Przeczytałem kartę i do warunków nie zanużeniowych wymaga przygotowania nawet tylko st2 i usunięcia jedynie luźnej rdzy czy rzeczywiście tak dobrze toleruje złe przygotowanie? Gdzie to kupićZbowid pisze:Długa się zastanawiałem czy pisać cokolwiek czy dać sobie spokój...Przez kilkanaście lat promowałem określone rozwiązanie bazując na parametrach technicznych. Świat poszedł do przodu i pojawili się nowi gracze i mają lepsze parametry - lepsze, w porównaniu z I256/356.
Interplus ma doskonałe parametry w testach na zrywanie/oderwanie od podłoża - produkt sam się obronił i odsyłam do doświadczeń użytkowników...ale jest nowy gracz. I256 miał 14Mpa na zrywanie, a ten ma 22MPa !!! Przetestowałem w warunkach labu i praktycznie. Jestem pod wrażeniem . Produkt nazywa się C-Pox ST180 AL. Jak temat schwyci to napiszę coś więcej. W tym wypadku Lepsze jest na prawdę wrogiem dobrego.
Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Moderator: luk4s7
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
No bo mam coś do pomalowania.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Powinien być dostępny w Wawie w przyszłym tygodniu - mówię o 4L opakowaniach. W necie również się pojawi, z tego co wiem...odrobina cierpliwości. Krzysiek - jakby coś to tel lub na pw.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Gdzie we Wrocławiu lub okolicy zrobią dobrze konserwację podwozia?
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Rayo robi takie rzeczy.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Panowie, potrzebuję prostej porady - takiej jak chłopu na miedzy. Jakie kupić środki aby skutecznie zabezpieczyć w domowych/garażowych warunkach parę rudawych elementów.
A są to:
No i właśnie - potrzebuję niewielkie ilości, najlepiej w spray'u. Co kupić? Domyślam się że oszlifować, podkład i kolor. Jaki? Coś z inhibitorem korozji czy oczyścić idealnie? Kolor to wiadomo - czarny. Coś trwałego na mechaniczne zużycie? Głównie myślę o zakładaniu piór wycieraczek.
Doradźcie.
A są to:
- końcówki szyn przednich foteli (okolica śruby trzymającej szynę do podłogi)
- końcówki ramion wycieraczek przedniej szyby (tam gdzie się zaczepia pióra)
- rant dolny drzwi pasażera (zgrzew)
No i właśnie - potrzebuję niewielkie ilości, najlepiej w spray'u. Co kupić? Domyślam się że oszlifować, podkład i kolor. Jaki? Coś z inhibitorem korozji czy oczyścić idealnie? Kolor to wiadomo - czarny. Coś trwałego na mechaniczne zużycie? Głównie myślę o zakładaniu piór wycieraczek.
Doradźcie.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Polecam Dinitrol RC900 tani nie jest. Diniotrol w innym samochodzie przetestowałem (też na szynach siedzeń) po 2 latach wydaje się nadal działać. Ewentualnie Dinitrol RC800, ten trzeba dodatkowo pomalować czymś na wierzch i jest jeszcze droższy
Rant drzwi to raczej ciężko (mam ten sam problem), taniej może wyjść taka opcja:
http://allegro.pl/land-cruiser-90-95-dr ... ml#thumb/2
Dinitrol to odrazu primer epoxy, nie trzeba super dokładnie czyścić. Rdza zmienia się w czarny kolor, u siebie nie malowałem juz niczym na wierzch (szyny też czarne i nie widać różnicy).
W sumie nie dodałem że pomalowałem tym dolny wahacz z tyłu i nawet się trzyma od lutego (pomalowałem tym bo nie miałem nic innego pod ręką).
Rant drzwi to raczej ciężko (mam ten sam problem), taniej może wyjść taka opcja:
http://allegro.pl/land-cruiser-90-95-dr ... ml#thumb/2
Dinitrol to odrazu primer epoxy, nie trzeba super dokładnie czyścić. Rdza zmienia się w czarny kolor, u siebie nie malowałem juz niczym na wierzch (szyny też czarne i nie widać różnicy).
W sumie nie dodałem że pomalowałem tym dolny wahacz z tyłu i nawet się trzyma od lutego (pomalowałem tym bo nie miałem nic innego pod ręką).
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 kwie 2018, 12:30
- Auto: http://interdiag.pl/
- Kontakt:
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Ten Dinitrol RC900 jest bardzo dobry, no ale ma również swoją cenę.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Bardzo ciekawy wątek ale tak po skrócie
co warto i co jaki czas zrobic dla ramy w warunkach podwórkowo garażowych?
Napewno umyć
co warto i co jaki czas zrobic dla ramy w warunkach podwórkowo garażowych?
Napewno umyć
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Na pewno umyć, plus prewencja...dwa lata działania, to żadne działanie - a propos cudownych środków. Normalne farby epoksydowe mają od 50% do 100% części stałych...a środek który ma 16% według "branżowej" prasy i znawców tematu - jest "pszezajebi.sty". W garażu możesz dużo zrobić - ale... warto poczytać, bo już prawie wszystko opisano na tych stronach.
A jak chcesz dobrze - to znajdź ludzi z pojęciem - i nie lakierników, bo Ci dbają raczej o wygląd powłoki, a nie jej parametry. Zwykle remont jest droższy niż zabezpieczenie nowego elementu. Jak ktoś opowiada inne historie - zaprawdę powiadam Ci - myli się
A jak chcesz dobrze - to znajdź ludzi z pojęciem - i nie lakierników, bo Ci dbają raczej o wygląd powłoki, a nie jej parametry. Zwykle remont jest droższy niż zabezpieczenie nowego elementu. Jak ktoś opowiada inne historie - zaprawdę powiadam Ci - myli się
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
moze zle zapytalem
czy warto cos wiecej niz mycie robic z rama
wiadomo ze nawet zakonserwowana po czasie ma nalot i tu wlasnie
bylo pytanie czy robic cos z tym czy co jakis czas (jaki?) dac rame zakonserwowac.
Pozdrawiam.
czy warto cos wiecej niz mycie robic z rama
wiadomo ze nawet zakonserwowana po czasie ma nalot i tu wlasnie
bylo pytanie czy robic cos z tym czy co jakis czas (jaki?) dac rame zakonserwowac.
Pozdrawiam.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Ja planuje bardzo dokładnie wymyć ramę przy użyciu karchera i końcówki do udrażniania rur wewnątrz oraz rozcieńczonym środkiem o nazwie Dimer. Potem odczyszcze i pomaluje miejsca gdzie jest nalot rdzy podkładem APP R-Stop, bardzo fajnie kryje i reaguje z rdzą. Na to wszystko chce położyć wosk bezbarwny Wurth. Do środka tez pójdzie wosk do profili.
Uprzedze komentarze, to ma być zabezpieczenie i powstrzymanie dalszego rozwoju korozji. Nie ma to nic w współnego z remontem lub naprawą.
U mnie rama jest zdrowa, ma nalot tylko w miejscach spawów. Chce ją zabezpieczyć żeby jak najdłużej taka pozostała.
Uprzedze komentarze, to ma być zabezpieczenie i powstrzymanie dalszego rozwoju korozji. Nie ma to nic w współnego z remontem lub naprawą.
U mnie rama jest zdrowa, ma nalot tylko w miejscach spawów. Chce ją zabezpieczyć żeby jak najdłużej taka pozostała.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Jak ma nalot po konserwacji to albo słaba konserwacja, ale minęło już ponad 10 lat od konserwacji. Inne wypadki - to wpadkiraczek pisze:moze zle zapytalem
czy warto cos wiecej niz mycie robic z rama
wiadomo ze nawet zakonserwowana po czasie ma nalot i tu wlasnie
bylo pytanie czy robic cos z tym czy co jakis czas (jaki?) dac rame zakonserwowac.
Pozdrawiam.
Miejscowe naprawy + konserwacja ( to też naprawa). Samemu można zrobić, korzystając z fachowego doradztwa - i to będzie jedno z działań prewencyjnych.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8440
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Warto też wziąć pod uwagę - że wszelkie preparaty natłuszczające (zarówno na bazie wosków, jak i bitumitów), są potem mocno trudne do usunięcia, a ich nawet śladowe ilości mocno osłabiają prawidłową adhezję powłok epoksydowych.
O ile na ramie solidna piaskarka sobie z tym radzi - to na karoserii usuwanie "konserwacji" to jest porażka.
O ile na ramie solidna piaskarka sobie z tym radzi - to na karoserii usuwanie "konserwacji" to jest porażka.
Re: Technologia zabezpieczenia antykorozyjnego
Ale są nowe technologie typu suchy lód zamiast szczotki drucianej w ręku.. My już przetestowaliśmy.