Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: wzb1929 »

Czesc,
Stojac na hamulcu czuje na fotelu kierowcy i wogole we wnetrzu auta lekkie basowe drżenie. Ma to miejsce jedynie wtedy, gdy skrzynia jest spieta z silnikiem i jest wcisniety hamulec. Zrzucajac na N lub P drzenie ustepuje. Podczas jazdy z dowolna predkoscia nie ma zadnych zlych objawow. Dojezdzajac powoli do swiatel kiedy delikatnie hamuje, przed samym zatrzymaniem jest taki efekt jakby auto lekko sie wyrywalo. Sadzac po objawach wydaje mi sie, ze problem jest gdzies za silnikiem. Poduszki skrzyni, reduktora? Dodam,ze efekt drzenia jest bardziej wyczuwalny kiedy silnik ma optymalna temperature. Zaraz po starcie efekt w zasadzie nie wystepuje.
Dzieki za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: rmaster »

Też tak mam tylko na zimnym. Gdzieś już był temat taki na tym forum. Zmieniali poduszki ściągali klemy i nic.
Coś bedzie ze skrzynią że na postoju tak mocno już ciągnie ( nie wysprzegla). A zobacz co się dzieje na reduktorze. Całą budą szarpie .
Na szczęście u mnie ustaje jak ciepły. ( dopisze że olej wymieniam)

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: wzb1929 »

Znalazlem podobny temat na forum. Na reduktorze (na postoju w garazu, zreszta reduktor nigdy nie byl uzywany) objawy jakby mniejsze a moment ponad 2x wiekszy wiec powinno byc chyba odwrotnie. Gwoli scislosci to nie jest szarpanie tylko bardziej basowy dzwiek i da sie odczuc, ze skrzynia spiela sie z silnikiem. Jutro bede w warsztacie, wrzucimy auto na podnosnik i sprawdzimy poduszki i wszelkie luzy za silnikiem. Poduszki silnika byly wymieniane 40 tys. temu. Wtryski 10 tys. temu(wszystko w ASO). Auto jezdzilo od nowosci tylko po czarnym jako rodzinny kombiak. Obecnie ma 244 tys. przebiegu. Serwisowane skrupulatnie. Moze to konwerter skrzyni? Podczas samej jazdy zero zlych objawow, nie ma objawow efektu wagonowego. Tylko ten postoj na hamulcu i basowy odglos spiecia skrzyni z motorem...

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: wzb1929 »

Poduchy skrzyń są ok. Dodam, że objaw jest taki, że jak skrzynią jest obciążana momentem podczas spięcia z silnikiem to obroty zawsze spadają z 700 do 650 no i czuć w aucie, że napęd jest spięty z silnikiem. Czy tak powinno być?

Przy okazji, gdzie w Trojmiescie wymienic dynamicznie olej w skrzyni?

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: jezus »

W Auto-Gumie w Brzeżnie.... :-)

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: staf »

wzb1929 pisze: i czuć w aucie, że napęd jest spięty z silnikiem. Czy tak powinno być?
Tak powinno być. Obrazowo - można porównać pracę skrzyni na "P" oraz "N" do skrzyni ręcznej w pozycji "na luzie", natomiast "D" to już włączona "jedynka" z delikatnym poślizgiem na pół-sprzęgle. Przy okazji, warto sprawdzić stan przelotek podtrzymujących idące do chłodnicy przewody olejowe (sprawdź, czy w którejś nie brakuje gumowej tulejki - rurka stykając się bezpośrednio z metalowym oczkiem będzie źródłem hałasu).

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: rmaster »

Staf dobrze piszesz tylko u mnie to D to nie jest delikatne ślizganie tylko tarcie aż drży skrzynia i obroty spadają.

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: wzb1929 »

@jezus, wysylasz mnie do konkurencji? ;)
@staf, dzieki za sugestie ale nie sadze, zeby to bylo przyczyną i zeby brak tulejek powodowal taki niski basowy dzwiek. Sprawdze. Nie wiem juz sam, moze tak bylo zawsze ale po ostatnim brzeczeniu poszerzen na drzwiach zrobilem sie wyczulony na wszelkie odglosy i szukam dziury w calym. :lol: ale jest to ewidentnie spowodowane spadkiem obrotow z 700 do 650 i obciazeniem momentem skrzyni.

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: staf »

Faktycznie, macie problem... u mnie aż tak mocno obroty nie spadają. Myślę, że w tym przypadku można by było jeszcze umyć przepływomierz
(ostrożnie, samym preparatem - żadnych pędzelków, patyczków itp.). Raz na kwartał (profilaktycznie) czyszczę swoją przepływkę Liqui Moly i jest OK.

Awatar użytkownika
021CLT
Posty: 205
Rejestracja: 15 cze 2012, 21:34
Auto: Toyota LC120
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: 021CLT »

https://www.facebook.com/sosnowskiserwis/

Co do wymiany dynamicznej z płukaniem polecam Sosnowski Gdańsk. Tam wiedzą jak to się powinno robić.

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: wzb1929 »

Dzięki. Słyszałem o Sosnowskim i chyba właśnie tam się udam na wymianę. Wracając do tego nieszczęsnego odgłosu to zauważyłem, że efekt nie występuje, kiedy silnik jest zimny i pracuje na "ssaniu". Kiedy jest zimny ma około 900 obrotów. W momencie kiedy zapnę napęd obroty spadają o jakieś 50 ale nic nie buczy ani nie wibruje bo obroty są wyższe niż te nominalne.
Domyślam się, że może być tak, że silnik jest i w ogóle całość jest tak wyważona, że te 700 obrotów jałowych to taka granica poprawnej pracy. Spadek do 650 powoduje dziwne basowe odgłosy przenoszone na budę.

KALI
Posty: 69
Rejestracja: 02 paź 2015, 10:30
Auto: by?a J95 Jagoda, jest J120
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: KALI »

Daj znać jak ustalisz co jest u Ciebie przyczyną. U mnie tez po wrzuceniu biegu obroty spadają z 700 do 650 i faktycznie czuć lekkie drżenie. Nie ma co prawda tego efektu jakby auto chciało już jechać, pomimo hamulca. Ale drżenie jest.

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: wzb1929 »

Wczoraj miałem okazję postać w Trójmieście w mega korkach no i chyba jestem przewrażliwiony. Faktycznie czuć spadek obrotów (700-> 650) i bardziej basowe odgłosy z lekkimi wibracjami. Problem zupełnie nie występuje kiedy silnik jest zimny i pracuje na ssaniu czyli ma około 900-1000 obrotów. Po zapięciu napędu obroty też spadają o około 50 ale z racji tego, że nadal są wysokie prawie w ogóle nie czuć, że skrzynia dostała moment z wału. Auto nie wyrywa się jednak do przodu- może czasami jest takie odczucie ale po wczorajszym staniu 3 h w korkach twierdzę, że taki efekt występuje w stosunku 1/50.

Jedyne co zamierzam zrobić to wymienić olej w skrzyni. Dam znać.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: sebastian44 »

Ja mam silnik benzynowy ale też automat. Obroty przy postoju na hamulcu i wrzuconym D też są około 650. I też czuć lekkie drżenie bardziej wynikajace po prostu z niskich obrotów silnika niż jakiegos problemu ze skrzynia. Bo kiedy wrzuce na N lub P to obroty są koło 700 i nic nie drży. Szczerze mówiąc nie zwracam na to specjalnej uwagi, myślę że nie jest to jakis duży problem.

Awatar użytkownika
wzb1929
Posty: 40
Rejestracja: 08 mar 2017, 12:22
Auto: KDJ 120
Kontakt:

Re: Drżenie podczas postoju na hamulcu. Skrzynia AT.

Post autor: wzb1929 »

Może faktycznie to jest to, biorąc pod uwagę jeszcze wyważenie benzynowego V6 vs. klekot R4 o dość dużym skoku.

ODPOWIEDZ