BLOKADA MOSTU (tył)

Moderator: luk4s7

ekus
Posty: 16
Rejestracja: 07 wrz 2009, 22:24
Auto: LJ70, rok prod. 1985
Kontakt:

BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: ekus »

witam wszystkich
mam pytanie. Posiadam LJ70 1985r.
Już kilka razy podczas zakopania się w błotku stwierdziłem, że przydałaby się blokada mostu.
Mój model nie jest w nią wyposażony.
Czy można taką blokadę zamontować, czy po prostu konieczna jest wymiana mostu na taki z blokadą?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: Heniu »

Mówisz o blokadzie typu LSD, w którą były wyposażone LJ fabrycznie? Jeśli tak, to daruj sobie chyba że masz swój most na wykończeniu, bo owa blokada nie robi w błocie. Poczytaj forum było o tym nie raz, tylko 100% blokada coś daje. Wtedy dokupujesz kit np ARB i montujesz w swoim moście.

ekus
Posty: 16
Rejestracja: 07 wrz 2009, 22:24
Auto: LJ70, rok prod. 1985
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: ekus »

Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem.
TAK - chodzi mi o pełna blokadę mostu
Poproszę o więcej informacji na temat kit ARB (czy to drogie przedsięwzięcie, łatwo dostępne?)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: kylon »

Internet jest tego pełen :wink:. Nie musisz kupować całego mostu. Wystarczy blokada, kompresor, kilka łożysk, uszczelniacze, uszczelki i olej. Kupisz ja w zależności od tego czy masz babcie w stanach czy nie. Nie mniej jednak nie zależnie od kombinacji jest to wydatek kilku tysięcy złotych z montażem i częściami dodatkowymi.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: Rokfor32 »

Można też zaadoptować główkę mostu z Hiluxa lub J9, z fabryczną blokadą 100%.

Cenowo to też niestety kilka tysi wyjdzie.

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: Bartek1 »

Odswieżę troche temat, bo chce mi się chyba blockade montować I powoli zbieram sobie graty.
-udało mi się zanleść sterwonik z kabiny z przekaźnikami
-obudowa plastikowa do zamonotowania w kabinie J7, znajdzie się w ASO
-most
Wiem, że na 8 calowca z blokadą muszę dorobić dwa bolce oraz poszerzyć otwór aby zaadoptować nową głowę. Jak wzór uzyję uszczelki od takiego mostu. Nie wiem co mi się urodziło w głowie, że "przelożenia w 90 będą takie same".
Jakie są opcje, aby zachować orginalne przelożenie od LJ? (zakładamy, że mam główkę od j9 z działąjącą blokadą). Zostawiay obudowe głowy z blokadą od j9 a satelity od j7?
W temacie mostu jestem bez wiedzy, więc proszę o wyrozumiałość.
Jeżeli i tak musze przekładać, to czy mogę poszerzyć pole poszukiwania główki J12?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: Rokfor32 »

Jeżeli masz w LJ przełożenie 4,88 - to nic z tym nie zrobisz. Talerz ma inny ofset, i nie pasuje na kosz satelitów do wersji z blokadą. Jak chcesz zachować przekładnie 4,88 - to do kompletnej główki J9 (j12, J15, hila - obojetne, sa identyczne) musisz dołożyć aftermarketową przekładnie 4,88 (jest inna niż fabryczna, i pasuje do kosza satelitów z blokadą).

Jeżeli masz ori przekładnie 4,56 albo 4,30 - to po prostu zakładasz swój tależ i atak do główki z J9.

Jeżeli jeszcze nie łapiesz - 4.88 fabryczne z J7 jest niekompatybilne z innymi typami koszów 8" (tależ jest za cienki o około 12 mm). Ale tylko to jedno - wszystkie pozostałe przełożenia dla mostów 8"(również fabryczne z J7) sa współzamienne w dowolne strony między modelami i koszami satelitów, wliczając aftermarketowe blokady typu truetrack, półautomatyczne, powietrzne, i jakiekolwiek :wink:

Zdaje się, ale nie jestem na 100% pewien, że dopiero dla J15 i najmłodszych hilów z przekładniami poniżej 3,7 też jest przebudowana główka - przesunięta o dokładnie tyle, co ta fatalna z LJ70 i 4,88 - ino w przeciwnym kierunku, coby pomieścić koła ataku większe niż 11 zębów. Dla przekładni od 3,9 do 4,56 (plus aftermarket 4,88, 5,29 i 5,71) główki są w pełni współzamienne.

Bartek1
Posty: 139
Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: Bartek1 »

Szczerze mówiąc to liczyłem, że to rozwiązanie będzie tańsze od gotowych na rynku. Przy kursie dolara sciągnięcie pasującej przekłądni to coś koło 2000 zł. Stąd chciałbym wykorzystać Twoją cierpliwość i wiedzę i uzyskać informację na temat blokady ARB oraz Harrop.
Przychodząc do warsztatu i mówiąc "weź Pan mi blokadę ARB/HARROP załóż" z jakimi kosztami i sprzętem murze się liczyć.
1) ARB -> blokada RD132 + sprężarka, czy przekładnia idzie prosto od LJ(?), dodatkowo wymiana łożysk mechanizmu różnicowego. Czego się mogę jeszcze spodziewać? Czy sprężarkę można wykorzystać np do pompowania opon?
2)HARROP -> czy istnieje wersja pasująca do tylnego mostu oraz co jeszcze trzeba ogarnąć w trakcie montażu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: Rokfor32 »

RD132 to jakieś 3 - 3,5 tysia, montaż tego typu blokady pewnie nie mniej niż tysiak, kompresor - arb też coś koło tej kwoty.

Haroop - nie miałem styczności, ale jak patrzę na to co mają na stronie - to nie widzę blokad z przesuniętym ofsetem (czyli pod te nieszczęsne 4,88 toyoty). Czyli pewnie też będą wymagały aftermarketowej przekładni.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: kpeugeot »

jeśli dobrze zrozumiałem to nie mogę sobie głowki z hila z przełożeniem 4,56 wrzucić do lj70 a z lj70 głowki z przełożeniem 4,88 wrzucić do hila?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: Rokfor32 »

Całą - jak najbardziej.

Nie można zapodać przekładni 4,88 LJ do główki z żadnego innego modelu. I odwrotnie - do główki LJ nie można zapodać żadnego innego przełożenia - niż fabryczne 4,88.

Dotyczy to tylko i wyłącznie tego przypadku - KZJ70 czy RJ70 nie ma już tego problemu, bo tam fabrycznie szło 4,56 lub 4,30 - i te przekładnie sa w pełni kompatybilne z innymi typami główek 8".

Co ciekawe - problem dotyczy wyłacznie tylnej przekładni LJ. Przednia - nie ma tematu, można tam zapodać dowolne inne przełożenie typu reverse 8" :wink:

Grzebnę w garażu, bo nie pamietam czy mam jeszcze gdzie fabryczne przełożenie 4,88. Jak znajdę - to sfocę coby było widać na czym polega różnica.

onasz
Posty: 543
Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Auto: Chwilowo brak
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: onasz »

Rokfor32 pisze:

Grzebnę w garażu, bo nie pamietam czy mam jeszcze gdzie fabryczne przełożenie 4,88. Jak znajdę - to sfocę coby było widać na czym polega różnica.
Jak byś szukał to może znajdziesz przednie 4,88 (przypadkiem zmieliłem :oops: )

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: Rokfor32 »

Przednie mam - ale też zmielone .. :wink:

pacman
Posty: 23
Rejestracja: 26 lut 2014, 11:27

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: pacman »

No jest jeszcze opcja ze ktos ci dorobi dystans i sruby wtedy idzie uzyc oryginalnej przekladni. Ja sciagnalem ze stanow, wersje budzetowa, czyli yukona drugiego gatunku. Sama glowka j9 tez nie do konca pasuje do pochwy wiec troche tam rzezby jest zeby to zalozyc.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: BLOKADA MOSTU (tył)

Post autor: Rokfor32 »

Dystans szczerze odradzam.

Talerz jest osiowany na koszu satelitów na długości około 8 mm - czyli mniejszej niż wymagane dystansowanie. potem średnica na koszu się zmniejsza - zatem przy takim rozwiązaniu nie ma jak precyzyjnie wyosiować talerza - a to oznacza, że nie ma jak poprawnie zrobić geometrii zazębienia. Takie patenty się nadają do ciągniczków rolniczych typu "sam" opartych na bebechach od stara - i napędzanych andorią 6 kW .... :wink:

Owszem, można wykonać dystans z zamkiem centrującym - ale to oznacza że trzeba takowy zmek wykonać również w talerzu - a to jest utwardzone powyżej 55HRC. Plus otwory, przy obróbce niszczące narzędzie skrawające. A dokładność trzeba zachować na poziomie max 5 setek. Da sie - nie powiem. Ale chyba jedmak taniej wyjdzie ściągnąć prawidłową przekładnie zza kałuży ... :wink:

ODPOWIEDZ