tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

Moderator: luk4s7

mirmlo
Posty: 76
Rejestracja: 19 sty 2015, 20:38
Auto: fj40,lj78,zmoty r??ne, ale w cz??ci toyoty
Kontakt:

Re: tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

Post autor: mirmlo »

12/4 cm ??? :shock: czy to do wózka dziecięcego ?

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

Post autor: tynio »

nowy element zrobiony konsola dachowa zbudowana z elementów pozostałych z budowy sklejka troszkę stolarzu do płyty gipsowej wkręty i jest
dodatkowo listwa led 2 x 1m 2 gniazda zapalniczki farba i mam a i wieczory ciecia i dopasowywania
jeszcze nie zamontowana ale jest
Załączniki
P_20170424_214537.jpg
P_20170424_214537.jpg (42,6 KiB) Przejrzano 6061 razy
P_20170423_203644.jpg
(92,61 KiB) Pobrany 38 razy
P_20170423_203627.jpg
P_20170423_203627.jpg (69,01 KiB) Przejrzano 6061 razy

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Remont blacharski 70

Post autor: Gałka »

tynio pisze:Następna sprawa jak naprawić wygłuszenie maski silnika czy zastosować coś nowego czy szukać oryginału .
stary oryginał postanowiłem umyć pod ciśnieniem i niestety mam złom rozwarstwiło się
ja dałem:
1. oryginalne wygłuszenie od strony silnika,
2. matę z gąbki z powłoką aluminiową od środka
3. a na to oryginalne wygłuszenie wojłokowe;

i teraz jest CISZA ... od strony silnika a reszta ...też wygłuszona i faktycznie jest ciszej a może ja słabiej słyszę z wiekiem :)
Masz opis wygłuszenia w moim wątku: Przekładka Gałki

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

Post autor: tynio »

Gałka pisze:
tynio pisze:Następna sprawa jak naprawić wygłuszenie maski silnika czy zastosować coś nowego czy szukać oryginału .
stary oryginał postanowiłem umyć pod ciśnieniem i niestety mam złom rozwarstwiło się
ja dałem:
1. oryginalne wygłuszenie od strony silnika,
2. matę z gąbki z powłoką aluminiową od środka
3. a na to oryginalne wygłuszenie wojłokowe;

i teraz jest CISZA ... od strony silnika a reszta ...też wygłuszona i faktycznie jest ciszej a może ja słabiej słyszę z wiekiem :)
Masz opis wygłuszenia w moim wątku: Przekładka Gałki
trzeba będzie tak zrobić jak mówisz z wyciszeniem

koledzy po podroży do Rumuni już wiem ze części zamienne są niezbędne padło mi łożysko w kole a ja bez części bez warsztatu bo wiadomo łożysk nie zrobi się z kluczem i śrubokrętem.
Z warsztatem to pewnie się gdzieś znajdzie ale części to już znak zapytania. Na szczęście po telefonie do rokfora dowiedziałem się jakie łożysko i jaki uszczelniacz i szybko do sklepu rolniczego bo tylko taki był i mam za 27zł łożysko i 3zł uszczelniacz i olej. Oczywiście pierścień został stary bo tego to się nie kupi u rolnika.

napraw też w warsztacie gdzie naprawiają traktory i po 2 godzinach jazda dalej cena za usługę aż 80 zł
Udało się bez noclegu i szybko to się nazywa szczęście.
Ale nie ma co nadużywać szczęścia trzeba mieć zapisowy zestaw na przód i tył nie wiadomo kiedy padnie.

Podsumowując łożyska w moście wymieniałem 2 lata temu przejechałem na nich możne 10 a 15 tys i padło a to nie wiele chyba

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

Post autor: vGreg »

A tak z czystej ciekawości, to co uległo uszkodzeniu w łożysku?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

Post autor: Rokfor32 »

Bo łożysko w tej konstrukcji jest dosyć mocno obciążone - więc zakłada się tam wyłącznie górnopółkowe. Czyli KOYO, NACHI albo TIMKEN. Czyli łożyska japońskie :wink: Dodatkowo, koniecznie z tzw. luzem powiększonym, minimum C3, fabrycznie jest C4 (czyli u nas nazywane "wysokoobrotowe"). Chodzi o to, żeby łożysko sie nie zakleszczało od nagrzewającej się półosi, bo naciski jakie się wtedy pojawiają niszczą bieżnie i powierzchnie kulek.

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

Post autor: tynio »

zatarło się łożysko i kulki się zniekształciły i się zaczęło potem uszczelniacz i olej wyleciał (myślę ze to już było słychać na Rumuni )
pewnie tak jak rokfor pisze łożysko słabe bo cena nie najlepsza trzeba wymienić na lesze z tzw. luzem powiększonym, minimum C3

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

Post autor: tynio »

zrobiłem nareszcie w nocy zięcie mniej konsoli dachowej świeci mocno wnętrze oświetlone teraz bagażnik
Załączniki
P_20170605_214627.jpg
P_20170605_214627.jpg (48,59 KiB) Przejrzano 5889 razy
P_20170605_214605.jpg
P_20170605_214605.jpg (62,99 KiB) Przejrzano 5889 razy
P_20170605_214541.jpg
P_20170605_214541.jpg (64,74 KiB) Przejrzano 5889 razy

carinus
Posty: 157
Rejestracja: 26 paź 2012, 20:48
Auto: LJ70,KZJ90
Kontakt:

Re: tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

Post autor: carinus »

Kupiłem drugą LJ-kę na przekładkę nadwozia,moje obecne jest jednak zbyt mocno styrane.Mam całe progi do wymiany i pytanie czy można wspawać w to miejsce coś mocniejszego (profil?) żeby na długo zapomnieć o problemie?

Tynio-z jakiego modelu wyrwałeś przednie fotele,wyglądają na solidnie trzymające.

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

Post autor: tynio »

czesc
to są recaro fotele mam z autem mocowania specjalnie wspawane pod nie.
siedzi się wygodnie i nie cierpi ostatnio droga do Rumuni bez problemu i bólu :lol:

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: tynia LJ70 blacharsko i nie tylko

Post autor: tynio »

Dziś postanowiłem wymienić uszczelniacz na wale bo zaczęło chlapać ale po oględzinach dołu okazało się również ze mam do wymiany tuleje wahaczy, znalazłem też korozje i dziurę w obudowie mostu koło amortyzatora. Niezastanawiając postanowiłem wywalić cały most i go odświeżyć i mam takie pytanie

śruby mocujące wahacze w moje 70 był skręcane raz od wewnątrz raz od zewnątrz jak powinno być
https://photos.app.goo.gl/kx8bayJMV7LdG2Ux6

tak leżąc pod autem znalazłem takie coś co to
https://photos.app.goo.gl/R9PKwvxQexaZudqD7

ODPOWIEDZ