Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Moderator: luk4s7
Centralny mechanizm różnicowy - blokada
W mojej setce przy włączeniu reduktora automatycznie zapina się blokada centralnego mechanizmu różnicowego.
Czy tak jest w każdej 100 czy tylko u mnie?
Tak czy siak jak to zrobić, żeby się ta blokada sama nie zapinała, za każdym razem jak używam reduktora, ktoś wie?
Czy tak jest w każdej 100 czy tylko u mnie?
Tak czy siak jak to zrobić, żeby się ta blokada sama nie zapinała, za każdym razem jak używam reduktora, ktoś wie?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Wie.
Odpiąć jeden z czujników na reduktorze, ale nie pamiętam dokładnie który. Są chyba trzy, więc metodą prób w końcu utrafisz
Odpiąć jeden z czujników na reduktorze, ale nie pamiętam dokładnie który. Są chyba trzy, więc metodą prób w końcu utrafisz
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Można to zrobić na dwa sposoby. Pierwszy- tak jak pisze Rokfor - czujnik jest chyba z prawej strony reduktora i drugi to wypiąć jeden z przewodów z modułu, który blokuje centralny dyfer (o ile pamiętam - niebiesko-czarny przewód). Moduł jest od wewnątrz przy słupku przednich prawych drzwi. CDL załączasz wtedy ręcznie przyciskiem na konsoli. Szukaj "pin 7 mod". Powodzenia.
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Ok, dzięki za info. Ogólnie difflock się przydaje czasem, więc dobrze jest go móc dopiąć w razie potrzeby. Szukam zatem modułu i pinu 7.
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
"Szukaj" odnosiło się do googla, wpisz "pin 7 mod" - instrukcję masz krok po kroku, identycznie jak w osiemdziesiątce, tylko moduł jest w innym miejscu. https://forum.ih8mud.com/threads/99-100 ... nge.25924/
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Pośpieszyłem się, raczej to: http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_cdl_pin7mod.htm
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Z którego roku masz Toyote? Moja jest z 2000 i jest osobny przełącznik blokady centralnej... u Ciebie tego nie ma?
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Pytanie chyba nie do mnie, ale odpowiem. Przełącznik jest jak najbardziej, a działa on tylko w położeniu dźwigni reduktora na H, gdy przełączasz na L - automatycznie blokowany jest centr. mech. różnicowy. Odpięcie czujnika na reduktorze lub tego kabelka, o którym była mowa powoduje to, że blokadę "zapinasz" tylko przełącznikiem na konsoli w obu położeniach reduktora H i L. Przydatne np. przy manewrowaniu z ciężką przyczepą: reduktor na L i powolutku jedziesz ( nie palisz sprzęgła - ja mam manual i nie powodujesz naprężeń w układzie przez CDL.
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Tak, tak domyśliłem się, że o google Jednakże i zarazem jest to pin siódmy w module marki DENSO o nazwie transmission. Tak dla potomnych, ważne jest, żeby znaleźć pin 7, bo kabelki czarno-niebieskie wchodzące do tego modułu są dwa.daRon pisze:"Szukaj" odnosiło się do googla, wpisz "pin 7 mod" - instrukcję masz krok po kroku, identycznie jak w osiemdziesiątce, tylko moduł jest w innym miejscu. https://forum.ih8mud.com/threads/99-100 ... nge.25924/
Generalnie wypięte i działa tak jak powinno, czyli w końcu nie działa automatycznie! Wszyscy uważni czytacze, piszący, że mają guziczek do załączania CDL powinni zrobić podobną czynność, bo tak naprawdę ta blokada przydaje się znacznie rzadziej niż sam reduktor, a zniszczenia w napędzie jakie można sobie poczynić jeżdżąc po twardym z blokadą, bywają kosztowne.
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Chciałem wyedytować poprzedni post, bo się dopatrzyłem, że nie odpowiedziałem na pytanie, ale coś nie działa edycja...
Toyotę mam z 2001, HDJ'ta z manulaną skrzynią. Johnny_UZJ100 nie wiem jak jest w UZJ-cie i przy automatycznej skrzyni, ale podejrzewam, że sterownie CDL może być takie samo.
Toyotę mam z 2001, HDJ'ta z manulaną skrzynią. Johnny_UZJ100 nie wiem jak jest w UZJ-cie i przy automatycznej skrzyni, ale podejrzewam, że sterownie CDL może być takie samo.
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Ja mam benzynę 4.7 i prawie na pewno włączenie reduktora nie powoduje włączenia blokady centralnej...
Przy załączonym reduktorze włączam i wyłączam blokadę przyciskiem co jest potwierdzone włączoną/wyłączoną kontrolką.
Kontrolka nie zapala się sama z siebie przy załączaniu reduktora.
Co więcej na osłonie słonecznej jest instrukcja jak używać blokady i jak ją rozłączać.
Ale, że mam auto na podnośniku, to jadę sprawdzić jak to jest i wyeliminować to 'prawie'.
Bliźniak, my się chyba znamy - kupiłem od Ciebie silnik do Kata?
Przy załączonym reduktorze włączam i wyłączam blokadę przyciskiem co jest potwierdzone włączoną/wyłączoną kontrolką.
Kontrolka nie zapala się sama z siebie przy załączaniu reduktora.
Co więcej na osłonie słonecznej jest instrukcja jak używać blokady i jak ją rozłączać.
Ale, że mam auto na podnośniku, to jadę sprawdzić jak to jest i wyeliminować to 'prawie'.
Bliźniak, my się chyba znamy - kupiłem od Ciebie silnik do Kata?
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Jest taka opcja, bo faktycznie sprzedałem silnik do kata, może nawet Tobie
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
OK, po dłuższym zastanowieniu stwierdziłem, że nie wiem jak sprawdzić czy blokada jest zapięta czy nie. Jakieś wskazówki?
@Blizniak, skąd wiesz, że teraz blokada się nie zapina z reduktorem?
@Blizniak, skąd wiesz, że teraz blokada się nie zapina z reduktorem?
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Na podnośniku: Jak blokada centralna jest zapięta zawsze kręci się przynajmniej jedno koło z przodu i jedno z tyłu - czyli nie da się zatrzymać 3 kół na raz. Jak jest rozpięta, to tylko jedno koło zawsze się kręci - 3 dowolne pozostałe można zatrzymać.
Jeżdżąc po twardym można to sprawdzić mocno skręcając - przy zapiętej blokadzie auto bardzo 'hamuje' przy mocnym skręcie, nie toczy się swobodnie.
Jeżdżąc po twardym można to sprawdzić mocno skręcając - przy zapiętej blokadzie auto bardzo 'hamuje' przy mocnym skręcie, nie toczy się swobodnie.
Re: Centralny mechanizm różnicowy - blokada
Stacyjka w pozycji zapłon, lewarek biegów w pozycji Neutral i zapodaj lewarkiem reduktor. Powinieneś głośno i wyraźnie słyszeć pracujący silniczek blokady.