Zawieszenie do J95 -
Moderator: luk4s7
Zawieszenie do J95 -
Przewertowałem wiele tematów na ten temat i mam troche mętlik w głowie
Mam pełna swiadomośc, że lift "niszczy" sworznie i przekładnię kierowniczą.
Uzytkuje auto z zabudowa bagażnika i bagaznikiem dachowym + troche gratów w środku, więc przydałby sie tył na +70-100kg, natomiast z przodu obcierają mi opony BFG AT 265/75/16 i to jest glowny klopot.
Auto jeździ na poludniu Europy 90% asfalt 10% kamieniste i szutrowe szlaki, bez topienia w blocie itp.
Wydaje sie ze prześwit, który mam jest w zupelności wystarczający, ale wkurzają mnie obcierające o zderzak opony i z dodatkowym ociązeniem przysiadł mi trochę tył.
Pytania do Was są takie:
1. Na co zmienic oryginalny zawias?
2. Moze minimalny lift przodu? 1 cał
3. Czy zderzak stalowy rozwiązuje problem ocierania kół 265/75r16 przy zawieszenieu bez liftu?
4. Jakie elemnety warto wymienic przy wymianie amortyzatorów i sprężyn, moze jakieś elastomery włożyc?
z góry dzieki za Wasze sugestie.
Mam pełna swiadomośc, że lift "niszczy" sworznie i przekładnię kierowniczą.
Uzytkuje auto z zabudowa bagażnika i bagaznikiem dachowym + troche gratów w środku, więc przydałby sie tył na +70-100kg, natomiast z przodu obcierają mi opony BFG AT 265/75/16 i to jest glowny klopot.
Auto jeździ na poludniu Europy 90% asfalt 10% kamieniste i szutrowe szlaki, bez topienia w blocie itp.
Wydaje sie ze prześwit, który mam jest w zupelności wystarczający, ale wkurzają mnie obcierające o zderzak opony i z dodatkowym ociązeniem przysiadł mi trochę tył.
Pytania do Was są takie:
1. Na co zmienic oryginalny zawias?
2. Moze minimalny lift przodu? 1 cał
3. Czy zderzak stalowy rozwiązuje problem ocierania kół 265/75r16 przy zawieszenieu bez liftu?
4. Jakie elemnety warto wymienic przy wymianie amortyzatorów i sprężyn, moze jakieś elastomery włożyc?
z góry dzieki za Wasze sugestie.
Re: Zawieszenie do J95 -
Mateusz, zgodnie z rozmową sugeruję Terrain Tamer'a. Mam na aucie komplet amortyzatory i sprężyny bez liftu (szczegóły w linku poniżej). Po zmianie nie tylko auto zaczęło się prowadzić świetnie ale i tył już nie przysiada po załadowaniu. Na komforcie nie ucierpiało zupełnie nic!
Dla większych kół, czyli takie jak masz, lift rozwiąże problem ocierania i dobijania tyłu.
Sugeruję:
Sprężyny:
Przód: TTCS-1405 (+40mm, +50kg)
Tył: TTCS-15-7 (+40mm, +100kg)
Amortyzatory:
Przód: TGSP90F
Tył: TGSP90R
Zajrzyj tutaj po szczegóły https://terraintamer.com/images/pdf/Sus ... /SK002.pdf
Co do przekładni i sworzni - na przekładnie nie wpływa. Na sworznie wpływa wtedy kiedy zawias z przodu stoi, sworznie wybite lub ch...owe oraz kiedy zawias jest za twardy. Ten od Terrain Tamer'a jest komfortowy więc nie będzie katował budy ani reszty zawieszenia. No ale wiadomo że pozostałe elementy zawieszenia muszą też być zdrowe.
Dla większych kół, czyli takie jak masz, lift rozwiąże problem ocierania i dobijania tyłu.
Sugeruję:
Sprężyny:
Przód: TTCS-1405 (+40mm, +50kg)
Tył: TTCS-15-7 (+40mm, +100kg)
Amortyzatory:
Przód: TGSP90F
Tył: TGSP90R
Zajrzyj tutaj po szczegóły https://terraintamer.com/images/pdf/Sus ... /SK002.pdf
Co do przekładni i sworzni - na przekładnie nie wpływa. Na sworznie wpływa wtedy kiedy zawias z przodu stoi, sworznie wybite lub ch...owe oraz kiedy zawias jest za twardy. Ten od Terrain Tamer'a jest komfortowy więc nie będzie katował budy ani reszty zawieszenia. No ale wiadomo że pozostałe elementy zawieszenia muszą też być zdrowe.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Zawieszenie do J95 -
Jeżeli masz auto z zabudową czyli auto typowo wyprawowe to na tył nie +70-100 ale +200 kg i to jest absolutne minimum. Nic nie kombinuj tylko zakładaj 2 calowy lift lovells/profender z regulowanymi amortyzatorami na przód.
amortyzatory: https://www.escape4x4.pl/pl/c/J9/1689
spręzyny: przód jeśli nie masz wyciągarki i stalowego zderzaka to medium https://www.escape4x4.pl/pl/p/Komplet-2 ... -TFR72/251
na tył musisz dac HD, bo jak załadujesz auto na wyprawę to będziesz pływac po drodze. https://www.escape4x4.pl/pl/p/Komplet-2 ... RR73HD/254
Za 2360 zł masz markowy lift z długoletnią gwarancją. Przód możesz regulować twardosć/wysokość.
amortyzatory: https://www.escape4x4.pl/pl/c/J9/1689
spręzyny: przód jeśli nie masz wyciągarki i stalowego zderzaka to medium https://www.escape4x4.pl/pl/p/Komplet-2 ... -TFR72/251
na tył musisz dac HD, bo jak załadujesz auto na wyprawę to będziesz pływac po drodze. https://www.escape4x4.pl/pl/p/Komplet-2 ... RR73HD/254
Za 2360 zł masz markowy lift z długoletnią gwarancją. Przód możesz regulować twardosć/wysokość.
Re: Zawieszenie do J95 -
U siebie mam z tyłu +150kg, przód +50kg, zabudowę bagażnika z szufladami (dość lekką). Jak jeżdżę na pusto to pasażerom z tyłu niemal plomby wypadają jest bardzo twardo. Dopiero jak załaduję się na dłuższy wyjazd (żarcie, woda ubrania, box dachowy) to jest w miarę komfortowo, ale auto nadal jest dość sztywne.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Zawieszenie do J95 -
Coś za coś. Albo wyprawa albo jazda miejska. Ja mam tył na +600 kg i idzie wytrzymać, trzeba po prostu w ruchu miejskim jeżdzić z pełnym bakiem.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Zawieszenie do J95 -
Rolkos, a z jakiej firmy mas zawias?
Re: Zawieszenie do J95 -
Sprężyny TT, amortyzatory Ironman. Zastanawiam się czy jakby wymienić amortyzatory na TT to by było lepiej (mięcej). Jakbym wiedział że opcja z regulacja naprawdę robi różnicy to chyba bym poszedł w tą stronę.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Zawieszenie do J95 -
ciekaw jestem strasznie wpływu różnych firmowo podzespołów a całych pakietów - czy właśnie jedna firma jak u Łukasza rozwiązuje problem i jest wszystko komfortowo,
czy a nie chciałeś amorów TT świadomie czy cenowo?
czy a nie chciałeś amorów TT świadomie czy cenowo?
Re: Zawieszenie do J95 -
Z tego co pamiętam to coś ratowałem sprężynami bo był cały zestaw Ironmana ale już nie pamiętam. Nie da się mieć ciastka i zjeść ciastka. Albo zawieszenie komfortowe na ulicę albo na wyprawę.
Ostatnio zmieniony 22 maja 2018, 09:52 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Zawieszenie do J95 -
Przecież to jest bzdura z tą jedną marką spręzyn i amorów. Jesli jest firma, która robi spręzyny to nie produkuje amorów tylko je branduje od innych firm. Między bajki mozna wsadzić marketingowy bełkot, że to jest ze sobą parowane, mierzone itd. Ironman w ciagu ostatnich 2 lat zmienił 3 razy producenta amorów.
Re: Zawieszenie do J95 -
Ale chyba przyznasz że są amortyzatory o różnych specyfikacjach do jednego modelu samochodu.
Jak z wyciągarkami. Z zewnątrz takie same a w środku uszczelniacz za 5 lub 10 centów.
Jak z wyciągarkami. Z zewnątrz takie same a w środku uszczelniacz za 5 lub 10 centów.
Re: Zawieszenie do J95 -
Cena w czasie gdy kupowałem była podobna. Posłuchałem mechanika który mi to montował, dodatkowo gonił mnie czas ( 2 dni przed wyjazdem okazało się że mam wywalone polibusze w amorkach z przodu). Teraz brałbym komplet, prawdopodobnie TT. Muszę odkręcić z tyłu amorki i zobaczę czy będzie to lepiej chodziło (na postoju) jeśli tak to może dokupię amortyzatory (może warto szarpnąć się na regulowane).
Chociaż powiem żę same amortyzatory mimo opinii nadal się trzymają i nie widzę żeby coś złego z nimi się działo.
Chociaż powiem żę same amortyzatory mimo opinii nadal się trzymają i nie widzę żeby coś złego z nimi się działo.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Zawieszenie do J95 -
ale oczywiście, przeciez to co napisałem tego nie wyklucza. Amor dobiera się jesli jest taka potrzeba do obciążenia i stylu jazdy.kylon pisze:Ale chyba przyznasz że są amortyzatory o różnych specyfikacjach do jednego modelu samochodu.
Jak z wyciągarkami. Z zewnątrz takie same a w środku uszczelniacz za 5 lub 10 centów.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Zawieszenie do J95 -
to kto u kogo robi? czy to tajemnicaZibi pisze:Jesli jest firma, która robi sprężyny to nie produkuje amorów tylko je branduje od innych firm
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Zawieszenie do J95 -
tajemnic handlowych nie będę zdradzał zwłaszcza, że nie jest trak, że całość ( wszystkie modele) produkowane są u jednego producenta bo np. kolumna to już inna technologia.