Nowy model BFG AT?
Moderator: luk4s7
Re: Nowy model BFG AT?
Trzeba było dopiąć przód. Po to właśnie jest
Polecam ten film https://youtu.be/TOweeVYkyps
Na początku jest wyjaśnione i pokazane kiedy i dlaczego należy załączać napęd 4x4 oraz dlaczego dopiero gdy spięty międzyosiowy dyfer, można mówić o prawdziwym 4x4.
Polecam ten film https://youtu.be/TOweeVYkyps
Na początku jest wyjaśnione i pokazane kiedy i dlaczego należy załączać napęd 4x4 oraz dlaczego dopiero gdy spięty międzyosiowy dyfer, można mówić o prawdziwym 4x4.
Re: Nowy model BFG AT?
Na lodzie czyli tym co pokazują w telewizorze to i zimówka nie daje rady . Ale i tak jest lepsza niż AT na tą porę roku. Dlatego wymyślono opony zimowe.
Re: Nowy model BFG AT?
Jasne że zimówka jest lepsza na zimę niż inne opony. Po to właśnie jest zimówka. AT jest kompromisem. Jak każdy kompromis śmierdzi na skrajnych
A napęd? Jak ciągnie przód i tył po 50% to przynajmniej na przyśpieszaniu po prostej żadna część auta nie wyprzedza pozostałych
A napęd? Jak ciągnie przód i tył po 50% to przynajmniej na przyśpieszaniu po prostej żadna część auta nie wyprzedza pozostałych
Re: Nowy model BFG AT?
Dopięcie przodu nastąpiło zaraz po tym jak stwierdziłem że uprawiam balet na drodze. Niestety nadal nie pomaga to na drogę hamowania
Re: Nowy model BFG AT?
Oczywiście. Na drogę hamowania pomaga tylko przyczepność. Żadne napędy, eespe, fauesce, aeser czy inny abees nic nie da. Często o tym kierowcy zapominają.
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08
Re: Nowy model BFG AT?
luk4s7 pisze:Trzeba było dopiąć przód. Po to właśnie jest
Polecam ten film https://youtu.be/TOweeVYkyps
Na początku jest wyjaśnione i pokazane kiedy i dlaczego należy załączać napęd 4x4 oraz dlaczego dopiero gdy spięty międzyosiowy dyfer, można mówić o prawdziwym 4x4.
Ciekawy film.
Czy dobrze rozumiem, że blokada centralna może być zapięta nawet przy dużych prędkościach jak jest ślisko?
Pogoda jak dzisiaj, asfalt zasypany marznącym śniegiem, 80km/h i zapięta blokada?
Do tej pory nie używałem blokady bez włączonego reduktora...
-
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 maja 2016, 23:08
Re: Nowy model BFG AT?
/podwójny wpis/
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Nowy model BFG AT?
Dopóki jest na tyle slisko ze kola uslizguja sie możesz jechac na spiętym 4x4. Jak jest dobra trakcja rozpinamy
Re: Nowy model BFG AT?
Generalnie na ślizgawce jest ślisko Dupa lekka to nosi. Po deszczu na kostce brukowej też są problemy, szedłem bokiem ostatnio.
Re: Nowy model BFG AT?
Dokładnie tak. Jak asfalt się robi suchy i przyczepny - bezwzględnie rozpiąć międzyosiówkę.kpeugeot pisze:Dopóki jest na tyle slisko...
Mówimy tu o Hiluxie i/lub 90'tce czy temu podobnych. 120'tka ma już torsena w centralnym dyferencjale i większości modeli VSC. To powoduje że nawet bez zablokowania centralnego dyfra jest dużo bezpieczniej i skuteczniej.
Sam mam problem z wyborem trybu kiedy trochę lodu i śniegu a trochę suchego asfaltu. Wtedy staram się jechać ostrożniej na otwartym centralnym dyferencjale bo machanie co chwilę wajchą nie ma sensu.
Natomiast jak jest równo biało albo szuter to natychmiast zapinam.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Nowy model BFG AT?
Przy A/T, panowie pospuszczajcie se trochę powietrza na śliskie. Będzie gigantyczna różnica w przyczepności.
Nowy model BFG AT?
Rokfor dobrze prawi. Ja wokół komina jeżdżę na 1,8 Bar. Według katalogu powinno być 2,0. Co ciekawe przy spadku temp o 10°C - 0,1 do 0,2 Bar'a samo znika. Warto wiec kontrolować ciśnienie.
-
- Klubowicz
- Posty: 563
- Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
- Auto: www.ready2go.pl
- Kontakt:
Re: Nowy model BFG AT?
Na razie dwa dni śniegu - na ubitym bardzo dobrze* - aż jestem zaskoczony.
Na samym tyle przy ruszaniu stawia bokiem ale ja mam za dużo mocy w porównaniu do masy auta, przy hamowaniu bardzo dobrze. **
*-w porównaniu do starego BFG AT, GY MTR Duratrac, BFG MT KM 1, BFG MT KM2 itd..
**-to nie jest zimówka
Na samym tyle przy ruszaniu stawia bokiem ale ja mam za dużo mocy w porównaniu do masy auta, przy hamowaniu bardzo dobrze. **
*-w porównaniu do starego BFG AT, GY MTR Duratrac, BFG MT KM 1, BFG MT KM2 itd..
**-to nie jest zimówka
Re: Nowy model BFG AT?
Odkopię trochę temat bo jestem ciekaw Waszych opinii o komforcie jazdy na BFG AT KO2.
Moje spostrzeżenia z 3 dni użytkowania (względem Yokohama Geolandar G012 ten sam rozmiar czyli 265/70 R16) są takie:
1. Słychać opony. Nie przeszkadza to raczej ale na Geo nie było słychać wcale.
2. Są twardsze. Ciśnienie 1,75 Bar a twardsze niż Geolandary na 1,9 Bar. Fakt że BFG jest 121/118S a Geo były 112T.
Wnioski pogodowe przyjdą jak się pogoda zmieni na bardziej wymagającą.
Moje spostrzeżenia z 3 dni użytkowania (względem Yokohama Geolandar G012 ten sam rozmiar czyli 265/70 R16) są takie:
1. Słychać opony. Nie przeszkadza to raczej ale na Geo nie było słychać wcale.
2. Są twardsze. Ciśnienie 1,75 Bar a twardsze niż Geolandary na 1,9 Bar. Fakt że BFG jest 121/118S a Geo były 112T.
Wnioski pogodowe przyjdą jak się pogoda zmieni na bardziej wymagającą.
- szulbor
- Posty: 392
- Rejestracja: 25 sty 2014, 20:29
- Auto: Toyota 4runner 3rd 5VZ-FE 3.4ccm Supercharged
- Kontakt:
Re: Nowy model BFG AT?
U mnie była przesiadka z nalewek. Wiec bf at ko2 to bajka. No i w końcu można było wywazyc koła. A z ciekawości na asfalcie 1.75 to nie za mało?luk4s7 pisze:Odkopię trochę temat bo jestem ciekaw Waszych opinii o komforcie jazdy na BFG AT KO2.
Moje spostrzeżenia z 3 dni użytkowania (względem Yokohama Geolandar G012 ten sam rozmiar czyli 265/70 R16) są takie:
1. Słychać opony. Nie przeszkadza to raczej ale na Geo nie było słychać wcale.
2. Są twardsze. Ciśnienie 1,75 Bar a twardsze niż Geolandary na 1,9 Bar. Fakt że BFG jest 121/118S a Geo były 112T.
Wnioski pogodowe przyjdą jak się pogoda zmieni na bardziej wymagającą.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka