Urwane koło podczas jazdy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: hetman »

kylon pisze:Zawsze była jedna zasada we wszystkim!
Jak się usuwa tylko skutek a nie przyczynę to efekt naprawy będzie krótkotrwały.
Zgadzam się. Tyle że z J9 to wygląda mimo wszystko na błąd konstrukcyjny. Pierwszy raz słyszę o "zbiorowym" odpadaniu kół w samochodzie. A może to się częściej zdarza też w innych modelach ifs niż mi się wydaje?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: luk4s7 »

kylon pisze:Jak się usuwa tylko skutek a nie przyczynę to efekt naprawy będzie krótkotrwały.
Pięknie powiedziane! Obrazek Ja bym powiesił takie motto nad drzwiami warsztatu: "Nigdy nie usuwamy skutków bez usunięcia przyczyny!" Obrazek

Na pewno coś jest w tym odpadaniu kół w J9. W J12 o tym nie słychać więc Toyota wnioski wyciągnęła.
Znając jednak podejście tych skośnych fachowców, gdyby problem był faktycznie tak poważny jak tutaj go kreślimy, zrobiliby z tym coś i to już dawno temu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Rokfor32 »

Przecież zrobili - przekonstruowali ten element, i powstało J12.

J9 ma więcej bolączek, niż tylko te dolne swożnie zwrotnic. Niestety, nie da się z tym nic zrobić, bo to nie jest kwestia ujowego materiału, tylko takiej na nie innej konstrukcji, a na przekonstruowanie nie ma tam po prostu miejsca.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: hetman »

luk4s7 pisze:
kylon pisze:Jak się usuwa tylko skutek a nie przyczynę to efekt naprawy będzie krótkotrwały.
Pięknie powiedziane! Obrazek Ja bym powiesił takie motto nad drzwiami warsztatu: "Nigdy nie usuwamy skutków bez usunięcia przyczyny!" Obrazek

Na pewno coś jest w tym odpadaniu kół w J9. W J12 o tym nie słychać więc Toyota wnioski wyciągnęła.
Znając jednak podejście tych skośnych fachowców, gdyby problem był faktycznie tak poważny jak tutaj go kreślimy, zrobiliby z tym coś i to już dawno temu.
Tyle tylko żeby skutecznie usunąć przyczynę to trzeba by auto zmienić ;) To tak trochę żartem. Co do odpowiedzialności producenta to musiało by się wiele złego wydarzyć lub być bezpośrednie zagrożenie. Tutaj jest wtopa ale to jak z innymi bolączkami typowymi dla innych modeli. Trzeba częściej zaglądać.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: fazi1973 »

Trzeba po prostu dogladac tego czesciej i zwraca na to uwage. ! .i koniec tematu....

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Tuco »

Ważne żeby montować dobrej jakości sworznie.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: fazi1973 »

A dobrej jakisci Np 555 na ile wystarcza ???przy normalnej jezdzie bez szalenstw w polu?
3000 km 5000 km czy wiecej??

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

urwane koło podczas jazdy

Post autor: luk4s7 »

Fazi - u mnie sworznie zrobiły już NA PEWNO 30k km. Tyle zrobiłem nim osobiście. Poprzedni właściciel ich nie dotykał, a wcześniej to kto wie. Obstawiam więc że 50k km już mają co najmniej. Luzu brak. Wyglądają na oryginały.

Także ten...

Dodam jeszcze że ostatnio były oryginały prosto z ASO do kupienia za ~600zł komplet. Osobiście wrzucałem ofertę.

Awatar użytkownika
fazi1973
Posty: 399
Rejestracja: 10 lis 2014, 11:50
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: fazi1973 »

Dziekuje za odpowiedz wiec teraz mam spokoj. Wymienilem na nowe dwa miechy temu. ;)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Rokfor32 »

Ale Kylon o czym innym pisał. Jeżeli auto ma ingerencję w zawias, i jest podniesione zbyt wysoko, i na zbyt sztywnym tłumieniu - to sworznie będą lecieć szybko, nawet oryginały.

Mam teraz taki egzemplarz, w którym koło przednie odpadło trzy albo cztery razy (i nie było oszczędzane na sworzniach), a dodatkowo pourywały sie tylne górne drążki (przy tylnym moście), plus jedna z łap przy moście. Teraz jest wracane zawieszenie do oryginalnych nastaw, i jest szansa że problemy się skończą.

J9 po prostu pewnych tematów nie toleruje ... :wink:

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: zombi »

A jaki smar polecicie do smarowania sworznia i krzyżaków. Specjalnie dla sworzni kupiłem smarownicę i nie wiem jaki smar zapodać co by tez resztę podwozia przelecieć. Chodzi mi o coś dobrego, przy takim detalu jak 1 auto to koszt smaru jest pomijalny, byle by był dobry,

Awatar użytkownika
Heres
Posty: 152
Rejestracja: 28 lis 2013, 14:09

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: Heres »

Ja mam swoznie yamato 3 lata i narazie jest ok, co prawda auto nie jest topione w błocie tylko jeździ po asfalcie i leśnych duktach. Swoją drogą ile osób straciło kółko w taki sposob ja czytam w kółko o jednym przypadku.

Awatar użytkownika
truten
Posty: 70
Rejestracja: 29 sty 2018, 23:29
Auto: KDJ120
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: truten »

kylon nie odpowiedzial na istotne pytanie zeby polecic lub odradzic tuleje.
Sworznie ok wiemy juz albo oryginaly albo 555, a jakie tuleje ?
Wiem juz tez ze polibusze to ZŁO ;)

Jestem na etapie remontu zawiechy wiec przydaloby sie takie info. Całe zycie myslalem ze FEBI jest OK a tu sie okazuje ze nie ... wiec odswiezam temat poleccie dobre tuleje o ile takie sa poza oryginalami.

pozdrawiam
truten

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: kylon »

Febi to syf. Oryginał, Whiteline/Nolathane. Montuję tego setki i nie mam żadnych problemów przez lata.

Awatar użytkownika
CHX_Runner
Posty: 66
Rejestracja: 28 paź 2013, 22:28
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Kontakt:

Re: urwane koło podczas jazdy

Post autor: CHX_Runner »

Ja się naczytałem o sworzniach 555, że są niby takie super dooper, że nie wiem. Kupiłem. Wymieniłem. Wytrzymały dokładnie jeden rok i 3 miesiące W tym czasie przejechałem 28 370km.
I żadnych ekscesów nie uskuteczniałem. Ot kilka razy po lesie przejechałem i nad Biebrzą moooże raz pojechałem po widzie kąpiąc mosty. Teraz mam oryginały i jestem uspokojony.
Tuleje mam Whiteline. Przejechane 44 kkm. Po-e-zja! What else!
FEBI zainstalowałem na drążku Panharda. I to był błąd. Po 3-ch latach znowu zaczęło się stukanie-pukanie. Kolego truten - nie idź tą drogą...

Pozdrawiam,
Marek

ODPOWIEDZ