Automat w terenie
Moderator: luk4s7
Re: Automat w terenie
U mnie, jak naciskam przycisk zapięcia blokady w czasie jazdy, kontrolka pomiga i zaczyna palić się ciągłym światłem. Jak rozumiem to oznacza zapięcie.
Mam 120 z automatem.
Mam 120 z automatem.
Re: Automat w terenie
Blokadę w czasie jazdy ???? gratulacje..... że jeszcze działa.
Re: Automat w terenie
Jezus - zgodnie z instrukcją w 120 można zapinać centralną blokadę w czasie jazdy, przy dowolnej prędkości i bez sprzęgła. Co innego reduktor i blokada dyfra tylna. Dotyczy to manualnej i automatycznej skrzyni.
Wcześniej załączyłem zdjęcie z instrukcji. Rokfor też opisał co i jak.
Luk4s7 - w 120 w manuału jest jak 90 czyli nie ma możliwości włączenia reduktora bez blokady centralnej. Myślę że w sytuacji którą opisałeś nic byś nie uszkodził. Jeden facet prawie rok jeździł na HL i nic się nie posypało, oczywiście nie jest to zalecane
Wcześniej załączyłem zdjęcie z instrukcji. Rokfor też opisał co i jak.
Luk4s7 - w 120 w manuału jest jak 90 czyli nie ma możliwości włączenia reduktora bez blokady centralnej. Myślę że w sytuacji którą opisałeś nic byś nie uszkodził. Jeden facet prawie rok jeździł na HL i nic się nie posypało, oczywiście nie jest to zalecane
Re: Automat w terenie
Ano w czasie jazdy, miałem wrażenie, że nie zapina się powyżej 50km/h - czerwona kreska na prędkościomierzu.
Rolkos już potwierdził, ale ja to wziąłem na logikę, skoro system jest uruchamiany przyciskiem i stoi pod spodem cały komputer, to nie włączy jeśli będzie to mogło coś zepsuć.
Swoją drogą bardzo wygodne, gdzie patrole stają, ja po prostu przyciskam guzik i jadę.
Co do reduktora, to pamiętam, że w vitarze z H4 -> 2H można było w czasie jazdy zmieniać, bardzo wygodne do ruszania po śliskim. Ale z 2H -> 4H albo 4H <-> 4L tylko po zatrzymaniu.
W jeepie z 4H <-> 4L tylko skrzynia na N i pełne zatrzymanie.
Czyli dla mnie na chłopski rozum, jak jest wajcha to trzeba zatrzymać, jak guzik to naciskać, najwyżej komputer nie pozwoli włączyć
Rolkos już potwierdził, ale ja to wziąłem na logikę, skoro system jest uruchamiany przyciskiem i stoi pod spodem cały komputer, to nie włączy jeśli będzie to mogło coś zepsuć.
Swoją drogą bardzo wygodne, gdzie patrole stają, ja po prostu przyciskam guzik i jadę.
Co do reduktora, to pamiętam, że w vitarze z H4 -> 2H można było w czasie jazdy zmieniać, bardzo wygodne do ruszania po śliskim. Ale z 2H -> 4H albo 4H <-> 4L tylko po zatrzymaniu.
W jeepie z 4H <-> 4L tylko skrzynia na N i pełne zatrzymanie.
Czyli dla mnie na chłopski rozum, jak jest wajcha to trzeba zatrzymać, jak guzik to naciskać, najwyżej komputer nie pozwoli włączyć
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Automat w terenie
W układach bez TRC (czyli bez przycisku) też można zapinać HL w czasie jazdy - byle by to było na wprost, czyli w sytuacji gdzie centralna różnicówka nie ma co robić.
Tyle, że należy do tego podejść rozsądnie - z tej funkcji nie korzysta sie zapitalając autostradą W praktyce więc temat dotyczy małych prędkości w terenie.
Tyle, że należy do tego podejść rozsądnie - z tej funkcji nie korzysta sie zapitalając autostradą W praktyce więc temat dotyczy małych prędkości w terenie.
Re: Automat w terenie
W instrukcji napisali też że nie można włączać jeśli któreś z kół jest w poślizgu.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Automat w terenie
Czyli auto pod obciążeniem napędu, a nie jedzie.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Automat w terenie
czyli jedzie ale kola napęd na koła idzie równomiernie.
Re: Automat w terenie
Hubert jak nadal szukasz instrukcji papierowej do LC120 to odezwij się, mogę mieć jeszcze kilka sztuk to sprawdzę.
Re: Automat w terenie
niestety nie... dopiero po zapięciu blokady, masz to co patrol ma - z dołączonym przodemCooL pisze: Swoją drogą bardzo wygodne, gdzie patrole stają, ja po prostu przyciskam guzik i jadę.
Re: Automat w terenie
Czyli w Patrolu wysiadasz, załączasz manualnie sprzęgiełka wsiadasz i jedziesz. W 120 w czasie jazdy naciskasz przycisk lub jak w moim przypadku przesuwasz lewarek do przodu i to bez zatrzymywania się.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
- Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
- Kontakt:
Re: Automat w terenie
nie, w patrolu jak masz manuale to przekręcasz i włączasz wajchę 4x4 a jak automaty to nic nie robisz poza wajchą od 4x4, a po zakończeniu jazdy 4x4 z automatami trzeba wyłączyć wajchę i cofnąć około 2metrówrolkos pisze:Czyli w Patrolu wysiadasz, załączasz manualnie sprzęgiełka wsiadasz i jedziesz. W 120 w czasie jazdy naciskasz przycisk lub jak w moim przypadku przesuwasz lewarek do przodu i to bez zatrzymywania się.
Re: Automat w terenie
A automatami za to jak utkniesz i musisz rozbujać samochód "przód tył, przód tył" to się rozpinają?
Ostatnio zmieniony 27 gru 2017, 13:16 przez rolkos, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
- Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
- Kontakt:
Re: Automat w terenie
nie nie rozpinają się rozepną się po cofnięciu wajchy na 2x4 i cofnięciu autem ok 2metry miałem dwa parchate i nigdy mi się nie rozpięły przy bujaniu autem i nie słyszałem żeby komukolwiek się to stało ktoś kto nigdy nie miał z parchem do czynienia jakiś bujd na opowiadał
Re: Automat w terenie
Powinien być tam znak zapytania . Inna sprawa, żeby przełączyć z 2x4 na 4x4 nie trzeba się zatrzymać?