Nie ma duratrac-a co w zamian?

Moderator: luk4s7

bonopingwin
Posty: 50
Rejestracja: 01 wrz 2014, 16:55
Kontakt:

Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: bonopingwin »

W starym aucie miałem 265/75/16 duratraca i byłem bardzo zadowolony.

Auto się sprzedało z oponami, a ja wiedząc, że następny będzie hdj100 nie płakałem za nimi bo wiedziałem że nowe będą 285/75/16.

Toyota stoi pod domem a opon w calej PL niet :(

No dobra myślę, kupię 265/75/16 i tych też niet :(

Teraz do Was pytanie: jaki ATek, który będzie robił w zimie (podobnie do GY Duratrac) i był cichy na asfalcie.
Toyota to u mnie auto weekendowe więc opona musi być caloroczną.

Coś mi polecicie jako alternatywę?

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: Troxil »

Cienko w temacie faktycznie 285/75r16 masz kumho kl 78 lekki teren mokry asfalt ok i w zimie na nich odśniezałem, głośne na asfalcie-klaszczą

265/65r16 są swietne opony toyo open country ale uwaga AT, robią co do nich nalezy-najbardziej uniwersalna opona jaką miałem. Daje radę w zimie i na mokrym, terenu też się nie boi, i na autostradzie przy 180 nie odpuszcza i jest cicha i komfortowa. Będę kupował nastepny kpl.

GY duratrack jest traktowany jako opona zimowa i może się pojawić trochę później, możesz trochę poczekać i monitorować rynek...

Oczywiście na zimę najlepsza jest opona zimowa, np Bridgestone a jak jest naprawdę trudno-łańcuchy, tak się jeździ np zimą do Rosji, ale u nas zimy ostatnio nie ma.

bonopingwin
Posty: 50
Rejestracja: 01 wrz 2014, 16:55
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: bonopingwin »

Troxil pisze:Cienko w temacie faktycznie 285/75r16 masz kumho kl 78 lekki teren mokry asfalt ok i w zimie na nich odśniezałem, głośne na asfalcie-klaszczą

265/65r16 są swietne opony toyo open country ale uwaga AT, robią co do nich nalezy-najbardziej uniwersalna opona jaką miałem. Daje radę w zimie i na mokrym, terenu też się nie boi, i na autostradzie przy 180 nie odpuszcza i jest cicha i komfortowa. Będę kupował nastepny kpl.

GY duratrack jest traktowany jako opona zimowa i może się pojawić trochę później, możesz trochę poczekać i monitorować rynek...

Oczywiście na zimę najlepsza jest opona zimowa, np Bridgestone a jak jest naprawdę trudno-łańcuchy, tak się jeździ np zimą do Rosji, ale u nas zimy ostatnio nie ma.

dziekuję Ci za szybką odpowiedź.
Niestety czekać nie mogę na duratraca bo właśnie uszkodziłem swojego Ateka (rozcięcie bodzne :( ).

A co myślisz na temat BF goodrich all terrain KO2 ? podobno jest bardziej miękka, ma boki wzmocnione i zrobione boczne "łopaty" do lekkiego błota?

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: Troxil »

Niestety, nikt jeszcze nie wie jak nowy bf ko2 robi na białym, ale starszy model nie robił na śniegu.
Albo inaczej, robił na poziomie opon mt, żaden At nie robi w błocie... określenie "lekkie błoto" nie wystepuje w naturze.
Ale nowy bf ma podobno europejskie oznaczenie opony zimowej "góra z wpisaną snieżynką" Ma to znaczenie bo M+S Mud and Snow nie jest oznaczeniem opony zimowej, co ma znaczenie gdy wyjeżdzasz za południową lub zachodnią granicę w zimie... Ten problem będzie nas tez dotyczył jak u nas wejdzie obowiązek jazdy na oponach zimowych.
Opisy opon są na stronie opony-4x4.pl
Reasumując, ja bym kupił porządne zimówki, i porządne mt, albo teraz porządne mt, i przemęczył na nich zimę i jak się pojawi kupił GY duratraca.

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: BOCIAN »

A jak chcesz jeździć po zaśnieżonym lesie, nie górach, to szukasz oponki z lasem i śnieżynką?
:evil:

Kolega ma rację, jeśli chodzi o kwestię opony typu AT, czyli All Terrain, czyli do wszystkiego - wszak jak głosi przysłowie - jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego ...

A rozsądnie? Nowy BFG MT/KM 2 jest tak "ucywilizowany" i cichy, że spokojnie możesz go zakładać, jako oponę całoroczną ...

Awatar użytkownika
milczacy
Posty: 2216
Rejestracja: 22 lut 2009, 15:01
Auto: Hilux 2008 wycieczkow?z
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: milczacy »

BOCIAN pisze: A rozsądnie? Nowy BFG MT/KM 2 jest tak "ucywilizowany" i cichy, że spokojnie możesz go zakładać, jako oponę całoroczną ...
Ucywilizowany i owszem, ale cichy na pewno w porównaniu do dowolnego ATka nie jest. Przynajmniej dla mnie nie był, dlatego przesiadałem się z niego na AT.
Jeśli chodzi o opony typu AT, to swego czasu też robiłem rozeznanie. Wyniki moich poszukiwań:

GoodYear Wrangler Duratrac
Yokohama Geolandar A/T-S (G012)
General GRABBER AT2
General GRABBER AT

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: BOCIAN »

Może się źle odniosłem ...
Ja w aucie weekendowym miałem cały rok SiMEXY - to jak wsiadłem do j100 na 33' BFG MT/KM2, to owładnęła mną błoga cisza, jak z grobowca :-)
Dalej będę twierdzić, że opony AT w aucie weekendowym to pomyłka .... ani to w błocie nie robi, ani na trawersie nie trzyma, ani w zimie nie hamuje, ani ..

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: Troxil »

Kolego Bocian, nie zyczę Ci spotkania z policją słowacką czy czeską w czasie zimowej wyprawy do Rumuni
na oponach bez oznaczeń zimowych, czy to AT czy MT. O wypadku nie wspomnę...

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: BOCIAN »

Troxil pisze:Kolego Bocian, nie zyczę Ci spotkania z policją słowacką czy czeską w czasie zimowej wyprawy do Rumuni
na oponach bez oznaczeń zimowych, czy to AT czy MT. O wypadku nie wspomnę...
A dziękuję, dziękuję, za "nieżyczenie" :-) A tak po prawdzie to oznaczenie, o którym mówisz, jest standardem Amerykańskim nie EU. W EU M+S oznacza oponę zimową, natomiast 3PM jest zalecane ...
Za źródłem producenta opon Uniroyal :

Oznaczenia na oponach zimowych

Symbol "Płatka śniegu na tle góry" jest zgodny ze standardem normy opartej na amerykańskiej definicji opon zimowych. Opony te oferują: wyjątkowo dobre właściwości na śniegu, oblodzonej nawierzchni oraz wysoki poziom bezpieczeństwa i kontrolę prowadzenia w niskich temperaturach. W warunkach zimowych, zaleca się stosowanie opon zimowych, oznaczonych na ścianie bocznej symbolem "Płatka śniegu na tle góry" i głębokości bieżnika co najmniej 4 mm.

Opony oznaczone symbolem "M+S" w porównaniu do zwykłej opony, zapewniają lepsze właściwości jezdne na śniegu i w warunkach terenowych ze względu na ich wzór bieżnika, skład mieszanki i konstrukcję.

Oznaczenie M+S na oponach 4x4/SUV
Wiele samochodów terenowych oraz typu SUV jest wyposażonych w opony z oznaczeniem 'M+S'. Jest to spowodowane tym, że pojazdy tego typu były początkowo dostępne w Ameryce Północnej, gdzie opony z symbolem 'M+S' są powszechnie stosowane przez cały rok.
Znaczenie symbolu 'M+S' jest oficjalnie zdefiniowane w wytycznych UE następującymi słowami: "Opona, której bieżnik i struktura są zaprojektowane w taki sposób, że posiada ona lepsze właściwości na śniegu niż zwykła opona". Zatem wydajność opon oznaczonych symbolem 'M+S' nie została zdefiniowana ani zmierzona.

Wydajność opon zimowych na śniegu w Ameryce Północnej jest określona przez symbol "Płatka śniegu na tle góry". Tylko opony, które spełniają lub przekraczają te wymagania mogą być oznaczone tym symbolem.
Nawet jeśli opony oznaczone symbolem 'M+S' są uznawane za opony zimowe i spełniają ustawowy obowiązek stosowania opon zimowych w wielu krajach europejskich to zaleca się stosowanie opon zimowych oznaczonych na ścianie bocznej symbolem "Płatka śniegu na tle góry" i głębokości bieżnika co najmniej 4 mm.

Warto też zapoznać się z tym, co pisze PZM, na temat opon zimowych w Unii i jak się oznacza opony zimowe .... https://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/op ... y,659.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: Troxil »

Słowacy nas wyjątkowo nie lubią i ja już przez Słowację nie jeżdżę, raz wyjęli kolegę 3-go z kolumny i powiedzieli że przekroczył szybkość, a raz 3km za wiochą mnie zatrzymali za przekroczenie prędkości w tejże, bez zdjęcia, czy pokazania czegoś na wyświetlaczu. Nie wiem jeszcze jak jest na Słowacji, ale w Austrii negowanie, czy wykłócanie się ze stróżem prawa podlega pod osobny paragraf. W przepisach austriackich i niemieckich na nich wzorowanych z 2010r jest mowa o oponach zimowych,całorocznych,(i tu górka i śnieżynka) i oponach M&S, i M+S. Podobne przepisy obowiązują jeszcze w kilku innych krajach europejskich.
Jeżeli chodzi o Słowację i Czechy to jest mowa w przepisach o oponach zimowych...
i nie ma znaczenia co Uniroyal, czy amerykanie na ten temat piszą, tylko ustawa słowacka, czy czeska to precyzuje... np głębokość min bieżnika opony zima na Słowacji to 3mm
Refleksja jeszcze mnie taka naszła mówi się i pisze dużo, że europejska motoryzacja jest bardziej wymagająca i wyrafinowana, że auta amerykańskie dobrze jadą tylko na wprost, a kupujemy opony z kraju w którym dopuszczalna prędkość to 110km/h. My w większości jeździmy azjatycką techniką samochodową, może więc te ich opony też nie są złe, bo homologowane na autach którymi jeździmy, bo przecież nie na Jeepach?
Ale fakt faktem, BFG ma już 2 opony At homologowane jako zimówki i całoroczne, czyli mamy razem M+S i górka ze śnieżynką.
"Nawet jeśli opony oznaczone symbolem 'M+S' są uznawane za opony zimowe i spełniają ustawowy obowiązek stosowania opon zimowych w wielu krajach europejskich to zaleca się stosowanie opon zimowych oznaczonych na ścianie bocznej symbolem "Płatka śniegu na tle góry" i głębokości bieżnika co najmniej 4 mm"-cytat ze strony Uniroyala, zwracam uwagę na słowa "w wielu krajach europejskich" tzn nie we WSZYSTKICH KRAJACH nawet UE.

Awatar użytkownika
BOCIAN
Posty: 355
Rejestracja: 23 maja 2013, 15:12
Auto: HDJ100 1HD-FTE
by?o: 7xLR Discovery, Vitara, Samurai, YJ, LO40
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: BOCIAN »

Co do sentymentu Slowakow do polskich kierowcow zgadzam sie w zupelnosci :-D mialem taka, ze nieprzyjemnosc rowniez :-D

Co do opon i wymagan w krajach UE, wydaje mi sie, ze PZM wie o czym pisze, kraj po kraju ....

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: Troxil »

Odnośnik https://www.pzmtravel.com.pl/pzminfo/op ... y,659.html" onclick="window.open(this.href);return false; :
Austria-Opony zimowe muszą być zamontowane na wszystkich kołach i być oznaczone symbolem M+S lub M&S o głębokości rzeźby bieżnika min 4 mm.
Bułgaria-Używanie opon zimowych jest zalecane w okresie zimowym trwającym od listopada do marca.
Czechy-Opony zimowe muszą być zamontowane w następujący sposób:
a) pojazdy do 3,5 tony: opony zimowe, o głębokości rzeźby bieżnika min.4 mm, na wszystkich kołach pojazdów
Niemcy-Opony zimowe - nowe prawo drogowe określa, że pojazd powinien być wyposażony zgodnie z warunkami atmosferycznymi. Oznacza to, że zimą opony muszą być przystosowane do warunków drogowych i powinny mieć mrozoodporny płyn, taki jak do wycieraczek. Opony zimowe muszą oznakowane symbolem M+S lub płatkiem śniegu.
Słowacja-Opony zimowe - obowiązek używania opon zimowych w okresie od 15 listopada do 15 marca.
Niby to samo, ale nie do końca jak się wczytać...
Ani w Czechach ani na Słowacji nie ma słowa o M+S

bonopingwin
Posty: 50
Rejestracja: 01 wrz 2014, 16:55
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: bonopingwin »

Dla mnie M+S każdy może sobie napisać na oponie. Sniezynka i w tle trzy górskie szczyty muszą być poparte już badaniem czy jest to deklaracja, że ten produkt jest "zimowy ".

Tak czy inaczej temat "skasztaniony" :-(

Troxil
Posty: 165
Rejestracja: 08 lut 2014, 13:00
Auto: GRJ 120
Jeep Cherokee
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: Troxil »

Nie "skasztaniony" a dogłebnie wyjasniony :http://www.bfgoodrich.pl/pl/porady/Wszy ... -na-oponie
Oznaczenia opon zimowych
Na boku opony mogą znajdować się dwa oznaczenia typowe dla opon zimowych:

M+S

exemple de marquage hiver : flanc Winter Slalom
Oznacza to, że zgodnie z przepisami europejskimi mamy do czynienia z oponą do jazdy po śniegu. Niemniej skuteczność opony w warunkach zimowych nie jest przebadana.

3PMSF

3PMSF : 3 Peaks Mountain Snow Flake
3 Peaks Mountain Snow Flake: opony z tym znakiem są przeznaczone do jazdy po ośnieżonych drogach i zapewniają osiągi potwierdzone w testach.*

Symbol z górskimi szczytami i płatkiem śniegu (3PMSF) umieszczony na oponach M+S (Mud & Snow, śnieg i błoto) oznacza opony opracowane do trudnych warunków śnieżnych.

* Test skuteczności hamowania w warunkach zimowych zgodnie z metodą ETRTO (European Tyre and Rim Technical Organisation).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Nie ma duratrac-a co w zamian?

Post autor: Rokfor32 »

Każde tego typu oznakowanie - to deklaracja jedynie :wink: To producent deklaruje - że opona spełnia określone wymagania - lub od nich surowsze. nie ma żadnych "jednostek certyfikujących" :wink:

Ale - nie ma się co oszukiwać - zimówka, a szczególnie dobra zimówka - to naprawdę dobra trakcja na białym. Dokładniej - na białym asfalcie. Terenówki, które muszą jeździć również poza publicznymi szlakami - jak by nie było - w miarę utrzymywanymi drogami - mogą potrzebować innych opon. Na przykład ... dużych opon. A dla 33" i wyżej - zimówek brak.

ps. Nie bez przyczyny opony z oznaczeniem M+S amerykańskich producentów mają często ... otwory na kolce. Po nabiciu ponad 200 pinesek na kapeć - robi się z emteka całkiem przyzwoita zimówka ... :mrgreen:

ODPOWIEDZ