Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Moderator: luk4s7
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Grabbery mam AT'eki obecnie
Właśnie, jeśli miałbym założyć MT'ki, to czy komfort jazdy na asfalcie znacząco spadnie w porównaniu do AT'ków?
Myślę, że macie rację z tymi łąkami i podjazdami, MT lepiej pójdzie od AT, tylko nie chciałbym zrobić z mojej 90tki traktora
Właśnie, jeśli miałbym założyć MT'ki, to czy komfort jazdy na asfalcie znacząco spadnie w porównaniu do AT'ków?
Myślę, że macie rację z tymi łąkami i podjazdami, MT lepiej pójdzie od AT, tylko nie chciałbym zrobić z mojej 90tki traktora
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Różnica w trakcji jest spora - szczególnie jak opona ma dużo ciśnienia.
Do J9, czyli na 16" fele - zapodaj albo GY duratrack - albo coopery ST max. I kompresor do bagażnika - w cięższych warunkach jak luft upuścisz do okolic 1,0 bara - to te gumy zaczną fajnie robić. A na czarnym, po dobiciu na 2,0 bara, sa o niebo cichsze, niż jakikolwiek M/T, nawet tak gęsty jak GY MTR, czy coopery STT.
Do J9, czyli na 16" fele - zapodaj albo GY duratrack - albo coopery ST max. I kompresor do bagażnika - w cięższych warunkach jak luft upuścisz do okolic 1,0 bara - to te gumy zaczną fajnie robić. A na czarnym, po dobiciu na 2,0 bara, sa o niebo cichsze, niż jakikolwiek M/T, nawet tak gęsty jak GY MTR, czy coopery STT.
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Rozumiem, rozumiem A wytłumacz mi Kolego, co daje obniżenie ciśnienia do 1 bara w oponach, dlaczego lepiej wtedy pracują w terenie?
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Z tych samych powodów dla których lepiej w terenie sprawują się gąsiennice- ciężar rozkłada się na znacznie większej powierzchni "rozpłaszczonej", w granicach rozsądku, opony
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Opona rozkłada się pod naciskiem auta na znacznie większej powierzchni, spada też nacisk jednostkowy na podłoże. Wówczas opona zamiast frezować podłoże (co w przypadku ateka jest bez sensu) jedzie bez zrywania przyczepności.
Temat szeroko omawiany na forach 4x4, nie jesteś pierwszym userem terenówki który nie ma o tym pojecia A jest to drugi co do skuteczności sposób na polepszenie możliwości auta w terenie. Pierwszy - to obniżenie masy, czyli wywalenie wszystkiego co zbędne ...
Temat szeroko omawiany na forach 4x4, nie jesteś pierwszym userem terenówki który nie ma o tym pojecia A jest to drugi co do skuteczności sposób na polepszenie możliwości auta w terenie. Pierwszy - to obniżenie masy, czyli wywalenie wszystkiego co zbędne ...
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Zrobilem juz okolo 40tys na BFG A/T w 98% po asfalcie. Z 12.5mm które mialy teraz maja 9mm. Nie chca sie scierac. Ulgą dla narządów słychowych jest zima, bo zakladam zimowki
Patrz na etykiety opon. Różnica 3dB to około 2x glosniej/ciszej
BFG a/t ma 77dB
cooper stt ma 74
Roznica 3db czyli cooper stt nie zrujnuje życia towarzyskiego podczas podróży
Patrz na etykiety opon. Różnica 3dB to około 2x glosniej/ciszej
BFG a/t ma 77dB
cooper stt ma 74
Roznica 3db czyli cooper stt nie zrujnuje życia towarzyskiego podczas podróży
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Nie mam pojęcia, jestem początkujący
Z wyrzuceniem zbędnych kilogramów to lipa, bo własnie wjechał zderzak skrzyniowy, za chwilę wjedzie wyciągarka.
BFG AT ma mój ojciec w swoim suzuki i nie ma dużego hałasu na asfalcie, mam wrażenie, że moje Generale robią większy, może dlatego, że są większe?
Powracając jeszcze do zmniejszania ciśnienia podczas jazdy w terenie. Ustaliliśmy, że nie miałem o tym pojęcia, ale zaczynam mieć , więc są jeszcze jakieś rzeczy które powinno się wiedzieć? Nie grozi to rozwaleniem czegoś itd?
Z wyrzuceniem zbędnych kilogramów to lipa, bo własnie wjechał zderzak skrzyniowy, za chwilę wjedzie wyciągarka.
BFG AT ma mój ojciec w swoim suzuki i nie ma dużego hałasu na asfalcie, mam wrażenie, że moje Generale robią większy, może dlatego, że są większe?
Powracając jeszcze do zmniejszania ciśnienia podczas jazdy w terenie. Ustaliliśmy, że nie miałem o tym pojęcia, ale zaczynam mieć , więc są jeszcze jakieś rzeczy które powinno się wiedzieć? Nie grozi to rozwaleniem czegoś itd?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Jak się przesadzi (obniży za bardzo) to rośnie ryzyko zrzucenia opony z felgi. Dlatemu jak ktoś się chce w takie rzeczy bawić - to obowiązkowo kompresor, i podnośnik.
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
ja tam hilem od 40 tys na BFG KM2 i jakoś dramatu nie ma. 80% asfaltRob pisze:Grabbery mam AT'eki obecnie
Właśnie, jeśli miałbym założyć MT'ki, to czy komfort jazdy na asfalcie znacząco spadnie w porównaniu do AT'ków?
Myślę, że macie rację z tymi łąkami i podjazdami, MT lepiej pójdzie od AT, tylko nie chciałbym zrobić z mojej 90tki traktora
owszem huczą, owszem przy zwalnianiu do zera czuć drgania - ale mimo wszystko jest lepiej niż na starych KM1. Co do prowadzenia - na krytycznej nawierzchni (łąka, błoto, twarde piachy, kopny śnieg) - jeździ o niebo lepiej od BFG AT. Natomiast lód czy ubity śnieg - zero trakcji, sypki piach na pełnym ciśnieniu na oponach - momentalna wycieczka wgłąb ziemi.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
bo masz za małe kółka przy 33/34 calach juz se tak nie kopie
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
wiesz - 33/12,5 do hila bez dźwigania budy i podcinania nie wejdąkpeugeot pisze:bo masz za małe kółka przy 33/34 calach juz se tak nie kopie
jeżdżę na 31/10,5
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Jeśli dobrze rozumiem Twoje potrzeby, to mam bardzo podobne. Więc stwierdzam co następuje:Rob pisze:A czy napisałem, że jeżdże po poligonie? Za teren uważam wyjazdy na polowanie, gdzie też bywa ciężko.
A czemu nie Yokohama Geolandar AT-S? Moim zdaniem świetne i niedocenione na naszym rynku! Są ze mną na obecną chwilę już drugą zimę, jedno lato i dwie wiosny. To jedyne opony na jakich jeżdżę i poza bieszczadzką gliną sprawują się rewelacyjnie! Pisałem szczegółowo o swoich wrażeniach w wątku Opony AT - jako całoroczneRokfor32 pisze:Do J9, czyli na 16" fele - zapodaj albo GY duratrack - albo coopery ST max.
Nic dodać, nic ująć. Tak też zrobiłem i to, moim zdaniem, najsensowniejsza droga. Kompresor ~500zł a napompuje i materac i dziecku piłkę. Trasa - 2.0; codzienne jazdy w miejskiej dżungli/po polnych drogach - 1.8-1.9; błocko, piachy, miękki śnieg itp. ~ 1,4 ATM.Rokfor32 pisze: I kompresor do bagażnika - w cięższych warunkach jak luft upuścisz do okolic 1,0 bara - to te gumy zaczną fajnie robić. A na czarnym, po dobiciu na 2,0 bara, sa o niebo cichsze, niż jakikolwiek M/T
Sprawdzone. Działa dobrze.
Poniżej jeszcze etykieta EURO tej opony.
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Może spróbuję uporządkować nieco temat; są na rynku opony mt cichsze od at przykładem cooper stt 74dB do BF Goodricha 77dB, przykład z rozmiaru 265/70r17. Do porównania należy używać tego samego rozmiaru, bo różne rozmiary tych samych opon mogą mieć inne parametry. Ogólnie rzecz biorąc BF AT i nowy KM2 wydaje się przereklamowany, ale to moje subiektywne zdanie. Dostępność wszędzie nie jest argumentem do zakupu dla mnie. Następny temat jeżeli chodzi o przebieg, im większy, tym opona ma słabszą przyczepność... a bez przyczepności doopa (dotyczy asfaltu) Inny ciekawy temat to lepiej lub gorzej wyciszone auta, lepszy lub nieco słabszy słuch. Duże wpływ na głośność ma ząbkowanie opon mt i at zresztą też, szczególnie po mniejszych lub większych ingerencjach w zawieszenie, i następnie codzienna jazda w większości po czarnym, wtedy dopiero robi się głośno i co na to etykieta? Dlatego ja kupuję opony, które można OBRACAĆ i to co kilka tys km, jak znajdę czas zamieszczę zdjęcia opon np.Gooyeara All Weather, Bridgestona Duelera, Toyo Open Country AT, Conti 4x4, Hankook Dynapro mt,i jeszcze KL78. Nie wszystkie z opon, które wymieniłem można obracać, wtedy zamieniamy miejscami,tak jak kiedyś w instrukcji np Fiat125. Tak jak nie ma uniwersalnego pojazdu, tak nie ma uniwersalnej opony, a jak coś jest do wszystkiego to na ogół jest do niczego... Spuszczanie powietrza bez zamontowanych beadloków, to proszenie się o kłopoty, wolę kilka razy rozwinąć linę wyciągarki, niż w błocie zmieniać koło, ale ja nie lubię się przemęczać, koło w terenówce trochę jednak waży. Co do GY Duratracka wszyscy użytkownicy chwalą, ale cena jest taka, że można prawie 2 kpl innych opon kupić i ja wolę właśnie te 2 inne kpl, ale tak jak podkreślam, to jest moje subiektywne zdanie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Do jazdy na niskim ciśnieniu beadlocki sa dobre - ale wcale nie sa niezbędne. Ale - to nie jest temat, który ma jakieś uniwersalne wytyczne - są opony, i sa felgi - i ich odpowiednie konfiguracje - które pozwalają opuszczać ciśnienie mocno (np. tak jak u mnie - do poziomu 0,10 - 0,15 bara) - i nic się przy tym nie dzieje. A są takie - gdzie przy 1,0 bara potrafi już zrzucić oponę z felgi.
Ogólnie - jak auto do taplania w błocie - to beadlocki. Ale jak auto turystyczne - to kompresor, i starcza. Po prostu stosuje się inną technikę jazdy - a powietrze upuszcza się doraźnie, celem pokonania przeszkody, i jedzie sie delikatnie, a nie "dwa i faja" ...
Ogólnie - jak auto do taplania w błocie - to beadlocki. Ale jak auto turystyczne - to kompresor, i starcza. Po prostu stosuje się inną technikę jazdy - a powietrze upuszcza się doraźnie, celem pokonania przeszkody, i jedzie sie delikatnie, a nie "dwa i faja" ...
Re: Cooper discoverer stt czy BFGoodrich at???
Gdzieś już słyszałem te wytyczneRokfor32 pisze: "dwa i faja" ...