LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: Rokfor32 »

Niemniej, jak cofniesz posty do tyłu, to tam był taki warunek - auto ma opadać na sam dół, bo nie wjedzie do garażu (ja tak przynajmniej zrozumiałem). I nie o Twój garaż chodziło :wink:

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: gwt »

Więc jak rozumiem nawet jeśli założenie sprężyn od 80 nieco podniesie auto to jeśli jednak opcja low jest choć trochę zachowana to podejrzewam, że byłaby w stanie skompensować to podniesienie.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: rembacz »

Dobra sprężyny z TLC 80 zmówione. Będziemy eksperymentować. Dla mnie najważniejsze jest hydro i zwiększenie nośności z zachowaniem komfortu jazdy na pusto.
Jak będzie twardo to spróbuje może lekko je skrócić, do granic aby na wykrzyżu nie wypadła.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: Rokfor32 »

Nie da się ich sensownie skracać. Końcowe zwoje z jednej strony są zacieśnione (od pochwy mostu), z drugiej przygięte i zeszlifowane, pod płaskie gniazdo.

gwt
Posty: 216
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:29
Auto: HDJ 100

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: gwt »

Jeszcze drążąc temat mechanizmu działania układu hydro mam pytanie jak to wszystko się ma do ustawień twardości zawieszenia.
Czy regulacja polega na otwieraniu i zamykaniu zaworów którymi przypływa olej. Im więcej otwartych zaworów/albo stopnia otwarcia zaworu tym bardziej miękko?
Czy ustawienie wartości a raczej miękkości zawieszenia ma wpływ na:
- wysokość zawieszenia przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że w sytuacji statycznej ta regulacja nie powinna mieć znaczenia
- twardość zawieszania przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że przy ustawieniu na maksa komfort powinno nieco skorygować zwiększoną sztywnosć po dołożeniu sprężyn

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: mopar »

gwt pisze:Jeszcze drążąc temat mechanizmu działania układu hydro mam pytanie jak to wszystko się ma do ustawień twardości zawieszenia.
Czy regulacja polega na otwieraniu i zamykaniu zaworów którymi przypływa olej. Im więcej otwartych zaworów/albo stopnia otwarcia zaworu tym bardziej miękko?
Czy ustawienie wartości a raczej miękkości zawieszenia ma wpływ na:
- wysokość zawieszenia przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że w sytuacji statycznej ta regulacja nie powinna mieć znaczenia
- twardość zawieszania przy dołożeniu sprężyn od 80? - wydaje się, że przy ustawieniu na maksa komfort powinno nieco skorygować zwiększoną sztywnosć po dołożeniu sprężyn
z regulacją twardości jest dokładnie tak jak piszesz (zero-jedynkowa kombinacja działania kilku zaworów)

Naroy
Posty: 79
Rejestracja: 18 lip 2008, 08:41

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: Naroy »

Jak potrzebujesz poeksperymentować to mam w garażu sprężyny Dobinsona zdjęte z setki.. leżą i się kurzą.. mogę udostępnić,jeśli to w czymś pomoże..

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: rembacz »

Ja bym chętnie przygarnął, coś tam po skracać coś dopasować itp.
Poszło na PW.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: Zibi »

ale to musza byc sprezyny z orginału, bez liftu a nie betony z dobinsonsa.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: Zibi »

Tak moja stoi w pozycji normalnej praktycznie z pustym bakiem, przód jest minimalnie podkręcony ( wyciągarka, zderzak) mało kółka na zimę bo wjeżdzam do typowego garazu blaszanego.
Obrazek

a tak po opuszczeniu - pusty bak wiec bardzo nie siada ale jednak na tyle, że do garazu wjadę.

Obrazek

Efekt twardości przy zjeżdzaniu z krawężnika jest jedynie przy pustym baku, wystaczy 1/4 i juz jest ok.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: rembacz »

Więc dziś założyłem sprigi z 80. I jestem pozytywnie zaskoczony, czuć lekką twardość ale jak dla mnie akceptowalna :D
Toyotka podnosi się do góry i opuszcza na sam dół :mrgreen: to kolejne zaskoczenie.
Muszę jeszcze trochę posmigać i dam znać ale jak na razie jestem na tak.

Awatar użytkownika
rembacz
Posty: 299
Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: rembacz »

Wysokość normalana:

Obrazek

obniżona:

Obrazek

podniesiona:

Obrazek

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: Rokfor32 »

To ile ważą te Wasze auta - że na sprężynach J8 - przewidzianych przecie do utrzymania całego auta o podobnych parametrach, na sensownej wysokości - te J100 siadają tak nisko? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: Zibi »

Wystarczy spojrzeć w katalog co też przed wymianą uczyniłem. Skoro np. ironman podaje, że sprężyna medium +2 cale z 80-tki daje +20 mm w setce to orginalna sprężyna z 80-tki niższa o te 2 cale i cieńsza spokojnie powinna zastąpić spręzynę z setki. I u mnie to się sprawdza już długi czas. A w przypadki awarii tylnego czujnika ( co już 2 razy miałem bo te cholerne spręzynki z długopisu rdzewieją) auto nie siądzie całkiem dupą na asfalcie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: LC 100 Czy da się zablokować hydraulikę w zawieszeniu?

Post autor: Rokfor32 »

Zibi - to tak nie działa (przeliczanie nośności w sensie). Jeżeli auta mają podobną masę/nacisk na oś, to różnica w lifcie dla tej samej sprężyny wynika z różnicy w budowie podwozia - czyli odległości od gniazda w moście do gniazda w ramie. Ale - inaczej się to zachowa dla sztywnej, liftowej sprężyny, a inaczej dla miękkiej seryjnej. Tutaj dochodzi jeszcze dodatkowo AHC - który raczej nie opuszcza ciśnienia do zera. A mimo to setka potrafi sprężyny J8 dognieść do zera. Ile więc waży to auto? :wink:

To nie szydera - pytam, bo być może warto po prostu zważyć wózek, i na spokojnie przemyśleć zastosowane "niezbędne modyfikacje". Książkowo J100 ma ważyć niżej 2,5T. jeżeli waga pokaże istotnie wyżej - to ja bym przemyślał jednak temat wyposażenia dodatkowego - stałe wożenie sporej dodatkowej masy to i większe zużycie paliwa, i podzespołów napędu, i słabsze właściwości trakcyjne w terenie.

ODPOWIEDZ