Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE
Moderator: luk4s7
Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE
Cześć.
Mam swoją J95 od grudnia, silnik 1KZ-TE rocznik 99.
Przez pół roku jeździłem z wielkim rogalem, zalewałem i jechał, nie wymagał żadnej pracy. Jednak to już przeszłość
Przejechałem ostatnio nad polskie morze jakieś 750 km dodatkowo na miejscu jeszcze z 400 km . Przy powrocie po 70 km nagle osłabł, zaczą brać olej, na wolnych obrotach ledwo zipie. Wygląda to na lenistwo jednego cylindra. Czy ktoś z was miał podobny przypadek lub wie co może być przyczyną takieko zachowania silnika. NIe jestem mechanikiem stąd moje pytanie do was specjalistów. Aaa dodam, że przewód podciśnienia Kuna zjadła ale to już wymienione.
Z góry dzięki za wskazówki.
Mam swoją J95 od grudnia, silnik 1KZ-TE rocznik 99.
Przez pół roku jeździłem z wielkim rogalem, zalewałem i jechał, nie wymagał żadnej pracy. Jednak to już przeszłość
Przejechałem ostatnio nad polskie morze jakieś 750 km dodatkowo na miejscu jeszcze z 400 km . Przy powrocie po 70 km nagle osłabł, zaczą brać olej, na wolnych obrotach ledwo zipie. Wygląda to na lenistwo jednego cylindra. Czy ktoś z was miał podobny przypadek lub wie co może być przyczyną takieko zachowania silnika. NIe jestem mechanikiem stąd moje pytanie do was specjalistów. Aaa dodam, że przewód podciśnienia Kuna zjadła ale to już wymienione.
Z góry dzięki za wskazówki.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE
Objaw wskazuje na padniętą turbinę.
Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE
Padnięta turbina na wolnych raczej nie powoduje ledwo zipania.
Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE
No właśnie, pierwsze podejżenia padły na turbinę ale jak pisze kylon nie ma ona wpływu na wolne obroty.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE
Ale zwykle odpowiada za gwałtowny ubytek oleju, i silne dymienie. Możliwe też, że turbina się rozpadła na poważnie, i szczątki poszły w silnik.
Od niej bym zaczął (zdjęcie rury dolotowej i ocena stanu rotora zimnego), plus równolegle test kompresji.
Taki efekt daje też przepalenie tłoka - ale wtedy jest gigantyczny przedmuch odmą. Tyle, że 1KZ-T nie miał tendencji do tej przypadłości (przepalania tłoków). Mógł natomiast rozpaść się tłok (połamane pierścienie), lub urwać zawór (acz tego nie da się nie usłyszeć ) - po to test kompresji.
Od niej bym zaczął (zdjęcie rury dolotowej i ocena stanu rotora zimnego), plus równolegle test kompresji.
Taki efekt daje też przepalenie tłoka - ale wtedy jest gigantyczny przedmuch odmą. Tyle, że 1KZ-T nie miał tendencji do tej przypadłości (przepalania tłoków). Mógł natomiast rozpaść się tłok (połamane pierścienie), lub urwać zawór (acz tego nie da się nie usłyszeć ) - po to test kompresji.
Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE
Jest diagnoza. Odpadła końcówka świecy żarowej i zrobiła dziurę w tłoku. Co teraz? Szlif tłoka czy wymiana kompletu? Jeżeli wymiana to jakie wsadzić? Pozdrawiam.
Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE
Czy przy wymianie tłoków konieczne jest wyjęcie silnika??
Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE
Jeżeli ktoś ma chińskie rączki i odkręci korbowód od spodu to nie musisz silnika wyjmować. Pamiętaj tylko że musisz zdjąć miskę a to bez wyjęcia mostu i przekładni noe jest możliwe. Dodatkowo korbowód przykręcany jest na odpowiedni moment a kręcenie kluczami pod kątem temu nie sprzyja.
Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE
Daj mu czas - zapuka ...
Re: Utrata mocy + siwy dym z rury J95 1KZ-TE
Czyli silnik aut. Dzięki za podpowiedź.