Zakup LC

Moderator: luk4s7

mamil_km
Posty: 16
Rejestracja: 23 lut 2018, 09:43

Re: Zakup LC

Post autor: mamil_km »

Tak serio myślę, że auto w wieku 20 lat będzie lepiej jeździło niż nowsze... choć zależy co dla kogo znaczy lepiej ;) Chyba wolę jechać "wozem drabiniastym" bez elektronicznych gadżetów niż świeżynką zrobioną z plasteliny. 25 tyś niby nie dużo ale i nie mało, a co mam kupić passta 2.0 tdi dsg, żeby jeżdzić "niezawodnym" autem ? Co do mechaniki większość mogę ogarnąć sam bo mam dostęp do kanału/podnośnika - narzędzi itd. do części też kupię ze zniżką z zamienników więc może nie będzie tak źle. Ogólnie myślałem o jakieś tańszej terenówce jako 3 auto, ale chyba wolałbym mieć jednak tylko 2 auta. Wiadomo, że dużo bardziej podoba mi się 120, ale chciałbym sobie zostawić budżet na naprawy. Bo jeśli nie j90 to co innego podobnych gabarytów?

everybike
Posty: 183
Rejestracja: 28 paź 2015, 17:13
Auto: UZJ 100
Kontakt:

Re: Zakup LC

Post autor: everybike »

Alternatywa to ładne Pajero II (benzyna i automat) albo III. Tyle, że Pajero III które pracuje z lpg ( nie GDI ) jest jeszcze mniej niż ładnych PII , a 3,2 diesel ma dwie wady : układ paliwowy i napinacz rozrządu. Chociaż , ludzie to robią i nie narzekają.
Inne terenówki mają przód dołączany na sztywno czyli asfalcie są to generalnie auta z napędem na tył. I jeśli tez to bierzesz pod uwagę to możesz rozważyć patrola, terrano, monterey/trooper. Każde z tych aut za ok. 25 tysięcy będzie miało te same wady - korozja , ułomne silniki i swoje lata.
Przed wyborem Toyoty przetestuj koniecznie 3.0 TDI 125KM oraz 3.0 d4d 163KM. Jest duża różnica w osiągach. Miałem 125konne Pajero II i zmieniłem na Toyotę ze względu na brak dynamiki. Przymierzałem się do 1kz-te i podobnie ja w Pajero - za mało mocy na tak duże auto. Prędkości przelotowe 120-140km/h były ciężką próbą.
W J9 w 1,5 roku od zakupu z grubsza uporałem się z rdzą i mimo ,że silnik 1kd-ftv (już drugi:) ma swoje wady to jednak przyjemnie napędza te niespełna 2tony i przyjemnie się nim podróżuje. Jak jest sprawny! Dlatego jak nie masz poduszki finansowej ( 10tyś. zł styknie z zapasem ) na sprawną wymianę silnika, a zależy Ci na asfalcie na osiągach auta osobowego szukaj benzyny. Moim zdaniem lepiej rokują finansowo, chociaż moment obrotowy będzie trochę mniejszy. Spalanie Lpg - do 20 w mieście, spalanie diesla - Pajero paliło mi 14 w mieście a toyota pali 15. Na trasie 10 na lekko , 12 w siedem osób z bagażnikiem na dachu ( prędkości przelotowe jak wyżej ). Pajero paliło 12 na trasie ale prędkości przelotowe 100-120max.

mamil_km
Posty: 16
Rejestracja: 23 lut 2018, 09:43

Re: Zakup LC

Post autor: mamil_km »

Jeszcze zamiast toyoty zastanawiałem się nad Mercedesem Ml W163 choć to zupełnie inne auto... ale ma ramę, 4x4, spory bagażnik i powinien spokojnie pomieścić wygodnie 4 osobową rodzinę. 90% mojej jazdy na początku będzie asfalt reszta teren. Mam nadzieję , że czas pozwoli na więcej wycieczek poza miasto i poza asfalt. Oczywiście duża zaletą LC jest napęd 4x4 z miedzy osiową różnicówką, bo jak jest niepewna droga to nie trzeba się zastanawiać czy zapiąć napęd czy nie. Kiedyś napaliłem się na jeep cheeroke / grand cheeroke ale jakoś usterkowość mnie zniechęciła. Większość starszych toyot była trwałą więc pomysł na LC ale ogólnie sam nie wiem... póki co mam coraz większy mętlik. Pewnie dlatego, że za biedny jestem na częstą zmianę aut, wolałbym kupić coś raz a dobrze na parę lat. Nie lubię jak coś nie działa, więc w każdym bym chciał wszystko naprawić, więc częsta zmiana nie była by dla mnie dobra :)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Zakup LC

Post autor: kpeugeot »

Znośna 95 z 3.0kzt to raczej powyżej 30 tys kosztuje. Po tyle poszły ostatnio forumowe 2 szt

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: Zakup LC

Post autor: Cruiser »

To ja jeszcze bardziej namieszam: Hilux. Też niezłe auto.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Zakup LC

Post autor: luk4s7 »

Hilux fajny tylko cenowo w tym zakresie ciężko cokolwiek znaleźć o sensownym stanie nie wspominając.

mamil_km
Posty: 16
Rejestracja: 23 lut 2018, 09:43

Re: Zakup LC

Post autor: mamil_km »

Hi lux odpada ze względu na nadwozie. Powiedzcie jak ramy w lc? Bardzo gniją? Ciężko będzie znaleźć auto w dobrej kondycji blacharskiej? Może warto szukać z Włoch, południa Francji czy Hiszpanii?

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

mamil_km
Posty: 16
Rejestracja: 23 lut 2018, 09:43

Re: Zakup LC

Post autor: mamil_km »

Ostatnio mało mam czasu na czytanie po nocach forów bo staram się spać ile się da (małe dzieci w domu ;)) więc jeśli by się znalazł ktoś uprzejmy i po krótce wypunktował największe wady, usterki itd. będę wdzięczny. Co się najczęściej psuje i jakie są mniej więcej koszty części robocizny. Bo generalnie gdzie się nie czyta to wszyscy tylko chwalą zalety a wad nie ma. Tylko tu na forum straszą że nie jest tak dobrze jakby się można było tego spodziewać. Np tu https://youtu.be/PYNTTj5g9m0
Chłopaki sobie bardzo chwalą Lc.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Zakup LC

Post autor: sebastian44 »

Nie straszą tylko ostrzegają że podejście "to jest pancerna konstrukcja na pewno sie nie zepsuje" może się mścić ;)
W LC J90 zwróc uwagę na stan przekładni kierowniczej, rdzę tylnej części ramy, stan przedniego zawieszenia. Wszystko do sprawdzenia na najbliższej SKP. 4runner to blizniacza konstrukcja do LC.
Rozejrzyj się też na przykład za Mistsubishi Pajero Sport, Grand Cherokee WJ, może Grand Vitara 1szej generacji?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Zakup LC

Post autor: rolkos »

mamil_km - co do elektroniki to jak poszukasz to kupisz j12 z ilością elektroniki jak w j9. Rzadko ale trafiają się wersje z rynku arabskiego j12 z silnikiem 1KZ lub jeszcze słabszym 5L (~95km).
Teraz jest wysyp j9 na forum, ceny różne. Mam wrażenie że ostatnio ceny j12 poszły w górę (sam 3 lata temu kupiłem za tyle za ile teraz nie znajdziesz, a jestem zadowolony z samochodu).

PS. j12 ma kilka rzeczy poprawionych w stosunku do j9, maglownica, zawieszenie przód, nawet jak spojrzysz na wahacze z tyłu to zupełnie inaczej wygląda.

GV1 tak jak pisze Sebastian to może być spoko wersja, zwłaszcza w benzynie 2.0

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Zakup LC

Post autor: sebastian44 »

Elektronika w tych autach rzadko się psuje, do tego nie przywiązywałbym aż takiej wagi. Bardziej istotny jest stan napędów i zawieszenia. Silnik jak silnik, trzeba sprawdzic jak w każdym innym samochodzie.

mamil_km
Posty: 16
Rejestracja: 23 lut 2018, 09:43

Re: Zakup LC

Post autor: mamil_km »

Ogólny stan auto sprawdzić to nie problem bo właśnie pracuję w Skp ;) jeszcze prócz LC moim faworytem jest mb ml w163 - bo, bo zawsze mi się taki podobał. Ogólnie szukam dużego rodzinnego auta z 4x4, SUV albo terenówka. Trwały i ogólnie nie psujliwy, fajnie jakby ekonomiczny. Co do cen to właśnie coraz bardziej się cenią niestety. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam Kamil

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Zakup LC

Post autor: sebastian44 »

Jeżeli nie zamierzasz jezdzic w terenie to terenówka czytaj taka z ramą, reduktorem itd itp, nie ma absolutnie żadnego sensu. Właściwosci jezdne na asfalcie bedą gorsze od typowego suva a utrzymanie bedzie droższe. Pomysl może o jakims kombi z 4x4 albo typowym SuVie.
Chyba że chcesz zacząc przygode z 4x4 i jezdzic na wypady terenowe- wtedy propozycje jak w postach wyżej.

mamil_km
Posty: 16
Rejestracja: 23 lut 2018, 09:43

Re: Zakup LC

Post autor: mamil_km »

Dzieci małe, ale rosną, nakręcam się i żonę aby wakacje były trochę ciekawsze i chciałbym trochę pojeździć po bezdrożach coś ala turystyka offroad. Jak kupię auto 4x4 pewnie bedzie mi go szkoda topić i upalać, tym bardziej że miało by być jako jedyne rodzinne, ale prawdziwy napęd i większy prześwit na pewno sprawił by że pewniej bym się czuł poza asfaltem. Myślałem jeszcze o czymś 3 jako tylko auto do zabawy ale zostaje opcja dwóch samochodów - żona ma małe miejskie autko.

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Zakup LC

Post autor: sebastian44 »

Nie myl pojęcia jazdy w terenie z upalaniem i topieniem. Można jezdzic turystycznie wykorzystując możliwości auta bez niszczenia go. Na początku ciężko bedzie ocenic przeszkody które jestemy w stanie pokonać od tych których nie da rady przejechac. Warto wybrać się w kilka aut z bardziej doswiadczonymi osobami. Terenówka znacząco rozszerza możliwośc aktywnego wypoczynku, polecam. Powodzenia w zakupie ;)

ODPOWIEDZ