Zjeżdzał na wciśniętym sprzęgle. Własna głupotajezus pisze:O tym że głowica jest przykręcona to wiem, ale by szpilki po jakimś przebiegu wymieniać.....to nowość. Przy okazji zapewne uszczelkę pod głowicą, o planowaniu już nie wspomnę.Mirekk pisze:Ale z drugiej strony, byłem na spotkaniu organizowanym przez Passion4Travel z niejakim Krzysztofem Serowcem, który zjechał Amerykę Płd. 135-ką i awarie jakie tam miał, były całkeim typowe dla wszystkich samochodów - zaniedbał wymianę szpilek w głowicy przy ok. 200 tys. więc mu pekła, nalał mazutu zamiast oleju napędowego więc mu się zaklajstrował układ paliwowy i zjechał z górki na właczonym reduktorze, rozpędzając się do jakichś 80 km/h więc mu poszedł reduktor. Dokładnie to samo mogło się zdarzyć w innym samochodzie.
Reduktora w terenówkach zazwyczaj używa się właśnie do zjazdów i podjazdów, więc jak się zdołał napędzić do 80 km/h to już samo w sobie świadczy o partactwie przy projektowaniu LR-ów. Nawet przy automacie takie sytuacje mieć miejsca nie powinny.
No to było już o marce innej niż wszystkie......wróćmy do naszych realów.
Opinie defender 2011
Moderator: luk4s7
Re: Opinie defender 2011
Re: Opinie defender 2011
Nie wiem dlaczego ale dyżyrnym tematem w LR są klękające krzyżaki. Z tego co się czyta to w zasadzie bez zapasowych krzyżaków LR to można latać tylko wokół komina. Zresztą jeden z moich znajomych wyleczył się z landrowerozy właśnie po tym jak podczas powrotu z Chorwacji poszedł mu krzyżak a w następstwie wał zrobił niezłe zamieszanie w podwoziu.
Re: Opinie defender 2011
I ponoć jak się zapali rezerwa, to zaciera się pompa paliwa.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Opinie defender 2011
Ponieważ mam 10 letnie z doświadczenie z LR, to powiem co do krzyżaków, to siadały mi regularnie, aż ktoś mądry poradził mi żeby smarować krzyżaki co 2-3 tys km. Od kiedy zacząłem smarować, to problem zniknął i od tego czasu żaden krzyżak mi nie wysiadł.
Co do siadającej pompy przy zapalającej się rezerwie, to nie jest prawda. Co do ciekawych rozwiązan układu układu paliwowego, to w Disco II angielscy inżynierowie przenieśli filtr paliwa spod maski silnika do tylnego nadkola. Brawo! W zimie filtr był lodowym soplem....
Zrobiłem modyfikacje i przeniosłem filtr do komory silnika i założyłem grzanie filtra paliwa. Problemy z odpalaniem w zimie się skończyły.
Co do siadającej pompy przy zapalającej się rezerwie, to nie jest prawda. Co do ciekawych rozwiązan układu układu paliwowego, to w Disco II angielscy inżynierowie przenieśli filtr paliwa spod maski silnika do tylnego nadkola. Brawo! W zimie filtr był lodowym soplem....
Zrobiłem modyfikacje i przeniosłem filtr do komory silnika i założyłem grzanie filtra paliwa. Problemy z odpalaniem w zimie się skończyły.
Re: Opinie defender 2011
Czy byłbyś tak miły i napisał o tym więcej? Z góry dziękuję.Darek Hil-Lj70 pisze: i założyłem grzanie filtra paliwa.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Opinie defender 2011
Proszę bardzo,
wymontowałem mocowanie filtra w nadkolu i połączyłem przewody paliwowe sprzed i po filtrze.
Przewody paliwowe ida oczywiście do komory silnika, w komorze założyłem podgrzewane mocownie filtra paliwa (oryginał VW - akcesoryjny), które pasowało do oryginalnego filtra paliwa LR. Sterowanie było automatyczne, tzn. przy okreslonej niskiej teperaturze powietrza automatycznie się załączał i dodatkowo założyłem manualny włacznik.
I to wszystko.
wymontowałem mocowanie filtra w nadkolu i połączyłem przewody paliwowe sprzed i po filtrze.
Przewody paliwowe ida oczywiście do komory silnika, w komorze założyłem podgrzewane mocownie filtra paliwa (oryginał VW - akcesoryjny), które pasowało do oryginalnego filtra paliwa LR. Sterowanie było automatyczne, tzn. przy okreslonej niskiej teperaturze powietrza automatycznie się załączał i dodatkowo założyłem manualny włacznik.
I to wszystko.
Re: Opinie defender 2011
Super, ale ja się zastanawiam cały czas co jest nie tak z LR że te krzyżaki (szczególnie w DII) padają jak muchy po muchozolu.Darek Hil-Lj70 pisze:Ponieważ mam 10 letnie z doświadczenie z LR, to powiem co do krzyżaków, to siadały mi regularnie, aż ktoś mądry poradził mi żeby smarować krzyżaki co 2-3 tys km. Od kiedy zacząłem smarować, to problem zniknął i od tego czasu żaden krzyżak mi nie wysiadł.
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Opinie defender 2011
Przeciez nikt przytomny nie zakłada oryginałów, które kosztują kosmicza cene, bo LR nie jest ich producentem. Ja zakładałem krzyżaki markowych producentów (nie chińskie, bo ich wtedy nie było) i jak pisałem, od kiedy zacząłem często je smarować problemu nie było.
Re: Opinie defender 2011
A jak często smarujesz w Toyocie?
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Opinie defender 2011
co 4-5 tysięcy, profilaktycznie
Re: Opinie defender 2011
Zostało Ci
Myśłem, że Cię złapie, że tylko na przeglądach okresowych
Myśłem, że Cię złapie, że tylko na przeglądach okresowych
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
- Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
- Kontakt:
Re: Opinie defender 2011
Trauma po LR została
Postanowiłem zmienić LR na Toyote jak w DII po zamknieciu auta pilotem nie dało się wyłączyć immobilaizera i przez 3 miesiące nikt w Wawie nie potrafił go wyłączyć. Po tym jak udało się ponownie auto odpalić (kosztowało mnie to kilka tysięcy w sumie), auto sprzedałem.
Postanowiłem zmienić LR na Toyote jak w DII po zamknieciu auta pilotem nie dało się wyłączyć immobilaizera i przez 3 miesiące nikt w Wawie nie potrafił go wyłączyć. Po tym jak udało się ponownie auto odpalić (kosztowało mnie to kilka tysięcy w sumie), auto sprzedałem.
Re: Opinie defender 2011
mowcie co chcecie... ale ladny jest skubany....
- Jake
- Moderator
- Posty: 2401
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: Opinie defender 2011
DII czy Def?fazi1973 pisze:mowcie co chcecie... ale ladny jest skubany....
Re: Opinie defender 2011
Defender 2010 rocznik Jaky przelozyc wszystko z toyoty do tego Defendera hmmm...
- Załączniki
-
- stefan-td5-defender-tough-tourer-10-cropped (Mobile).jpg (46,19 KiB) Przejrzano 7252 razy