Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
Moderator: luk4s7
Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
Jestem w trakcie przemalowywania podwozia Interplus. Rama z zewnątrz wygląda bardzo dobrze, mało rdzy (nie licząc belki w tylnym zderzaku).
Wewnątrz jednak zawsze zbiera się dużo syfu, w części za tylnym kołem szczególnie dużo. Wpada to przez dziury w ramie, których w 120 jest ze 30 albo więcej.
Te otwory mają jakieś zadanie w jeżdżącym samochodzie? Może lepiej je zaślepić gumowymi zaślepkami (te co są po bokach, nie od spodu) żeby błoto i sól nie dostawały się tak łatwo do środka?
Może jest jakaś funkcja tych dziur o której nie wiem, może dzięki temu rama wysycha szybko wewnątrz, albo co?
Wewnątrz jednak zawsze zbiera się dużo syfu, w części za tylnym kołem szczególnie dużo. Wpada to przez dziury w ramie, których w 120 jest ze 30 albo więcej.
Te otwory mają jakieś zadanie w jeżdżącym samochodzie? Może lepiej je zaślepić gumowymi zaślepkami (te co są po bokach, nie od spodu) żeby błoto i sól nie dostawały się tak łatwo do środka?
Może jest jakaś funkcja tych dziur o której nie wiem, może dzięki temu rama wysycha szybko wewnątrz, albo co?
Re: Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
Kiedyś to chciałem tak: przed jazdą zaślepiać a po odtykać (do wietrzenia) ale przeważył rozsądek lub jak to woli wrodzone lenistwo czyli nie robię nic.
Ale ciekawym odpowiedzi kolegów.
Ale ciekawym odpowiedzi kolegów.
Re: Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
Jak cos nie moze byc szczelnie zamkniete lepiej zeby bylo otwarte.
Dobrze jest wlozyc karchera na 10mnt w kazda podloznice ramy
Przez te otwory wlasnie, A ciezki syfilis wylatujacy stamtad
Udwodni ze warto je miec - tylko trzeba uzywac czesto panowie
Dobrze jest wlozyc karchera na 10mnt w kazda podloznice ramy
Przez te otwory wlasnie, A ciezki syfilis wylatujacy stamtad
Udwodni ze warto je miec - tylko trzeba uzywac czesto panowie
Re: Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
Do środka pryskac można jakoś środek? Mam ramę zdrową i darze moją j95 dużą sympatią więc wypadało by zadbać o fajny dupowoz.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Re: Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
Co do ramy i pryskania jej to mnie dzisiaj takie coś wpadło na uwagę http://krown.pl
Zna ktoś? Stosuje? Mam ograniczone zaufanie ogólnie w życiu ale z drugiej strony nie wierze że ludzkość co lata w kosmos, co już prawie wynalazła lek na raka, nie potrafi sobie skutecznie poradzić z korozją...
Zna ktoś? Stosuje? Mam ograniczone zaufanie ogólnie w życiu ale z drugiej strony nie wierze że ludzkość co lata w kosmos, co już prawie wynalazła lek na raka, nie potrafi sobie skutecznie poradzić z korozją...
Re: Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
Krown ostatnio przypuścił jakiś atak marketingowy to już 2 osoby mi o tym mówiły i nawet w stacji kontroli pojazdów ulotki były.
Tam jest jedno ale, konserwację trzeba przeprowadzać co rok. Wydaje się spoko dla nowych samochodów.
Na zewnątrz ramy chce dać Interplus (farbę mam tylko terminu brak - robota na 3 tygodnie).
Do ramy albo zrobię prosto konwerter korozji (coratnin czy inne badziewie) i dalej fluidol, albo dam Dinitrol tylko tu dużo droższa zabawa. Przykładowa robota na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=dDl6CDjW0KI&t=892s
Tam jest jedno ale, konserwację trzeba przeprowadzać co rok. Wydaje się spoko dla nowych samochodów.
Na zewnątrz ramy chce dać Interplus (farbę mam tylko terminu brak - robota na 3 tygodnie).
Do ramy albo zrobię prosto konwerter korozji (coratnin czy inne badziewie) i dalej fluidol, albo dam Dinitrol tylko tu dużo droższa zabawa. Przykładowa robota na filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=dDl6CDjW0KI&t=892s
Re: Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
Bylem, ogladalem proces na zywo... nie wiem, mam watpliwosci szczegolnie o tej porze roku: dosuszenie po myciu, wplyw na elementy gumowe, wiercenie otworow. Plynne to bardzo, mam jedna puszke t40 i w sumie to troche jak wd40. Duzo info od stosujacych na kanadyjskich forach, wujek G pokaze.
Re: Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
Moje poprzeczki ramy (rury pomiędzy podłużnicami) są już szczelne bo zalepione.czobi pisze:Jak cos nie moze byc szczelnie zamkniete lepiej zeby bylo otwarte.
Dobrze jest wlozyc karchera na 10mnt w kazda podloznice ramy
Przez te otwory wlasnie, A ciezki syfilis wylatujacy stamtad
Udwodni ze warto je miec - tylko trzeba uzywac czesto panowie
I pewnie więcej tam wilgoci niż suchości, więc ruda bierze od środka.
A co sądzicie o:
Wyczyścić / przepłukać i:
1) zalać pianką niehigroskopijną
lub
2) zaślepić otwory z wyprowadzonym wężykiem odpowietrzającym (coś jak przy lampach).
Re: Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
1) Pianka odpada, woda/wilgoc zawsze znajdzie drogę, pianka zacznie sie wykruszać
2) Wszystkiego nie uszczelnisz, rama pracuje a jak dostanie sie woda to trudniej jej będzie się wydostać i tworzy się idealne środowisko dla korozyji, wieczna wilgoć.
2) Wszystkiego nie uszczelnisz, rama pracuje a jak dostanie sie woda to trudniej jej będzie się wydostać i tworzy się idealne środowisko dla korozyji, wieczna wilgoć.
Re: Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
Luksky pisze:Do środka pryskac można jakoś środek? Mam ramę zdrową i darze moją j95 dużą sympatią więc wypadało by zadbać o fajny dupowoz.
Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
Tez o tym myslalem. W nissanie z tego rocznika z ramy zostalo by wspomnienie a ze TLC ma lepsza rame to chcialem ja zabezpieczyc.
Plan mialem ponizszy:
0. Mycie
1. Prysniecie rust-removerem (unitor badz navadan)
2. Plukanie / suszenie
3. 2-3 x Hempadur primer (ciut drozej mastic)
4. 2 x Hempathane lub hempadur 15500, albo jak die uda ze stoczni to hempasil nexus
Po powyzszym zabiegu rama by kiedys zniknela a auto trzymala by wszystko farba
Opcja jeszce byl Jotun jako tanszy ale z powodu ciaglego uzywania auta i braku czasu jezdze bez tego - wszystko sie trzyma kupy
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 30 lis 2018, 23:34
Re: Otwory w ramie po co są i czy zaślepiać?
Prawdopodobne powody stosowania tych otworów:
- odprowadzanie zanieczyszczeń ze środka,
- otwory montażowe do ustalania położenia (spawalnicze),
- zmniejszenie wagi
- otwory pozwalają na gięcie elementów (naprężenia/marszczenie/pękanie),
- ułatwienie wprowadzenia zabezpieczenia antykorozyjnego i pkt mocowania/zawieszenia na hakach w prcesie produkcyjnym.