HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
Moderator: luk4s7
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
Nie.
Fabryczny rozmiar to..... To nie pamiętam ile, ale mam gdzies jeszcze fabryczne opony i moge zrobić zdjęcie. Srednica, porównawczo, zblizona do 33 cali.
Fabryczny rozmiar to..... To nie pamiętam ile, ale mam gdzies jeszcze fabryczne opony i moge zrobić zdjęcie. Srednica, porównawczo, zblizona do 33 cali.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
W J100 fabrycznie były 265/70R16 lub 275/70R16. Czyli 31 cali.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
Przestańcie "Francować" . 35 cala i umiejętna jazda to czysta przyjemność w tych pudłach. Moja 80-ka upala na MT 35-cala od 15 lat. Była w Afryce (AT35cali), Rumunie i Ukrainę zwiedziła wszerz i wzdłuż, na naszym podwórku nie ma już chyba dziury której by nie zaliczyła. Patrząc na inne marki typu zjeep czy ople to 31 cali rozkminia mosty co trzy rajdy. Zdarzy się że ktoś kupi super wychuchane pudło na allegro z przebiegiem 99 tysia km i klnie następnie że się sypie. Jak pisał @Tadeo : Choćby same proporcje tych kapci pasują do 80-ki czy 105-ki. Jeszcze jedno...ktoś kto używa tych aut zgodnie z przeznaczeniem wie o czym piszę.....
PS.. po przetarciu oczu i poczytaniu na temat 105-ek napiszę co mnie się zdaje by uzyskać większą przyjemność z ich użytkowania. Do tanich nigdy nie należały, do żwawych także, ale dołożenie turbo w czasach gdzie do jej nowszych wersji wkłada się V8 4.5 tylko podniesie jej wartość.
PS.. po przetarciu oczu i poczytaniu na temat 105-ek napiszę co mnie się zdaje by uzyskać większą przyjemność z ich użytkowania. Do tanich nigdy nie należały, do żwawych także, ale dołożenie turbo w czasach gdzie do jej nowszych wersji wkłada się V8 4.5 tylko podniesie jej wartość.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
Bullitt pisze:Nie.
Fabryczny rozmiar to..... To nie pamiętam ile, ale mam gdzies jeszcze fabryczne opony i moge zrobić zdjęcie. Srednica, porównawczo, zblizona do 33 cali.
Wróćmy do początku,
Mnie tylko interesuje, jakie zalety oprócz wyglądu, czy po co.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
Może zacznij od poszperania w necie (na przykład) co to takiego moment bezwładności mas wirujących. Bo bez tego całe to moje gadanie to jak "do obrazu" jest ...Bullitt pisze:Gdybyś mógł objasnic o czym konkretnie piszesz, byłoby mi łatwiej się odnieśc.Rokfor32 pisze:W J100 i J105 jest ta sama przekładnia z przodu. W obu wersjach 8".
Co do FZJ - nie porównuj klekota i benzyny. Jest gigantyczna różnica w momencie bezwładności elementów wirujących napędu - temu te mosty w klekotach się sypią - a w benzynach nie. Te same mosty.
Nie wiem jakie mają momenty bezwładności FZJty z kompresorem- na przykład TRD, ale kiedyś zjeżdziłem pół wakacji taką furą. Rezane było w tę i we wtę.... Piach, plaża, góry doly.
Akurat most nawet nie kwęknął.
Podpowiem - nie ma to właściwie nic wspólnego z mocą i momentem generowanym przez silnik - a w każdym razie nie jako efekt bezpośredni.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
Tadeo - jeżeli auto do lansu - to sens jest dyskusyjny. Kwestia gustu. Na czarne też jest zbędny.
Ale jeżeli do terenu - to nie ma lepszej opcji niż duży kapeć. I 35" do masy J100 to wcale nie jest duży. 35" w 4runnerze (koło 2 ton masy) - to jest właśnie tyle, ile trzeba
Nie ma po prostu żadnego porównania w możliwościach jazdy względem cienkich/małych gum.
Ale jeżeli do terenu - to nie ma lepszej opcji niż duży kapeć. I 35" do masy J100 to wcale nie jest duży. 35" w 4runnerze (koło 2 ton masy) - to jest właśnie tyle, ile trzeba
Nie ma po prostu żadnego porównania w możliwościach jazdy względem cienkich/małych gum.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
Pierwsze słyszę taką teorię... ale co ja ta wiem.Rokfor32 pisze:
Ale jeżeli do terenu - to nie ma lepszej opcji niż duży kapeć. I 35" do masy J100 to wcale nie jest duży. 35" w 4runnerze (koło 2 ton masy) - to jest właśnie tyle, ile trzeba
Nie ma po prostu żadnego porównania w możliwościach jazdy względem cienkich/małych gum.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
Te, mentor, coś chrzanisz bez ładu i składuRokfor32 pisze:
Podpowiem - nie ma to właściwie nic wspólnego z mocą i momentem generowanym przez silnik - a w każdym razie nie jako efekt bezpośredni.
Doskonale wiem co to jest masa wirująca i bezwładność i czekam na to Twoje wynurzenie z wielka niecrpliwościa- jaka to niby jest różnica pomiędzy Dieslem i Benzyna, tylko prosze konkretnie. Może być w gramach, kilogramach i tonach.
Jednostka bez znaczenia.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
Oczywiście!Rokfor32 pisze:Tadeo - jeżeli auto do lansu - to sens jest dyskusyjny. Kwestia gustu. Na czarne też jest zbędny.
Ale jeżeli do terenu - to nie ma lepszej opcji niż duży kapeć. I 35" do masy J100 to wcale nie jest duży. 35" w 4runnerze (koło 2 ton masy) - to jest właśnie tyle, ile trzeba
Nie ma po prostu żadnego porównania w możliwościach jazdy względem cienkich/małych gum.
Pozatym, jakiego wyglądu?
Ja mój samochód uzytkuje w zgodzie z przeznaczeniem.
Parę osób kiedys próbowąło mi wmówic, ze szkoda, że co Ty, kyp, nakryj kondonem i trzymaj...
A ja kupuje i jeżdze zgodnie z przeznaczeniem. 80% off road 20% czarne.
I wcale ni euważam, ze to ze stratą dl atego wozu. Wręcz przeciwnie- to z zyskiem!
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
Wysoki ten stock albo ta mudzilla zanizona
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
no masz....dohap pisze:Wysoki ten stock albo ta mudzilla zanizona
Pójde i sprawdzę dzisiaj jaki ten stock- bo wisi na zapasie jako drugi.
Let You know.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
No rzeczywiście dziwnie wygląda na takich malutkich kółeczkach.
Kiedyś na campie były 80 z 42 cali, to był szał.
Kiedyś na campie były 80 z 42 cali, to był szał.
Re: HZJ 105- zmiana przełożenia mostów i transferu.
Tu nie o wygląd się rozchodzi- szczerze mam to w dupie. Tylko o sprawność terenową.tadeo pisze:No rzeczywiście dziwnie wygląda na takich malutkich kółeczkach.
Kiedyś na campie były 80 z 42 cali, to był szał.