Ural i Jamał - luty 2016

Wyprawy off-roadowe po Polsce, Europie, świecie

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: Rokfor32 »

Franc - żadne diagonalne. Poważnie. To najgorszy model opony na śnieg - zupełnie się to nie rozkłada.

Odpowiednio duża radialna pozwala jechać tam - gdzie idąc z buta zapadasz się po tyłek albo głębiej.

W Isla stosowało się SS (a nie zimówki) z jeszcze jednego, bardzo prozaicznego powodu - nie ma zimówek większych niż 33" :wink: Swego czasu na spec zamówienie arctic truck była dostępna zimówka 38/15,5" - i chyba nadal jest dostepna. tyle że worek kasy, a i logistyka trochę skomplikowana żeby dotarło to do nas.

takie coś:
Załączniki
off-road-tires-4x4-AT405-arctic-truck.jpg

Evamaniek
Posty: 1
Rejestracja: 03 lut 2016, 13:34

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: Evamaniek »

Jest dalej dostępna cena 900usd możemy przywieźć w maju bo będziemy jechać busem z .islandi.Niepolecam tej opony często pęka jest to opona chinska.

Gałka
Sąd Koleżeński
Posty: 4424
Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Auto: HZJ73 3w1
Kontakt:

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: Gałka »

Franc, szykuj komentarz do zdjęć !

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: francek »

A do czego ta opona ? Chyba, żeby grilla z niej zrobić :mrgreen:
@Gałka - na zlocie niestety nie będę ale może kiedy indziej opowiem :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: Rokfor32 »

To opona na lodowce. Nie zawsze jest śnieg w który opona może się wgryźć - czasem zdarza się skorupa lodowa, nie całkiem gładkie (acz takie też) - ale taki rodzaj lodowego "pumeksu". Kiedyś o mały włos nie rozdupiłem auta na czymś takim - zjazd pareset metrów bez kontroli potrafi podnieś lekko ciśnienie - sflaczały atek nie był się w stanie utrzymać. Emteki w takiej sytuacji nie trzymają zupełnie.

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: francek »

MT-ki to w ogóle są do bani opony. Wiem 8) Już mi się nie chce.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: Rokfor32 »

Nie do bani - ino mniej uniwersalne niż ateki na przykład. Każda opona ma zalety i wady - ale im bardziej specjalizowana - tym słabiej sprawdza się w biegunowo różnych warunkach.

Simex sprawdza się w glinie - ale w sniegu bez dna nie pojedzie. Atek z kolei nie wjedzie tak daleko w bagno - ale tez i trudniej jest posadzić auto tak - że trza po ciągnik gąsienicowy zapitalać, bo czym innym nie idzie topielca wytargać :wink: Z kolei w kopnym piachu atekiem popitalasz bez stresu - na emteku popitalasz, ale łopatą :wink:

Do tego w naszych realiach długie przeloty po czarnym, gdzie raz że ważne się robią opory toczenia przekładające się na apetyt auta, dwa hałas, a trzy - przyczepność, choćby w deszczu, bo po czarnym nie jedziesz sam, i droga hamowania ma znaczenie.

Ja mam jednego faworyta, jak chodzi o oponę do terenu - i jest to opona M/T. Tyle, ze już wychodzi z produkcji, ale jak się mi uda, to może jeszcze się trafi set 35". Mam na myśli maxxisy bighorny stary wzór - jest to jedyna guma jaka znam, która ma tak skonstruowany oplot, że rozkłada się na flaku jak superswamper. Ma też bardzo miękką mieszankę gumy, więc ponacinana na śliskim jakoś się nawet trzyma.

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: francek »

https://www.youtube.com/watch?v=yl63d8u ... e=youtu.be
Jest troszkę inaczej niźli na fejsiku :mrgreen:
W końcu zmontowałem gdyż albowiem dopiero dostałem matriał :D

czobi
Klubowicz
Posty: 4096
Rejestracja: 05 kwie 2007, 10:19
Auto: classic hill
Kontakt:

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: czobi »

doskonaly pomysl pojechac na tych lysych zimowkach 3 tonowym parchem,
fakt robiom w sniegu :mrgreen: :mrgreen: mozna sie okopac do wiosny i pic wot ke.
czyli robiles z ciagnik dla pana po prostu .. mimo wszystko gratulacjones, dalej sniegu nie cierpie.

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: francek »

Zimówki były ganzeneue Nokian :mrgreen: Co nie zmienia postaci rzeczy :lol:
Jak wrócę tam gdzie zamierzam pojechać to spróbuję jeszcze raz :wink:

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: plum76 »

http://www.samnamagadan.pl/dziennik
znalazłem i uznałem że warto poczytać a miejsca lepszego nie znalazłem.
Pan wcześniej kupił autobus i z kolegami zrobił podobna trasę.
Franc wybacz.
paweł

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: Ural i Jamał - luty 2016

Post autor: francek »

Znam człowieka - autobusem byli nad Bajkałem, VW transporterem w Chinach a tu pan próbował zimą Uazikiem gdzieś dojechać ale poległ również w okolicach Zabajkala - fajny dziennik :)

ODPOWIEDZ