Sterownik świec żarowych
Moderator: luk4s7
Sterownik świec żarowych
Silnik 2lt
Jak długo u was grzeje świece?
U mnie przy temp 0 stopni jakieś 3 sekundy, przy - 10 ok 4 sekund, silnik pali od strzała z tym że przez pierwsza minutę troszkę nierówno pracuje.
Napięcie podaje na listwę 12 v, później dogrzewa 6V.
Pytam bo w innej Lj-cie trwa to dłużej i nie wiem czy mam coś skopcone?
Jak długo u was grzeje świece?
U mnie przy temp 0 stopni jakieś 3 sekundy, przy - 10 ok 4 sekund, silnik pali od strzała z tym że przez pierwsza minutę troszkę nierówno pracuje.
Napięcie podaje na listwę 12 v, później dogrzewa 6V.
Pytam bo w innej Lj-cie trwa to dłużej i nie wiem czy mam coś skopcone?
Re: Sterownik świec żarowych
2ltII
ale identico
inna sprawa ze ponizej zera swiece grzeje kilka razy za nim odpale
chociaz to chyba moj wymysl, placebo nic wiecej..
ale identico
inna sprawa ze ponizej zera swiece grzeje kilka razy za nim odpale
chociaz to chyba moj wymysl, placebo nic wiecej..
Re: Sterownik świec żarowych
A u mnie jest tak, że kontrolka gaśnie po 2-3 sek, ale przekaźnik puszcza gdzieś po 5-6 ( słychać klik i kontrolki troszkę jaśniej palą ) i dopiero wtedy odpalam. Pali od kopa ( chyba że się rozrusznik podwiesi ) i od razu pracuje równo. Ale u mnie to wszystko dzieje się w kontrolowanej temperaturze +10 stopni, bo autko stoi w garażu .
Re: Sterownik świec żarowych
Jak nierowno pracuje to masz spalona jedna lub 2 swiece - najlepiej sprawdzic ktora odlaczajac wspolna szyne i podaniem kabelkiem plusa na konektor, ja iskrzy (ewentualnie mozesz zmierzyc prad) to dzialaHeniu pisze:Silnik 2lt
Jak długo u was grzeje świece?
U mnie przy temp 0 stopni jakieś 3 sekundy, przy - 10 ok 4 sekund, silnik pali od strzała z tym że przez pierwsza minutę troszkę nierówno pracuje.
Napięcie podaje na listwę 12 v, później dogrzewa 6V.
Pytam bo w innej Lj-cie trwa to dłużej i nie wiem czy mam coś skopcone?
a jak nie to spalone
Mozna ewentualnie tak jak Czobi pare razy podgrzac i paluszkiem pomacac ktora swieca ciepla a ktora nie bangla ... Tylko ponoc przy takim kilkukrotnym podgrzewaniu moze sie upalic koncowka swiecy i zrobic spustoszenie w silniku
Re: Sterownik świec żarowych
świece sprawdzę żarówką jak nie zaświeci to lipa,
@czobi grzać kilka razy się nie da u mnie, sterownik odrazu wyłącza grzanie świec
@czobi grzać kilka razy się nie da u mnie, sterownik odrazu wyłącza grzanie świec
Re: Sterownik świec żarowych
jako ciekawostka:
a ja w swojej HZJ-cie (tyż silnik Toyoty - 1HZ ) mam taki patent ( i to fabryczny ): lampka świeci w zależności od temperatury:
1. silnik ciepły po jeździe - ok. 1 s.
2. silnik z garażu - ok. 12 st - 2 sek.
3. zimny silnik na dworzu -0 st - ok. 3 sek
4. bardzo zimny silnik :-10st. - 4 sek.
5. baaaaaaaardzo zimny silnik : - 18 st - 4 sek.
tyle lampka
a wskaźnik napięcia pokazuje że świece zostają wyłaczone dopiero po ok. 2 minutach bez względu na temperaturę. Widać jak wskazówka powoli się podnosi czyli wyłączają się płynnie czyli idzie coraz mniejsze napięcie. ( W Lj-cie miałem to skokowo )
Widocznie lampka pokazuje kiedy można kręcić rozrusznikiem.
W instrukcji piszą , że :
1. gdy przekręcisz kluczyk w 1 pozycję i nie zapalisz silnika i tak zostawisz to po ok. 2-ch minutach świece same się wyłączą by się nie spaliły.
2. gdy zapalisz silnik to i tak grzeją przez ok. 2 minuty bo podobno są czyściejsze spaliny.
sprawdziłem, że faktycznie tak jest.
Dotyczy to świecy "płomieniówki " i żarowych.
Czyli grzanie przez ok. 2 miinuty im nie szkodzi?
U mnie jest 24V i zapala w te mrozy ( - 18) lepiej niż fokusowa benzyna: od 1 obrotu:
a ja w swojej HZJ-cie (tyż silnik Toyoty - 1HZ ) mam taki patent ( i to fabryczny ): lampka świeci w zależności od temperatury:
1. silnik ciepły po jeździe - ok. 1 s.
2. silnik z garażu - ok. 12 st - 2 sek.
3. zimny silnik na dworzu -0 st - ok. 3 sek
4. bardzo zimny silnik :-10st. - 4 sek.
5. baaaaaaaardzo zimny silnik : - 18 st - 4 sek.
tyle lampka
a wskaźnik napięcia pokazuje że świece zostają wyłaczone dopiero po ok. 2 minutach bez względu na temperaturę. Widać jak wskazówka powoli się podnosi czyli wyłączają się płynnie czyli idzie coraz mniejsze napięcie. ( W Lj-cie miałem to skokowo )
Widocznie lampka pokazuje kiedy można kręcić rozrusznikiem.
W instrukcji piszą , że :
1. gdy przekręcisz kluczyk w 1 pozycję i nie zapalisz silnika i tak zostawisz to po ok. 2-ch minutach świece same się wyłączą by się nie spaliły.
2. gdy zapalisz silnik to i tak grzeją przez ok. 2 minuty bo podobno są czyściejsze spaliny.
sprawdziłem, że faktycznie tak jest.
Dotyczy to świecy "płomieniówki " i żarowych.
Czyli grzanie przez ok. 2 miinuty im nie szkodzi?
U mnie jest 24V i zapala w te mrozy ( - 18) lepiej niż fokusowa benzyna: od 1 obrotu:
Re: Sterownik świec żarowych
z nierowna praca mialem tylko dwa przypadki jak bylo -20, w ciagu 3lat..wiec jest git
swiec w to nie mieszam bo mi galy zamarzaly to i silnik musi potelepotac
curfa nie cierpie tej ppszonej zimy
swiec w to nie mieszam bo mi galy zamarzaly to i silnik musi potelepotac
curfa nie cierpie tej ppszonej zimy
Re: Sterownik świec żarowych
U mnie, jeśli tylko w ogóle jest jakiś akumulator w aucie to zupełnie się nie muszę zastanawiać:
pali zawsze po 1/4 obrotu i od razu pracuje równo, nawet przy -20 st.
A poza tym, kocham zimę! Niestety, nie da się całkowicie wyeliminować pory bezśnieżnej!
"Gęsi już wszystkie po wyroku, nie doczekają się kolędy"
Przepraszam za lekkie OT, ale jestem sentymentalny
To jeszcze z czasów, gdy jeździłem Miśkiem
pali zawsze po 1/4 obrotu i od razu pracuje równo, nawet przy -20 st.
A poza tym, kocham zimę! Niestety, nie da się całkowicie wyeliminować pory bezśnieżnej!
"Gęsi już wszystkie po wyroku, nie doczekają się kolędy"
Przepraszam za lekkie OT, ale jestem sentymentalny
To jeszcze z czasów, gdy jeździłem Miśkiem
Re: Sterownik świec żarowych
u mnie w 2LTII lampka świec żarowych gaśnie po ok 3 sek. ale sam przekaźnik "pyka" po ok 6-10 w zależności od zimna. Pali na dotyk.
Mariuszu z tym kanoo zimą to jakies kanadyjskie dyscypliny po lodzie?
Mariuszu z tym kanoo zimą to jakies kanadyjskie dyscypliny po lodzie?
Re: Sterownik świec żarowych
To jest wynik mieszkania w strefie klimatu umiarkowanego, ale nieprzewidywalnegohashid pisze:Mariuszu z tym kanoo zimą to jakies kanadyjskie dyscypliny po lodzie?
Byliśmy najpierw na spływie Rabą , a w drodze powrotnej pojechałem skontrolować porządek w bacówce.
A motyw "z gęśmi po wyroku" wrył mi się w pamięć na długo.
Aby nieco odejść od OT w kierunku topicu, dodam, że w poczciwym "Miśku" świece żarowe grzały średnio parę sekund dłużej niż w Toy, ale też palił na dotyk. Teraz pali na dotyk mojego Brata; nota bene, w okolicy Henia .
Dobrych aut nie wolno sprzedawać byle gdzie.
Re: Sterownik świec żarowych
Dzięki, w takim razie zakładam że przekaźnik mam sprawny, poszukam przyczyny w świecach. Czy jak sie któraś spali to jest to jakoś sygnalizowane? np w tak archaicznym silniku jak 2,3 dtr w oplu miga kontrolka grzania świec. Bo jak w Toyce nawala alternator to migają kontrolki
Re: Sterownik świec żarowych
mam problem z odpalaniem ponizej okolo 5 stopni po dluzszym kreceniu jak juz odpali chodzi ladnie i rowno .. sprawdzalem na listwie nie dochodzi prad co mam z tym zrobic? pozdrawiam
Re: Sterownik świec żarowych
sprawdź "po kabelkach" czy działa 1 przekaźnik ( patrząc od świec żarowych )-posłuchaj, powinien stukać przy przekręceniu stacyjki.
Czy dostaje ze sterownika świec sygnał ( napięcie na cewkę przekaźnika ).
Jeśli stuka to sprawdź po kabelkach od styków do akumulatora.
Jeśli nie a dostaje sygnał na cewkę to wymień przekaźnik. Jeśli nie ma sygnału na cewkę to już gorzej; padł sterownik.
Czy dostaje ze sterownika świec sygnał ( napięcie na cewkę przekaźnika ).
Jeśli stuka to sprawdź po kabelkach od styków do akumulatora.
Jeśli nie a dostaje sygnał na cewkę to wymień przekaźnik. Jeśli nie ma sygnału na cewkę to już gorzej; padł sterownik.
Re: Sterownik świec żarowych
W 2LT jest jeszcze jedna świeca, mówią na nia "płomieniowa" . Znajduje się w kolektorze od spodu, idź po kablach to ją znajdziesz. Ponoć jak popsuta to nie podaje napięcia na listwę świec żarowych.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Sterownik świec żarowych
Mam takie pytanie:u mnie w silniku 3.4 diesel lamka pali sie troszke dluzej na zimnym silniku podobnie jak w innych i zastanawiam sie czy takie kilkukrotne przekrecanie kluczyka w celu lepszego podgrzania silnika ma sens?krecic nalezy po zgaszeniu lampki..czy np jak podgrzewam 3 razy swiece tak po ok 3 sekundy raz potem odpalam to jest zdrowiej dla silnika? czy bez roznicy?czy tez moze jaram swiece?a moze lepiej zaczekac z przekreconym kluczykiem minute juz po zgasnieciu lamki i dopiero odpalic.pali na dotyk lub po jednym obrocie..