HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
Moderator: luk4s7
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
Mozesz zrobic z wronga uzytkowy pojazd montujac aftermarketowa konstrukcje zamiast plastikowego dachu. Wszystko wymienne, kwestia poszukania. Oczywiscie nigdy nie bedzie mial takiej ladownosci jak j7 czy def. Ale tez zadna j7 nie bedzie miala ladownosci G (typu niecywilne dmc 4600) albo ciezarowki. Kwestia wyboru.
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
Doskonały film, pokazujący porównanie w terenie między Land Cruiser 76 a 200.
Zakładam, że 200 ma zawieszenie Tough Dog.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x1_U5bCB ... dE&index=1[/youtube]
Zakładam, że 200 ma zawieszenie Tough Dog.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x1_U5bCB ... dE&index=1[/youtube]
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
Trochę asekuracyjnie podszedł kierowca 200 do tematu. Mało tego, jedzie częściowo na Crawlu.
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
Jasne, porządek musi byćtadeo pisze:luk4s7 pisze:Że się tak wtrancę: jak HZJ to nie V8 tylko R6. VDJ76 to V8.
czyli w modelu 76 mamy do wyboru:
HZJ 76 = R6 Diesel wolnossący , 4.2, 130 KM (96 kW) przy 4000 obr./min., 280 Nm przy 2000 obr./min., masa 2,3 t
VDJ 76 = V8 z wtryskiem paliwa, 4.5, 231 KM (151 kW) przy 3400 obr./min., 430 Nm przy 1200 obr./min., masa 2,3 t
GRJ 76 = V6 z wtryskiem paliwa, 4.0, 235 KM (173 kW) przy 5200 obr./min., 362 Nm przy 3800 obr./min., masa 2,3 t
Oświeccie mnie- jakim cudem j7 waży 2.3 tony??? Gdzie jest ta waga?? Tyle wazy professional bez bagaznika.
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
I jeszcze jedna ciekawostka dotycząca wersji VDJ, czyli szersza o blisko 100 mm przednia oś a tylna pozostawiona bez zmian.
Można to poprawić dystansami, ale również kopiąc po necie, znalazłem taki o to KIT, który pozwala usunąć resory (ok 140 kg), wstawić sprężyny (15 kg).
link http://www.jmacx.com.au/coil-conversion-kit.html
Czy ktoś dokonał takiego "tuningu" ? Czy rzeczywiście jazda na resorach w 76 jest tak dramatyczna i "wywrotna" ?
Można to poprawić dystansami, ale również kopiąc po necie, znalazłem taki o to KIT, który pozwala usunąć resory (ok 140 kg), wstawić sprężyny (15 kg).
link http://www.jmacx.com.au/coil-conversion-kit.html
Czy ktoś dokonał takiego "tuningu" ? Czy rzeczywiście jazda na resorach w 76 jest tak dramatyczna i "wywrotna" ?
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
Cos z ta waga nie tego.
Np: 76 1GR-FE pusta 2155kg a z 1HZ juz 2275kg (curb weight)
78 1HZ 2240kg, wg katalogu z 2016r na GCC.
tak subiektywnie patrzac (na 2 auta z 2017r na takich samych alusach) to ja nie widze aby z silnikiem VD kola przednie byly szerzej z przodu niz w drugiej z silnikiem FE. Chyba ze teraz wszystkie maja szerszy przedni most (nie mierzylem).
za to ilosc miejsca pod maska FE przypomina stare czasy.
Np: 76 1GR-FE pusta 2155kg a z 1HZ juz 2275kg (curb weight)
78 1HZ 2240kg, wg katalogu z 2016r na GCC.
tak subiektywnie patrzac (na 2 auta z 2017r na takich samych alusach) to ja nie widze aby z silnikiem VD kola przednie byly szerzej z przodu niz w drugiej z silnikiem FE. Chyba ze teraz wszystkie maja szerszy przedni most (nie mierzylem).
za to ilosc miejsca pod maska FE przypomina stare czasy.
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
Tylko z VDJ mają przednią oś dłuższą o 95 mm.benek1 pisze:Cos z ta waga nie tego.
Np: 76 1GR-FE pusta 2155kg a z 1HZ juz 2275kg (curb weight)
78 1HZ 2240kg, wg katalogu z 2016r na GCC.
tak subiektywnie patrzac (na 2 auta z 2017r na takich samych alusach) to ja nie widze aby z silnikiem VD kola przednie byly szerzej z przodu niz w drugiej z silnikiem FE. Chyba ze teraz wszystkie maja szerszy przedni most (nie mierzylem).
za to ilosc miejsca pod maska FE przypomina stare czasy.
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
Ten kit przede wszystkim poszerza tył. Australijczycy bardzo to chwalą mimo ceny. Skoro to zakladają to cos jest na rzeczy.
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
Można też kupić most Dana 60, co wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.dohap pisze:Ten kit przede wszystkim poszerza tył. Australijczycy bardzo to chwalą mimo ceny. Skoro to zakladają to cos jest na rzeczy.
http://outbacktravelaus.blackroom.com.a ... march-2016
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
Dyskusji za wielkiej nie było, wybrałem więc VDJ. I...
i już wiem, że mam IDEAŁ !!!
silnik 4,5 jest NIESAMOWITY !!!! To trzeba przeżyć ! NIe da się opisać !
Ja akurat jestem fanem serii 7, nie rozumiem miłości do 80 i 105 itp, więc punktu widzenia zboczeńca, buda 76 to dla mnie ideał
i już wiem, że mam IDEAŁ !!!
silnik 4,5 jest NIESAMOWITY !!!! To trzeba przeżyć ! NIe da się opisać !
Ja akurat jestem fanem serii 7, nie rozumiem miłości do 80 i 105 itp, więc punktu widzenia zboczeńca, buda 76 to dla mnie ideał
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
założyłem nowy wątek: http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=15990dohap pisze:Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
W 200 jest V8 z podwójną turbina, tu ma jedną.dohap pisze:Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?
Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0
dohap pisze:Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?
Trudno mi powiedzieć, które Euro, obstawiam, że 4, skoro wycofano 200 1VD-FTV ze względu na wymóg Euro 5.