tynia LJ70 blacharsko i nie tylko
Moderator: luk4s7
tynia LJ70 blacharsko i nie tylko
witam szukam na forum o blacharce do 70 po 90r i niestety jest mało tematów wiem ze 70 to nie 40 ale trzeba ja zrobić
Czas nadszedł właśnie na moją zrobić coś z korozja na moim 70 i pytanie jest gdzie zakupić blachy dokładnie szukam tylnych błotników i progów i mam nadzieje ze tyle ale to się okaże jak go rozbiorę remoncik zaczynam
parę fotek tragedii
Czas nadszedł właśnie na moją zrobić coś z korozja na moim 70 i pytanie jest gdzie zakupić blachy dokładnie szukam tylnych błotników i progów i mam nadzieje ze tyle ale to się okaże jak go rozbiorę remoncik zaczynam
parę fotek tragedii
- Załączniki
-
- tu już jest dziura jeszcze nie widac
- 3.jpg (60,53 KiB) Przejrzano 9801 razy
-
- tył
- 2.jpg (64,17 KiB) Przejrzano 9801 razy
-
- korozja nadkola
- 1.jpg (89,26 KiB) Przejrzano 9801 razy
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, 21:51 przez luk4s7, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Na wniosek autora zmiana tytułu
Powód: Na wniosek autora zmiana tytułu
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Remont blacharski 70
są reparaturki tylnych błotników może nie idealne ale są
Re: Remont blacharski 70
Wiem to widziałem tylko które sa drogie prawie wartości 70 i tańsze
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Remont blacharski 70
Ja mialem te tańsze chyba cos kolo 200 za szt. Blacha cienka ale nie będąc specjalista jakoś ogarnąłem
Re: Remont blacharski 70
No i zaczęło się już rozebrany ta czes poszła dosyć gładko i nawet wszystkie śruby się odkręciły tylko jedna urwałem od fotela pasażera i widzę ze spawany raz był ale tylko od strony kierowcy a od pasażera chyba oryginał przetrwał
i nawet trójkąt znalazłem
I juz mam pytanie gdzie można dostać takie wytłumienie bo mi się rozwaliło oczywiście pytań będzie wiele bo dopiero początek
i nawet trójkąt znalazłem
I juz mam pytanie gdzie można dostać takie wytłumienie bo mi się rozwaliło oczywiście pytań będzie wiele bo dopiero początek
- Załączniki
-
- 4.jpg (94,25 KiB) Przejrzano 9646 razy
-
- 3.jpg (88,46 KiB) Przejrzano 9646 razy
-
- 1.jpg (71,96 KiB) Przejrzano 9646 razy
Re: Remont blacharski 70
oryginalne wytłumienie będzie ciężko dostać, polecam coś takiego jak Bitmat, kolega będzie wkrótce to zapodawał do siebie. Tu masz filmik z instalacji: https://www.youtube.com/watch?v=YgWERhcukYQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Remont blacharski 70
stosowane szczególnie często w fajnych instalacjach car audio gdyby tylko jeszcze auto nie było kształtu kiosku ruchu, to dałoby się zrobić całkiem komfortowe warunki w środku
Re: Remont blacharski 70
Mam
Tapicerkę po moim KZJ-ocie i te wygłuszenia są ok.
Tapicerkę po moim KZJ-ocie i te wygłuszenia są ok.
- heniekbojka
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 lis 2015, 18:35
- Auto: LJ70
- Kontakt:
Re: Remont blacharski 70
To wygłuszenie , głównie z powodu wieku zazwyczaj się rozpada i często gnije, jeżeli dostało trochę wilgoci.
W swojej LJ70 wymieniałem wykładzinę na kupioną używkę. Wygłuszenie było liche i je wyrzuciłem. Zamówiłem nowy filc na All... .Właściciel sklepu zadzwonił do mnie dopytać się do czego to potrzebuję, gdy usłyszał,że do auta odradził filc-stara technologia i polecił kupić bimat/butyl-polecany tu wcześniej przez "aurel" -wersja droższa lub piankę Armaflex Rail SD -wersja tańsza. Kupiłem 2x piankę i jestem z efektu bardzo zadowolony.
W swojej LJ70 wymieniałem wykładzinę na kupioną używkę. Wygłuszenie było liche i je wyrzuciłem. Zamówiłem nowy filc na All... .Właściciel sklepu zadzwonił do mnie dopytać się do czego to potrzebuję, gdy usłyszał,że do auta odradził filc-stara technologia i polecił kupić bimat/butyl-polecany tu wcześniej przez "aurel" -wersja droższa lub piankę Armaflex Rail SD -wersja tańsza. Kupiłem 2x piankę i jestem z efektu bardzo zadowolony.
- Załączniki
-
- IMG_20151208_185009.jpg (97,67 KiB) Przejrzano 9541 razy
-
- IMG_20151208_180509.jpg (90,1 KiB) Przejrzano 9541 razy
-
- IMG_20151208_170747.jpg (95,9 KiB) Przejrzano 9541 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Remont blacharski 70
Wykładziny bitumiczne czy butylowe słabo nadają się na podłogę. Po prostu płyną pod naciskiem - i robią to stale (tym bardziej że od ciepła silnika i wydechu podłoga potrafi się nieźle podgrzać). Więc pod butami po czasie robi sie zerowa warstwa. oryginalne nakładki na podłogę, spotykane w J7 właśnie - to baza bitumiczna, ale silnie wypełniona frakcją stała - i modyfikowana termicznie. Też płynie - ale nie w 40 stopniach.
Te maty jak jak najbardziej - ale na drzwi czy wnęki. oprócz głuszenia zapobiegają rezonansowi.
Na podłogę ja stosuje natryskiwany poliuretan. Sieciuje się to chemicznie, i tworzy miękką - ale niepłynacą powłokę, a dodatku silnie antypoślizgową, co eliminuje przemieszczanie się wykładziny - a po prawdzie daje to na tyle ładny efekt - że można z wykładziny zrezygnować całkiem (acz wychodzi to jako porowata masa - więc łapie zabrudzenie, i dosyć trudno jest to wysprzątać na błysk).
Te maty jak jak najbardziej - ale na drzwi czy wnęki. oprócz głuszenia zapobiegają rezonansowi.
Na podłogę ja stosuje natryskiwany poliuretan. Sieciuje się to chemicznie, i tworzy miękką - ale niepłynacą powłokę, a dodatku silnie antypoślizgową, co eliminuje przemieszczanie się wykładziny - a po prawdzie daje to na tyle ładny efekt - że można z wykładziny zrezygnować całkiem (acz wychodzi to jako porowata masa - więc łapie zabrudzenie, i dosyć trudno jest to wysprzątać na błysk).
Re: Remont blacharski 70
Ja zdjąłem podłoge do prania wykładziny z rozchlapanej ropy, w koncu po paru praniach udało sie Jak by ktoś miał problem to sekwencja była taka: zmyta benzyną, potem mycie odkurzaczem (w dobrej myjni) - zapach pozostał. Potem mycie wodą+ludwik+ 2 łyżki octu na 1l i tak 2, 3 razy z płukaniem i dużo suszenia/wietrzenia.
Ale do czego zmierzam, wykładzina była prana dwu stronnie więc filc też wyleciał u mnie, planuję zrobić to co Ty w swojej długasce: maty butylowe STP, (STP je dopuszcza na podłogę), nie płyną jak bitumiki (mogą nawet być stosowane w komorze silnika na klapę plus dodatkowa mata na to) ale możliwe, że się rozklepią w miejscu częstego stawania jak Rokfor pisze. Jak na to pójdą pianki 9 mm, (koniecznie o strukturze zamkniętej żeby nie chłonąć wody) plus wykładzina to myślę że będzie OK. Maty bitumiczne/butylowe mają likwidować (tłumić) wibracje i niskie częstotliwości. Pianka likwiduje średnie i niejako działa jak filc.
Co do filcu samego w sobie, jest lepszy od pianek i dalej używany, ale dostać to co jest montowane w fabryce, co się nie sklepie i jest dobrze zaimpregnowane jest ciężko..
Ale do czego zmierzam, wykładzina była prana dwu stronnie więc filc też wyleciał u mnie, planuję zrobić to co Ty w swojej długasce: maty butylowe STP, (STP je dopuszcza na podłogę), nie płyną jak bitumiki (mogą nawet być stosowane w komorze silnika na klapę plus dodatkowa mata na to) ale możliwe, że się rozklepią w miejscu częstego stawania jak Rokfor pisze. Jak na to pójdą pianki 9 mm, (koniecznie o strukturze zamkniętej żeby nie chłonąć wody) plus wykładzina to myślę że będzie OK. Maty bitumiczne/butylowe mają likwidować (tłumić) wibracje i niskie częstotliwości. Pianka likwiduje średnie i niejako działa jak filc.
Co do filcu samego w sobie, jest lepszy od pianek i dalej używany, ale dostać to co jest montowane w fabryce, co się nie sklepie i jest dobrze zaimpregnowane jest ciężko..
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Remont blacharski 70
Filc niestety chłonie wodę - i nie lubi się jej pozbywać. Dużo zależy od rodzaju użytkowania - jak auto turystyczne, to wody w zasadzie widzi tyle, co wniesionej na butach. Ale jak auto topione głębiej - to woda w dywanikach i w filcu robi problemy.
Re: Remont blacharski 70
Zgadzam sie 100% - do topienia to tylko goła blacha i łatwo wyjmowana wykładzina jak kto woli, ewentualnie te dziwolągi natryskowe, tylko że to zdjąć później do remontu to chyba nie łatwa sprawa.
Re: Remont blacharski 70
Pranie u mnie jest następnym etapem wiec dzieki za info a pod wykładzina bylo wilgotno jak to w 4x4
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Remont blacharski 70
Powłok natryskowych nie kładzie się na "surową" blachę. Idą albo na idealną powłokę fabryczną (jeżeli jeszcze jest - to powłoki w J7 były bardzo dobrej jakości) - albo najpierw trzeba podłogę przywrócić do stanu wzorowego - dopiero potem pianki.
Zdzieranie nie jest przewidywane - to jest naprawdę trwała opcja. Jeżeli porządnie wykonasz zabezpieczenie lakiernicze podłogi (dwustronnie, wraz z wnętrzami progów i zabezpieczeniem dodatkowym wszystkich zakładek) - to dodatkowa powłoka natryskowa w postaci pianki zabezpiecza praktycznie na 100% przed uszkodzeniami mechanicznymi właściwą powłokę antykorozyjną. Trwałość takiego zestawienia można śmiało oszacować na conajmniej 20 lat, o ile nie nastąpi mechaniczne rozwalenie zabezpieczenia.
Nie mniej - gdyby ktoś to zapragnął usunąć ... to ma przekichane ... Piaskarka tego nie weźmie (za elastyczne, i odbija ścierniwo), chemicznie też się w niczym nie rozpuszcza, a na podgrzewanie jest niewrażliwe
Zdzieranie nie jest przewidywane - to jest naprawdę trwała opcja. Jeżeli porządnie wykonasz zabezpieczenie lakiernicze podłogi (dwustronnie, wraz z wnętrzami progów i zabezpieczeniem dodatkowym wszystkich zakładek) - to dodatkowa powłoka natryskowa w postaci pianki zabezpiecza praktycznie na 100% przed uszkodzeniami mechanicznymi właściwą powłokę antykorozyjną. Trwałość takiego zestawienia można śmiało oszacować na conajmniej 20 lat, o ile nie nastąpi mechaniczne rozwalenie zabezpieczenia.
Nie mniej - gdyby ktoś to zapragnął usunąć ... to ma przekichane ... Piaskarka tego nie weźmie (za elastyczne, i odbija ścierniwo), chemicznie też się w niczym nie rozpuszcza, a na podgrzewanie jest niewrażliwe