KZJ95 by Luk4s7

Opis naszych samochodów.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

KZJ95 by Luk4s7

Post autor: luk4s7 »

Jako dumny posiadacz Land Cruiser'a, postanowiłem również wystawić swoje ego na żer pochwalnym komentarzom :mrgreen: Gdzieś tam już po krótce dzieliłem się moją radością przy okazji innych wątków, ale tutaj zbiorę w jedną całość. Będę dorzucał treści bo na raz nie dam rady wszystkiego opisać.
No to do dzieła :)

W grudniu 2013, po latach ciągot i tęsknot, wzdychania do różnych modeli Land Cruiser'a, a nawet w akcie desperacji próbując kupić Pajero :oops:, stałem się posiadaczem srebrnego KZJ95. Nie będę się tu rozwodził nad okolicznościami zakupu, choć to myślę że to fajna historia do opowiadania przy ognisku :) Napiszę tylko że kupiłem auto kompletnym przypadkiem w Sanoku.

Rocznik 98, sprowadzony z Włoch, ale jeżdżony już w Polsce od kilku lat, ze stanem licznika trochę ponad 175.000km. Czy to prawda? Kto to może wiedzieć.

Zasadniczo auto było w dobrym stanie, czyste i kompletne. Zawieszenie nie wykazywało większych luzów, ale oczywiście przekładnia kierownicza zdecydowanie je miała. Korozji też niewiele. Wszytko co ważne - sprawne. Szybkie szacowanie kosztów i ocena ża zakup ma sens. Tak się przypadkowo złożyło, że był ze mną kierownik serwisu ASO Toyota Łódź, więc wycenę miałem szybką i dokładną :)

Bezpośrednio po zakupie został zrobiony pakiet startowy:
  1. kompletny rozrząd na oryginalnych częściach
  2. wszystkie płyny eksploatacyjne i filtry
  3. nowe opony Yokohama Geolandar AT-S 265/70 R16
  4. tuleje dolne wahaczy
  5. łoże(?) trzymające skrzynie biegów


A potem wraz z upływem czasu sporo innych napraw i wymian...

Na dziś dzień auto się prezentuje tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W następnym odcinku zabudowa bagażnika oraz trochę elektryki. Stay tuned... :mrgreen:

Awatar użytkownika
k0d0
Posty: 31
Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Auto: Rav 4 III Baby cruiser
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: k0d0 »

Coś mi się wydaje że już Twój samochodzik parę razy widziałem i pokazywałem żonie mówić: Taki sobie kupimy. Zobacz jaki ładny :D

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: LEX »

no czekamy na obiecane fotki

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: luk4s7 »

k0d0 pisze:Coś mi się wydaje że już Twój samochodzik parę razy widziałem
A gdzie go widziałeś? Gdzieś może stacjonujesz w pobliżu?
LEX pisze:no czekamy na obiecane fotki
A które konkretnie? :)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: luk4s7 »

Majowy weekend 4x4 już za nami. Było trochę jeżdżenia, bunkrowania itp. W aucie zweryfikował się stan lewego, przedniego łącznika stabilizatora. Przerdzewiał trzpień ale przegub jak nowy!
Wszystko już zamówione i jak tylko dotrze, montaż po obu stronach bo drugi pewnie wkrótce również dokona żywota.

Miałem kontynuować o zabudowie. No więc z braku gotowych do kupna lub spełniających moje wymagania (jakość, cena, łatwość montażu itp.) gotowych zabudów, postanowiłem wraz ze zmyślnym stolarzem wykonać to sam.
Wykorzystałem sklejkę wodoodporną 8 i 10mm (jeśli dobrze pamiętam grubość), prowadnice Accuride o obciążeniu 150kg i pełnym wysuwie. Dodatkowo trochę innych dupereli: farby, klej, wykładziny i okucia. Ostatecznie oddałem do tapicera który nadał całości ostateczny wygląd.

Całość według obliczeń waży około 60kg. Niemało, ale jest mocno przewymiarowane. Można po niej łazić, spać i nic nawet nie skrzypnie. Po niemalże roku eksploatacji nie mam najmniejszych zastrzeżeń jakościowych. Jak to zwykle w życiu bywa, jest parę wniosków racjonalizatorskich. No ale to kiedyś w wersji 2.0.

We wnętrzu samochodu nie zostało zmodyfikowane kompletnie nic. W dwie osoby (bo ciężkie i nieporęczne, ale dałaby radę też jedna) można całość wyjąc w 2min i auto jest jak z fabryki.
Trzyma się to to do podłogi za pomocą 4 śrub rzymskich. Były obawy o luzowanie się ich, ale dotychczas dokręciłem je tylko 1 raz (skrzypiało) jakieś 2 tygodnie po montażu. Widocznie musiały się ułożyć. Od tego czasu z bagażnika nie wydobywają się żadne niepokojące dźwięki.

Prezentuje się to tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie do końca planowanym, ale świetnie sprawdzającym się rozwiązaniem jest miejsce na stolik z Decathlona wraz z krzesełkami :)

Obrazek

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: luk4s7 »

Najnowszą zmianą jest montaż gniazd zasilających USB oraz CB radia wraz z anteną.

Gniazda - z działu wodnego Julii. Radio - to Lafayette Venus z anteną President Virginia.

Radio charakteryzuje się tym, że ma wyświetlacz, sterowanie oraz głośnik wbudowany w gruchę. Świetna sprawa, bo bardzo łatwo jest schować resztę.
A siedzi ona w środkowym tunelu między dźwignią zmiany biegów a schowkiem w podłokietniku (pod zaślepkami do przycisków sterowania podgrzewaniem foteli). Podobno już w niejednym LC tak było montowane i wszystko gra. Faktycznie u mnie też działa :)
Jedyny minus jaki zauważyłem, to telefon leżący w tym schowku czasami powoduje trzeszczenie radia. Jak się go przełoży to problem znika.

W kabinie wiele nie widać, a właściwie tylko złącze gruchy (można ją łatwo odpiąć i schować):

Obrazek
Obrazek

Antena do CB została przeciągnięta do komory silnika:

Obrazek

I można ją łatwo wyciągnąć na maskę, ale kabel jest na tyle długi, że poprowadzony rynienką sięga spokojnie na dach.

Obrazek

Jak już widać powyżej nastąpił też postęp w zasilaniu. Gniazdo zapalniczki przy kierowcy zostało zastąpione podwójnym gniazdem USB. Jedna zapalniczka z prawej została na wszelki wypadek.

Dodatkowo zamontowane zostały dwa, podwójne gniazda USB dla pasażerów 2 klasy :)

Obrazek
Obrazek

Muszę tylko wzmocnić mocowanie tej zaślepki w której siedzą gniazda USB. Aktualnie wylata gdy gniazda użytkowane przez nieletnich pasażerów 2 klasy :)

Wszystkie roboty wykonało ASO Toyota Łódź przy ul. Brzezińskiej. Fajnie, że nie tylko dobrze robią, ale też myślą i podpowiadają rozwiązania.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: waldek_BB »

proszę mnie tu nie ściemniać i oczów mydlić uesbe gniazdkami i napisać o zawieszeniu tt które masz na tyle, jakie różnice wysokościowe zmierzyłeś przed i po i jak masz twardo ;)

Awatar użytkownika
k0d0
Posty: 31
Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Auto: Rav 4 III Baby cruiser
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: k0d0 »

k0d0 pisze:
luk4s7 pisze:
k0d0 pisze:Coś mi się wydaje że już Twój samochodzik parę razy widziałem
A gdzie go widziałeś? Gdzieś może stacjonujesz w pobliżu?
Chyba na Zgierskiej w Łodzi :D

Awatar użytkownika
chokai
Posty: 108
Rejestracja: 04 paź 2012, 18:45
Auto: KZJ95 '00 + XL600V '92
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: chokai »

Co to za okucia masz w szufladach i na wierzchu zabudowy ?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: luk4s7 »

k0d0 pisze: Chyba na Zgierskiej w Łodzi :D
Tamtędy tylko przejeżdżam i to dość rzadko :) Będziesz na TLC Camp? Będzie okazja się poznać w realu :)
waldek_BB pisze:proszę mnie tu nie ściemniać
Specjalnie dla Ciebie, zrobiłem szczegółowe pomiary w weekend. To znaczy opróżniłem bagażnik łącznie z wyjęciem zabudowy. Pojeździłem 1,5 dnia żeby się sprężyny ułożyły na pusto i zmierzyłem na równym i twardym. Mierzyłem od ziemi do dolnej krawędzi aluminiowego progu, tuż przy plastikowych nakładkach na każdym z końców.

Obrazek

Na pusto:
  1. przód 36cm
  2. tył 36cm
Ponieważ zważyłem to wszystko co wożę w bagażniku, wiem już na pewno że jest to prawie 100kg :shock: (zabudowa, szekle, kinetyk, 15l wody, kompresor, i parę innych lekkich dupereli). Jak doliczyć do tego hak holowniczy to mam ze 130kg dodatkowego balastu na tyle. Sama zabudowa waży 70kg.

Ze wszystkimi w/w duperelami, tył przysiada o 2cm czyli:
  1. przód 36cm
  2. tył 34cm
Zastanawiam się czy nie spróbować na tył sprężyny +100kg i +40mm Terrain Tamer'a. Aktualnie mam +50kg i +20mm. Obie opisane są jako Comfort, więc powinno być OK.

Co do komfortu i wrażeń z użytkowania zawieszenia TT - auto stało się sztywniejsze, ale niewiele twardsze. Dzięki nowym amortyzatorom o zwiększonej sile tłumienia, o niebo lepiej wybiera nierówności. Prowadzi się przewidywalnie, nagłe omijanie przeszkód to żaden problem, a wchodzenie w zakręt z mocno dziurawym asfaltem to bajka! :D
Fakt że poprzednie amortyzatory na tyle się po prostu skończyły, na pewno trochę potęguje moje pozytywne doznania. Niemniej jednak polecam każdemu co najmniej zmianę amortyzatorów.

Awatar użytkownika
k0d0
Posty: 31
Rejestracja: 22 paź 2015, 20:31
Auto: Rav 4 III Baby cruiser
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: k0d0 »

Będę 8) To Ci się swoja landryna pochwale :D

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: luk4s7 »

chokai pisze:Co to za okucia masz w szufladach i na wierzchu zabudowy ?
Uszy na wierzchu to kupione w sklepie żeglarskim elementy z nierdzewki. Nie są to typowe uszy do mocowania ładunku, a uchwyty podłogowe. Kupowałem w http://zefir.sklep.pl/pl/" onclick="window.open(this.href);return false; Mam obawy co do ich wytrzymałości, ale nic sensownie małego, ładnie wyglądającego i bardziej wytrzymałego nie znalazłem.
Jak będę mocował lodówkę kiedyś, to dokręcę 2 konkretniejsze uchwyty dla bezpieczeństwa.

Zamknięcia do szuflad kupowałem gdzieś w sieci, ale są mocno średnie. Polecam tutaj http://www.pommier.pl/pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - znajomy kupił do swojej zabudowy i są o niebo lepsze.
O tutaj http://www.pommier.pl/katalog/DE-PL/E_DE-PL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; konkretnie model: 0275.03832

Prowadnice kupiłem Accuride DZ7957-0028 100% wysuw dł.71.12cm Udźwig 160kg tutaj http://www.akcesoria.meble.pl" onclick="window.open(this.href);return false;. Myślę że przesadziłem. Takie 80kg spokojnie wystarczą. A może nawet i mniej. Dodatkowo proponuję zakupić z blokadą przy pełnym wysunięciu. Jak szuflada pełna, a auto stoi krzywo to się zamykają :evil:

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: luk4s7 »

k0d0 pisze:Będę 8) To Ci się swoja landryna pochwale :D
Noo koniecznie! A do tego czasu możesz ją obfotografować i wrzuć nowy wątek np. "Landryna by k0d0" :mrgreen:

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: waldek_BB »

dzięki :) następnym razem zmierzysz do nadkola -nie wszyscy mają progi ;) :D

co do springów na tył - z chęcią bym zastosował takie rozwiązanie jak piszesz czyli +100kg ale one są chyba tylko +4cm liftu ... nie będzie nurkowania wyraźnego?

kiedy wybierasz się do Kylona na przymiarki? :)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: KZJ95 by Luk4s7

Post autor: luk4s7 »

waldek_BB pisze:nie wszyscy mają progi ;) :D
Faktycznie. Mogłem zmierzyć w kilku miejscach...
waldek_BB pisze: czyli +100kg ale one są chyba tylko +4cm liftu ... nie będzie nurkowania wyraźnego?
No właśnie tego się obawiam. Choć z drugiej strony aktualne mają teoretycznie +20mm. Ale ja jakoś nie widzę różnicy w porównaniu z oryginalnymi. Czyli +40mm, dociśnięte szpejem w bagażniku, powinno stać 20mm wyżej niż przód. Myślę że to akceptowalny "wznios". Zobacz Mesel'a auto - też tył ma wyżej i nie jest źle.
waldek_BB pisze: kiedy wybierasz się do Kylona na przymiarki? :)
Tak żebym przy okazji jechał do W-wy to się nie zapowiada. Muszę przemyśleć i obgadać. Na pewno dam znać jaki będzie efekt tych przymiarek.

ODPOWIEDZ