4runner 3gen
Moderator: luk4s7
4runner 3gen
Witam, postanowiłem pokazać swoje auto.
4runner trzeciej generacji, rocznik 1998, silnik 3.4 5vz-fe, 4x4, skrzynia manualna.
Auto kupiłem pod koniec 2014 roku od handlarza ze Szczecina - dobrze tutaj znanego. Auto miało być po "dużym" serwisie (cokolwiek to znaczyło). Szybko się okazało, że to bzdura a stan auta jest bardzo "średni", rama jest w opłakanym stanie skutecznie zamaskowana barankiem.
W zasadzie odszczurzanie trwa do teraz Przy każdych robótkach daje nowe śruby a elementy daje do piasku i malowania.
W skrócie o aucie:
- instalacja LPG, butla 85 L w miejscu koła zapasowego
- amortyzatory i sprężyny OME, lift 3 cale (sprężyny przód 883 +200lbs, tylne 891 również pod dodatkowe obciążenie)
- przedni stalowy zderzak (wg projektu kupionego z forum toyota-4runner.org - tam kupiłem również projekt tylnego zderzaka oraz osłon na podwozie)
- tymczasowa belka stalowa z tyłu (org zderzak uległ biodegradacji)
- osłona podwozia (w trakcie robienia)
- płaski bagażnik dachowy na cały dach
- zabudowa bagażnika
- wywaliłem przedni stabilizator (przednie łączniki poszły na tył)
- kamera cofania w lusterku
- listwa led z przodu
Serwisowane na bieżąco, wszystkie oleje itp., wymieniłem sworznie, tuleje (whiteline) i wszystkie takie pierdoły.
Udało mi się jakiś czas temu kupić ramę w dobrym stanie z tylnym mostem. Rama jest już przygotowana do przekładki (wyczyszczona, pomalowana podkładem epoksydowym i poliuretanem - international). Most musiałem zmienić bo poprzedni był w fatalnym stanie (wycieki + hamulce w opłakanym stanie). W nowym zmieniłem od razu uszczelnienia + założyłem odwrotnie pierścienie mające kontakt z uszczelką (taki myk podglądnąłem na forum), wypiaskowany, wymalowany, nowe przewody hamulcowe.
W planie na ten rok:
- wymiana ramy
- tylny zderzak z uchwytami na koło zapasowe, kanistry i rower (zderzak czeka na ramę bo w obecnej się nie utrzyma)
- osłona pod butle LPG
- osłona baku
- progi
- regeneracja maglownicy
- dodatkowy aku + separator (budżetowo T-Max)
- lodówka
- trochę dodatkowego światła
- podłączyć wymiennik ciepła (już mam) żeby mieć ciepłą wodę w prysznicu
- nowa tylna klapa (szukam)
- wymiana uszczelek pokrywy zaworów
- wyciągarka
- raptor albo inny szit
Plany dalekie:
- blokada tylnego mostu
- kompresor albo swap na V8
-> LC100 -> Hilux Revo
Autem jeżdżę codziennie i wszędzie, i mimo rdzawego problemu auto jest super a rodzinka je uwielbia.
Zaliczona Rumunia w 2015 roku (urlop przerwała awaria w postaci urwanego mocowania drążka w ramie - powrót "pływającym" autem bezcenny), w 2016 Pojezierze Drawskie, w 2017 Czarnogóra. Zjeżdżone lasy, hałdy, kopalnie itp ;]
Obowiązkowo w aucie kuchenka, kawiarka, patelnia i hamak
4runner trzeciej generacji, rocznik 1998, silnik 3.4 5vz-fe, 4x4, skrzynia manualna.
Auto kupiłem pod koniec 2014 roku od handlarza ze Szczecina - dobrze tutaj znanego. Auto miało być po "dużym" serwisie (cokolwiek to znaczyło). Szybko się okazało, że to bzdura a stan auta jest bardzo "średni", rama jest w opłakanym stanie skutecznie zamaskowana barankiem.
W zasadzie odszczurzanie trwa do teraz Przy każdych robótkach daje nowe śruby a elementy daje do piasku i malowania.
W skrócie o aucie:
- instalacja LPG, butla 85 L w miejscu koła zapasowego
- amortyzatory i sprężyny OME, lift 3 cale (sprężyny przód 883 +200lbs, tylne 891 również pod dodatkowe obciążenie)
- przedni stalowy zderzak (wg projektu kupionego z forum toyota-4runner.org - tam kupiłem również projekt tylnego zderzaka oraz osłon na podwozie)
- tymczasowa belka stalowa z tyłu (org zderzak uległ biodegradacji)
- osłona podwozia (w trakcie robienia)
- płaski bagażnik dachowy na cały dach
- zabudowa bagażnika
- wywaliłem przedni stabilizator (przednie łączniki poszły na tył)
- kamera cofania w lusterku
- listwa led z przodu
Serwisowane na bieżąco, wszystkie oleje itp., wymieniłem sworznie, tuleje (whiteline) i wszystkie takie pierdoły.
Udało mi się jakiś czas temu kupić ramę w dobrym stanie z tylnym mostem. Rama jest już przygotowana do przekładki (wyczyszczona, pomalowana podkładem epoksydowym i poliuretanem - international). Most musiałem zmienić bo poprzedni był w fatalnym stanie (wycieki + hamulce w opłakanym stanie). W nowym zmieniłem od razu uszczelnienia + założyłem odwrotnie pierścienie mające kontakt z uszczelką (taki myk podglądnąłem na forum), wypiaskowany, wymalowany, nowe przewody hamulcowe.
W planie na ten rok:
- wymiana ramy
- tylny zderzak z uchwytami na koło zapasowe, kanistry i rower (zderzak czeka na ramę bo w obecnej się nie utrzyma)
- osłona pod butle LPG
- osłona baku
- progi
- regeneracja maglownicy
- dodatkowy aku + separator (budżetowo T-Max)
- lodówka
- trochę dodatkowego światła
- podłączyć wymiennik ciepła (już mam) żeby mieć ciepłą wodę w prysznicu
- nowa tylna klapa (szukam)
- wymiana uszczelek pokrywy zaworów
- wyciągarka
- raptor albo inny szit
Plany dalekie:
- blokada tylnego mostu
- kompresor albo swap na V8
-> LC100 -> Hilux Revo
Autem jeżdżę codziennie i wszędzie, i mimo rdzawego problemu auto jest super a rodzinka je uwielbia.
Zaliczona Rumunia w 2015 roku (urlop przerwała awaria w postaci urwanego mocowania drążka w ramie - powrót "pływającym" autem bezcenny), w 2016 Pojezierze Drawskie, w 2017 Czarnogóra. Zjeżdżone lasy, hałdy, kopalnie itp ;]
Obowiązkowo w aucie kuchenka, kawiarka, patelnia i hamak
Re: 4runner 3gen
Urwanie mocowania:
Jazdki w terenie:
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2518
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 4runner 3gen
Bardzo fajnie zrobiony
Re: 4runner 3gen
To możecie sobie z Szulborem przybić piątkę. My po tym paproku odszczurzamy auto do teraz
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: 4runner 3gen
No "dealer" że Szczecina do dziś jak sobie go przypomnę to mnie h... strzela. Ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło, zachęcam do lektury mojego wątku.kylon pisze:To możecie sobie z Szulborem przybić piątkę. My po tym paproku odszczurzamy auto do teraz
Ale jak skończę to prześlę mu podsumowanie prac i $ bo chciałem uczciwie robić auto z nim. Niech widzi co traci na oszukiwaniu i niech uczy się od najlepszych. Kylon mowa o Tobie. Bo na podejściu fair można zyskać wiele wiecej.
Widze że masz podobne zacięcie co ja i miło poczytać że auto prostujesz.
Zderzaki widzę że od bandita masz. Ja też I wyszły mega fajnie.
Pytanie mam odnośnie twojej zabudowy. Bo też cos planuje, twoja wyszła ciekawie podzielisz się jakimiś doświadczeniami?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Re: 4runner 3gen
Czytam początek wątku i mam jakieś teżewe - Szulbor zmienił ksywę?!
Heh szczeciński dealer jest już sławny!
A merytorycznie to ja Was panowie podziwiam. Osobiście chyba usiadłbym i płakał aż do śmierci z odwodnienia.
Fajne auta i niech służą dłuuugo!
Heh szczeciński dealer jest już sławny!
A merytorycznie to ja Was panowie podziwiam. Osobiście chyba usiadłbym i płakał aż do śmierci z odwodnienia.
Fajne auta i niech służą dłuuugo!
Re: 4runner 3gen
On się chyba już zawinął bo strona nie istnieje.
Re: 4runner 3gen
Bardzo fajne autko, nie zniechcaj sie i do przodu....
Ja mialem podobnie i walka nadal trwa i bedzie trwac jeszcze dlugo.....
pozdrawiam
Ja mialem podobnie i walka nadal trwa i bedzie trwac jeszcze dlugo.....
pozdrawiam
Re: 4runner 3gen
eMDe czy kupowałeś auto od gościa ze Szczecina-Podjuchy?Ostatnio znalazłem tam mechanika który na placu ma kilka 4Runner w różnym stanie a ceny za usługi kosmiczne.
Re: 4runner 3gen
Post szulbora mnie zainspirowal do napisania postu o swoim aucie tym bardziej ze jego 4runnera widywalem na fb i sie jaralem podejsciem serwisu, w ktorym jest teraz robiony - pelna profeska.
Czy to byl Szczecin-Podjuchy to nie wiem bo jestem z Gliwic i to nie moje strony, poza tym juz nie pamietam, w kazdym badz razie ten sam handlarz, u ktorego kupil szulbor.
Co do zabudowy - sklejka wodoodporna 15mm + wykladzina, dwie szuflady na prowadnicach chyba do 40kg obciazenia, pelen wysuw. Pod jedna szuflada jest schowek na stół turystyczny z decathlona i krzesełko. Dwie klapki po bokach. Na wezsza szuflade zdejmowana przykrywo-deska ze sklejki, zaimpregnowana olejem - jako deska do krojenia lub stoliczek
Zamkniecie na zasuwki - budzetowo, moze kiedys kupie klamkozamki.
Zabudowa nie dochodzi do foteli tylnych- zostawilem tam miejsce na torbe z linami, duze krzeselka turystyczne, wiosła itp. i ewentualnie akumulator w przyszlosci.
Poniewaz zabudowa sie sprawdzila idealnie na wyjezdzie - bede mogl ja kiedys wykonczyc i ladniej pomalowac bo jest obecnie w wersji beta
Czy to byl Szczecin-Podjuchy to nie wiem bo jestem z Gliwic i to nie moje strony, poza tym juz nie pamietam, w kazdym badz razie ten sam handlarz, u ktorego kupil szulbor.
Co do zabudowy - sklejka wodoodporna 15mm + wykladzina, dwie szuflady na prowadnicach chyba do 40kg obciazenia, pelen wysuw. Pod jedna szuflada jest schowek na stół turystyczny z decathlona i krzesełko. Dwie klapki po bokach. Na wezsza szuflade zdejmowana przykrywo-deska ze sklejki, zaimpregnowana olejem - jako deska do krojenia lub stoliczek
Zamkniecie na zasuwki - budzetowo, moze kiedys kupie klamkozamki.
Zabudowa nie dochodzi do foteli tylnych- zostawilem tam miejsce na torbe z linami, duze krzeselka turystyczne, wiosła itp. i ewentualnie akumulator w przyszlosci.
Poniewaz zabudowa sie sprawdzila idealnie na wyjezdzie - bede mogl ja kiedys wykonczyc i ladniej pomalowac bo jest obecnie w wersji beta
Re: 4runner 3gen
Wystarczy sklejka 10 mm.
Re: 4runner 3gen
Potwierdzam. Mam 8 i 10 (jeśli dobrze pamiętam) i nawet to jest za dużo. No ale na mojej zabudowie można tańczyć kankanarolkos pisze:Wystarczy sklejka 10 mm.
- CHX_Runner
- Posty: 66
- Rejestracja: 28 paź 2013, 22:28
- Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
- Kontakt:
Re: 4runner 3gen
Ten serwis to był raczej w Zdrojach, ale to zaraz obok Podjuchów, więc pasuje. Też się jarałem ich samochodami (chociaż mam swojego Forfitera juz od kilku lat) - w szczególności mieli taką 150-stkę w wesji full wypas. Chyba za 170 tysi czy coś w tym stylu. A możliwość płatności w bit-coinach zwalała z nóg.
--
Ja w swoim mam zrobioną mini zabudowę po bokach. Podpatrzoną na toyota-4runer.org (no raaaczej). Zrobiłem z 12-tki, bo chciałem na wyjazdy mocować zapas, a 10-tka mi wyglądała na słabą. Zresztą może niedługo moje żelazo zawita na Modlińską to można będzie obejrzeć to i owo. Jest niestety parę rzeczy do zrobienia.
Pozdro
Marek
--
Ja w swoim mam zrobioną mini zabudowę po bokach. Podpatrzoną na toyota-4runer.org (no raaaczej). Zrobiłem z 12-tki, bo chciałem na wyjazdy mocować zapas, a 10-tka mi wyglądała na słabą. Zresztą może niedługo moje żelazo zawita na Modlińską to można będzie obejrzeć to i owo. Jest niestety parę rzeczy do zrobienia.
Pozdro
Marek
Re: 4runner 3gen
zderzaki od PFE Offroad ?
a co z tylnym skoro koło na dachu ?
a co z tylnym skoro koło na dachu ?