Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 paź 2018, 3:09
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 23 sty 2018, 13:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Posty: 140
Lokalizacja: Łódź
Auto: HJ61, HDJ100
Witam, jak w temacie. Pytanie dotyczy skrzyni A343F. Dzięki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 4:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 20:06
Posty: 140
Lokalizacja: Łódź
Auto: HJ61, HDJ100
Pytanie do modów:
Czy można zmienić treść tytułu?
Nie ma odpowiedzi i chyba już nie będzie ale może pytanie "czy można wykonać dynamiczną wymianę oleju w starszym typie automatycznej skrzyni biegów ? " przyniesie w przyszłości komuś korzyść, w związku z czym można wykasować mój post.
Dzięki,
Maciek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 8:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Widzisz - zadałeś tak oczywiste pytanie - że sie nikomu nie chciało ... :wink:

Dynamiczna wymiana jest możliwa w KAŻDEJ skrzyni - za to w nowszych jest jedyna opcją - bo nie ma korków wlewowych/spustowych :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 8:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
W jakich skrzyniach nie ma korków wlewowych?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 11:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 paź 2013, 11:06
Posty: 3
Przepraszam jeśli zaśmiecam wątek, ale czy ktoś z bywalców forów mógłby polecić warsztat, który w Warszawie porządnie zmieni olej w automatycznej skrzyni biegów w Toyocie/Lexusie. Jeżdżę co prawda "plaskaczem" ale zakładam, że zakładam, że warsztat albo się zna na skrzyniach albo nie....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 12:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
kylon pisze:
W jakich skrzyniach nie ma korków wlewowych?


Wlewowych to akurat w prawie żadnej - wlewa się przez rurkę bagnetu. :wink:

Może trochę za bardzo uprościłem - ale tak mniej więcej wygląda obecna tendencja - skrzynie zalane "olejem bezobsługowym" czy "life time" - więc formalnie nie ma opcji wlewania/wylewania oleju. Nie wiadomo ile go wlać, ani za bardzo co wlać.

Jasne - jak ktoś pogrzebie za info - to znajdzie, bo wielu userom takie podejście nie pasuje, i wielu ten temat drąży mniej lub bardziej samodzielnie. Ale typowy "Kowalski" zderza się w typowym warsztacie z informacją: w tym się oleju nie wymienia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 20:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Chyba Rokfor musisz teoszku się doszkolić z obsługi współczesnych samochodów.
Są korki i się olej wymienia. Trzeba tylko wiedzieć gdzie i jak sprawdzić stan ;-). Są normalne procedury serwisowe i nie jest też wiedzą tajemną jakiego oleju należy nalać.
Bo nawet do nowej skrzyni jakoś chyba trzeba olej zalać ;-) - czy nie?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 21:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
No normalnie - mając skrzynie "na stole" to dowolną "dziurą" wlać tyle - ile fabryka przewiduje ... :mrgreen: A potem zamontować gotowy podzespół do auta. Nie ma wskaźników poziomu oleju - bo zalewając suchą skrzynię fabryka dokładnie wie - ile oleju ma tam być.

Kylon - ja wiem, że większość skrzynek ma taka opcję - ale wiem też jak podchodzą do tematu i serwisy - i część warsztatów. "nie przewiduje sie wymiany oleju w tym modelu". :wink: Ma starczyć do końca żywota auta - a że ten koniec przewidziano na 250 tysi km - cóż ... :mrgreen:

Niemniej - widziałem już skrzynki które normalnego korka do zlewania nie miały. Manual serwisowy - jak kto potrafił i chciał poszukać - podawał, że do wypuszczenia oleju trzeba wykręcić jedną ze śrub korpusu. To samo do wlewania. To nawet trudno jest określić, czy to korek, czy śruba skręcająca coś jeszcze - bo po prostu się nie wyróżnia. Temu zresztą jakiś czas temu wprowadzono wymianę dynamiczną - wyjścia na chłodzenie mają wszystkie skrzynie, a wlewa sie dokładnie tyle - ile sie wylało. Chyba od grupy WAG sie to zaczęło.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 22:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Nie jestem przekonany czy wiesz bo piszesz o skrzyniach WAG i śrubkach korpusu a my tu o Toyotach prawimy ;-). Otóż informuję iż olej mimo informacji z ASO o jego niewymienialności jest wymienialny. Jest korek zalewowy oraz procedura sprawdzenia stanu oleju. Wiadomo jaki olej kupić. Robię to na codzień podczas przeglądów J120, J150, J200 i innych. To jest kwestia tylko rozwijania wiedzy o nowych modelach i uczęszczania na szkolenia branżowe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 22:57 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 138
Przy cyklicznej wymianie, dynamiczna jest przerostem nad treścią.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2018, 8:39 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Pisałem bardziej ogólnie :wink: I, tak, masz rację, skrzynie do terenówek toyoty maja opcję serwisu. Pisaliśmy nawet na forum, jak się to w tych skrzyniach robi. Czy mają taka opcję skrzynki do płaskich toyot - tego już nie wiem, a też są już "bezobsługowe".

Z tą cykliczną wymianą - tak se myślę, że w tym jest właśnie problem w nowych skrzynkach. Może się mylę, ale widzę to tak: ktoś bierze nowe auto. Serwisuje je w aso - bo musi, a aso nie robi wymian oleju w skrzyni - bo formalnie nie ma potrzeby. I, jeżeli to będzie auto flotowe, to za powiedzmy 5 lat jest w stanie nawinąć ze 300 tysi km. Może nawet wyżej. Potem idzie do sprzedaży - i wtedy by jednak ten olej pasowało ogarnąć. Nie był zmieniany nigdy - więc pasowało by na porządnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 lut 2018, 9:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 kwie 2013, 11:59
Posty: 138
Nie które skrzynie nie lubią drastycznych zmian jakości oleju. Bywają z tego tytułu dodatkowe kłopoty. Bezpieczniejszym rozwiązaniem jest standardowa wymiana i za jakiś czas kolejna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group