Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 23 maja 2018, 18:48
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 08 sty 2018, 17:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04
Posty: 66
Panowie;

Ponieważ planuję założyć większe opony do mojej 105, a konkretnie myślę od MT 35 cali na 13,5 muszę zrobić coś żeby auto wogóle nadawało się w teren bo przy obecnym setupie na 33 cale, który w zasadzie jest praktycznie fabryczny woz ledwo jeździ a w terenie na piachu albo na piachu pod górkę to już wogóle kaplica.

Auto jest mocno zmodowane przez co waży sporo więcej od serii a to tymbardziej nie pomaga.

I teraz tak.

1. Można pójść w turbo, ale nie chcę, bo cenię sobię absolutną niezajebliowść seryjnego 1 HZ.

2 Można przeszczepić silnik z 80. Tylko nie wiem który czy 1HD T czy 1 HD FTE, żeby było bolt on bez żadnej rzeźby. Pompa musialaby być mechaniczna jak w 1HZ i wtedy jak rozumiem, kłopotów nie powinno być. Sktzynia 5 biegów ZTCW pasuje. Kłopot jest ze znalezieniem niezajechanego słupka z całymi peryferiami- ale to bym ogarnął bezpośrednio z Japonii.

3 Pozostaje więc tzw regearing. Najłatwiej T case tak jak tu:

http://www.justdifferentials.com/MCTC-1 ... c-1131.htm

Ale to nie załatwia codziennej szarpaniny z dojazdem na 35 po czarnym.

4. Zatem zostaje kwestia regearingu mostów:

http://www.justdifferentials.com/category-s/2630.htm

Pytanie jakie przełożenie wybrać?

4.10, 4.56, 4.88 czy 5.29? I gdzie to kupić dedykowane do 105- bo o tyle o ile przedni most jest taki sam jak w 80, tylny w 105 rózni się atakiem i kołem (podobno).

Jakieś pomysły którą opcję 1-4 wybrać, jaki silnik z punktu 2 by pasował i gdzie kupić to co mnie interesuje w punkcie 4?

Pozdrawiam

Bullitt


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 17:06 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1710
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Tym razem przenoszę do odpowiedniego działu czyli J10. Następnym razem będzie klaps ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 18:43 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1122
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Trochę dziwny tok myślenia, bo nawet zmiana przełożeń na właściwsze nie spowoduje że i tak mułowata doszpejowana 105-ka wyposażona w zajechany silnik, nagle ożyje. Zwłaszcza w terenie.
Pomyśl nad opcją nr. 2 i nie koniecznie od 80-ki. 100-ki 24V są żwawe i wytrwałe. W tych pudłach turbo nie psuje się po kilku kilometrach, to nie renault:-)

PS. ostatnio tak mnie naszło czy w naszym prl-owskim padole ktoś wstawił do 100-ki czy 105-ki silnik od 200-ki.....mniam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 18:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04
Posty: 66
Widzę Jezus, ze nie ogarniesz tematu 105.

Przetrzyj oczy i zerknij na allegro albo mobile o jakiej kasie mówimy i wróć z pokora przed kompa.

Podstawowa zaleta tego wozu poza live axles jest absolutny brak elektroniki.

Nie znam jakiejkolwiek 100 która by jeździła bez ECU a przeszczepianie czegokolwiek na jakimkolwiek komputerze mnie nie interesuje.

Nie ta filozofia.

Ponadto przeszczepianie silnika i uturbianie to jest radykalny krok w stronę spadku wartości wozu. Jest to oczywiscie jakas opcja ale jesli ma byc robiona to nieststy trzeba sie liczyc z uszczupleniem wartości auta co w przypadku mojego super wychuchanego wozu jest trudne do zaakceptowania.

Skąd wniosek o stanie silnika? Nie zapędziłeś sie zbytnio? Nie lubię takich ogólnikowych podjazdów ad persona.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 20:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 164
Auto: HDJ 100
Bullitt nick masz fajny ale drugie zdanie to mogłeś sobie odpuścić :roll:

Będąc użytkownikiem innych forów często się zastanawiam dlaczego zamiast prowadzić merytoryczną dyskusję ludzie wchodzą z jakimiś niemerytorycznymi wycieczkami osobistymi.
A po takich wstawkach już jest z górki i zazwyczaj wątek zaczyna iść w kierunku jaki chyba większości osób nie interesuje/nie pasuje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 20:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04
Posty: 66
No ale jak tu merytorycznie rozmawiać jak wlasnie dowiedziałem sie ze moj woz z przebiegiem dwustu kilku z groszami ma zajechany silnik?

A wracając do meritum....

Co proponujesz?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04
Posty: 66
BTW wlasnie mi zaproponowali przełożenie 4.88.

Na IH8mud i innych forach zdania sa podzielone. Jedni pchają na turbominę (ja na nie) inni mówią o zmianie dyfrow.

Nikt nie proponuje przeszczepu silnika.

Ciezki temat- mało jest użytkowników HZJ 105.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 20:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14789
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Bo zapewne miał 200 tyś 400 tyś temu albo pochodzi z partii zajechanych stopiątek z Holandii po firmie poszukującej ropy. Swego czasu było ich sporo. Później pojawiały się cudnie odmłodzone. No ale już nie kasztanię tematu i idę poczytać o live axles, regaringu i setupie co by mieć jakiś knowlage.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 20:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04
Posty: 66
kylon pisze:
Bo zapewne miał 200 tyś 400 tyś temu albo pochodzi z partii zajechanych stopiątek z Holandii po firmie poszukującej ropy. Swego czasu było ich sporo. Później pojawiały się cudnie odmłodzone. No ale już nie kasztanię tematu i idę poczytać o life axie, regaringu i setupie co by mieć jakiś knowlage.


Zamiast czytać postuj.

Jak jest z tylnym dyfrem? Różni sie od 80 czy to to damo?

Wiesz?

Moj woz nie pochodzi z Holandii.

Co z Wami? Wszystkich zazdrość zżera? Sami jasnowidze czy co?

Jeszcze zdjecia nie wstawiłem a tu taki burdel od razu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 21:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 164
Auto: HDJ 100
Powiem szczerze, że nie bardzo wiem jakie masz intencje.
Jeśli nie chcesz zmieniać ani dokładać turbiny do silnika to mocy nie ani momentu na wyjściu z silnika nie przybędzie. To jest fakt.
Moment obrotowy na kołach można zmienić zmieniając promień koła i przełożenie w mostach.
Już zmiana kół na 33" jest istotną zmianą bo standardowo to było coś ok. 31". Zmiana na 35" przy silniku co ma 130 KM będzie naprawdę olbrzymią zmianą. Jak jeszcze obciążyłeś auto dodatkowym ciężarem to żadne cuda ani wymiany dyfrów nie pomogą. Po prostu mocy nie przybędzie.
Owszem brak mocy/momentu można skompensować ale kosztem prędkości maksymalnej która przy 105 i tak jest relatywnie niska. W skrajnym przypadku dojdziesz to sytuacji gdzie 110 km/h to będzie maksymalna prędkość auta i to z górki. A i tak w tej kompletacji to będzie muł.

Myślę, że powinieneś zrozumieć, że fizyki nie da się oszukać. Bez dodania mocy i/lub momentu obrotowego silnika masz możliwość zmiany czynników ale iloczyn pozostaje zawsze taki sam czyli 130 kM i 280 Nm (nominalnie na nowym aucie oczywiście).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 21:42 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1710
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Kolego upominam jako moderator że ton masz prowokacyjny i zgodnie z tym co Ci przejmie napisał gwt, popychasz sprawę w kierunku gównoburzy.
Nie będę się więcej wtrącał tylko ciął wycieczki bez litości.

Życzę rzeczowej dyskusji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 22:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sie 2007, 16:04
Posty: 66
gwt pisze:
Powiem szczerze, że nie bardzo wiem jakie masz intencje.
Jeśli nie chcesz zmieniać ani dokładać turbiny do silnika to mocy nie ani momentu na wyjściu z silnika nie przybędzie. To jest fakt.
Moment obrotowy na kołach można zmienić zmieniając promień koła i przełożenie w mostach.
Już zmiana kół na 33" jest istotną zmianą bo standardowo to było coś ok. 31". Zmiana na 35" przy silniku co ma 130 KM będzie naprawdę olbrzymią zmianą. Jak jeszcze obciążyłeś auto dodatkowym ciężarem to żadne cuda ani wymiany dyfrów nie pomogą. Po prostu mocy nie przybędzie.
Owszem brak mocy/momentu można skompensować ale kosztem prędkości maksymalnej która przy 105 i tak jest relatywnie niska. W skrajnym przypadku dojdziesz to sytuacji gdzie 110 km/h to będzie maksymalna prędkość auta i to z górki. A i tak w tej kompletacji to będzie muł.

Myślę, że powinieneś zrozumieć, że fizyki nie da się oszukać. Bez dodania mocy i/lub momentu obrotowego silnika masz możliwość zmiany czynników ale iloczyn pozostaje zawsze taki sam czyli 130 kM i 280 Nm (nominalnie na nowym aucie oczywiście).



Good Point!

Seria w zasadzie ma 33 cale i na tym zestawie ciągnie do 110.

Więc generalnie wieje lipą z zasady.

Czyli Waszym zdaniem przeszczep silnika.

Tylko który konkretnie brać?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 22:39 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5500
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie rozumiem za bardzo.

Masz ponoć zdrowy 1HZ - ale wykluczasz opcję turbo (którą się robi bolt on na fabrycznych gratach). Za to chcesz zapodać zajechany silnik J8 (realnie nie znajdziesz nic poniżej 500 tysi nalotu, a prędzej w okolicach ponad miliona), albo niewiele mniej zużyty J100 - który w dodatku ma elektroniczna pompę, i żeby się jej pozbyć trzeba silnik też trochę porzeźbić. Dodatkowo - obie opcje sa przecież też z turbiną - którą uważasz za zawodny element (i w przypadku tych jednostek z uwagi na wiek to będą również zużyte podzespoły).

Dwa - HZJ105 wychodziła zdaje się ze skrzynią R151F. Ta skrzynia jest raczej za słaba dla 1HD-T. Szczególnie w zestawieniu z przeciążonym autem, gdzie mocno dochodzi czynnik inercji (przy ciężkim aucie trudniej zerwać przyczepność kół, co przekłada się na moment bezwładności przenoszony przez elementy napędu). A ze skrzyniami H151F jest dokładnie ten sam problem co z silnikami z J8 - są już zużyte.

Czyli - sensowna opcja to 1HD-T z J8 i skrzynia H151F z J8 - ale z dużą szansą na gruntowny remont obu podzespołów. Koszt takiej zabawy - 30 do 50 tyś pln.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 22:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2008, 12:16
Posty: 351
Lokalizacja: Wadowice
Auto: Było BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajdówka Escape, zmota Escape
Bullitt pisze:
Panowie;

Ponieważ planuję założyć większe opony do mojej 105, a konkretnie myślę od MT 35 cali na 13,5 muszę zrobić coś żeby auto wogóle nadawało się w teren bo przy obecnym setupie na 33 cale, który w zasadzie jest praktycznie fabryczny woz ledwo jeździ a w terenie na piachu albo na piachu pod górkę to już wogóle kaplica.

...

Bullitt


To mam pytanie - gdzie ten samochód jeździ? Bo jak słyszę o oponie na 13,5 to trochę mi słabo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 23:00 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 164
Auto: HDJ 100
AT 33" na 16" waży ponad 40 kg. To 35" z szerokością 13,5" czyli zaokrąglając 345 mm na pewno ponad 50kg. Rozpędzić i zatrzymać taką masę wirującą (x4) to jest dodatkowe wyzwanie.

Mam wrażenie, że jesteś humanistą :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group