Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 6:29
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 06 cze 2016, 18:50 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Posty: 19
Auto: HDJ80
cześć
Po czym zewnętrznie rozróżnić skrzynię HF150 od HF151?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2016, 19:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie rozróżnisz. Zewnętrznie nie ma różnic - jedynie bebechy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2016, 20:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Po tarczy sprzęgła. H150F ma 21 rowków na wieloklinie a H151F 14.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2016, 21:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Kylon - a do czego szły skrzynki H z 21z? bo na stówe jestem pewien, że robiłem sprzęgło do FZJ80 arabskiej (czyli właśnie H150F) - i tarcza była jak w klekotach - 14z ...

Pytam nie tylko z ciekawości - do tej pory byłem przekonany, że 21z największe tarcze to 275mm z J12. A to czasem mało, przy podkręcaniu silnika ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2016, 21:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Np HZJ80 ma H150F a HDJ80 z 1HDT i 1HD-FT H151F. Benzyna ma też H151F.


Ostatnio zmieniony 06 cze 2016, 21:15 przez kylon, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2016, 21:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Posty: 19
Auto: HDJ80
Dzięki za informacje. Muszę się jeszcze dowiedzieć jaką skrzynię mam w swojej HDJ80 z 1990. Może zostawiłem sobie starą tarczę sprzęgłową w piwnicy, to policzę zęby na wieloklinie. Ale coś mi się wydaje, że pasować nie będzie.
Dostałem całkiem fajną skrzynię i chciałem wymienić w swojej 80-tce, bo już mi synchronizatory siadają. Ale chyba tylko reduktor wymienię.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2016, 21:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Posty: 19
Auto: HDJ80
A co jest w tej wielkiej gruszce na flanszy zdawczej na tył w tych nowszych reduktorach? Ja mam w swoim dużo mniejszą flanszę. To i wal mam dłuższy cholera.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2016, 21:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Są różne reduktory:
Full time z wiskozą i bez
Part time czyli z dołączanym przodem.
Wały pomiędzy manualem i automatem też są różnej długości. W innym miejscu jest belka pod skrzynią czyli i też reduktor.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2016, 23:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Posty: 19
Auto: HDJ80
To jest niestety full time, a w tej obudowie to pewnie siedzi wiskoza. A do czego ona jest potrzebna?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 cze 2016, 5:41 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Rzadko jest wiskoza chyba że masz farta. Zazwyczaj jest silniczek elektryczny który na stałę spina międzyosiowy mechanizm różnicowy po włączeniu reduktora lub za pomocą przycisku na desce.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 cze 2016, 7:18 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Wiskoza daje efekt częściowego sprzężenia przód/tył przy otwartym centralnym dyfrze. Bardzo fajny patent, skutecznie ogranicza efekt wagonowy.

Co do skrzynek - NIE idź tą drogą. Poza przełożeniami H150F ma SŁABSZE synchronizatory dla jedynki, dwójki i trójki.

W H151F te synchronizatory są podwójne - dwa pierścienie z przekładką. W H150F są pojedyncze - klasyczny jeden pierścień.

Układ podwójny jest bardziej skomplikowany - ale też bardziej skuteczny w synchronizacji.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 cze 2016, 10:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Posty: 19
Auto: HDJ80
kylon pisze:
Rzadko jest wiskoza chyba że masz farta. Zazwyczaj jest silniczek elektryczny który na stałę spina międzyosiowy mechanizm różnicowy po włączeniu reduktora lub za pomocą przycisku na desce.


Zaraz, zaraz. Blokada międzyosiowego jest w innym miejscu. Ja mówię o obudowie flanszy zdawczej na tył. W starych reduktorach, takich jak mam w swojej 80-tce z 1990 obudowa jest mała i krótka, a w tych nowszych reduktorach jest wielka i długa. Coś w niej jest w środku. A blokada jest po środku, pomiędzy flanszami zdawczymi. To akurat rozbierałem kiedyś w swoim reduktorze/skrzyni rozdzielczej. Jak znam Japońców, to na pewno coś tam skomplikowali i przez to spieprzyli konstrukcję.
Widocznie inaczej postrzegamy 'szczęście'. Dla mnie szczęście to trafić używany reduktor part time, ale nie mogę znaleźć. Wychodzę z zasady 'im prostsza technika tym lepiej dla mnie'.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 cze 2016, 10:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Posty: 19
Auto: HDJ80
Rokfor32 pisze:
Wiskoza daje efekt częściowego sprzężenia przód/tył przy otwartym centralnym dyfrze. Bardzo fajny patent, skutecznie ogranicza efekt wagonowy.

Co do skrzynek - NIE idź tą drogą. Poza przełożeniami H150F ma SŁABSZE synchronizatory dla jedynki, dwójki i trójki.

W H151F te synchronizatory są podwójne - dwa pierścienie z przekładką. W H150F są pojedyncze - klasyczny jeden pierścień.

Układ podwójny jest bardziej skomplikowany - ale też bardziej skuteczny w synchronizacji.


'Efekt wagonowy' czyli wspomaganie przez wiskozę działania centralnego mechanizmu różnicowego, bo nie nadąża? Czy masz coś innego na myśli?
Popraw mnie jeśli się mylę: H151F ma wyższe przełożenia, co jest lepsze dla wielkich opon przy ruszaniu z miejsca, bo jedyna i dwójka są wyższe, ale ma gorzej rozwiązane synchronizatory.
A czy montowali jeszcze jakieś inne skrzynie do wczesnych 80-tek? Ja miałem na przykład przełożenie 3.71 w dyfrach, tak jak w J6 i skrzynia też mi jakoś inaczej z zewnątrz wygląda. Zaraz... teraz wpadłem na pomysł, że może wsadzili mi skrzynię od J6, ale ona jest taka zaokrąglona od spodu, pójdę sprawdzić...
to takiej nie mam. Szkoda, bo to była lepsza konstrukcja.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 cze 2016, 10:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Posty: 19
Auto: HDJ80
krótko...
to jest mój reduktor:
Załącznik:
transfer mój.jpg
transfer mój.jpg [ 228.01 KiB | Przeglądany 2698 razy ]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 cze 2016, 10:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 cze 2014, 18:14
Posty: 19
Auto: HDJ80
a ten chcę wsadzić:
Załącznik:
transfer na zmianę.jpg
transfer na zmianę.jpg [ 147.56 KiB | Przeglądany 2697 razy ]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group