Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: kylon »

Np. mechanik, który walczy o klienta ceną.
Np. użytkownik, który się nie zna a widzi produkt tańszy
Np. użytkownik, który posiada już auto a każda naprawa to chora cena i najlepiej aby warsztaty dopłacały do napraw :mrgreen:

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: Tuco »

kylon pisze: - wybite otwory do skręcenia wahaczy
Kylon a co zrobić w przypadku jak są wybite otwory do skręcania wahaczy z tyłu?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: kylon »

Zaspawać i nawiercić nowe tudzież naspawać podkładki ale troszkę to już rzeźbowato :wink:

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: Tuco »

Dziękuję. :D Rzeźbie mówimy kategoryczne nie :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pewex
Klubowicz
Posty: 116
Rejestracja: 28 maja 2012, 21:32
Auto: J90, Patrol Y61 TD42Ti
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: Pewex »

Kylon sądzę, że ktoś, kto kupował te polibusze nie widział, co czyni… :D Masakra :shock:

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: realBiker »

yep, to straszne padło, zwłaszcza te do przednich wahaczy. nawet w dotyku sam materiał bardziej przypomina miśki-żelki niż twardy i sprężysty poliuretan łorginalnych TT, omijać to z daleka.

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: grzech »

Witam

będę jutro wymieniał tuleje przednich wahaczy. Z tego co wyczytałem w tym wątku to w przypadku TT są przednie/ tylne.
Ja zakupiłem komplet Whiteline'a w WYprawa4x4 i się zastanawiam, czy tutaj też jest rozróżnienie na przednie tylne? miał to ktoś w ręku albo może KYLON-mógłbyś mi podpowiedzieć w tej sprawie?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: kylon »

W przypadku Whiteline nie ma takiego dylematu w tym samochodzie.

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: grzech »

Hej

Kylon- dzięki za odpowiedź. W takim razie dzisiaj przystępuję do wymiany. Wahacze już leżą wyjęte i czekają:-)

Grzech

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: grzech »

tuleje wymienione. Whiteline'a moge polecić, towar jakosciowo jest ok. A co do odczuź z jazdy to powiem za jakiś czas.
Wymiana tulei w dolnych wahaczach jest do przejścia. Wyciągnięcie starych na prasie raczej niemożliwe ze względu na kołnierz. Nie ma o co zaprzeć wahacza. Dlatego ja wydlubalem środek i potem wybiłem je.
Obrazek
nie ma z tym problemu poniewaz tuleja i tak idzie do śmieci.

Wprasowanie nowej to już bułka z masełkiem. Ja nowe tuleje dzień wcześniej wsadziłem do zamrażarki na -20 co z pewnością pomogło:-)
Obrazek
Przy okazji wmontowałem nowe swożnie 555- też było trochę zabawy przy wyciąganiu ale poszło!
poniżej gotowy wahacz z nowymi tulejami
Obrazek

maglownica równiez otrzymała nowe mocowania z Whiteline'a- w tym przypadku tuleje wyciśnięte na prasię bez problemu. Z kolei nowe można zamontować dosłownie wciskając je ręką.
gotowa przekładnia
Obrazek
oczywiście przy tej okazji zostały wymienione drążki kierownicze oraz osłony drążków. Zlikwidowałem też minimalny luz na przekładni.
Obrazek

odnośnie demontowania wahaczy- w moim przypadku udało się odkręcić śruby oraz nakrętki z mimośrodeami regulacyjnymi.
Obrazek
Tulejek wchodzących w wahacze nie udało sie uratować- zapiekły się i musiałem przecinać je żeby wogóle wahacze powyciągać. Kupiłem nowe w intercarsie- w Toyocie trzeba było czekać aż ściągną ze stolycy lub z Belgii;-). A w intercarsie były następnego dnia na 8 rano w tej samej cenie co w ASO:-)

jak macie jakies uwagi to powyższego to dawajcie- będzie dla potomnych!

Zostało ustawienie geometrii ale przed tym chciałbym jeszcze zmienić osłony przegubów zewnętrzych. Jak to najszybicje zrobić- lepiej wyciągać przegub zewnętrzy i zbijać czy dojść od przegubu wewnętrznego?
Czy aby wyciagnąć przegub zewnętrzny muszę wyciągać swożeń dolny wahacza czy przy kaksymalnym skręci kół po odkręceniu końcówek drążkó uda sie go wyciągnąć?

pozdrawiam

Grzech

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: grzech »

mam prośbę do admina o wydzielenie tego kawałka tekstu o wymianie osłony przegubu zewnętrznego jako osobnego wątku.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: zombi »

Padła mi tylna tuleja dolnego wahacza (lewy przód).
W wersji minimum, ale rozsądnie, które tuleje muszę wymienić:
a) Tylko tą podnietą,
b) Tylne z prawej i lewej,
c) całość przednia i tylna w obu kołach
d) przednia i tylna dolnego wahacza :?:

Przed wakacjami niechętnie wydam nieprzewidziane 2000pln, dlatego zastanawiam się jaka jest rozsądna wersja minimum.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: kylon »

Jeszcze nie wiesz o tym że jednak wydasz :mrgreen:
- ciekaw jestem kto sprzeda jednego polibusza z kompletu
- tak to tylko w ASO bo tam na sztuki. No chyba że z zamiennika na kilka miesięcy bo padnie.
- jak wyjmniesz wahacz jak będzie stała śruba :mrgreen:

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: zombi »

Wybór padł na ASO - większość to asfalt z rodziną
Śruby ... - z tym też jestem już pogodzony.
Czyli co powinienem wymienić. komplet lewa i prawa strona? - będzie boleć

Awatar użytkownika
oskar
Posty: 437
Rejestracja: 06 lut 2010, 16:33
Auto: KDJ95'02
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: oskar »

Co brać myśli o artykule... szczególnie o fragmencie z urywającymi się sworzniami http://autokult.pl/2913,poliuretan-w-za ... y-i-zalety" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ