komputer ecu 3.0 lj78
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
- Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
- Kontakt:
komputer ecu 3.0 lj78
Witam
szukam komputera ecu do j78 3.0 automat Anglik
mój posiada numer 89661-60250
czy można podmienić go od innego landcruisera
znacie namiar gdzie naprawiają ecu
nigdzie nie mogę kupić o takim numerze
pozdrawiam
Marcin
szukam komputera ecu do j78 3.0 automat Anglik
mój posiada numer 89661-60250
czy można podmienić go od innego landcruisera
znacie namiar gdzie naprawiają ecu
nigdzie nie mogę kupić o takim numerze
pozdrawiam
Marcin
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8443
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: komputer ecu 3.0 lj78
A jesteś pewien, że masz z nim właśnie problem?
To naprawdę odporne urządzenia - zwykle trzeba je rozjechać walcem, żeby przestały działać ...
Innymi słowy - zwykle, tak 9 na 10 (lub więcej) przypadków diagnozowanych przez mechaników (niekoniecznie znających toytoye) to nie problem z ECU - a gdzieś indziej. Długo już w tym temacie robię - i chyba jeszcze ani razu nie trafiłem na uszkodzony komp główny produkcji Denso.
To naprawdę odporne urządzenia - zwykle trzeba je rozjechać walcem, żeby przestały działać ...
Innymi słowy - zwykle, tak 9 na 10 (lub więcej) przypadków diagnozowanych przez mechaników (niekoniecznie znających toytoye) to nie problem z ECU - a gdzieś indziej. Długo już w tym temacie robię - i chyba jeszcze ani razu nie trafiłem na uszkodzony komp główny produkcji Denso.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
- Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
- Kontakt:
Re: komputer ecu 3.0 lj78
Tak go kupiłem, auto kręci ładnie tylko nie zapala dla sprawdzenia zaprowadziłem auto do elektronika który potwierdził ze ECU uszkodzone i nie da się już go naprawić więc szukam i nigdzie o tym numerze nie można dostać.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8443
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: komputer ecu 3.0 lj78
Można spróbować zapodać komp z dowolnego modeli z silnikiem 1KZ-TE i automatem - tyle, że w przypadku J9 dojdzie już immobilaiser. Najsensowniejsze więc wydaje się poszukanie kompa z 4runnera mk2 z automatem.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
- Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
- Kontakt:
Re: komputer ecu 3.0 lj78
Próbowałem od j90 i po podłączeniu i przekręceniu stacyjki spalił się więc musi być identyczny numer niestety a nigdzie nie idzie dostać o takim numerze.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: komputer ecu 3.0 lj78
znajomy miał podobny problem okazało się że wiązka do kompa była poprzecierana
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8443
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: komputer ecu 3.0 lj78
Tego się nie podłącza "na pałę", bo wtyczki pasują ...
Czasem są pozamieniane pinouty - dlatego się najpierw je porównuje. Przynajmniej część zasilającą. Czasem się ma szczęście, i auto odpali - ale nie zawsze tak jest.
Ale nawet przy różnicy na kostkach komp się nie powinien sfajczyć - toyota dosyć konsekwentnie budowała te systemy, i jeszcze się nigdy nie spotkałem, żeby tory zasilania/masy były mieszane z pinami czujników/przekaźników. Natomiast wyjścia do czujników i układów wykonawczych potrafią być poprzestawiane, i to czasami zadziwiająco. Przykładowo - komp do 2JZ-GE z modelu '96 EUR nie ruszy autaz rocznika młodszego (wtyczki oczywiście takie same). Jest przestawiony o jedno miejsce pin "IGF" (ignition feedback) - i za nic na świecie to nie zadziała, nawet w trybie awaryjnym. Po zamianie pinu na właściwe wyjście (jest ono po prostu puste we wtyczce) - auto odpala normalnie ... A jako ciekawostka - tego tematu nie ma dla modelu USA, z tego samego rocznika co te EUR ...
tak że = podstawa przy takiej zabawie to serwisówki fabryczne w temacie elektryki auta.
ps. Po czym wnosisz, że komp J9 się sfajczył? zapinałeś system immo do odpalenia? bez niego nawet nie dygnie sinik J7.
Czasem są pozamieniane pinouty - dlatego się najpierw je porównuje. Przynajmniej część zasilającą. Czasem się ma szczęście, i auto odpali - ale nie zawsze tak jest.
Ale nawet przy różnicy na kostkach komp się nie powinien sfajczyć - toyota dosyć konsekwentnie budowała te systemy, i jeszcze się nigdy nie spotkałem, żeby tory zasilania/masy były mieszane z pinami czujników/przekaźników. Natomiast wyjścia do czujników i układów wykonawczych potrafią być poprzestawiane, i to czasami zadziwiająco. Przykładowo - komp do 2JZ-GE z modelu '96 EUR nie ruszy autaz rocznika młodszego (wtyczki oczywiście takie same). Jest przestawiony o jedno miejsce pin "IGF" (ignition feedback) - i za nic na świecie to nie zadziała, nawet w trybie awaryjnym. Po zamianie pinu na właściwe wyjście (jest ono po prostu puste we wtyczce) - auto odpala normalnie ... A jako ciekawostka - tego tematu nie ma dla modelu USA, z tego samego rocznika co te EUR ...
tak że = podstawa przy takiej zabawie to serwisówki fabryczne w temacie elektryki auta.
ps. Po czym wnosisz, że komp J9 się sfajczył? zapinałeś system immo do odpalenia? bez niego nawet nie dygnie sinik J7.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
- Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
- Kontakt:
Re: komputer ecu 3.0 lj78
podłączyłem i było ok gdy przekręciłem stacyjkę to dym poleciał z ecu.
Instalacja jest sprawdzona i szukam ecu oryginał, jestem w stanie juz ponad 1000zł zapłacić ale nie mogę spotkać nigdzie,
do 2,4 pełno dziwne bo 3,0 tez trochę jeździ.
Instalacja jest sprawdzona i szukam ecu oryginał, jestem w stanie juz ponad 1000zł zapłacić ale nie mogę spotkać nigdzie,
do 2,4 pełno dziwne bo 3,0 tez trochę jeździ.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
- Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
- Kontakt:
Re: komputer ecu 3.0 lj78
po otworzeniu tego z j9 wtyczki te same ale środek zupełnie inny,
j9 ma jedną płytę a lj78 3.0 ma dwie płyty i mój elektronik próbował i nie podejdzie
a znowu z surfa 2.4 tez nie podejdzie a do 3.0 tez ciężko dostać
Może ktoś ma sprawdzoną firmę która naprawia takie ECU to wysłał bym albo całe auto zawiozę
dzięki za podpowiedzi
j9 ma jedną płytę a lj78 3.0 ma dwie płyty i mój elektronik próbował i nie podejdzie
a znowu z surfa 2.4 tez nie podejdzie a do 3.0 tez ciężko dostać
Może ktoś ma sprawdzoną firmę która naprawia takie ECU to wysłał bym albo całe auto zawiozę
dzięki za podpowiedzi
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: komputer ecu 3.0 lj78
a szukałeś tego po ebayu angielskim? tam więcej kzj 78 było
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8443
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: komputer ecu 3.0 lj78
Środek kompów zmieniał sie bardzo szybko - również w ramach tego samego modelu. Ja bym zamówił w aso EWD do tego J78 (fabryczny schemat elektryki). Przez net jest ciężko, bo patrzyłem - zbyt rzadka konfigiracja. Do J9 manuale sa - a mając obydwa porównuje sie schemat podłączeń kompa, modyfikuje pinouty, i musi zadziałać.
?
Dwa - potrafisz ocenić dokładnie który element się sfajczył? Te kompy sa zwykle dobrze pozabezpieczane, i przed odwrotną polaryzacją zasilania, i przed podaniem potencjału dodatniego na któreś z wyjść sterowanych ujemnie. Obstawiam, że poleciała pierdoła - albo dioda zwrotna w torze zasilania (leci pierwsza), albo zjarało któryś tranzystor sygnału wyjściowego.
ps. Pinouty do J9 mogę Ci podesłać. Jeżeli znajdziesz kumatego elektryka samochodowego, coby poidentyfikował główne kable wiązki J78 - to sie to powinno udać poprzepinać poprawnie.
?
Dwa - potrafisz ocenić dokładnie który element się sfajczył? Te kompy sa zwykle dobrze pozabezpieczane, i przed odwrotną polaryzacją zasilania, i przed podaniem potencjału dodatniego na któreś z wyjść sterowanych ujemnie. Obstawiam, że poleciała pierdoła - albo dioda zwrotna w torze zasilania (leci pierwsza), albo zjarało któryś tranzystor sygnału wyjściowego.
ps. Pinouty do J9 mogę Ci podesłać. Jeżeli znajdziesz kumatego elektryka samochodowego, coby poidentyfikował główne kable wiązki J78 - to sie to powinno udać poprzepinać poprawnie.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
- Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
- Kontakt:
Re: komputer ecu 3.0 lj78
kupiłem za niemałą kwotę kompa od Araba, mam nadzieję ze zdziała. Za tydzień jedzie do warsztatu na podpięcie.