reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Taki sam - no prawie - jak z LJ. W 4R jest skrzynka R150F. Od 151 , czyli tej z LJ, różni się przełożeniami jedynki i dwójki, pozostałe przełożenia sa takie same.
Generalnie - w terenówkach, i niektórych płaskich (tych RWD) toyota stosuje jedyne trzy typy skrzyń (dla wersji lekkich. ciężkie LC miały większe skrzynie). To skrzynki serii W (np. W56, W58), serii G (G52) i seri R - R151. Dana seria - to dany korpus skrzyni. Odmiana - to różnice w bebechach.
I do tych trzech typów skrzynek podłaczane sa wszystkie rodzaje silników, jakie są dostępne w toyotach - przy czym do tych trzech skrzynek lekkich fabrycznie największe podłączane to 1HZ, czyli wolnossący klekot 4,2, a z benzyniaków 1GR-FE. Dla większych silników szły większe skrzynie - ale to już klasa ciężarówek tak w zasadzie
I teraz - ponieważ są tylko trzy typy skrzynek - a silników ze 20 - żeby nie robić dla każdej aplikacji osobnych korpusów skrzyń toyota wymyśliła se adaptery. Czyli elementy pozwalające połączyć którąś z tych skrzynek - z którymś z silników. I to są dzwony sprzęgła. tych adapterów jest - tu strzelę - pewnie ze 40 typów. I pozwalają na dosyć dowolne składanie puzzli - bowiem taki sam system z adapterami, jak do łączenia silnika i skrzyni zastosowano również do łaczenia skrzyni i reduktora.
Pytałeś o celicę - oryginalnie 3S czy 5S z tego auta szedł ze skrzynią W58 - to było chyba w pierwszej odsłonie tego modelu. I da się z tego zrobić napęd 4x4, bo akurat skrzynki W i G mają takie samo podejście do dzwonów sprzęgła (skrzynki R mają inne) - a istniały napędy J7 oparte na skrzyni G52. Czyli da sie zastosować korpus 3S i skrzynkę J7 - bo były J7 ze skrzynką G. Były to pierwsze wydania LJ70, i cała linia RJ70, czyli benzynowa J7. Tyle - że skrzynka G jest po prostu słabsza niż skrzynka R - i do zastosowań rajdowych nie jest zalecana. No i zwyczajnie nie tak łatwo ją namierzyć, jak skrzynki R, bo tych pierwszych roczników LJ już mało, a RJ nie był specjalnie popularny.
Generalnie - w terenówkach, i niektórych płaskich (tych RWD) toyota stosuje jedyne trzy typy skrzyń (dla wersji lekkich. ciężkie LC miały większe skrzynie). To skrzynki serii W (np. W56, W58), serii G (G52) i seri R - R151. Dana seria - to dany korpus skrzyni. Odmiana - to różnice w bebechach.
I do tych trzech typów skrzynek podłaczane sa wszystkie rodzaje silników, jakie są dostępne w toyotach - przy czym do tych trzech skrzynek lekkich fabrycznie największe podłączane to 1HZ, czyli wolnossący klekot 4,2, a z benzyniaków 1GR-FE. Dla większych silników szły większe skrzynie - ale to już klasa ciężarówek tak w zasadzie
I teraz - ponieważ są tylko trzy typy skrzynek - a silników ze 20 - żeby nie robić dla każdej aplikacji osobnych korpusów skrzyń toyota wymyśliła se adaptery. Czyli elementy pozwalające połączyć którąś z tych skrzynek - z którymś z silników. I to są dzwony sprzęgła. tych adapterów jest - tu strzelę - pewnie ze 40 typów. I pozwalają na dosyć dowolne składanie puzzli - bowiem taki sam system z adapterami, jak do łączenia silnika i skrzyni zastosowano również do łaczenia skrzyni i reduktora.
Pytałeś o celicę - oryginalnie 3S czy 5S z tego auta szedł ze skrzynią W58 - to było chyba w pierwszej odsłonie tego modelu. I da się z tego zrobić napęd 4x4, bo akurat skrzynki W i G mają takie samo podejście do dzwonów sprzęgła (skrzynki R mają inne) - a istniały napędy J7 oparte na skrzyni G52. Czyli da sie zastosować korpus 3S i skrzynkę J7 - bo były J7 ze skrzynką G. Były to pierwsze wydania LJ70, i cała linia RJ70, czyli benzynowa J7. Tyle - że skrzynka G jest po prostu słabsza niż skrzynka R - i do zastosowań rajdowych nie jest zalecana. No i zwyczajnie nie tak łatwo ją namierzyć, jak skrzynki R, bo tych pierwszych roczników LJ już mało, a RJ nie był specjalnie popularny.
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Na Allegro jest kilka takich skrzyń od 4runnera v6 3,0l
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Doktorku Rokforku, nowym kolegom w temacie Toytoyów tłumaczyć trzeba prosto i liniowo:
Reduktor i skrzynia biegów R151F z np LJ70 z silnikiem 2LT + obudowa sprzęgła od 4Runnera z silnikiem 3VZ np. VZN130 + silnik 3S-GTE = całość
Reduktor i skrzynia biegów R151F z np LJ70 z silnikiem 2LT + obudowa sprzęgła od 4Runnera z silnikiem 3VZ np. VZN130 + silnik 3S-GTE = całość
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
i jedno i drugie tłumaczenie bardzo pomocne , na przyszłość na pewno mocno wzbogacą moją wiedzę choć prawdę powiedziawszy w tych tematach to moje zapotrzebowanie na wiedzę ogranicza się do części ,które mogę zastosować w rajdówce, ale za wszystko dziękuję
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Porzuć zatem ograniczenia i śmiało zdobywaj wiedzę bo jak zapewne wiesz by zbudować topową rajdówkę- terenówkę-przeprawówkę trzeba mieć bardzo szerokie horyzonty, wiedzę, doświadczenie i pogląd na wiele tematówrysiek1 pisze:moje zapotrzebowanie na wiedzę ogranicza się...
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Panowie chyba rzeczywiście zdecyduję się na Toyotę -ma lepszy przebieg momentu obrotowego a to jest istotne. tak jak już wcześniej pytałem - może ktoś z Was wie możliwie szybko w miejsce oryginalnej miski wkleić coś odpowiedniejszego- jeśli są takie patenty jak ze skrzynią to chętnie wysłucham , jak nie to os udłubię z oryginalnej - już takie rzeczy robiłem i wiem ,że to trochę trwa...
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Ale Rysiu, co chcesz od tej miski olejowej
Ma być tylna, środkowa ( bo przednią już masz ), głębsza....
Ma być tylna, środkowa ( bo przednią już masz ), głębsza....
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
jeżeli do przeprawówki to tylko głęboka tylna- generalnie nie jest to problem bo w razie czego zrobię ale jak istnieją takie patenty jak na skrzynie to chętnie posłucham
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8424
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: reduktor od lj do rajdówki przeprawowej klasy extreme
Robi się to tak:
Odpalasz googla, o patrzasz w jakich modelach silnik 3S był montowany, w szczególności tych RWD.
odpalasz epc, np. takiehttp://www.japan-parts.eu/, i sprawdzasz jak to w danym modeli wyglądało, bo są rysunki.
Jak znajdziesz - to masz numer cześci - więc możesz zapytać aso ile by to kosztowało (miski są drogawe niestety) - albo uskuteczniasz poszukiwania tam - gdzie dany wózek był popularny.
Niestety - całość to ręczna robota, i trochę czasochłonna.
Odpalasz googla, o patrzasz w jakich modelach silnik 3S był montowany, w szczególności tych RWD.
odpalasz epc, np. takiehttp://www.japan-parts.eu/, i sprawdzasz jak to w danym modeli wyglądało, bo są rysunki.
Jak znajdziesz - to masz numer cześci - więc możesz zapytać aso ile by to kosztowało (miski są drogawe niestety) - albo uskuteczniasz poszukiwania tam - gdzie dany wózek był popularny.
Niestety - całość to ręczna robota, i trochę czasochłonna.