4-runner 89' 22re problem z obrotami
Moderator: luk4s7
4-runner 89' 22re problem z obrotami
Witam,mam problem ze swoja toyota zaczeło sie od tego ze miała załozona zła przepływke , kupiłem w stanach odpowiednia uzywana , załozyłem, po odpaleniu wskoczyło na 2500 obrotów i nie chcial schodzic niżej (na starym miał dobre obroty biegu jałowego) ,zauwazyłem ze linka od gazu jest naciagnieta i około 7 mm brakuje przepustnicy by oprzeć sie na ogrniczniku,wyluzowałem linke , obroty na rozgrzanym wskoczyły na 1100 wiec jest lepiej ale nie moge ich obniżyc , da sie to jakos wyregulowac? Zapłon wyregulowany , po kluczykowaniu wywala bład 21 czyli chyba sonda , i bład 51 ale nie wiem z czym jest zwiazany,ktos ma jakiś pomysł?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 4-runner 89' 22re problem z obrotami
Od góry, przy przepustnicy, masz wkręt regulacyjny wolnych obrotów.
Jeżeli jego wkręcenie do końca nie obniża obrotów - to oznacza że albo masz gdzies lewe powietrze do kolektora - albo ktoś dłubał przy przepustnicy, i jest podciągniety wkręt ustawiający jej skrajne położenie. Przepustnica ma się praktycznie całkowicie domykać - ustawia się luzu jedynie na tyle - żeby się nie zakleszczała w kanale.
Po regulacji przepustnicy - sprawdź dobie jeszcze, czy TPS daje sygnał IDL - czyli sygnał zamknięcia przepustnicy na czwartym pinie TPS. TPS się reguluje - i ma być tak, że sygnał IDL ma znikać po uniesieniu przepustnicy jak pamietam o 0,6 mm.
Jeżeli jego wkręcenie do końca nie obniża obrotów - to oznacza że albo masz gdzies lewe powietrze do kolektora - albo ktoś dłubał przy przepustnicy, i jest podciągniety wkręt ustawiający jej skrajne położenie. Przepustnica ma się praktycznie całkowicie domykać - ustawia się luzu jedynie na tyle - żeby się nie zakleszczała w kanale.
Po regulacji przepustnicy - sprawdź dobie jeszcze, czy TPS daje sygnał IDL - czyli sygnał zamknięcia przepustnicy na czwartym pinie TPS. TPS się reguluje - i ma być tak, że sygnał IDL ma znikać po uniesieniu przepustnicy jak pamietam o 0,6 mm.
Re: 4-runner 89' 22re problem z obrotami
- kręcenie tą srubką nie przynosi rezultatu ,wkret regulujacy połozenie przepustnicy też musiałem ustawiać , dodam że ta sytuacja dzieje sie na benzynie i na gazie , jutro jeszcze zajrze do EGR-a bo ktos podkładke zrobił z puszki moze tam łapie powietrze i ogólnie poszukam nieszczelności.Rokfor32 pisze:Od góry, przy przepustnicy, masz wkręt regulacyjny wolnych obrotów.