Tunning 2L-T
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Tunning 2L-T
Jak powszechnie wiadomo - ten silnik demonem to nie jest. Ale - co zresztą niektórzy pewnie wiedzą - potencjał ma. Ino niewykorzystany
Poniżej wykresik (czerwony) nieco podrasowanej jednostki tego typu. Dla porównania, na wykres nałożyłem odczyt (zielony) z KZJ70 (seryjnego), i z LJ73 (czarny), tego samego co stuningowany, ale przed modyfikacjami.
Modyfikacje nie są jakieś odjechane w kosmos - ciśnienie doładowania w okolicach 1,0 bara jedynie, tyle że na VNT, coby ładnie od dołu robiło. Poważniejsze zmiany to pompa wtryskowa - bez tego to se można ten silnik pompować do woli ...
Poniżej wykresik (czerwony) nieco podrasowanej jednostki tego typu. Dla porównania, na wykres nałożyłem odczyt (zielony) z KZJ70 (seryjnego), i z LJ73 (czarny), tego samego co stuningowany, ale przed modyfikacjami.
Modyfikacje nie są jakieś odjechane w kosmos - ciśnienie doładowania w okolicach 1,0 bara jedynie, tyle że na VNT, coby ładnie od dołu robiło. Poważniejsze zmiany to pompa wtryskowa - bez tego to se można ten silnik pompować do woli ...
Re: Tunning 2L-T
Fajnie widać faktycznie to dmuchnięcie od dołu na momencie obrotowym. Ciekawe jak z trwałością tego silnika przy takim doładowaniu, no i jak ze spalaniem- ja u siebie widzę po uturbieniu wyraźny skok
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tunning 2L-T
O trwałość sie nie martwię - dmuchnięty jest celowo taki sposób, żeby pracował, szczególnie pod obciążeniem, przy nadmiarze powietrza. Bo bardziej zabójcze dla tych silników jest nie doładowanie powyżej jedynki - a wysokie EGT wynikające ze zwiększonej dawki (jak zwiększona dawka nie ma się w czym spalić, czyli przy za małym doładowaniu).
A spalanie ... Cóż - zależy od ciężkości nogi kierownika. Auto teraz zapierdziela aż miło - a to kusi żeby ... z tego korzystać
Wczoraj na testach to mu powyżej 140 odpuściłem, bo wymagał za dużej koncentracji coby w czarne trafić, ale generalnie auto teraz nie ma żadnego problema żeby wyprzedzać coś - co jedzie kole 90.
Spalanie - to zresztą był jeden z powodów całej zabawy z przeróbką - bo auto jak dostało M/T 33" - to na słabym silniku połykało 16 przy codziennym użytkowaniu. A używane jest nie po czarnym, a sporo po lesie, i po górkach. Się wiec teraz zobaczy, jak to wyjdzie - ale powyżej tego 16 się nie spodziewam. A teraz przynajmniej normalnie jedzie ...
A spalanie ... Cóż - zależy od ciężkości nogi kierownika. Auto teraz zapierdziela aż miło - a to kusi żeby ... z tego korzystać
Wczoraj na testach to mu powyżej 140 odpuściłem, bo wymagał za dużej koncentracji coby w czarne trafić, ale generalnie auto teraz nie ma żadnego problema żeby wyprzedzać coś - co jedzie kole 90.
Spalanie - to zresztą był jeden z powodów całej zabawy z przeróbką - bo auto jak dostało M/T 33" - to na słabym silniku połykało 16 przy codziennym użytkowaniu. A używane jest nie po czarnym, a sporo po lesie, i po górkach. Się wiec teraz zobaczy, jak to wyjdzie - ale powyżej tego 16 się nie spodziewam. A teraz przynajmniej normalnie jedzie ...
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Tunning 2L-T
daj info na PW jaki koszt takiej zabawy
Re: Tunning 2L-T
Na Campie będzie miał stoisko, to Ci zrobi na miejscu.
Re: Tunning 2L-T
Jakim cudem 2L-T rozkręciłeś do 4800rpm?
niedowiarek
Grzegorz
niedowiarek
Grzegorz
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tunning 2L-T
Normalnie. Pedał w podłogę ...vGreg pisze:Jakim cudem 2L-T rozkręciłeś do 4800rpm?
niedowiarek
Grzegorz
A poważniej - dowolnego klekota można wkręcić na dowolne obroty. Tyle, że jak sie przesadzi - to korby bokiem wylatują Tu akurat do przesady jeszcze daleko - a efekt wyszedł trochę "przy okazji" modyfikacji pompy celem obsłużenia powiększonego doładowania.
Generalnie - temat zrobienia wysokobrotowego klekota (żeby nie było tej opadającej charakterystyki od 2 tysi wzwyż) będzie trenowany w kolejnych projektach - i raczej na moim silniku ...
Re: Tunning 2L-T
Ja tez prosze o takie infokpeugeot pisze:daj info na PW jaki koszt takiej zabawy
Re: Tunning 2L-T
Tak odświeżę temata bo pewnie będę w tę opcję celował.
Jakie jest fabryczne ciśnienie doładowania?
czy zwiększając do 1.0 bar nie powinno się odprężyć samego silnika?
W sportach motorowych chłopaki tak robią jak zakładają większe turbo do EVO
no i kwestia spalania. W teorii powinno być mniejsze bo wyższa sprawność klekota, ale to chyba jest kwestia jaka jest lambda. Czy wyższe EGT nie powoduje konieczności naklejenia na tylną szybę naklejki "diesel musi dymić"?
Jak wyniki spalania?
Jakie jest fabryczne ciśnienie doładowania?
czy zwiększając do 1.0 bar nie powinno się odprężyć samego silnika?
W sportach motorowych chłopaki tak robią jak zakładają większe turbo do EVO
no i kwestia spalania. W teorii powinno być mniejsze bo wyższa sprawność klekota, ale to chyba jest kwestia jaka jest lambda. Czy wyższe EGT nie powoduje konieczności naklejenia na tylną szybę naklejki "diesel musi dymić"?
Jak wyniki spalania?
Re: Tunning 2L-T
Nie, możesz w ten silnik władować spokojnie władować i 1,5 barafinger pisze:czy zwiększając do 1.0 bar nie powinno się odprężyć samego silnika?
Mylisz pojęcia: zła lambda to dymienie a EGT to temperatura ,ale niska lambda = wysokie EGTfinger pisze:Czy wyższe EGT nie powoduje konieczności naklejenia na tylną szybę naklejki "diesel musi dymić"?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tunning 2L-T
Spalanie - w praktyce z teorią ma po drodze - ale nie zawsze. Jadąc autostradowo autem z bardziej sprawnym silnikiem - spali mniej. Ostatnio tak robiona u mnie LJ73 na trasie 500 km autostradą wzięła ok. 20% mniej paliwa średnio, niż jadąc tą samą trasą do mnie. Okolice 9/100, po modyfikacji.
Ale jeżdżąc tak, że się wykorzystuje mocno ten powiększony potencjał napędu - spalanie idzie w górę. Ta modyfikacja co robię to w końcu prawie dwa razy większa możliwa dawka jednostkowa paliwa ...
Ale jeżdżąc tak, że się wykorzystuje mocno ten powiększony potencjał napędu - spalanie idzie w górę. Ta modyfikacja co robię to w końcu prawie dwa razy większa możliwa dawka jednostkowa paliwa ...
Re: Tunning 2L-T
aaa EGT mi się pokasztaniło. Chodziło mi o lambdę. Ponawiam - dymi bardzo?
EGT rośnie jak lambda maleje prawda?
Silnik pali mniej i basta. Sprawność to sprawność. Większa moc to większa możliwa praca silnika - większe zużycie to wiadoma sprawa
9/100 to dla mnie kosmos Panie.
EGT rośnie jak lambda maleje prawda?
Silnik pali mniej i basta. Sprawność to sprawność. Większa moc to większa możliwa praca silnika - większe zużycie to wiadoma sprawa
9/100 to dla mnie kosmos Panie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Tunning 2L-T
Źle stawiasz pytanie.
Dymienie to kwestia zestrojenia pompy - silnik z doładowaniem czy bez może dymić jak krematorium - albo nie dymić wcale. Zwykle, żeby optymalnie wykorzystać dostępną ilość tlenu ustawia się go na taki leciutki dymek. Nie uciążliwy - ale już widoczny.
Ale jak masz problem ze zbyt wysokim EGT - to się właśnie podnosi nadmiar powietrza - czyli silnik ustawia tak - że w zakresie gdzie wylatuje już z max sprawności (zwykle pow. 3000 rpm) tnie się dawkę paliwa, albo podnosi delikatnie doładowanie, bez ruszania dawki.
Dymienie to kwestia zestrojenia pompy - silnik z doładowaniem czy bez może dymić jak krematorium - albo nie dymić wcale. Zwykle, żeby optymalnie wykorzystać dostępną ilość tlenu ustawia się go na taki leciutki dymek. Nie uciążliwy - ale już widoczny.
Ale jak masz problem ze zbyt wysokim EGT - to się właśnie podnosi nadmiar powietrza - czyli silnik ustawia tak - że w zakresie gdzie wylatuje już z max sprawności (zwykle pow. 3000 rpm) tnie się dawkę paliwa, albo podnosi delikatnie doładowanie, bez ruszania dawki.
Re: Tunning 2L-T
Jak kupię lj'ota to wpadam do Sącza
Re: Tunning 2L-T
Witam serdecznie,
Rokfor zakupiłem LJ73 od Jarka z lubuskiego którego silnik kiedyś tuningowałeś: http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=1 ... 81#p183605 . Jarek poinformował mnie rzetelnie że turbo przeładowuje i tak faktycznie jest na zmianę gaśnie zielona lampka turbo i zapala się czerwona - wtedy słychać dmuchanie. Mówił abym zaczął od wymiany czujnika regulacji ciśnienia turbiny. Szukałem trochę w internecie ale nie mam pojęcia gdzie kupić i jaki. Jesteś w stanie pomóc?
pawco
Rokfor zakupiłem LJ73 od Jarka z lubuskiego którego silnik kiedyś tuningowałeś: http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=1 ... 81#p183605 . Jarek poinformował mnie rzetelnie że turbo przeładowuje i tak faktycznie jest na zmianę gaśnie zielona lampka turbo i zapala się czerwona - wtedy słychać dmuchanie. Mówił abym zaczął od wymiany czujnika regulacji ciśnienia turbiny. Szukałem trochę w internecie ale nie mam pojęcia gdzie kupić i jaki. Jesteś w stanie pomóc?
pawco