seburaj pisze:ja za każdym razem jak wymienie olej w silniku to - za każdym razem ! przysięgam ! - dałbym sobie rękę uciąć, ze silnik chodzi jakby tak ciszej i bardziej miękko...
Bo to prawda
Tyle, że nie wynika to z tego - że olej nowy i ma lepsze właściwości - a z tego - że wymienia się rozgrzany i rzadki - na zimny i gęsty ...
Skrzynie A750 mają, z tego co pamiętam, dwie wersje. Jedna jest z bagnetem do sprawdzania poziomu a druga bez. Do skrzyni z bagnetem lejemy T-IV a do skrzyni bez bagnetu lejemy WS. Do kupienia w Toyocie za jakąś większą kasę lub przez internet, ale nie mogę wypowiadać się na temat jakości tych olejów. Niestety to już jest skrzynia 'nowej ery motoryzacji', gdzie po byle pierdołę trzeba pędzić do serwisu z plikiem banknotów.
Oczywiście też oficjalnie olej jest niewymienny, ale i tak ilekroć ktoś zmieniał, to twierdził, że wylewał smołę. Pocieszające jest to, że te oleje faktycznie są bardziej trwałe od starego DexII czy III, więc można wymieniać spokojnie co 60tys, ale to już zależy od stylu jazdy. Zwykła jazda to lekką ręką 50-60tys., holowanie lawet i przyczep non stop, to jakieś 25% szybciej, upalanie w terenie non stop to jakieś 50% szybciej.
Jak kupisz sitko to podczas wymiany oleju porównaj sitko fabryczne z tym kupionym. Chodzi mi zwłaszcza o miejsca gdzie są wszelkie uszczelki stykające się ze skrzynią. Niektóre aftermarketowe były za niskie i uszczelka się nie dociskała. Ale zaryzykuj kup, bo OEM chyba kosztuje jakieś 500zł a to przecież zwykłe fakin' sitko.
Looknalem do madrej ksiazki, ktorej nikt nie czyta - oczywiscie blabla lifetime, nie wymieniac, ale jak juz cos to ATF WS JWS3324 lub NWS 9638. Znalazlem Revalnol w dobrych pieniadzach - http://allegro.pl/ravenol-atf-t-ws-life ... 07179.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wie ktos ile sie wyleje przy wymianie statycznej ?
Dla nastepcow: 120tka skrzynia 5 biegowa 2005-2009 (nie wiem jak w pozniejszych modelach)
1. Olej nalezy wymieniac - jak ktos nie robil tego przez ostanie 200kkm i wiecej to tym bardziej szybko nalezy to zrobic!
U mnie przy predkosci 50-60km/h skrzynia automatyczna troche jakby poszarpywala - efekt jak jazda po tarce, tylko przy delikatnym przyspieszaniu - jak sie butuje to nic nie czuc.
Po wymianie oleju skrzynia chodzi plynnie i elastycznie bez zadnego zajakniecia, szarpniec czy tarki - Seburaj to nie jest autosugestia na 100% FAKT
2. Filtr (sitko) zamiennik 515915 oe: 35330-60030 - NIE PASUJE !!! - odeslalem ale i tak okazalo sie ze nie jest potrzebne bo to nie filtr tylko metalowe sitko wiec sie nie zapycha - zostanie w skrzyni do konca jej dni
3. Olej (dobry rodzaj) dobieramy w/g specyfikacji ATF WS JWS3324 - w dobrych pieniadzach i najlepszy jest Ravenol. Do wymiany calkowitej najlepiej kupic 4x4l potem juz wystarczy wymiana statyczna ok 6l
Moze Lex wam napisze co odkrecic i jak wymienic jak chcecie to zrobic samemu w domku
Pany - czy jest jakas roznica pomiedzy skrzyniami z 2007 a 2008r ? - kolega "Heniek" tez kupil taka samo toye jak ja i u niego ponoc zaleca sie olej ATF Fluid T-IV (jak w skrzyni 4 biegowej...)
Niech ktos sprawdzi bo nie bede z kazda pierdołą dzonil do "szwagra"
Jeśli nie ma rurki z bagnetem do sprawdzania poziomu oleju to idzie WS, jeśli ma bagnet to T-IV.
Jeśli jest czterobiegowa to jakikolwiek Dexron, zależnie od rozmiaru chłodnicy oleju i stylu jazdy, czyli jeśli jest duża chłodnica oleju to można nawet i Dex II zalać, ale jeśli chłodniczka jest mała lub ktoś ciąga lawety to lepiej Dex III lub wyższy. Te oleje nie mają w sobie magii, lecz różnią się wytrzymałością na wysokie temperatury (które są zabójstwem dla oleju tego typu). Ostatnio dlatego powstają te wszystkie dziwaczne oleje, bo producenci samochodów oszczędzają na chłodnicach i dają coraz mniejsze. Kiedyś chłodniczka skrzyni miała wielkość kartki A4 lub więcej, a teraz są wielkości smartfonów.
Odnośnie skrzyni A750F (5 biegów, bez bagnetu) -> niedawno wymieniałem u siebie olej wg procedury znalezionej w sieci (z drobną modyfikacją, tzn. temperaturę oleju odczytywałem przez tester). Ciekawe, że zalewając olej na niepracującym silniku (do wystąpienia przelania przez otwór kontrolny) wlejemy go za mało. Po zagrzaniu wstępnie napełnionej skrzyni i uzyskaniu przez olej wymaganej temperatury (olej WS ~ 50ºC, silnik pracujący na wolnych obrotach, skrzynia poz. N), przelanie wystąpiło dopiero po dopełnieniu ~1 l oleju ...
No to normalne. Jak skrzynia zaczyna pracować to konwerter i wszelkie kanaliki pobierają olej. Skrzynia wyłączona zawsze ma więcej oleju niż skrzynia pracująca.
To normalne... niestety, nie dla każdego. Znam warsztat gdzie: "w tej skrzyni spuszczamy i zalewamy, jest przelew więc nie wlejemy więcej niż zeszło"...
Wymieniałem dwa lata temu w swoim Lexusie (skrzynia A650E), koszt z tego co pamiętam ~1.000 zł. Do końca nie wiem czy warto było (skrzynia jak działała tak działa dalej), w LC raczej tego nie zrobię - szkoda kasy.