BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
Moderator: luk4s7
BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
Kochani, szukam bagażnika na dach. Rozpatruje IRONMAN4x4, bo cena 2300 jest przystępna (w porównaniu do ARB ) waga 70 kg..... to trochę dramat, ale jest pełna siatka i relingi tylko od przodu, dzięki czemu będę mógł założyć namiot dachowy howlign moon.
oto i on:
Testowałem Front Runner w wypożyczonym samochodzie, nie powala...
Czy ktoś organoleptycznie testował firmę Ironman pod względem jakości ? itp ?
Czy drabinka do HZJ pasuje do LJ ? ?
oto i on:
Testowałem Front Runner w wypożyczonym samochodzie, nie powala...
Czy ktoś organoleptycznie testował firmę Ironman pod względem jakości ? itp ?
Czy drabinka do HZJ pasuje do LJ ? ?
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
Nie chcę się wymądrzać, ale 70kg to jakiś mega dramat... W wielu samochodach taka masa stanowi masę całkowitą dopuszczalną na dachu
A tak w ogóle zastanów się najpierw po co ci bagażnik, co będziesz na nim woził.
Jeśli 4 kanistry metalowe 20L, dwie opony 35" MT, Hi-Lift i parę skrzyń wojskowych, to faktycznie kup coś ciężkiego.
Jednak jeśli będziesz woził parę skrzynek i namiot dachowy (kolejne ponad 50kg) to poszukaj czegoś lżejszego, drobniejszego.
Jeśli zależy ci na wyglądzie, to faktycznie idź w stronę rurek, siatki metalowej itd. Kup coś z fabryki. Jednak jeśli ma być lekko i równie solidnie, to lepiej daj komuś do zrobienia bagażnik z aluminium i wypełnienie ze sklejki wodoodpornej max 10-12mm, takiej jak podłogi w przyczepkach. Będzie brzydszy, ale przez sklejkę tak samo sztywny i spokojnie udźwignie duże ciężary.
A tak w ogóle zastanów się najpierw po co ci bagażnik, co będziesz na nim woził.
Jeśli 4 kanistry metalowe 20L, dwie opony 35" MT, Hi-Lift i parę skrzyń wojskowych, to faktycznie kup coś ciężkiego.
Jednak jeśli będziesz woził parę skrzynek i namiot dachowy (kolejne ponad 50kg) to poszukaj czegoś lżejszego, drobniejszego.
Jeśli zależy ci na wyglądzie, to faktycznie idź w stronę rurek, siatki metalowej itd. Kup coś z fabryki. Jednak jeśli ma być lekko i równie solidnie, to lepiej daj komuś do zrobienia bagażnik z aluminium i wypełnienie ze sklejki wodoodpornej max 10-12mm, takiej jak podłogi w przyczepkach. Będzie brzydszy, ale przez sklejkę tak samo sztywny i spokojnie udźwignie duże ciężary.
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
Stawiam na fabrykę. Mam bardzo złe doświadczenia z "ręczną robótką" naszych rodzimych specjalistów. Zero testów, przegrzane spawy, niechlujna robota itp itd., odleciałem na fotelu, którego stelaż był robiony w garażu, never ever.
Szukam gotowych rozwiązań. Nie znalazłem takiej alternatywy z alu. Może ktoś zna ?
Szukam gotowych rozwiązań. Nie znalazłem takiej alternatywy z alu. Może ktoś zna ?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
po co ci taki wypas
pod namiot wystraczą 4 belki poprzeczne - ramka i sklejka wodoodporna anty poślizgowa
ja u siebie gdzie nie będę nic woził tylko rozkładał namiot - zwykły na dachu
wrzucam 4 poprzeczki i płytę a brzegi płyty obrobię profilami aluminiowymi
dużo szpeju na dachu przyciąga uwagę niepotrzebnych gości - auto jest na tyle duże że raczej wszytko spokojnie zmieści się w środku
auto jest dość lekkie i wrzucanie zbędnej masy na dach powoduje bardzo mocne pogorszenie stabilności
pod namiot wystraczą 4 belki poprzeczne - ramka i sklejka wodoodporna anty poślizgowa
ja u siebie gdzie nie będę nic woził tylko rozkładał namiot - zwykły na dachu
wrzucam 4 poprzeczki i płytę a brzegi płyty obrobię profilami aluminiowymi
dużo szpeju na dachu przyciąga uwagę niepotrzebnych gości - auto jest na tyle duże że raczej wszytko spokojnie zmieści się w środku
auto jest dość lekkie i wrzucanie zbędnej masy na dach powoduje bardzo mocne pogorszenie stabilności
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
Pod namiot wystarczą same dwie belki bez jakichkolwiek sklejek.
Albo drożej ale ładnie czyli Rhino Rack.
Albo drożej ale ładnie czyli Rhino Rack.
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
Tak było, na dwóch beleczkach:
ale, uderzanie gałęziami przesuwało cały namiot z belkami, przy składaniu namiotu i tak trzeba raz na jakiś czas stanąć na dachu. Poza tym, belki przenoszą skumulowany ciężar namiotu na jedną część dachu, nie powinno tak być.
Namiot Holwginmoon jest lekki, sam w sobie, nie wazy więcej jak 30 kilo, mimo, że z grubego brezentu.
Ale 70 kilo na dachu bagażnika...
Chce mieć platformę, na która mogę wrzucić np dwa rowery, stertę gałęzi albo namiot i np dwie skrzynki.
Więc... upatrzyłam sobie taką platformę
ale, uderzanie gałęziami przesuwało cały namiot z belkami, przy składaniu namiotu i tak trzeba raz na jakiś czas stanąć na dachu. Poza tym, belki przenoszą skumulowany ciężar namiotu na jedną część dachu, nie powinno tak być.
Namiot Holwginmoon jest lekki, sam w sobie, nie wazy więcej jak 30 kilo, mimo, że z grubego brezentu.
Ale 70 kilo na dachu bagażnika...
Chce mieć platformę, na która mogę wrzucić np dwa rowery, stertę gałęzi albo namiot i np dwie skrzynki.
Więc... upatrzyłam sobie taką platformę
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
i do 90 musiałem mieć inny zestaw beleczek...
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
a takie coś, ustrzelone w Omanie, też wazy 70 kilo ???
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
Ten bagaznik IRONMAN, stalowy wazy 30 kilo,
do przeżycia.
do przeżycia.
- mlodyy
- Klubowicz
- Posty: 634
- Rejestracja: 29 paź 2007, 13:58
- Auto: Zuzanki 4x4 ;-) razem 8x8
- Kontakt:
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
Ja tam namiot dachowy też wożę tylko na dwóch belkach.
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
Osobiście nie wyobrażam sobie namiotu na 2 belkach , ale nasze auto pewnie ma słaby dach , uważam że 3 belki lepiej rozkładają ciężar i sprawdza się to w szybko zmieniających się warunkach pogodowych
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
Osobiście nie wyobrażam sobie namiotu na 2 belkach , ale nasze auto pewnie ma słaby dach , uważam że 3 belki lepiej rozkładają ciężar i sprawdza się to w szybko zmieniających się warunkach pogodowych
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
No tak, belki są fajną opcją, jeśli na dachu masz tylko namiot i nie wjeżdżasz do lasu.
Poza tym... ściąganie namiotu, to ściąganie również belek.
I co wtedy ? Po dachu LJ78 nie da się łazić.
consigliero ma na dachu długa trumnę, fakt, bagażnik wtedy kompletnie do niczego nie potrzebny.
Ja miałem kiedyś taki namiocik
wersja FOREST z bagażniczkiem na górnej pokrywie, coś tam można wrzucić na dach, ale nie za wiele a sam namiot fajny, pod warunkiem, że nie masz więcej jak 185 cm.
i tu tylko beleczki....
a mnie interesuje TAKA OPCJA swoją drogą, dokładnie z tym namiotem, niestety niedostępnym w Polsce, a szkoda, bo namiot idealny. Polecam.
Poza tym... ściąganie namiotu, to ściąganie również belek.
I co wtedy ? Po dachu LJ78 nie da się łazić.
consigliero ma na dachu długa trumnę, fakt, bagażnik wtedy kompletnie do niczego nie potrzebny.
Ja miałem kiedyś taki namiocik
wersja FOREST z bagażniczkiem na górnej pokrywie, coś tam można wrzucić na dach, ale nie za wiele a sam namiot fajny, pod warunkiem, że nie masz więcej jak 185 cm.
i tu tylko beleczki....
a mnie interesuje TAKA OPCJA swoją drogą, dokładnie z tym namiotem, niestety niedostępnym w Polsce, a szkoda, bo namiot idealny. Polecam.
-
- Klubowicz
- Posty: 1889
- Rejestracja: 17 sie 2008, 22:14
- Auto: 4Runner
- Kontakt:
Re: BAGAŻNIK DACHOWY i drabinka, dokładniej w LC LJ78 PRADO
Ja tam do lasu mimo wszystko czasem wjeżdżam , przynajmniej dach mam nieporysowany w odróżnieniu od drzwi