V8 z 2008 roku kilka pytań
Moderator: luk4s7
- klepa
- Klubowicz
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
- Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
- Kontakt:
V8 z 2008 roku kilka pytań
Witajcie,
Mam kilka pytań do użytkowników tego modelu:
- jak jest tak naprawdę z rezerwą paliwa. Mi się zapala dopiero przy wskazaniu komputera, że zostało ok 40 km do przejechania. Ponieważ staram się nie jeździć na oparach to w sumie nie miałem okazji tego testować, natomiast ostatnio zszedłem do zera km i przekroczyłem o ok 10km i oczywiście zastanawiałem się czy dojadę do stacji benzynowej Jakie było moje zdziwienie gdy lejąc pod korek weszło mi do baku tylko 77 litrów (z tego co pamiętam zbiornik ma 93l). Jak to u Was wygląda? Kiedy zapala się rezerwa i ile tak naprawdę można zrobić kilometrów. Dodatkowo powiem, że po zalaniu pod korek komputer pokazuje mi zaledwie 460-480km do zrobienia na baku.
- szukam, szukam i nie mogę znaleźć mocowań isofixa w tylnej kanapie (wersja 5os. polski salon) natomiast w oryginalnych akcesoria TMPL znalazłem fotelik na isofixa pasujący do mojej wersji auta z 2008 roku ?! Jak to więc jest z tymi mocowaniami u Was?
- czujniki parkowania. Z tego co wiem jest to częsta przypadłość, gdy rozebrałem dwa, które szwankowały to praktycznie rozpadły mi się w rękach. Po demontażu wszystkich 6 stwierdzam, że 4 są do wymiany, a pewnie od razu dobrze wymienić komplet. Niestety w ASO jeden czujnik kosztuję ponad 600 zł, a na allegro to mogę trafić w podobnym stanie do moich. Pytanie czy ktoś się orientuje, czy przypadkiem nie pasują czujniki od 150tki? Wiem, że można to było zrobić na gwarancji, która skończyła się w zeszłym roku, ale wtedy oczywiście wszystko działało
- ostatnie pytanie dotyczące AT-ków dla 18''. Nie chcę zakładać nowego wątku więc szybkie pytanie jaki rozmiar AT-ków polecacie. Dla mnie wg priorytetów ważne jest: komfort jazdy (65/35 po czarnym)/ wygląd (małe kółka w tym aucie wyglądają po prostu śmiesznie) / spalanie. Jeśli chodzi o firmę to zostaje przy BFG, tylko w jakim rozmiarze: seria czy coś o większym profilu?
dzieki
ps. na ile km (jazdy głównie po mieście) starczają Wam klocki hamulcowe? Wymieniałem w ASO 4km temu i tak jakbym znów ich nie miał.
Mam kilka pytań do użytkowników tego modelu:
- jak jest tak naprawdę z rezerwą paliwa. Mi się zapala dopiero przy wskazaniu komputera, że zostało ok 40 km do przejechania. Ponieważ staram się nie jeździć na oparach to w sumie nie miałem okazji tego testować, natomiast ostatnio zszedłem do zera km i przekroczyłem o ok 10km i oczywiście zastanawiałem się czy dojadę do stacji benzynowej Jakie było moje zdziwienie gdy lejąc pod korek weszło mi do baku tylko 77 litrów (z tego co pamiętam zbiornik ma 93l). Jak to u Was wygląda? Kiedy zapala się rezerwa i ile tak naprawdę można zrobić kilometrów. Dodatkowo powiem, że po zalaniu pod korek komputer pokazuje mi zaledwie 460-480km do zrobienia na baku.
- szukam, szukam i nie mogę znaleźć mocowań isofixa w tylnej kanapie (wersja 5os. polski salon) natomiast w oryginalnych akcesoria TMPL znalazłem fotelik na isofixa pasujący do mojej wersji auta z 2008 roku ?! Jak to więc jest z tymi mocowaniami u Was?
- czujniki parkowania. Z tego co wiem jest to częsta przypadłość, gdy rozebrałem dwa, które szwankowały to praktycznie rozpadły mi się w rękach. Po demontażu wszystkich 6 stwierdzam, że 4 są do wymiany, a pewnie od razu dobrze wymienić komplet. Niestety w ASO jeden czujnik kosztuję ponad 600 zł, a na allegro to mogę trafić w podobnym stanie do moich. Pytanie czy ktoś się orientuje, czy przypadkiem nie pasują czujniki od 150tki? Wiem, że można to było zrobić na gwarancji, która skończyła się w zeszłym roku, ale wtedy oczywiście wszystko działało
- ostatnie pytanie dotyczące AT-ków dla 18''. Nie chcę zakładać nowego wątku więc szybkie pytanie jaki rozmiar AT-ków polecacie. Dla mnie wg priorytetów ważne jest: komfort jazdy (65/35 po czarnym)/ wygląd (małe kółka w tym aucie wyglądają po prostu śmiesznie) / spalanie. Jeśli chodzi o firmę to zostaje przy BFG, tylko w jakim rozmiarze: seria czy coś o większym profilu?
dzieki
ps. na ile km (jazdy głównie po mieście) starczają Wam klocki hamulcowe? Wymieniałem w ASO 4km temu i tak jakbym znów ich nie miał.
Re: V8 z 2008 roku kilka pytań
Jeśli chodzi o tą rezewę,mam tak samo.Z ilością paliwa do zatankowania i ilością przejechanych km.też.Myślę ,że jest to zrobione specjalnie ,by nie jeżdzic na paliwie z dna zbiornika i żeby tankowac wcześniej. U mnie kocki przód wytrzymały 45000 , jeżdżę poza miastem,ale na dośc krótkich odcinkach.
Na resztę pytań nie pomogę
Pozrdawiam
Na resztę pytań nie pomogę
Pozrdawiam
Re: V8 z 2008 roku kilka pytań
BFG AT 285/65/18 wchodzą spokojnie.
Re: V8 z 2008 roku kilka pytań
mocowania schowane są za takimi paskami na rzep. Po otwarciu widać mocowanie.klepa pisze: - szukam, szukam i nie mogę znaleźć mocowań isofixa w tylnej kanapie (wersja 5os. polski salon) natomiast w oryginalnych akcesoria TMPL znalazłem fotelik na isofixa pasujący do mojej wersji auta z 2008 roku ?! Jak to więc jest z tymi mocowaniami u Was?
Na 18'' (285/60 r18) mam wrażenie, że lepiej po czarnym. Ja głównie po takim czarnym, co mają koleiny po tirach. Mam wrażenie, że wyższy profil lepiej pracuje na nierównościach i nie rzuca. Co do wyglądu, to też uważam, że lepiej wygląda na felgach 18'' niż 20''.klepa pisze: - ostatnie pytanie dotyczące AT-ków dla 18''. Nie chcę zakładać nowego wątku więc szybkie pytanie jaki rozmiar AT-ków polecacie. Dla mnie wg priorytetów ważne jest: komfort jazdy (65/35 po czarnym)/ wygląd (małe kółka w tym aucie wyglądają po prostu śmiesznie) / spalanie. Jeśli chodzi o firmę to zostaje przy BFG, tylko w jakim rozmiarze: seria czy coś o większym profilu?
Sprawdź na słupku kierowcy na naklejce. Jak chcesz inwestować w komplet felg, to może od razu 17''. Ja mam lato 20'', a zima i AT 18''. Spalanie prawie identyczne.
Czy poza wyglądem faktycznie potrzebujesz większych kół? Jak wielkość metryczna brzmi lamersko, to może tak w calach - 32x11.5x18?
Przejechałem ~20.000 i jeszcze jest 1/3. Nie czuć hamowania z powodu masy pojazdu. Trzeba się przyzwyczaić.klepa pisze: ps. na ile km (jazdy głównie po mieście) starczają Wam klocki hamulcowe? Wymieniałem w ASO 4km temu i tak jakbym znów ich nie miał.
- klepa
- Klubowicz
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
- Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
- Kontakt:
Re: V8 z 2008 roku kilka pytań
dziękuje wszystkim za informacje
Z nowym rzeczy, które odkrywam i mnie irytują to kwestia nagrzewania kabiny w zimie (teraz gdy jest -7-14 stopni), oczywiście nie mam wersji UEA, tylko Toyota Bielsko Biała . Przy maksymalnym ustawieni nagrzewania (HI) + dmuchawa na maxa często zdarza mi się, że klimatyzacja wariuje. Raz puszcza ciepłe powietrze, raz letnie, a czasem nawet zimne ?! I przy ustawieniu manual, a nie auto. Oczywiście na ciepłym silniku, nawet po 30 minutach jazdy. O co chodzi? Też tak macie?
W 95-tce manualna klimatyzacja na maxa i po 10 minutach przy -15 stopniach mam po prostu saunę, nawet bez korzystania z tylnej nagrzewnicy. Irytująca jest ta elektronika w nowych autach...
Też mi najbliżej do 18'' i generalnie będę szukał nowego kompletu felg. Pojawiło się trochę fajnych z DOTZa, a z nimi mam dobre doświadczenia z 95-tki. jeśli chodzi o 285/60 r18 to nie widzę takiego profilu w BFG AT. Może chodziło Ci o 285/65 r18??Na 18'' (285/60 r18) mam wrażenie, że lepiej po czarnym. Ja głównie po takim czarnym, co mają koleiny po tirach. Mam wrażenie, że wyższy profil lepiej pracuje na nierównościach i nie rzuca. Co do wyglądu, to też uważam, że lepiej wygląda na felgach 18'' niż 20''.
Sprawdź na słupku kierowcy na naklejce. Jak chcesz inwestować w komplet felg, to może od razu 17''. Ja mam lato 20'', a zima i AT 18''. Spalanie prawie identyczne.
Czy poza wyglądem faktycznie potrzebujesz większych kół? Jak wielkość metryczna brzmi lamersko, to może tak w calach - 32x11.5x18?
Z tym mam jakiś mega problem. Jak czasem jeżdżę 95-tką żony to potem jak wsiadam do V8 to mam wrażenie, że nie mam hamulców, a umówmy się różnica nie jest, aż tak duża (95-tka ma trochę szpeju, stalowe felgi, większe opony, w tym komplet osłon, zmienione zawieszenie, skrzynie wyprawową, itd, natomiast V8 czysta seria)Przejechałem ~20.000 i jeszcze jest 1/3. Nie czuć hamowania z powodu masy pojazdu. Trzeba się przyzwyczaić.
Z nowym rzeczy, które odkrywam i mnie irytują to kwestia nagrzewania kabiny w zimie (teraz gdy jest -7-14 stopni), oczywiście nie mam wersji UEA, tylko Toyota Bielsko Biała . Przy maksymalnym ustawieni nagrzewania (HI) + dmuchawa na maxa często zdarza mi się, że klimatyzacja wariuje. Raz puszcza ciepłe powietrze, raz letnie, a czasem nawet zimne ?! I przy ustawieniu manual, a nie auto. Oczywiście na ciepłym silniku, nawet po 30 minutach jazdy. O co chodzi? Też tak macie?
W 95-tce manualna klimatyzacja na maxa i po 10 minutach przy -15 stopniach mam po prostu saunę, nawet bez korzystania z tylnej nagrzewnicy. Irytująca jest ta elektronika w nowych autach...
Re: V8 z 2008 roku kilka pytań
Używam AT - Yokohama GEOLANDAR jest 285/60 r18klepa pisze: jeśli chodzi o 285/60 r18 to nie widzę takiego profilu w BFG AT. Może chodziło Ci o 285/65 r18??
Proste pytanie: Czy jak naciskasz hamulec to blokuje koła/włącza się ABS? Może trzeba mocniej deptać.klepa pisze: Z tym mam jakiś mega problem. Jak czasem jeżdżę 95-tką żony to potem jak wsiadam do V8 to mam wrażenie, że nie mam hamulców, a umówmy się różnica nie jest, aż tak duża (95-tka ma trochę szpeju, stalowe felgi, większe opony, w tym komplet osłon, zmienione zawieszenie, skrzynie wyprawową, itd, natomiast V8 czysta seria)
Ja parkuję w nocy w garażu zawsze jest jakieś 2,3 na plusie, ale po południu faktycznie długo kabina się grzeje. Jak zmrożonym samochodem wyjadę na POW z Marynarskiej, to czuje gorąco dopiero przy Powązkach .klepa pisze:Z nowym rzeczy, które odkrywam i mnie irytują to kwestia nagrzewania kabiny w zimie (teraz gdy jest -7-14 stopni), oczywiście nie mam wersji UEA, tylko Toyota Bielsko Biała . Przy maksymalnym ustawieni nagrzewania (HI) + dmuchawa na maxa często zdarza mi się, że klimatyzacja wariuje. Raz puszcza ciepłe powietrze, raz letnie, a czasem nawet zimne ?! I przy ustawieniu manual, a nie auto. Oczywiście na ciepłym silniku, nawet po 30 minutach jazdy. O co chodzi? Też tak macie?
W 95-tce manualna klimatyzacja na maxa i po 10 minutach przy -15 stopniach mam po prostu saunę, nawet bez korzystania z tylnej nagrzewnicy. Irytująca jest ta elektronika w nowych autach...
Generalnie silnik nagrzewa się przy jeździe autostradowej (stała prędkość) po około 10km - dotyczy to mrozu poniżej -10. Przy nagrzanym silniku i dmuchawie na max ciepło jest po 10 min.
Re: V8 z 2008 roku kilka pytań
no webasto mozna załozyc zawsze.
pawel
pawel
- klepa
- Klubowicz
- Posty: 283
- Rejestracja: 12 lut 2011, 19:45
- Auto: Sprinter4x4 (16r.), V8 (08r.), Patrol Y61 GU4 (08r.)
- Kontakt:
Re: V8 z 2008 roku kilka pytań
Potwierdzam. Dokładnie taka opona wchodzi i jest to maks na seryjnym zawieszeniu. Poniżej fotka przedniego koła bo na tył właściwie bez problemu by większa weszła.Emek pisze:BFG AT 285/65/18 wchodzą spokojnie.
Na szybko wrażenia:
- na czarnym: trochę bardziej buja, ale nierówności naszych wspaniałych dróg, studzienki, itd pokonuje się dużo przyjemniej, na suchej nawierzchni widzę same plusy, na mokrej pewnie będzie "ciut" gorzej
- poza czarnym: nie muszę chyba pisać bo AT-ek BFG wielokrotnie był opisywany
- hałas: nie przesadzałbym, do 100 km, praktycznie nie zauważalny, powyżej powiedziałbym, że nawet ciszej niż zimówka
- padały gdzieś pytania czy większa opona zmieści się w miejsce przeznaczone na zapas: tak potwierdzam, bez problemu
- minusy: właściwie tylko cena, bo obecnie znaleźć poniżej 900 zł za sztukę z transportem graniczy z cudem, tak więc jeśli ktoś chce wymienić komplet 5 szt. to może trochę zaboleć. Niemniej moim zdaniem warto.
Obiecane fotki:
Re: V8 z 2008 roku kilka pytań
Jesli chodzi o czujniki parkowania. Kilka tygodni temu padł mi jeden (ciągle piszczał). Serwis około 700 zł. Zakupiłem w AliExpress bezpośrednio z Chin. Nowy oryginał DENSO kosztował mnie z przesyłką około 105 zł. Czas oczekiwania na przesyłke 10 dni. Rewelacja.
Re: V8 z 2008 roku kilka pytań
Chińczycy już podrabiają części Toyoty ale nie zmienia to faktu że akurat czujnik parkowania to sobie można zapodać z podróbki. Ale np pompę oleju to już niezłe ryzyko a też walą podróbki na maksa.