nie wytwarza tak dużego podciśnienia jak silnik benzynowy, dlatego stosowane są mechaniczne pompy próżniowe. Zanim zaczniemy wydawać oceny odnośnie wymiany poszczególnych elementów samochodowych, należy sprawdzić samo źródło energii, czyli mechaniczną pompę, lub sprawdzić w silniku benzynowym, jakie panuje podciśnienie w głównej magistrali powietrznej. "

https://warsztat.pl/dzial/100-autoelekt ... ia-2,61717

Pamietam że w dieslu kiedyś miałem problem z ta pompą, szcześliwie benzyna jej nie posiada...

mazmac
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2017, 23:03

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: mazmac »

Witam,
Czy tego pacjenta da się uratować. Obudowa w rozsypce jak widać na zdjęciu. Poprzedni właściciel nie używał blokady, myślę że wcześniejszy też nie specjalnie.
Auto mam od niedawna i zastanawiam się czy da się to zreanimować czy raczej do kosza i wstawić używkę lub jakiś inny patent. Wszystkie wskazówki jak najbardziej wskazane.
Załączniki
20180629_203004_.jpg
(230,12 KiB) Pobrany 43 razy

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: everybike »

z tej już nic nie będzie. Raczej idź w pneumatyczne sterowanie. Taka jest seryjnie w Pajero II. Miałem , była niezawodna i nie raz się przydała!

mazmac
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2017, 23:03

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: mazmac »

Ma ktoś może jakiś sprawdzony patent żeby zastąpić fabryczną blokadę na coś co będzie pewne i nie będzie wymagało szczególnej troski tak jak ma to miejsce w oryginale. Nie chciałbym wkładać dodatkowych przycisków czy wajch itp. i nie możliwie ingerować w wygląd wnętrza więc musiałoby to być podłączone do oryginalnego pokrętła DIFF-LOCK
Może ktoś przerabiał ten temat i ma sprawdzone rozwiązanie, widzę że jest on drążony od dość dawna.

pozdro

Awatar użytkownika
PblO
Posty: 578
Rejestracja: 07 maja 2018, 14:29
Auto: LX450 '97, RJ70 '85, FZJ80 '97
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: PblO »

Też jestem na etapie poszukiwań i z tego co biorę pod uwagę to albo oryginał albo pneumatyka ARB. Jest jeszcze to coś z allegro - też pneumatyczne rozwiązanie ale sporo tańsze, tylko czy działa jak należy... poza sprzedającym nikt na ten temat nic nie wie.
Wszystko da się połączyć tak, żeby załączało się oryginalnym pokrętłem, ja jednak nie pogardzę dodatkowym pstryczkiem ARB ;)

mazmac
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2017, 23:03

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: mazmac »

to coś z allegro jest kuszące, podstawowe pytanie to czy tanie znaczy do bani czy w tym przypadku jest inaczej.

satyrbb
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2018, 22:46

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: satyrbb »

Niebawem Wam odpowiem zamierzam to kupić .

mazmac
Posty: 56
Rejestracja: 13 kwie 2017, 23:03

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: mazmac »

To ja czekam na info. Jakby Ci się udało zrobić jakieś foty po drodze to pewnie bedzie yocenna rzecz.

Awatar użytkownika
truten
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2018, 23:29
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: Blokada tylnego dyfra

Post autor: truten »

Elo
A ja ukrecilem kabel odkracajac czujnik, niestety weszlo tam bloto i kamyk, dopiero jak go odkrecilem i wydlubalem srubokretem kamyk i stwardniale bloto dala sie wtyczka odpiac niestety kable ukrecily sie przy samej wtyczce, gdzie kupie taka wtyczke numer na niej to 11250. Macie moze pomysl ? Widzialem na abayu ale czas oczekiwania ponad tydzien (z bulgarii) w polsce dotepne sa czujniki z dluzszymi kablekami ale dalej bez wtyczki.

Mialem objaw ze mrugala mi kontrolka ze blokada nie zapieta, ale jednak za ktoryms razem sie zapiela, niestety po wylaczeniu blokady dalej blokada zapieta, i niestety na asfalcie pry zakretach 90 stopni jest to omcno odczuwalne juz widac po oponach ze troche je zdziera, jutro rozbiore silniczek i przeczyszcze. Natomiast szukam takiej wtyczki z kabelkami dluzszymi niz u mnie 2-3 mm ;)

Pozdrawiam
Truten vel Zibi

ODPOWIEDZ