Luz półosi w piaście
Moderator: luk4s7
Re: Luz półosi w piaście
jest klucz 54
A igiełki mają też nowe HZJ-oty włącznie ze sprzęgiełkami.
Mam uszczelniacz aftermarketowy
A igiełki mają też nowe HZJ-oty włącznie ze sprzęgiełkami.
Mam uszczelniacz aftermarketowy
Re: Luz półosi w piaście
Uszczelniacz na przegubie daja z przegubem.kylon pisze:jest klucz 54
A igiełki mają też nowe HZJ-oty włącznie ze sprzęgiełkami.
Mam uszczelniacz aftermarketowy
Kylon,
..uszczelniacz zwrotnicy masz ? W oryginale dosc drogo wychodzi 90316-60004 237,01zl
Re: Luz półosi w piaście
Mam go nawet w kieszeni a jestem na mieście. Wziąłem aby wrzucić na stronę.
Re: Luz półosi w piaście
Jak by co koszt tego luzu w piascie/piszczenia na dziurach to 67zł. Przyjmujac oczywiscie ze nie macie nic innego uszkodzonego (przeguby, uszczelnaicze itd.)
lozysko w sklepie z lozyskami NTN HK3020 17zł
tulejka w ASO 90381-32001 50,20 zł
Zdjecia z wymiany mam w poscie 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual 5 strona:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 60#p192859
lozysko w sklepie z lozyskami NTN HK3020 17zł
tulejka w ASO 90381-32001 50,20 zł
Zdjecia z wymiany mam w poscie 4Runner 3VZ-E 1995 USA manual 5 strona:
http://tlc.org.pl/forum/viewtopic.php?f ... 60#p192859
Re: Luz półosi w piaście
Od momentu kiedy wymieniłem tulejki z brązu na łożyska igiełkowe minął rok i około 15 tys km przejechanych. Mam sprzęgiełka piast. Na zapiętych przejechałem 3-4tys km. Dużo przejazdów przez dziury z błotem. Dużo jazdy w zimie.
Łożyska posypały się. Po wyjęciu półosi okazalo sie ze pracowały w mieszaninie błota i wody. Wyniszczyły też strasznie powierzchnie przegubu.
Montuje kolejny zestaw igiełek. Ciekawe na ile starczą.
Na foto nowe łożysko przed posmarowaniem.
Łożyska posypały się. Po wyjęciu półosi okazalo sie ze pracowały w mieszaninie błota i wody. Wyniszczyły też strasznie powierzchnie przegubu.
Montuje kolejny zestaw igiełek. Ciekawe na ile starczą.
Na foto nowe łożysko przed posmarowaniem.
Re: Luz półosi w piaście
Jedno co mogę powiedzieć to jazda w błocie 10x mocniej wyniszcza przedni napęd w 4runner'ze
Re: Luz półosi w piaście
Igiełki mają jedną wadę. Trzeba o nie dbać i smarować,a dostęp do miejsca montażu to 1-1.5h demontażu. Zaletą jest cena lozyska 20zł.
Brąz ma jedną zaletę. Nie wymaga takiej ilości smaru. Z kolei w ASO taka tulejka jest droga 140zl. Ciekawe ile kosztowałoby wykonanie takiej tulei we własnym zakresie.
Brąz ma jedną zaletę. Nie wymaga takiej ilości smaru. Z kolei w ASO taka tulejka jest droga 140zl. Ciekawe ile kosztowałoby wykonanie takiej tulei we własnym zakresie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8433
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Luz półosi w piaście
Efekt wciągania błota przy schłodzeniu piasty w zanurzeniu. Lub starcia się od piachu uszczelniacza przegubu - albo oba naraz
Można by pomyśleć o zbudowaniu odpowietrzenia piast, dla takich zastosowań. Jest tam na to wystarczająco miejsca, w zwrotnicy.
Można by pomyśleć o zbudowaniu odpowietrzenia piast, dla takich zastosowań. Jest tam na to wystarczająco miejsca, w zwrotnicy.
Re: Luz półosi w piaście
Na ruskich forach hiluxa widzialem, że ktos przewiercił piaste i wstawił kalamitke do smarowania tego łożyska.
Re: Luz półosi w piaście
(Pomyłka w poprzedni poście miała być zwrotnica)
Na ruskich forach hiluxa widziałem, że ktoś przewiercił zwrotnice i wstawił kalamitke do smarowania tego łożyska.
Na ruskich forach hiluxa widziałem, że ktoś przewiercił zwrotnice i wstawił kalamitke do smarowania tego łożyska.
Re: Luz półosi w piaście
Na allegro pojawił się trudno dostepny uszczelniacz pasujący do zwrotnicy 4runera 2 generacji
Za 70zł a w ASO jest po 250zł !!!
http://allegro.pl/uszczelniacz-lozyska- ... 93739.html
Jak by co to:
90316-60002--> (zamienia sie na)-->90316-60004 i jest to to samo!!
Za 70zł a w ASO jest po 250zł !!!
http://allegro.pl/uszczelniacz-lozyska- ... 93739.html
Jak by co to:
90316-60002--> (zamienia sie na)-->90316-60004 i jest to to samo!!
Re: Luz półosi w piaście
a jakiej marki przegub kupowałeś ?
Re: Luz półosi w piaście
Sprawdziłem co maja w sklepach stacjonarnych i allegro, iparts, intercars itp.
Odrzuciłem wszystkie przeguby za 100-200zł firm takich jak japparts, aishika, gsp, mapco itd.
Kupiłem pakowacza firmy Blueprint za 380zl o numerze ADT38931
Blueprint to pakowacz części, ale z doświadczenia wiem że w ich kartonikach np. z łożyskami są KOYO albo uszczelniacze sa NOKa, czy AISINa czyli te najbliżej oryginałowi. Przegub nie miał zadnych oznaczen wskazujących na konkretnego producenta. Jedynie grawerkę numeru części ATD...
Odrzuciłem wszystkie przeguby za 100-200zł firm takich jak japparts, aishika, gsp, mapco itd.
Kupiłem pakowacza firmy Blueprint za 380zl o numerze ADT38931
Blueprint to pakowacz części, ale z doświadczenia wiem że w ich kartonikach np. z łożyskami są KOYO albo uszczelniacze sa NOKa, czy AISINa czyli te najbliżej oryginałowi. Przegub nie miał zadnych oznaczen wskazujących na konkretnego producenta. Jedynie grawerkę numeru części ATD...
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8433
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Luz półosi w piaście
Porównywalne jakościowo z genuinami sa np. URW. Ale kosztują koło 5 stów/sztuka.