Uwaga drastyczne dzwięki

Moderator: luk4s7

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Uwaga drastyczne dzwięki

Post autor: jezus »

No i nadeszła chwila gdy trzeba będzie coś ponaprawiać przy autku.
Coś trachło podczas jazdy . Wpierw próbując do przodu zaczęło zgrzytać i nie jechać a po kilku metrach jazdy na wstecznym także terkotanie i zero jazdy. Jak myślicie co to. Stawiam na reduktor ale to bardzo ogólne stwierdzenie laika.
Bez znaczenia czy na zapiętym reduktorze czy na biegach szosowych. Z zapiętą blokadą centralną czy nie. W czasie holowania na N i na luzie redukcyjnym zero odgłosów. Próbując zaparkować autko pod górkę na pozycji P autko zaczęło się cofać i terkotać.(przepuszczała blokada postoju)
Na filmiku słychać silnik :roll: oraz zapodanie D ( zgrzytanie) następnie N (cisza) R (zgrzytanie) Wały stoją w miejscu.
https://youtu.be/v4Si_Q1i2-w

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Uwaga drastyczne dzwięki

Post autor: jezus »

Czy ewentualnie przy trafionym reduktorze istnieje możliwość ściągnięcia samego reduktora czy lepiej i prościej cały zestaw w dół.
Czy elementy reduktora bez PTO są kompatybilne z tymi z reduktora z PTO, bo zapewne kupno takowego z PTO graniczy z cudem.
Doktorzy od Toyot wsłuchajcie się w dźwięki i wydajcie diagnozę, bo już autko dwa dni stoi , a to już o dwa dni za długo.. :-)

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Uwaga drastyczne dzwięki

Post autor: jezus »

Lepsza jakość "drastycznych dźwięków"
https://www.youtube.com/watch?v=MHw0Q-u7MX0
Jeszcze małe spostrzeżenie przed wyrwaniem skrzynki.....
Działa napęd wyciągarki , na neutralu reduktora zwija i rozwija, nic nie zgrzyta.
Po wywaleniu wałów reduktor nie zgrzyta w żadnej pozycji, nie ma oporów więc nie zgrzyta..??
Obecnie reduktor rozebrany i koorwa nic nie wypadło , olej nienajlepszej kondycji ale bez opiłków, nic nie jebnięte, czy połamane.. :evil:
Jedyne co można dostrzec to przesuwny pierścień frezowany od wewnątrz , ma lekko wyrobione ząbki co mogłoby powodować nie zapinanie koła zębatego na które go przesuwka przesuwa.. :mrgreen: . Poza tym nic.
Na kolejnej sesji przy bebechach, wymieniamy ten pierścień i kilka innych zębatek z nowszego reduktora który już jest rozebrany i ma ładniejszą część o której pisałem. Dawca ma wisko ale poza tym w środku zębatki są takie same....
Przy okazji powymieniam uszczelniacze i łożysko. Mam nadzieję że po poskładaniu będzie działać .... 8)

Jestem otwarty na spostrzeżenia więcej wiedzących i wcześniej macających ową materię. :D

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Uwaga drastyczne dzwięki

Post autor: Zibi »

Może to głupie pytanie ale wykluczyłeś zabierak?

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Uwaga drastyczne dzwięki

Post autor: jezus »

Przedni most od pewnego czasu ma spory luz na łożyskach wałka ataku i po akcji REDUKTOR planowane jest jego rozebranie i naprawa. Zabierak to przy moście..? takie coś na sześć małych śrubek ? No jest i się trzyma.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Uwaga drastyczne dzwięki

Post autor: Zibi »

On sie będzie trzymał, ale może nie trzymać półosi. I wtedy jest taki faaajny dzwięk.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Uwaga drastyczne dzwięki

Post autor: jezus »

Wały się nie kręciły. Dźwięki z reduktora, obstawiam ten pierścień co nie zazębiał właściwie zębatki....

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Uwaga drastyczne dzwięki

Post autor: Zibi »

Jesli wały się nie kręciły - to tak. Napędy nie było. Faktycznie - nieuwaznie tekst przeczytałem.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Uwaga drastyczne dzwięki

Post autor: jezus »

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po rozebraniu okazało się że zębatka na głównym wałku się na nim obraca pod obciążeniem. Dość ukryta wada bo zębatka pto na tym samym wałku przenosiła obciążenie i nic nie dawało podejrzeń że z wałkiem jest coś nie tak. Sama zębatka też ma swoje frezy z lekka wytarte od strony wałka. Samą zębatkę z dobrymi frezami z reduktora mało upalanego już mam.
Więc:
1. Znalazłem na Ebayu takowy wałek za około 150 $ ale zapewne plus koszt przesyłki cło i czas dostawy porazi.
2. Czy ma ktoś w swoich magazynkach na czarną godzinę i wie że nie potrzebuje ..?
3. Ile i na kiedy za nowy wałek ? Pytanie do firm handlujących .
4. Czy w reduktorze z okienkiem ale z auta z manualem ten wałek był taki sam ? może cały reduktor jest taki sam i pasuje do automatu, bo mam możliwość zakupienia takiego.
5. Czy ktoś próbował reanimować taki wałek. Napawanie, frezowanie i ponowne hartowanie ?
6. Czy ktoś próbował całkowicie odtworzyć taki wałek w jakiejś firmie typu stocznia ?
7. Może po prostu zapodać na ten wałek moja nową zębatkę i z jednej strony dać do zespawania... :mrgreen: Taki wiejski odpowiednik stałej blokady mostów 8)

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Uwaga drastyczne dzwięki

Post autor: hetman »

Zapomnij o odtworzeniu tego typu połączenia mają ciasne tolerancje, zdefiniowane zazebienie współpracy i to jest obrabiane z odkuwki.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Uwaga drastyczne dzwięki

Post autor: jezus »

Wałek idzie nowy, nawet leci.. :-)

ODPOWIEDZ