J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'
Moderator: luk4s7
J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'
Witam,
Pytanie - jak powinno działać ustawienie wybieraka na pozycji '3' w czterobiegowej skrzyni biegów. Czy wybierak przeskakuje na stałe na pozycję '3', czy też trzeba go przytrzymać na '3', po puszczeniu automatycznie powinien przechodzić w pozycję 'D'?
pzdr,
Jacek
Pytanie - jak powinno działać ustawienie wybieraka na pozycji '3' w czterobiegowej skrzyni biegów. Czy wybierak przeskakuje na stałe na pozycję '3', czy też trzeba go przytrzymać na '3', po puszczeniu automatycznie powinien przechodzić w pozycję 'D'?
pzdr,
Jacek
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '
Zaraz będą po tobie jechać że się nie przywitałeś. A lewar zostaje tam gdzie go zostawiasz.
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '
Poprawione
OK, co zatem może być przyczyną tego, że wybierak nie zatrzymuje się na pozycji '3'. Pozostałe ('2', 'L') działają zupełnie poprawnie.Dodam, że to przejście 'D' -> '3' jest takie krótkie, bez lekkiego oporu, jak to ma miejsce przy przełączaniu miedzy pozostałymi pozycjami.
J.
OK, co zatem może być przyczyną tego, że wybierak nie zatrzymuje się na pozycji '3'. Pozostałe ('2', 'L') działają zupełnie poprawnie.Dodam, że to przejście 'D' -> '3' jest takie krótkie, bez lekkiego oporu, jak to ma miejsce przy przełączaniu miedzy pozostałymi pozycjami.
J.
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '
No dobra, rozwiązane.
Okazało się że wyłamany został metalowy bolec, którego zadaniem była blokada w położeniu '3'. Swoją drogą, trochę licho to wygląda. Niby hi-tech, a tu takie toporne rozwiązanie. Plastikowa tulejka, w której siedzi metalowy bolec (o średnicy ~5-6mm), ślizgający się pod wpływem przyłożonego do wybieraka ramienia siły po plastikowej blokadzie. Co ciekawe, plastik wytrzymał, pękł natomiast bolec. Skończyło się (kończy dokładnie) na montażu wybieraka z używanych elementów.
pzdr,
Jacek
Okazało się że wyłamany został metalowy bolec, którego zadaniem była blokada w położeniu '3'. Swoją drogą, trochę licho to wygląda. Niby hi-tech, a tu takie toporne rozwiązanie. Plastikowa tulejka, w której siedzi metalowy bolec (o średnicy ~5-6mm), ślizgający się pod wpływem przyłożonego do wybieraka ramienia siły po plastikowej blokadzie. Co ciekawe, plastik wytrzymał, pękł natomiast bolec. Skończyło się (kończy dokładnie) na montażu wybieraka z używanych elementów.
pzdr,
Jacek
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '
Gdzie szukać tego bolca? Pod samochodem czy przy lewarku skrzyni biegów? Chyba mam to samo...
- Jake
- Moderator
- Posty: 2275
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '
Zdecydowanie przy wybieraku biegów w kabinie.
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '
Tu można obejrzeć jak to wygląda: https://baza.drom.ru/sochi/sell_spare_p ... 38137.html
W moim przypadku wyłamał się kawałek plastiku przytrzymujący metalowy bolec (słabo widoczne, poniżej dźwigni wybieraka na fotce). Skończyło się na używce.
W moim przypadku wyłamał się kawałek plastiku przytrzymujący metalowy bolec (słabo widoczne, poniżej dźwigni wybieraka na fotce). Skończyło się na używce.
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '
U mnie okazało się wyskoczył górny metalowy bolec. Na szczęście nic nie połamał i nic nie pękło.
A problem okazuje się jest w tym, iż wspomniany bolec jest za krótki i poprostu wyłamuje górny palstikowy kołnierz.
Recepta jest banalna: dłuższy bolec i krótsza sprężyna.
Serwisy kasuja po 1000$ za nowe wybieraki, koszt poprawki to 25$. Ja już zamówiłem u kumpla z Australii
Cały konkretny opis wraz z wymianą i możliwościami zakupu na Pradopoint.
https://www.pradopoint.com.au/forum/mar ... repair-kit
A problem okazuje się jest w tym, iż wspomniany bolec jest za krótki i poprostu wyłamuje górny palstikowy kołnierz.
Recepta jest banalna: dłuższy bolec i krótsza sprężyna.
Serwisy kasuja po 1000$ za nowe wybieraki, koszt poprawki to 25$. Ja już zamówiłem u kumpla z Australii
Cały konkretny opis wraz z wymianą i możliwościami zakupu na Pradopoint.
https://www.pradopoint.com.au/forum/mar ... repair-kit
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '
Fajny opis Super, że nie połamało Ci obudowy.
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'
Stary temat, ale dopiszę.
I mnie spotkało coś takiego. Bolec po prostu wypadł, obudowa chyba cała, choć jakieś pęknięcie ledwo widoczne jest.
Zrobiłem nowy pin. Poszedłem do sklepu ze śrubami z kwasiaka, kupiłem szóstkę z odsadzeniem (dłuższym niż oryginalny pin gdzieś tak o centymetr). Na tymże odsadzeniu średnica śruby jest minimalnie mniejsza niż pina (nie wiem, może 0.1mm, może nie. Obciąłem łeb, śrubę wkręciłem w wiertarkę zastępującą mi w tej robicie tokarkę Włączyłem, dremelem wyprofilowałem półkulę. Obciąłem na zadaną długość. W śmietniku garażowym znalazłem sprężynkę, która okazała się być idealna do zastosowania zamiast oryginalnej, ale myślę, że można też obciąć oryginał o tyle, o ile dłuższy jest pin. Złożyłem do kupy. Działa jak nówka
Tak szybko mi poszło, że nawet fotorelacji nie zdążyłem zrobić.
I najważniejsze. Koszt - 80 groszy. Tyle mnie za śrubkę pan w sklepie policzył.
I mnie spotkało coś takiego. Bolec po prostu wypadł, obudowa chyba cała, choć jakieś pęknięcie ledwo widoczne jest.
Zrobiłem nowy pin. Poszedłem do sklepu ze śrubami z kwasiaka, kupiłem szóstkę z odsadzeniem (dłuższym niż oryginalny pin gdzieś tak o centymetr). Na tymże odsadzeniu średnica śruby jest minimalnie mniejsza niż pina (nie wiem, może 0.1mm, może nie. Obciąłem łeb, śrubę wkręciłem w wiertarkę zastępującą mi w tej robicie tokarkę Włączyłem, dremelem wyprofilowałem półkulę. Obciąłem na zadaną długość. W śmietniku garażowym znalazłem sprężynkę, która okazała się być idealna do zastosowania zamiast oryginalnej, ale myślę, że można też obciąć oryginał o tyle, o ile dłuższy jest pin. Złożyłem do kupy. Działa jak nówka
Tak szybko mi poszło, że nawet fotorelacji nie zdążyłem zrobić.
I najważniejsze. Koszt - 80 groszy. Tyle mnie za śrubkę pan w sklepie policzył.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'
Fajny opis. U mnie jeszcze działa, czy zaleciłbyś poprawić fabrykę profilaktycznie czy lepiej poczekać aż się popsuje ?kapec pisze: ↑23 wrz 2021, 17:38Stary temat, ale dopiszę.
I mnie spotkało coś takiego. Bolec po prostu wypadł, obudowa chyba cała, choć jakieś pęknięcie ledwo widoczne jest.
Zrobiłem nowy pin. Poszedłem do sklepu ze śrubami z kwasiaka, kupiłem szóstkę z odsadzeniem (dłuższym niż oryginalny pin gdzieś tak o centymetr). Na tymże odsadzeniu średnica śruby jest minimalnie mniejsza niż pina (nie wiem, może 0.1mm, może nie. Obciąłem łeb, śrubę wkręciłem w wiertarkę zastępującą mi w tej robicie tokarkę Włączyłem, dremelem wyprofilowałem półkulę. Obciąłem na zadaną długość. W śmietniku garażowym znalazłem sprężynkę, która okazała się być idealna do zastosowania zamiast oryginalnej, ale myślę, że można też obciąć oryginał o tyle, o ile dłuższy jest pin. Złożyłem do kupy. Działa jak nówka
Tak szybko mi poszło, że nawet fotorelacji nie zdążyłem zrobić.
I najważniejsze. Koszt - 80 groszy. Tyle mnie za śrubkę pan w sklepie policzył.
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'
Jak będziesz czekał, to może plastik strzeli i kłopotów narobi. To jest prosta robota a jak widać przypadłość dość często spotykana.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'
Może warte rozważenia, dzieki
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'
Witajcie,
U mnie pojawił się problem z wybierakiem ale na pozycji "P". Mianowicie, bez użycia przycisku przy drążku nie jest możliwa zmiana z P na inną pozycję. Po wyjściu z pozycji "P" wybierak działa jak powinien. Mieliście może do czynienia z takim przypadkiem i podpowiedzieć gdzie szukać rozwiązania problemu?
U mnie pojawił się problem z wybierakiem ale na pozycji "P". Mianowicie, bez użycia przycisku przy drążku nie jest możliwa zmiana z P na inną pozycję. Po wyjściu z pozycji "P" wybierak działa jak powinien. Mieliście może do czynienia z takim przypadkiem i podpowiedzieć gdzie szukać rozwiązania problemu?
- Jake
- Moderator
- Posty: 2275
- Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
- Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
- Kontakt:
Re: J120 | 163KM | 4 biegowy automat | wybierak na pozycji '3'
Yyyy. Przeciez tak powinno byc. Po to jest ten przycisk.