Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:26
- Auto: 4Runner III silnik 3,4l (5VZ-FE) skrzynia A340F
- Kontakt:
Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
Witam!
Potrzebuję porad przy wyborze opon do Toyoty 4Runner z 1999r.
Jest to moje pierwsze auto tego typu i niestety od razu muszę zakupić oponki, gdyż obecnie jest na miksie (czyli każda inna).
Ogólnie auto będzie wykorzystywane do jazdy codziennej i na rybki czyli 90% czarne i 10% łąki jakieś dołki górki troszkę błotka.
Zastanawiałem się nad AT-kami ale nie wiem czy są mi potrzebne? Może lepiej zakupić jakieś bardziej agresywne zwykłe?
Zależy mi żeby były ciche na asfalcie i można by było wjechać na łączkę i delikatne błotko.
Zastanawiam się też nad rozmiarem. Obecnie mam 265/70/16 i wyglądają fajnie, ale zastanawiam się czy nie zakupić troszkę węższych np. 245/70/16, gdyż auto chyba by mniej paliło.
Ciekawe czy autko dużo straci na wyglądzie?
A może by tak węższe a wyższe zakupić na przykład 235/85/16?
Ogólnie myślałem o oponkach continental contitrac ale cenka dość wysoka, za to są wielosezonowe i nie trzeba by było zmieniać na zimę.
Dobrze by było znaleźć coś troszkę tańszego.
A może jednak AT-ki?
Dodatkowym dylematem jest to czy kupić wzmocnione czy zwykłe?
Naczytałem się tego wszystkiego i już mi się wszystko pomieszało także proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów.
Potrzebuję porad przy wyborze opon do Toyoty 4Runner z 1999r.
Jest to moje pierwsze auto tego typu i niestety od razu muszę zakupić oponki, gdyż obecnie jest na miksie (czyli każda inna).
Ogólnie auto będzie wykorzystywane do jazdy codziennej i na rybki czyli 90% czarne i 10% łąki jakieś dołki górki troszkę błotka.
Zastanawiałem się nad AT-kami ale nie wiem czy są mi potrzebne? Może lepiej zakupić jakieś bardziej agresywne zwykłe?
Zależy mi żeby były ciche na asfalcie i można by było wjechać na łączkę i delikatne błotko.
Zastanawiam się też nad rozmiarem. Obecnie mam 265/70/16 i wyglądają fajnie, ale zastanawiam się czy nie zakupić troszkę węższych np. 245/70/16, gdyż auto chyba by mniej paliło.
Ciekawe czy autko dużo straci na wyglądzie?
A może by tak węższe a wyższe zakupić na przykład 235/85/16?
Ogólnie myślałem o oponkach continental contitrac ale cenka dość wysoka, za to są wielosezonowe i nie trzeba by było zmieniać na zimę.
Dobrze by było znaleźć coś troszkę tańszego.
A może jednak AT-ki?
Dodatkowym dylematem jest to czy kupić wzmocnione czy zwykłe?
Naczytałem się tego wszystkiego i już mi się wszystko pomieszało także proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów.
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
Doświadczony nie jestem, 4runner`a nie mam. Ale miałem ostatnio podobny problem. Może coś ci pomoże, od porównań się powstrzymam bo i nie mam do czego się porównywać.
Kupiłem auto na AT BGF - trochę zryte. robiłem na nich 800km i poszły na wymianę.
Auto raczej więcej będzie widzieć asfaltu i szutrów niż ciężkiego błota. Planuję wypady z dziećmi i zależało mi jak najmniejszym szumie opon i dobrej przyczepności w mokrym i śniegu.
Kupiłem cooper AT3
- ciche (bardziej niż AT GBF)
- nie buja się auto w koleinach (ale tu nie mam 100% pewności bo równocześnie robiłem zawiechę)
- w terenie w błocie robi OK, puki nowe - testowane na torze
- podobno 235 ma mniej mi katować i delikatną maglownice w j95,
- co do spalania to się nie wypowiem, bo wolę nie sprawdzać ile mi pali. Po co mam się denerwować.
Wada. Trochę kiepsko wyglądają, cieńkie. A do tego mam w rozmiarze 32`` - jak na szczudłach
PS.
polecam do przeczytania http://www.lcool.org/technical/90_serie ... tyres.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kupiłem auto na AT BGF - trochę zryte. robiłem na nich 800km i poszły na wymianę.
Auto raczej więcej będzie widzieć asfaltu i szutrów niż ciężkiego błota. Planuję wypady z dziećmi i zależało mi jak najmniejszym szumie opon i dobrej przyczepności w mokrym i śniegu.
Kupiłem cooper AT3
- ciche (bardziej niż AT GBF)
- nie buja się auto w koleinach (ale tu nie mam 100% pewności bo równocześnie robiłem zawiechę)
- w terenie w błocie robi OK, puki nowe - testowane na torze
- podobno 235 ma mniej mi katować i delikatną maglownice w j95,
- co do spalania to się nie wypowiem, bo wolę nie sprawdzać ile mi pali. Po co mam się denerwować.
Wada. Trochę kiepsko wyglądają, cieńkie. A do tego mam w rozmiarze 32`` - jak na szczudłach
PS.
polecam do przeczytania http://www.lcool.org/technical/90_serie ... tyres.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:26
- Auto: 4Runner III silnik 3,4l (5VZ-FE) skrzynia A340F
- Kontakt:
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
Dzięki za podpowiedź. Zawsze to już coś. A poczytać nie poczytam gdyż jestem tylko polskojęzyczny.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
ze swojego pkt widzenia - bardzo podobają mi się te proporcje 90% w drodze a 10% w terenie
czyli ze na każde 100km 10 było w terenie/ i dalej - na każde 1000km 100 robisz w terenie?? fajnie macie
jakim terenie- to jest chyba najważniejsze pytanie
na ostatnim b&b błotniste trasy pokonały i mt i at i nawet bardziej szosowe Remika ( no prawie )
ktoś tu kiedyś fajnie napisał że te 10% w terenie potrafi dać w kość i wybrać się po traktor itd
ja jeżdżę na STmaxx 265/75 i sobie chwalę bardzo
szukałem opony którą trudno będzie rozciąć w terenie i ten warunek spełniają - na zimę mam zimówki więc nie szukałem kompromisu żeby "jakoś" trzymała w zimie
czyli ze na każde 100km 10 było w terenie/ i dalej - na każde 1000km 100 robisz w terenie?? fajnie macie
jakim terenie- to jest chyba najważniejsze pytanie
na ostatnim b&b błotniste trasy pokonały i mt i at i nawet bardziej szosowe Remika ( no prawie )
ktoś tu kiedyś fajnie napisał że te 10% w terenie potrafi dać w kość i wybrać się po traktor itd
ja jeżdżę na STmaxx 265/75 i sobie chwalę bardzo
szukałem opony którą trudno będzie rozciąć w terenie i ten warunek spełniają - na zimę mam zimówki więc nie szukałem kompromisu żeby "jakoś" trzymała w zimie
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:26
- Auto: 4Runner III silnik 3,4l (5VZ-FE) skrzynia A340F
- Kontakt:
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
Witam!
Moje proporcje są bardzo prawdopodobne gdyż tym autem będę jeździł głównie na rybki i na Mazury.
A mój teren to jak już pisałem wiejskie i polne drogi, łąki, trochę lasu, małe błotko typu większa kałuża, i piaski. Nie jeżdżę w błocie po klamki ani żadnych żwirowniach. W większość miejsc obecnie dojeżdżam nissanem sunny kombi na zimówkach. Ale że kilka razy musiałem go po kilka godzin wykopywać zakupiłem 4runnera.
Dlatego też nie chcę kupować MT-ków a i zastanawiam się czy AT-ki są mi potrzebne. Może właśnie jakieś zwykłe oponki o agresywniejszym bieżniku i będzie git.
kolega niedawno zakupił do hondy crv continental 4x4 contact i mówił że do naszej jazdy w zupełności wystarczają, tyle że szerszych niż 225/70/16 nie znalazłem.
A 4runner na takich wąskich to chyba nie specjalnie będzie wyglądał.
Najbardziej mi zależy żeby były ciche na asfalcie i dobrze się spisywały w różnych warunkach, nie koniecznie w zimę bo chyba doszedłem do wniosku, że co jest do wszystkiego to jest do niczego.
Tylko jakie kupić jak wybór spory a opinie różne.
A już największym dylematem jest ich szerokość. Bo obecnie mam założone 265/70/16 ale każda inna i to śmieci, a nie wiem czy lepsze węższe czy szersze.
Niższa cena niż 2000zł też jest mile widziana.
Moje proporcje są bardzo prawdopodobne gdyż tym autem będę jeździł głównie na rybki i na Mazury.
A mój teren to jak już pisałem wiejskie i polne drogi, łąki, trochę lasu, małe błotko typu większa kałuża, i piaski. Nie jeżdżę w błocie po klamki ani żadnych żwirowniach. W większość miejsc obecnie dojeżdżam nissanem sunny kombi na zimówkach. Ale że kilka razy musiałem go po kilka godzin wykopywać zakupiłem 4runnera.
Dlatego też nie chcę kupować MT-ków a i zastanawiam się czy AT-ki są mi potrzebne. Może właśnie jakieś zwykłe oponki o agresywniejszym bieżniku i będzie git.
kolega niedawno zakupił do hondy crv continental 4x4 contact i mówił że do naszej jazdy w zupełności wystarczają, tyle że szerszych niż 225/70/16 nie znalazłem.
A 4runner na takich wąskich to chyba nie specjalnie będzie wyglądał.
Najbardziej mi zależy żeby były ciche na asfalcie i dobrze się spisywały w różnych warunkach, nie koniecznie w zimę bo chyba doszedłem do wniosku, że co jest do wszystkiego to jest do niczego.
Tylko jakie kupić jak wybór spory a opinie różne.
A już największym dylematem jest ich szerokość. Bo obecnie mam założone 265/70/16 ale każda inna i to śmieci, a nie wiem czy lepsze węższe czy szersze.
Niższa cena niż 2000zł też jest mile widziana.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
cokolwiek nie weźmiesz i tak lekarstwem będzie zmniejszenie ciśnienia
mam dobre wspomnienia z nokianów w osobówce - są takie że niby at i mogą być zacne
z ciekawostek, na zimówkach objechałem na początku posiadania toyoty odcinek gdzie bym się teraz bez >at nie wybrał
zadziałała teoria bąka niby ma za małe skrzydła i nie powinien latać ale bąk o tym nie wie i lata
mam dobre wspomnienia z nokianów w osobówce - są takie że niby at i mogą być zacne
z ciekawostek, na zimówkach objechałem na początku posiadania toyoty odcinek gdzie bym się teraz bez >at nie wybrał
zadziałała teoria bąka niby ma za małe skrzydła i nie powinien latać ale bąk o tym nie wie i lata
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:26
- Auto: 4Runner III silnik 3,4l (5VZ-FE) skrzynia A340F
- Kontakt:
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
Dzięki za podpowiedź.
A możesz napisać co to za nokiany były?
I zastanawiam się czy nie lepiej wziąć węższe a może wyższy profil?
A możesz napisać co to za nokiany były?
I zastanawiam się czy nie lepiej wziąć węższe a może wyższy profil?
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
nokiany były w Avensisie i chyba byłyby za małe do 4R
do 4x4 nokian robi coś takiego jak rotiiva at - wygląda łagodniej od at
co do szerokości to 95% poleca szersze, nie wiem jaką różnice w spalaniu można osiągnąć jeżdżąc na 253/265,
a w Twoim terenie to chyba im więcej-szerzej gumy tym lepiej,
nie wiem jak jest z faktyczną szerokością bieżnika ale u mnie to po zewnętrznych jakieś słabe 250mm, a ile ma opona w rozmiarze 235?
ps. już nigdy nie wydasz tyle na paliwo co lejąc do Nissana
do 4x4 nokian robi coś takiego jak rotiiva at - wygląda łagodniej od at
co do szerokości to 95% poleca szersze, nie wiem jaką różnice w spalaniu można osiągnąć jeżdżąc na 253/265,
a w Twoim terenie to chyba im więcej-szerzej gumy tym lepiej,
nie wiem jak jest z faktyczną szerokością bieżnika ale u mnie to po zewnętrznych jakieś słabe 250mm, a ile ma opona w rozmiarze 235?
ps. już nigdy nie wydasz tyle na paliwo co lejąc do Nissana
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:26
- Auto: 4Runner III silnik 3,4l (5VZ-FE) skrzynia A340F
- Kontakt:
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
Z tą szerokością to już nie tyle chodzi o spalanie a bardziej o poziom hałasu i koszt zakupu. Z tego co wyczytałem wychodzi że czym szersza opona tym głośniejsza. Na naklejce w 4runnerze napisali że seryjne opony to 225/75/15 wiec jak założę 245/70/16 to chyba źle nie będzie.
Chociaż te nokiany 265/70/16 kosztują 2500zł i są tylko o 150zł droższe od 245/75/16 natomiast toyo open country 245/70/16 można kupić za 1700zła podobno też dobre oponki.
I tu jest największy problem z wyborem gdyż czym szersze toyo to cenowo zbliżone do np. nokianów i continentali crosscontact (te też mi się podobają).
Różnica 200zł na komplecie to żadna różnica ale 8 stówek to już coś.
I chyba pójdę w oszczędności bo muszę jeszcze troszkę zainwestować w rozrusznik, rozrząd, paski, płyny i filtry.
Liczę się z tym że 4runner będzie palił więcej, ale mam nadzieje że w 14l/100km LPG się zmieszczę.
Przy moim stylu jazdy (emerycki) podobno jest to możliwe.
Chociaż te nokiany 265/70/16 kosztują 2500zł i są tylko o 150zł droższe od 245/75/16 natomiast toyo open country 245/70/16 można kupić za 1700zła podobno też dobre oponki.
I tu jest największy problem z wyborem gdyż czym szersze toyo to cenowo zbliżone do np. nokianów i continentali crosscontact (te też mi się podobają).
Różnica 200zł na komplecie to żadna różnica ale 8 stówek to już coś.
I chyba pójdę w oszczędności bo muszę jeszcze troszkę zainwestować w rozrusznik, rozrząd, paski, płyny i filtry.
Liczę się z tym że 4runner będzie palił więcej, ale mam nadzieje że w 14l/100km LPG się zmieszczę.
Przy moim stylu jazdy (emerycki) podobno jest to możliwe.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2515
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
n ie kupuj za wąskich opon bo 4runner nie jest lekki i się będziesz kopał, raczej kup porządne szosówki w rozmiarze 265/70 r16 i naucz się na nich jeździć, kupowanie opon typu AT jest bez sensu szczególnie gdy auto jeździ 90% po asfalcie
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:26
- Auto: 4Runner III silnik 3,4l (5VZ-FE) skrzynia A340F
- Kontakt:
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
Nad tym też się zastanawiałem tylko jakie, jak na forach wszyscy piszą o at-kach a o zwykłych do aut terenowych nic nie mogę znaleźć.
A co gorsze jak patrzyłem na zwykłe szosówki w tym rozmiarze to at-ki wychodzą taniej.
Czy at-ki są dużo gorsze i głośniejsze na asfalcie od zwykłych szosówek?
A co gorsze jak patrzyłem na zwykłe szosówki w tym rozmiarze to at-ki wychodzą taniej.
Czy at-ki są dużo gorsze i głośniejsze na asfalcie od zwykłych szosówek?
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
ja kupiłem auto na uniroyalach 4x4 i na drogę są super, po twardym też, ale w błocie to ich nie widzę jeśli chcesz to leżą i się marnią
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
Do tej pory jeździłem na szosówkach,ale w tym roku założyłem takie
http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokoham ... t#60330840
Jest super.
http://www.oponeo.pl/dane-opony/yokoham ... t#60330840
Jest super.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
- Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top) - Kontakt:
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
Ja bym wybierał między Cooperami AT3 albo Toyo Open County.
Toyo w 5 lat jazdy tylko po twardym, nadają się na kolejne 2 lat minimum. Nie ścierają się zbytnio. W śniegu i deszczu dobrze pracowały. Nie zawiodłem się a nich.
Nie dawno stałem przed zakupem nowych opon do mojej LJ bo MT 33" /10,5 R16 nie jeździły fajnie bo czarnym Ale do błotka zostają! Teraz zrobiłem 300 km na Copperach 31" R15 i leciałem w mocnym deszczu po czarnym, samochód w miejscu staje (w porównaniu do MT). Samochodzik delikatnie jezdzi, nie ma oporów toczenia, hałas taki, że na autostradzie w końcu słyszę turbinkę a nie szum koł. Jak dla mnie schodzenie poniżej AT jest porostu nie zrozumiale, to jaka do Golfa założyć MT.
Toyo w 5 lat jazdy tylko po twardym, nadają się na kolejne 2 lat minimum. Nie ścierają się zbytnio. W śniegu i deszczu dobrze pracowały. Nie zawiodłem się a nich.
Nie dawno stałem przed zakupem nowych opon do mojej LJ bo MT 33" /10,5 R16 nie jeździły fajnie bo czarnym Ale do błotka zostają! Teraz zrobiłem 300 km na Copperach 31" R15 i leciałem w mocnym deszczu po czarnym, samochód w miejscu staje (w porównaniu do MT). Samochodzik delikatnie jezdzi, nie ma oporów toczenia, hałas taki, że na autostradzie w końcu słyszę turbinkę a nie szum koł. Jak dla mnie schodzenie poniżej AT jest porostu nie zrozumiale, to jaka do Golfa założyć MT.
Re: Wybór opon do 4runner 1999r. 3,4l
Jaki rozmiar docelowo chcesz kupic?