Budujemy zderzak :)
Moderator: luk4s7
Budujemy zderzak :)
Coś mnie naszło żeby znów coś wyspawać. Padło na zderzak na tył hiluxa.
Na razie wyszło nam coś takiego. Proszę wszystkich wyjadaczy o opinię czy będzie robić
Całość z blachy 5mm, giętej z dwóch kawałków (korpus+ wgłębienie na tablicę).
Założenia:
-ma przyjąć na klatę kolejnego Opla któremu będzie się spieszyć
-stopień pod tablicą ułatwiający włażenie na pakę
-dodatkowe światła cofania (ramka po zewnętrznej stronie)
-uchwyty do szekli
-brakuje jeszcze hilifta- będzie podcięcie pod wąsami.
-Ogólny rozmiar zgodny z oryginalnym
Pionowe nacięcia pomiędzy szeklą a lampą to miejsce wspawania wąsów do ramy.
Proszę o konstruktywną krytykę
Na razie wyszło nam coś takiego. Proszę wszystkich wyjadaczy o opinię czy będzie robić
Całość z blachy 5mm, giętej z dwóch kawałków (korpus+ wgłębienie na tablicę).
Założenia:
-ma przyjąć na klatę kolejnego Opla któremu będzie się spieszyć
-stopień pod tablicą ułatwiający włażenie na pakę
-dodatkowe światła cofania (ramka po zewnętrznej stronie)
-uchwyty do szekli
-brakuje jeszcze hilifta- będzie podcięcie pod wąsami.
-Ogólny rozmiar zgodny z oryginalnym
Pionowe nacięcia pomiędzy szeklą a lampą to miejsce wspawania wąsów do ramy.
Proszę o konstruktywną krytykę
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Budujemy zderzak :)
Program powinien Ci policzyć masę tego cuda. Ile wychodzi?
Re: Budujemy zderzak :)
Sprawdzę wieczorem, ale założenie jest takie że nie będzie wiele cięższy od podkładu kolejowego który mam oryginalnie zamontowany na dole.
Re: Budujemy zderzak :)
Fajny z zewnątrz pokaż mi go od środka to zobaczymy czy przyjmie tego szybkiego Opla
Re: Budujemy zderzak :)
Zakładam tylko skorupę+ wzmocnienia w miejscu uchwytów do szarpania. Właśnie skłaniam się do redukcji z 5 na 3mm + przetłoczenia z 5mm pod szeklami, żeby nie budować czołgu. Co do przyjmowania opla, to fabryczna wytłoczka na jajka, spowodowała już kasacje chłodnicy u jednego nadgorliwca, więc przyjmuje że 3mm ze wzmocnieniem nie będą mniej dzielne
Re: Budujemy zderzak :)
Idziesz w dobrym kierunku zdecydowanie 3mm i parę żeber jako wzmocnienie wspawane od środka.
Re: Budujemy zderzak :)
Przybliżona masa bez uchwytów- około 20kg. Po zmianie na blachę 5mm wychodzi 35...
Projekt bez detali, rozłożony do cięcia. Pewnie w warsztacie mi to zaraz zweryfikują że nie mają takiej giętarki jak założyłem w programie...
Projekt bez detali, rozłożony do cięcia. Pewnie w warsztacie mi to zaraz zweryfikują że nie mają takiej giętarki jak założyłem w programie...
Re: Budujemy zderzak :)
Update:
Boczki o mniejszym nachyleniu żeby lepiej chronić karoserie. Skorupa z pełnym zestawem otworów montażowych i docelowym podziałem na mniejsze elementy.
Boczki o mniejszym nachyleniu żeby lepiej chronić karoserie. Skorupa z pełnym zestawem otworów montażowych i docelowym podziałem na mniejsze elementy.
Re: Budujemy zderzak :)
No to lecimy z tematem. Na początek karton żeby zobaczyć czy temat się spina.
Re: Budujemy zderzak :)
Jak opel za szybki to dobry hak wystarczy.
Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka
Re: Budujemy zderzak :)
Ale plastik z boku odpadł
Ja tu gadu gadu o wymianie zderzaka na tyłku a tym czasem kolega orurowaniem zrobił mi z frontu mielonkę... I weź tu bądź mądry...
Ja tu gadu gadu o wymianie zderzaka na tyłku a tym czasem kolega orurowaniem zrobił mi z frontu mielonkę... I weź tu bądź mądry...
Re: Budujemy zderzak :)
Pytanie czy jak już dopracujesz swój zderzak tylny to przyjmiesz zlecenie na zrobienie kolejnego:)? Podoba mi się projekt. Czekam jak już będzie na aucie.
Re: Budujemy zderzak :)
Projekt powoli posuwa się do przodu. Zostało najgorsze- adaptery.
Co do wykonania większej ilości- wątpliwości mam natury takiej, że zawodowym spawaczem nie jestem. Jak mi coś odpadnie to moja strata. Ale robić dla kogoś się boje.
Co do wykonania większej ilości- wątpliwości mam natury takiej, że zawodowym spawaczem nie jestem. Jak mi coś odpadnie to moja strata. Ale robić dla kogoś się boje.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8423
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Budujemy zderzak :)
Spawania akurat masz przy tym projekcie niewiele. Dobry półautonmat - i dasz rade. Albo do spawania daj jakiemu fachowcowi - nawet amatorowi, byle z dobrym sprzetem (profesjonały rzadko robią na słabym sprzęcie ... )
Z punktu widzenia spawania temat jest żaden. Zakres "podstawówki", albo nawet niżej
Przy tego typu projektach istotna jest prasa krawędziowa - tak jak to wymyśliłeś nie jest zbyt proste do gięcia. Dobry sprzęt to ogarnie bez ceregieli - ale... no własnie - dobry. Dzielone pryzmy i stempel. I operator, któremu się chce bawić ustawieniami maszyny
Z punktu widzenia spawania temat jest żaden. Zakres "podstawówki", albo nawet niżej
Przy tego typu projektach istotna jest prasa krawędziowa - tak jak to wymyśliłeś nie jest zbyt proste do gięcia. Dobry sprzęt to ogarnie bez ceregieli - ale... no własnie - dobry. Dzielone pryzmy i stempel. I operator, któremu się chce bawić ustawieniami maszyny
Re: Budujemy zderzak :)
Jeśli chodzi o gięcie to sprawa jest już ogarnięta, wyceniona i czeka na akceptacje. Chce jeszcze spróbować jeszcze inaczej boczki podciąć żeby profil zmniejszyć. Musiałem kupić zderzak na front więc projekt tyłu ślizgną się o miesiąc.
Generalnie jeśli chodzi o tył, to tanio nie będzie, ale robię dla siebie. Mam nadzieje że bardzo się nie walne z pasowaniami
Generalnie jeśli chodzi o tył, to tanio nie będzie, ale robię dla siebie. Mam nadzieje że bardzo się nie walne z pasowaniami