Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 20 sie 2018, 6:31
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 22 sty 2014, 12:37 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2011, 20:45
Posty: 236
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 (01r.), V8 (08r.)
Witajcie,

Mam kilka pytań do użytkowników tego modelu:

- jak jest tak naprawdę z rezerwą paliwa. Mi się zapala dopiero przy wskazaniu komputera, że zostało ok 40 km do przejechania. Ponieważ staram się nie jeździć na oparach to w sumie nie miałem okazji tego testować, natomiast ostatnio zszedłem do zera km i przekroczyłem o ok 10km i oczywiście zastanawiałem się czy dojadę do stacji benzynowej ;-) Jakie było moje zdziwienie gdy lejąc pod korek weszło mi do baku tylko 77 litrów (z tego co pamiętam zbiornik ma 93l). Jak to u Was wygląda? Kiedy zapala się rezerwa i ile tak naprawdę można zrobić kilometrów. Dodatkowo powiem, że po zalaniu pod korek komputer pokazuje mi zaledwie 460-480km do zrobienia na baku.

- szukam, szukam i nie mogę znaleźć mocowań isofixa w tylnej kanapie (wersja 5os. polski salon) natomiast w oryginalnych akcesoria TMPL znalazłem fotelik na isofixa pasujący do mojej wersji auta z 2008 roku ?! Jak to więc jest z tymi mocowaniami u Was?

- czujniki parkowania. Z tego co wiem jest to częsta przypadłość, gdy rozebrałem dwa, które szwankowały to praktycznie rozpadły mi się w rękach. Po demontażu wszystkich 6 stwierdzam, że 4 są do wymiany, a pewnie od razu dobrze wymienić komplet. Niestety w ASO jeden czujnik kosztuję ponad 600 zł, a na allegro to mogę trafić w podobnym stanie do moich. Pytanie czy ktoś się orientuje, czy przypadkiem nie pasują czujniki od 150tki? Wiem, że można to było zrobić na gwarancji, która skończyła się w zeszłym roku, ale wtedy oczywiście wszystko działało :-)

- ostatnie pytanie dotyczące AT-ków dla 18''. Nie chcę zakładać nowego wątku więc szybkie pytanie jaki rozmiar AT-ków polecacie. Dla mnie wg priorytetów ważne jest: komfort jazdy (65/35 po czarnym)/ wygląd (małe kółka w tym aucie wyglądają po prostu śmiesznie) / spalanie. Jeśli chodzi o firmę to zostaje przy BFG, tylko w jakim rozmiarze: seria czy coś o większym profilu?

dzieki

ps. na ile km (jazdy głównie po mieście) starczają Wam klocki hamulcowe? Wymieniałem w ASO 4km temu i tak jakbym znów ich nie miał.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 sty 2014, 16:02 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2014, 22:47
Posty: 12
Jeśli chodzi o tą rezewę,mam tak samo.Z ilością paliwa do zatankowania i ilością przejechanych km.też.Myślę ,że jest to zrobione specjalnie ,by nie jeżdzic na paliwie z dna zbiornika i żeby tankowac wcześniej. U mnie kocki przód wytrzymały 45000 , jeżdżę poza miastem,ale na dośc krótkich odcinkach.
Na resztę pytań nie pomogę
Pozrdawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 22 sty 2014, 16:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 paź 2012, 17:59
Posty: 427
Lokalizacja: Kielce
Auto: HZJ76,Yamaha SR500
BFG AT 285/65/18 wchodzą spokojnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2014, 15:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2010, 21:16
Posty: 169
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: V8 (2008)
klepa pisze:
- szukam, szukam i nie mogę znaleźć mocowań isofixa w tylnej kanapie (wersja 5os. polski salon) natomiast w oryginalnych akcesoria TMPL znalazłem fotelik na isofixa pasujący do mojej wersji auta z 2008 roku ?! Jak to więc jest z tymi mocowaniami u Was?

mocowania schowane są za takimi paskami na rzep. Po otwarciu widać mocowanie.

klepa pisze:
- ostatnie pytanie dotyczące AT-ków dla 18''. Nie chcę zakładać nowego wątku więc szybkie pytanie jaki rozmiar AT-ków polecacie. Dla mnie wg priorytetów ważne jest: komfort jazdy (65/35 po czarnym)/ wygląd (małe kółka w tym aucie wyglądają po prostu śmiesznie) / spalanie. Jeśli chodzi o firmę to zostaje przy BFG, tylko w jakim rozmiarze: seria czy coś o większym profilu?

Na 18'' (285/60 r18) mam wrażenie, że lepiej po czarnym. Ja głównie po takim czarnym, co mają koleiny po tirach. Mam wrażenie, że wyższy profil lepiej pracuje na nierównościach i nie rzuca. Co do wyglądu, to też uważam, że lepiej wygląda na felgach 18'' niż 20''.
Sprawdź na słupku kierowcy na naklejce. Jak chcesz inwestować w komplet felg, to może od razu 17''. Ja mam lato 20'', a zima i AT 18''. Spalanie prawie identyczne.
Czy poza wyglądem faktycznie potrzebujesz większych kół? Jak wielkość metryczna brzmi lamersko, to może tak w calach - 32x11.5x18?

klepa pisze:
ps. na ile km (jazdy głównie po mieście) starczają Wam klocki hamulcowe? Wymieniałem w ASO 4km temu i tak jakbym znów ich nie miał.

Przejechałem ~20.000 i jeszcze jest 1/3. Nie czuć hamowania z powodu masy pojazdu. Trzeba się przyzwyczaić.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 sty 2014, 18:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2011, 20:45
Posty: 236
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 (01r.), V8 (08r.)
dziękuje wszystkim za informacje

Cytuj:
Na 18'' (285/60 r18) mam wrażenie, że lepiej po czarnym. Ja głównie po takim czarnym, co mają koleiny po tirach. Mam wrażenie, że wyższy profil lepiej pracuje na nierównościach i nie rzuca. Co do wyglądu, to też uważam, że lepiej wygląda na felgach 18'' niż 20''.
Sprawdź na słupku kierowcy na naklejce. Jak chcesz inwestować w komplet felg, to może od razu 17''. Ja mam lato 20'', a zima i AT 18''. Spalanie prawie identyczne.
Czy poza wyglądem faktycznie potrzebujesz większych kół? Jak wielkość metryczna brzmi lamersko, to może tak w calach - 32x11.5x18?


Też mi najbliżej do 18'' i generalnie będę szukał nowego kompletu felg. Pojawiło się trochę fajnych z DOTZa, a z nimi mam dobre doświadczenia z 95-tki. jeśli chodzi o 285/60 r18 to nie widzę takiego profilu w BFG AT. Może chodziło Ci o 285/65 r18??

Cytuj:
Przejechałem ~20.000 i jeszcze jest 1/3. Nie czuć hamowania z powodu masy pojazdu. Trzeba się przyzwyczaić.
Z tym mam jakiś mega problem. Jak czasem jeżdżę 95-tką żony to potem jak wsiadam do V8 to mam wrażenie, że nie mam hamulców, a umówmy się różnica nie jest, aż tak duża (95-tka ma trochę szpeju, stalowe felgi, większe opony, w tym komplet osłon, zmienione zawieszenie, skrzynie wyprawową, itd, natomiast V8 czysta seria)

Z nowym rzeczy, które odkrywam i mnie irytują to kwestia nagrzewania kabiny w zimie (teraz gdy jest -7-14 stopni), oczywiście nie mam wersji UEA, tylko Toyota Bielsko Biała :). Przy maksymalnym ustawieni nagrzewania (HI) + dmuchawa na maxa często zdarza mi się, że klimatyzacja wariuje. Raz puszcza ciepłe powietrze, raz letnie, a czasem nawet zimne ?! I przy ustawieniu manual, a nie auto. Oczywiście na ciepłym silniku, nawet po 30 minutach jazdy. O co chodzi? Też tak macie?

W 95-tce manualna klimatyzacja na maxa i po 10 minutach przy -15 stopniach mam po prostu saunę, nawet bez korzystania z tylnej nagrzewnicy. Irytująca jest ta elektronika w nowych autach...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2014, 12:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2010, 21:16
Posty: 169
Lokalizacja: okolice Warszawy
Auto: V8 (2008)
klepa pisze:
jeśli chodzi o 285/60 r18 to nie widzę takiego profilu w BFG AT. Może chodziło Ci o 285/65 r18??
Używam AT - Yokohama GEOLANDAR jest 285/60 r18

klepa pisze:
Z tym mam jakiś mega problem. Jak czasem jeżdżę 95-tką żony to potem jak wsiadam do V8 to mam wrażenie, że nie mam hamulców, a umówmy się różnica nie jest, aż tak duża (95-tka ma trochę szpeju, stalowe felgi, większe opony, w tym komplet osłon, zmienione zawieszenie, skrzynie wyprawową, itd, natomiast V8 czysta seria)
Proste pytanie: Czy jak naciskasz hamulec to blokuje koła/włącza się ABS? Może trzeba mocniej deptać.

klepa pisze:
Z nowym rzeczy, które odkrywam i mnie irytują to kwestia nagrzewania kabiny w zimie (teraz gdy jest -7-14 stopni), oczywiście nie mam wersji UEA, tylko Toyota Bielsko Biała :). Przy maksymalnym ustawieni nagrzewania (HI) + dmuchawa na maxa często zdarza mi się, że klimatyzacja wariuje. Raz puszcza ciepłe powietrze, raz letnie, a czasem nawet zimne ?! I przy ustawieniu manual, a nie auto. Oczywiście na ciepłym silniku, nawet po 30 minutach jazdy. O co chodzi? Też tak macie?

W 95-tce manualna klimatyzacja na maxa i po 10 minutach przy -15 stopniach mam po prostu saunę, nawet bez korzystania z tylnej nagrzewnicy. Irytująca jest ta elektronika w nowych autach...
Ja parkuję w nocy w garażu zawsze jest jakieś 2,3 na plusie, ale po południu faktycznie długo kabina się grzeje. Jak zmrożonym samochodem wyjadę na POW z Marynarskiej, to czuje gorąco dopiero przy Powązkach :D .
Generalnie silnik nagrzewa się przy jeździe autostradowej (stała prędkość) po około 10km - dotyczy to mrozu poniżej -10. Przy nagrzanym silniku i dmuchawie na max ciepło jest po 10 min.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 sty 2014, 12:51 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1397
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
no webasto mozna załozyc zawsze.
pawel


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2014, 22:00 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2011, 20:45
Posty: 236
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KDJ95 (01r.), V8 (08r.)
Emek pisze:
BFG AT 285/65/18 wchodzą spokojnie.


Potwierdzam. Dokładnie taka opona wchodzi i jest to maks na seryjnym zawieszeniu. Poniżej fotka przedniego koła bo na tył właściwie bez problemu by większa weszła.

Na szybko wrażenia:

- na czarnym: trochę bardziej buja, ale nierówności naszych wspaniałych dróg, studzienki, itd pokonuje się dużo przyjemniej, na suchej nawierzchni widzę same plusy, na mokrej pewnie będzie "ciut" gorzej

- poza czarnym: nie muszę chyba pisać bo AT-ek BFG wielokrotnie był opisywany

- hałas: nie przesadzałbym, do 100 km, praktycznie nie zauważalny, powyżej powiedziałbym, że nawet ciszej niż zimówka

- padały gdzieś pytania czy większa opona zmieści się w miejsce przeznaczone na zapas: tak potwierdzam, bez problemu

- minusy: właściwie tylko cena, bo obecnie znaleźć poniżej 900 zł za sztukę z transportem graniczy z cudem, tak więc jeśli ktoś chce wymienić komplet 5 szt. to może trochę zaboleć. Niemniej moim zdaniem warto.

Obiecane fotki:
Obrazek

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 mar 2016, 19:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lut 2016, 18:08
Posty: 4
Jesli chodzi o czujniki parkowania. Kilka tygodni temu padł mi jeden (ciągle piszczał). Serwis około 700 zł. Zakupiłem w AliExpress bezpośrednio z Chin. Nowy oryginał DENSO kosztował mnie z przesyłką około 105 zł. Czas oczekiwania na przesyłke 10 dni. Rewelacja.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 mar 2016, 5:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 14948
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Chińczycy już podrabiają części Toyoty ale nie zmienia to faktu że akurat czujnik parkowania to sobie można zapodać z podróbki. Ale np pompę oleju to już niezłe ryzyko a też walą podróbki na maksa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group