KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Moderator: luk4s7
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Dzisiaj pytałem w ASO : komplet oryginalnych części do tylnego dyfra kosztuje 7000zł ( zazwyczaj dają z 20% rabatu ale to i tak > 5000zł wyjdzie ) . Za ok. 1500zł można jedynie dostać łożyska i uszczelniacze. A most i tak może wyć bo przy ok. 350000km ( a może więcej zużyte już są pozostałem elementy.
A tych mostów i nawet samych dyfrów do 120 ze 4 razy więcej niż do 90/95 i tańsze w dodatku. Tylko czy będą pasować ?
A tych mostów i nawet samych dyfrów do 120 ze 4 razy więcej niż do 90/95 i tańsze w dodatku. Tylko czy będą pasować ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Sama główka jak najbardziej. Z reszty jedynie szpilki do kół ...
Główki są kompatybilne - ale z jednym wyjątkiem: czyli flanszą wału napędowego. Acz - może też i nie - zależy od rocznika J9. Chodzi o to, że w okolicach rocznika '00 (a więc połowa modelu J9) toyota przekonstruowała budowę wałka ataku dla przekładni 8" - zastosowano ciut grubszy wielowypust, o innej ilości ząbków (27vs29). Jednocześnie zastosowano nieco inaczej zbudowaną widełkę przegubu krzyżakowego wału - ogólnie, rozsunięto śruby na nieco większą średnicę.
Są dostępne odpowiednie flansze przejściowe, na ebay - czyli łączące starszy atak (27z) z młodsza widełką - i na odwrót. Można też po prostu we flanszy wywiercić prawidłowe otwory, przestawiając mocowanie wału o 45st
Główki są kompatybilne - ale z jednym wyjątkiem: czyli flanszą wału napędowego. Acz - może też i nie - zależy od rocznika J9. Chodzi o to, że w okolicach rocznika '00 (a więc połowa modelu J9) toyota przekonstruowała budowę wałka ataku dla przekładni 8" - zastosowano ciut grubszy wielowypust, o innej ilości ząbków (27vs29). Jednocześnie zastosowano nieco inaczej zbudowaną widełkę przegubu krzyżakowego wału - ogólnie, rozsunięto śruby na nieco większą średnicę.
Są dostępne odpowiednie flansze przejściowe, na ebay - czyli łączące starszy atak (27z) z młodsza widełką - i na odwrót. Można też po prostu we flanszy wywiercić prawidłowe otwory, przestawiając mocowanie wału o 45st
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Czyli do LC 95 z 2002r główka będzie pasować ? Mocowanie blokady powinno być również takie samo czyli blokada od 120 też podejdzie ?
ps. a czemu cały most nie będzie pasować ? Jeśli chodzi o szerokość to i tak mam dystanse , więc już teraz jest szerzej o 40mm . Gniazda sprężyn i mocowanie wahaczy wyglądają tak samo...
ps. a czemu cały most nie będzie pasować ? Jeśli chodzi o szerokość to i tak mam dystanse , więc już teraz jest szerzej o 40mm . Gniazda sprężyn i mocowanie wahaczy wyglądają tak samo...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Tylko wyglądają - a różnica szerokości jest nie 4 cm, a ponad dychę.
I gniazda sprężyn, i mocowania drążków są inaczej rozstawione. Nie da się tego założyć bolt on - no chyba za takowe uważasz wycięcie wszystkiego, i wspawanie ponownie z właściwym dla J9 rozstawem i kątami.
I gniazda sprężyn, i mocowania drążków są inaczej rozstawione. Nie da się tego założyć bolt on - no chyba za takowe uważasz wycięcie wszystkiego, i wspawanie ponownie z właściwym dla J9 rozstawem i kątami.
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
no to odpada cały most
A co do samego dyfra to przełożenie w 90/95 i 120 też jest takie samo?
A co do samego dyfra to przełożenie w 90/95 i 120 też jest takie samo?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Oba te modele moga występować z wieloma przełożeniami - trzeba zawsze sprawdzać przy zakupie.
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
.
Ostatnio zmieniony 17 sie 2017, 13:00 przez everybike, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
Czyli wychodzi , że potrzebuję tylny dyfer od 120 z dieslem i skrzynią automatyczną Mam przełożenie tylnego mostu 4,3 .
Przynajmniej wg. tego źródła :
http://www.warka-team.pl/dzia-techniczn ... imitstart=
Przynajmniej wg. tego źródła :
http://www.warka-team.pl/dzia-techniczn ... imitstart=
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
nie sugeruj się tym źródłem , bo wg niego ja tez mam 4,3 a tak naprawdę mam 4,1 , jak jesteś pewien ze nikt nie grzebał to oznaczenie przełożenia masz na tabliczce znamionowej pod maska ( tak mam J9 u Ciebie pewnie będzie podobnie potwierdzi pewnie @rokfor) , jak nie jesteś pewny czy ktoś nie grzebał to trzeba policzyć ząbki
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9
4,3 to kod na tabliczce A02B. Taką przekładnię tylną akurat mam, wersja z blokadą (silniczek oczywiście już nie istnieje). Mogę też to poskładać w wersji bez blokady. Przekładnia ma przebieg około 180 tysi mil.
Ogólnie - cały anglik do rozkawałkowania, ogłoszenie wisi w dziale giełdowym - jak coś potrzebujesz - tam pisz.
ps. Jak nie jesteś pewien na 100% dziewiczości napędu - to lepiej sprawdź "ręcznie" przełożenie. J9 mogło mieć przekładnie od 3,90 do 4,56
Ogólnie - cały anglik do rozkawałkowania, ogłoszenie wisi w dziale giełdowym - jak coś potrzebujesz - tam pisz.
ps. Jak nie jesteś pewien na 100% dziewiczości napędu - to lepiej sprawdź "ręcznie" przełożenie. J9 mogło mieć przekładnie od 3,90 do 4,56