Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: rolkos »

Cześć,

Chciałem wymienić olej samodzielnie (robiłem to kilka razy w innych samochodach). W katalogu części mam 2 do wyboru o różnych rozmiarach. Ktoś wie który będzie pasował, czy może muszę po prostu zmierzyć rozmiar z zewnątrz?
Poniżej filtry jakie mi wyskoczyły do wyboru:
Screenshot at sty 14 10-20-12.png
Screenshot at sty 14 10-20-12.png (43,16 KiB) Przejrzano 8358 razy
Do wyboru po za Bosh są jeszcze filtry Mann, Japanparts i Filtron w takich samych rozmiarach. Którą firmę polecacie?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: rolkos »

Wysiliłem się i zmierzyłem ;) potrzebny ten 102mm.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: kylon »

Ty jak z żoną idziesz do łóżka to też wszystko najpierw w internecie sprawdzasz ;-) Taki żarcik. Ale nie wytrzymałem. Przepraszam.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: rolkos »

Na zewnątrz deszcz ze śniegiem to się wychodzić nie chce. Do tego maska mi na łeb opada bo nie mogę zdobyć sprężyn gazowych.
Co do żony i łóżka to w internecie można znaleźć pare pomysłów :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: kylon »

To rozumiem ale czy też pytasz co i jak ;-)

Michał4x4
Posty: 125
Rejestracja: 26 lis 2015, 21:12

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: Michał4x4 »

Z filtrów które wymieniłaś Mann będzie najlepszy

Awatar użytkownika
rmaster
Posty: 190
Rejestracja: 23 lis 2013, 14:43
Auto: KDJ 120
Rav4 3,5 v6
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: rmaster »

Tak jest Mann. Od wczoraj nowy u mnie robi.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: rolkos »

Jak odkręcacie filtr oleju? W pierwszej chwili ucieszyłem się że jest dostęp z góry, ale niestety narzędzie (klucz łańcuszkowy) miałem na styk i nie mogłem wykonać pawie żadnego ruchu. Udało się odkręcić, ale technologia raczej odbiegająca od zalecanej.

Jakiś czas temu pytałem o sens stosowania płukanek do silnika np. Liqui Moly itd. Ponieważ samochód ma ponad 315tyś. (chociaż nie brał oleju) zdecydowałem się na tą płukankę.
Efekt, nie wiem czy to tylko sugestia, ale mam wrażenie że silnik znacznie mniej wibruje i ciszej pracuje. Wcześniej między 1300 a 1500 RPM przy wciśnięciu gazu do dechy wibrowała cała buda jak w Starze. Teraz nie ma tego problemu - są wibracje ale bez porównania mniejsze i tylko przez chwilę przy około 1400rpm.
Nie wiem czy ta płukanka czy po prostu nowy dobry olej, ale widać różnicę.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: kylon »

Jeśli chodzi o klucz to kup sobie taki pazurki na grzechotkę. Łapią filtr od góry.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: rolkos »

Gdyby ktoś po wymianie oleju zastanawiał się co z nim zrobić (przecież nie wyleje tego do kanalizacji), to można go oddać do "punku odbioru odpadów problemowych" za darmo. Punkty w całej Polsce chyba są, jeden blisko mnie.

BTW jak szukałem co zrobić ze starym olejem to trafiłem na artykuł Auto Świat i radę "można pomalować nim płot" ;)

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: staf »

nie wiem czy to tylko sugestia, ale mam wrażenie że silnik znacznie mniej wibruje i ciszej pracuje. Wcześniej między 1300 a 1500 RPM przy wciśnięciu gazu do dechy wibrowała cała buda jak w Starze. Teraz nie ma tego problemu - są wibracje ale bez porównania mniejsze i tylko przez chwilę przy około 1400rpm.
Nie wiem czy ta płukanka czy po prostu nowy dobry olej, ale widać różnicę.
Prędzej widziałbym w takim zachowaniu wpływ nowego oleju i niższych temperatur... Płukanka rozrzedza stary olej a zawarte w niej detergenty pomagają oczyścić układ smarowania z zalegających szlamów. Faktem jest że robi to skutecznie, np. w jednym z poprzednich samochodów wymieniałem (do stanu max. na bagnecie) ~5,5 l oleju, kolejne wymiany już z płukanką LM -> 6~6,2 l takiego samego oleju. Wyraźnie widać, że ok. 0,5~0,7 litra starych, gęstych frakcji (~10% stanu) pozostawało w układzie i "uszlachetniało" świeżo zalany, nowy olej. W każdym razie, od blisko 10 lat w swoich samochodach (Toyota/Lexus, ON/Pb) - przy każdej wymianie oleju silnikowego korzystam z płukanki LM.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: rolkos »

Czyli nie mam się co obawiać że resztki płukanki LM (wiadomo spłynęło niby wszystko, ale coś tam pewnie zostało) zmienią parametry nowego oleju?
Tak patrzyłem na bagnet to może te wibracje były duże ponieważ poprzedni właściciel lał ponad MAX (pewnie miał 2 bańki po 4L i wlewał wszystko).

Awatar użytkownika
staf
Posty: 69
Rejestracja: 18 mar 2015, 16:59
Auto: KDJ120-MY07
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: staf »

Jeżeli trzymasz się zaleceń z instrukcji, to nie masz się czego obawiać. Osobiście uważam, że stosowanie płukanki przy okazji wymiany oleju (np. Engine Flush Pro-Line LM) - to najlepiej zainwestowane w poprawę kondycji silnika pieniądze (~35 zł / 10.000 km...).

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: rolkos »

Nie wiem czy przy każdej wymianie warto dawać płukankę, ale po 300 tyś. bez płukania warto ;) przynajmniej w moim przypadku kultura pracy silnika znacznie wzrosła.

Awatar użytkownika
Tomek92
Posty: 252
Rejestracja: 16 wrz 2018, 19:00
Auto: KDJ95 3.0 D4D
Kontakt:

Re: Który filtr oleju do silnika D-4D 3.0 120KW ?

Post autor: Tomek92 »

A co myślicie o zmianie z oleju 10W40 na 5W40? W mojej J95 kiedyś lany był olej 5W40, ale kilka lat temu ktoś zmienił na 10W40. Nie wiem niestety czy była to próba "uszczelnienia silnika", czy czyjeś widzimisię. Czy warto robić płukankę i ponownie zmieniać na syntetyka? W swoich dwóch poprzednich autach tak dokładnie zrobiłem (10W40 -> 5W40) i w żadnym wypadku silnik się nie rozszczelnił. Nie stwierdziłem szczerze mówiąc także poprawy w pracy silnika czy rozruchu. Nie miałem nigdy Toyoty, ani nawet Diesla, dlatego pytanie do Was czy w tym wypadku taka zmiana ma sens? Przebieg auta to 285k, na 95% prawdziwy.

EDIT: Obecnie silnik jest suchutki, nic z niego nie wycieka.

ODPOWIEDZ