właściciele 3.4 v6
Moderator: luk4s7
właściciele 3.4 v6
Witam wszystkich, mam pytanie do właścicieli 3rd.
Jak pisałem w poprzednim poście parę dni temu nabyłem 4runnera 3rd 3.4 limited. Od razu zauważyłem że z mocą chyba coś nie tak(w porównaniu do jeep xj 4.0 180hp). Odejście słabiutkie, ciężko wchodzi na obroty. Mam focusa 1.6 100hp i zbiera się zdecydowanie lepiej. Gdzieś znalazłęm jak ktoś z Was pisze że przy dociśnięciu zostają ślady na asfalcie. Czyli można Ja natomiast nawet na mokrym asfalcie przy teoretycznie słabej przyczepności opon MT nie jestem w stanie doprowadzić do zerwania przyczepności. Jak to wygląda u was, bo nie wiem czy zgłębiać temat, czy pogodzić się z tym że jest ociężały i już. Teraz mi wpadło do głowwy, może wizyta na hamowni coś by wyjaśniła?
Kolejna sprawa to spalanie. Po mieście nie miałem okazji sprawdzić( za szybko wylądował u mechanika ), ale w trasie cały czas 100 na tempomacie - 15L . Wszystko rozumiem, pojemność, waga, opony MT 33' - to wszystko razem robi swoje ale to chyba lekka przesada. I znowu pytanie jak u Was?
Grzechu, czy u Ciebie nadal utrzymuje się spalanie poniżej 10L na trasie?
Pozdrawiam wszystkich
Jak pisałem w poprzednim poście parę dni temu nabyłem 4runnera 3rd 3.4 limited. Od razu zauważyłem że z mocą chyba coś nie tak(w porównaniu do jeep xj 4.0 180hp). Odejście słabiutkie, ciężko wchodzi na obroty. Mam focusa 1.6 100hp i zbiera się zdecydowanie lepiej. Gdzieś znalazłęm jak ktoś z Was pisze że przy dociśnięciu zostają ślady na asfalcie. Czyli można Ja natomiast nawet na mokrym asfalcie przy teoretycznie słabej przyczepności opon MT nie jestem w stanie doprowadzić do zerwania przyczepności. Jak to wygląda u was, bo nie wiem czy zgłębiać temat, czy pogodzić się z tym że jest ociężały i już. Teraz mi wpadło do głowwy, może wizyta na hamowni coś by wyjaśniła?
Kolejna sprawa to spalanie. Po mieście nie miałem okazji sprawdzić( za szybko wylądował u mechanika ), ale w trasie cały czas 100 na tempomacie - 15L . Wszystko rozumiem, pojemność, waga, opony MT 33' - to wszystko razem robi swoje ale to chyba lekka przesada. I znowu pytanie jak u Was?
Grzechu, czy u Ciebie nadal utrzymuje się spalanie poniżej 10L na trasie?
Pozdrawiam wszystkich
Re: właściciele 3.4 v6
Hej
U mnie wyglada to zdecydowanie lepiej.
Mam zalozone opony BFG Urban terrain, czyli powinny trzymac dobrze na czarnym. Z zerwaniem przyczepnosci jesli naped tylko na tyl to problemu nie ma na suchym (raz przypadkowo baczka wykrecilem - zupelnie sie nie spodziewalem w tamtym momencie), na mokrym jeszcze latwiej. Z dolaczonym przodem jeszcze nie zerwalem. Przy mocniejszym dosciinieciu gazu auto przyspiesza bardzo sprawnie.
Przy zalaczonym ECT (power), gdzie automat ciagnie obroty wyzej nie mam problemu z tym, zeby odstawic wiekszosc osobowek na swiatlach.
spalanie ciezko powiedziec, gdyz zainstalowalem instalacje gazowa.
Poki byla tylko benzyna to przy ciaglym 130-140 na trasie spalanie bylo ok 10L, na gazie jest ok 12 (prawie puste auto) -14 (4 osoby + bagaze)
Na miescie to juz zalezy jak sie docisnie - ale w gazie sie w ok 20L zamykam.
Czasem profilaktycznie jezdze na benzynie, ale wtedy ciezko ocenic spalanie.
U mnie wyglada to zdecydowanie lepiej.
Mam zalozone opony BFG Urban terrain, czyli powinny trzymac dobrze na czarnym. Z zerwaniem przyczepnosci jesli naped tylko na tyl to problemu nie ma na suchym (raz przypadkowo baczka wykrecilem - zupelnie sie nie spodziewalem w tamtym momencie), na mokrym jeszcze latwiej. Z dolaczonym przodem jeszcze nie zerwalem. Przy mocniejszym dosciinieciu gazu auto przyspiesza bardzo sprawnie.
Przy zalaczonym ECT (power), gdzie automat ciagnie obroty wyzej nie mam problemu z tym, zeby odstawic wiekszosc osobowek na swiatlach.
spalanie ciezko powiedziec, gdyz zainstalowalem instalacje gazowa.
Poki byla tylko benzyna to przy ciaglym 130-140 na trasie spalanie bylo ok 10L, na gazie jest ok 12 (prawie puste auto) -14 (4 osoby + bagaze)
Na miescie to juz zalezy jak sie docisnie - ale w gazie sie w ok 20L zamykam.
Czasem profilaktycznie jezdze na benzynie, ale wtedy ciezko ocenic spalanie.
Re: właściciele 3.4 v6
Czyli dobrze mi się wydawało. Co prawda o spalaniu takim jak Twoje raczej muszę zapomnieć przy moich oponach ale mimo wwszystko jest za duże.
Wspomniałeś że ECT ciągnie obroty. Czyli opuźnia zmianę biegu na wyższy, tak? Czym w takim razie jest przycisk na dżwigni od skrzyni automatycznej, bo myślałem że to właśnie on za to odpowiada?
Wspomniałeś że ECT ciągnie obroty. Czyli opuźnia zmianę biegu na wyższy, tak? Czym w takim razie jest przycisk na dżwigni od skrzyni automatycznej, bo myślałem że to właśnie on za to odpowiada?
Re: właściciele 3.4 v6
Ten z boku jest od napędów. Pamiętaj że masz duże koła MT dlatego Pan przesuwał kawałki zderzaka.
Przyjazd na sprzedaż auta z totalnie pustą butlą to też przejaw dbania inaczej o samochód. Zgasł mi jak wyjechałem z podnośnika - a tak gaz pewnie się skończył.
Przyjazd na sprzedaż auta z totalnie pustą butlą to też przejaw dbania inaczej o samochód. Zgasł mi jak wyjechałem z podnośnika - a tak gaz pewnie się skończył.
Re: właściciele 3.4 v6
Na dzwigni od skrzyni biegow jest przycisk overdrive (OVD). Jesli jest wcisniety, skrzynia nie uzywa 4tego biegu - kontrolka zapalona na tablicy.
Tak, ECT opoznia zmiane biegu na wyzszy, taka mniej ekonomiczna jazda, za to wrazenia lepsze.
Jesli masz wersje z centralnym dyfrem, to na dzwigni od napedow jest przycisk 2H/4H - dolaczanie/rozlaczanie przedniego napedu bez blokady.
Czy to jest ten 4R z wrzuconymi xenonami z Wa-wy?
Tak, ECT opoznia zmiane biegu na wyzszy, taka mniej ekonomiczna jazda, za to wrazenia lepsze.
Jesli masz wersje z centralnym dyfrem, to na dzwigni od napedow jest przycisk 2H/4H - dolaczanie/rozlaczanie przedniego napedu bez blokady.
Czy to jest ten 4R z wrzuconymi xenonami z Wa-wy?
Re: właściciele 3.4 v6
Ok, ale w jakim celu odłącza 4 bieg?
Tak, mam centralny dyfer i załączanie już sobie obczaiłem.
Niestety cosik mi nie działa i nie mogę sobie oblukać waszych fotek, ale z opisu wydaję mi się że jestem trzecim bratem bliźniakiem z Tobą i Staszkiem
Tak, ten z czerwonymi ślepiami, które nie wiem jak przejdą sprawdzian spotkania z drogówką ale przynajmniej widoczność jest ok.
Tak, mam centralny dyfer i załączanie już sobie obczaiłem.
Niestety cosik mi nie działa i nie mogę sobie oblukać waszych fotek, ale z opisu wydaję mi się że jestem trzecim bratem bliźniakiem z Tobą i Staszkiem
Tak, ten z czerwonymi ślepiami, które nie wiem jak przejdą sprawdzian spotkania z drogówką ale przynajmniej widoczność jest ok.
Re: właściciele 3.4 v6
Kolega Długi ma wersję z centralnym dyfrem.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 05 mar 2015, 15:15
- Kontakt:
Re: właściciele 3.4 v6
U mnie spalanie się kręci w granicach 10l/100km na trasie wg wskazań komputera. Siedzi u mnie blokada centralnego dyferencjału. Te odłączanie (ECT), to jak czytałem na forum 4Runnera w USA, jak ciągniesz przyczepę cięższą to zalecają używanie tego, ale po robocie przeczytam w instrukcji i dopiszę. Jak ktoś z okolic Wrocławia to może jakiś spocik?
Re: właściciele 3.4 v6
Na forum 4R anglojezycznym znalazlem informacje, ze czujnik O2 moze powodowac wieksze spalanie i ogolnie nie takie jak trzeba zachowanie silnika. Nie jestem mechanikiem i tu moze ktos madrzejszy by ten pomysl skrytykowal.
Ja ze Szczecina, ale jesli bede gdzies w poblizu to milo by bylo podpatrzyc patenty.
Ja ze Szczecina, ale jesli bede gdzies w poblizu to milo by bylo podpatrzyc patenty.
Re: właściciele 3.4 v6
Przy uszkodzonej sondzie powinna się zapalić kontrolka "engine check"
Ja używam odłączenia 4 biegu przy podjazdach, kiedy to przy danej prędkości zmienia mi na 4kę ale mi to nie odpowiada bo zaraz zaczynam wytracać prędkość, też przy wyprzedzaniu, jadąc na 4ce i wciskając odłączenie odrazu jest redukcja do 3ki,więc kilka sekund przed jestem manewrem jestem już gotowy . No trzeba się nauczyć używać tej funkcji.
"the lifestyle you have ordered is out of stock"
Ja używam odłączenia 4 biegu przy podjazdach, kiedy to przy danej prędkości zmienia mi na 4kę ale mi to nie odpowiada bo zaraz zaczynam wytracać prędkość, też przy wyprzedzaniu, jadąc na 4ce i wciskając odłączenie odrazu jest redukcja do 3ki,więc kilka sekund przed jestem manewrem jestem już gotowy . No trzeba się nauczyć używać tej funkcji.
"the lifestyle you have ordered is out of stock"
Re: właściciele 3.4 v6
No to zachodnia flanka obstawiona bo ja z pod Krakowa
Cenna podpowiedź z tym czujnikiem. Owszem "engine check" powinien świecić pod warunkiem że "ktoś" nie wykasował błędu Także obowiązkowy punkt do sprawdzenia.
Faktycznie przy takim wyprzedzaniu OVD to piękna sprawa
Staszek a ty na jakich kołach śmigasz? Tak żebym miał porównanie z tym spalaniem.
Cenna podpowiedź z tym czujnikiem. Owszem "engine check" powinien świecić pod warunkiem że "ktoś" nie wykasował błędu Także obowiązkowy punkt do sprawdzenia.
Faktycznie przy takim wyprzedzaniu OVD to piękna sprawa
Staszek a ty na jakich kołach śmigasz? Tak żebym miał porównanie z tym spalaniem.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: właściciele 3.4 v6
Komp nie wykryje uwalonej sondy - jeżeli ta działa byle jak. Znaczy jak daje głupie wskazania - ale cokolwiek zmienia te wskazania. Wykryje natychmiast przerwany obwód podgrzewania sondy - a to akurat nie ma większego wpływu na pracę silnika, szczególnie pod obciążeniem.
Skaner diagnostyczny OBD2, i trzeba popatrzeć na odczyty sondy. W tym modelu już je ładnie wyświetla.
Skaner diagnostyczny OBD2, i trzeba popatrzeć na odczyty sondy. W tym modelu już je ładnie wyświetla.
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: właściciele 3.4 v6
Ja na dynamike nie narzekam, raczej zwawo sie zbiera, co do spalania 20l gazu 15-16benzynki. Ale to raczej wina prawej nogi i kol.
Grzechu ten z "zenonami" to moj A czemu pytasz?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Grzechu ten z "zenonami" to moj A czemu pytasz?
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Re: właściciele 3.4 v6
Widzialem niedawno wystawiony 4R 3gen z xenonami z lokalizacja w Warszawie.
A jakie masz xenony ? Bo zastanawiam sie jak u siebie lampy usprawnic, zeby dalway wiecej swiatla. Jak na razie to wrzucilem night breaker H7, ale pewnie mozna zrobic to lepiej.
A jakie masz xenony ? Bo zastanawiam sie jak u siebie lampy usprawnic, zeby dalway wiecej swiatla. Jak na razie to wrzucilem night breaker H7, ale pewnie mozna zrobic to lepiej.
Re: właściciele 3.4 v6
Do mojego poprzedni właściciel włożył xenony i dają radę. Jutro mogę zerknąć co to jest i dam znać. Okazuje się jednak że z nimi to nie taka prosta sprawa, ponieważ żeby przeszły przegląd i co najważniejsze kontrole drogowe muszą mieć system który je pozycjonuje (przy włączeniu świateł ksenony idą w górę a później opadają do właściwej pozycji) oraz spryskiwacze. Ja oczywiście nie mam ani tego, ani tego.