zbiornik dodatkowy paliwa
Moderator: luk4s7
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
no ale przecież mona to robić. Trzeba tylko chcieć. Temat zakładasz w odpowiednim dziale i cheja. Nie trzeba tworzyć do tego kolejnych zakamarków. Wyszukiwarka pomaga takie tematy odnaleźć.
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
Właśnie o to chodzi aby przeznaczyć do tego wyodrębniony dział typu zrób to sam lub coś teges w Technicznych, właśnie po to aby wszystkie informacje, porady, naprawy, mody i tym podobne wraz z opisem ich wykonania były w jednym miejscu tak aby nie trza szukać, celem uniknięcia zakamarków i czasochłonnych poszukiwań właśnie.
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
i zobacz jaki się zrobi bałagan jak stworzymy kolejne miejsce z naprawami mimo iż już takowe istnieje dla każdego modelu. Nie marudzić Robić i nazywać tematy tak aby łatwo było znaleźć
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
Gdybyś chciał wykombinować zupełnie sam kształt i miejsce, to podaję firmę.
Kiedyś też przerabiałem temat dodatkowego zbiornika i dotarłem do http://www.dblackbox.com. Gadałem tam z kimś, kto robi takie bez homologacji. Opowiadał, że wykonuje zbiorniki do rajdów. W porównaniu z ARB to wychodzi kilka razy taniej.
Nie wiem, czy samemu bez sprzętu i wiedzy takie coś można wystawać i jeszcze bezpiecznie rodzinkę do środka wsadzić. Lepiej podzielić się pracą z kimś.
Wrzucam, żeby temat poszedł na lepsze tory...
Kiedyś też przerabiałem temat dodatkowego zbiornika i dotarłem do http://www.dblackbox.com. Gadałem tam z kimś, kto robi takie bez homologacji. Opowiadał, że wykonuje zbiorniki do rajdów. W porównaniu z ARB to wychodzi kilka razy taniej.
Nie wiem, czy samemu bez sprzętu i wiedzy takie coś można wystawać i jeszcze bezpiecznie rodzinkę do środka wsadzić. Lepiej podzielić się pracą z kimś.
Wrzucam, żeby temat poszedł na lepsze tory...
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
Najfajniej jest zrobić innego kształtu bo wykorzystuje się miejsce. Na tej zasadzie właśnie są robione zbiorniki LRA czy LR. Przy czym są wykonane z kwasówki. Ja np nigdy się nie podjąłem spawania zbiorników właśnie ze względów homologacyjnych. Wiele osób podobnie myśli jak ja no ale wtedy są wysokie koszty. Nie mniej jednak w nowych samochodach elektronika już mocno koliduje sprawy. Są chłodnice paliwa, odpowiedniej rezystancji czujniki poziomów itp. Też ostatnio walczyliśmy z J200 i właściwym działaniem wskaźnika. Prościej jest dawać zewnętrzny wskaźnik niż walczyć z komputerami. Najlepszym rozwiązaniem i chyba najtańszym jest akurat w tym przypadku J12 oryginalny zbiornik.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
W J12 akurat można wykorzystać dwie koncepcje - albo baniak zamiast zapasówki - i wtedy nie ma co kombinować, skoro ładnie pasi tam ori z krótkiej wersji, albo modyfikacja wydechu, i drugi baniak symetryczny względem oryginalnego (wydech puszcza się wtedy pod progiem, i kończy przy tylnym kole).
No albo obie opcje, i wychodzi wtedy cysterna na prawie 300 litrów ...
No albo obie opcje, i wychodzi wtedy cysterna na prawie 300 litrów ...
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
Od dłuższego czasu marzy mi się zrobiony zbiornik wg poniższych zasad - przemyślenia dotyczą "jarzynowozu"
-zamocowany symetrycznie zamiast koła zapasowego
-nie spawane nic do ramy
-przeniesiony wydech przed lewe tylne koło
-pomp przepompowująca z zaworem ciśnieniowym, jak spodnie ciśnienie czyli skończy się paliwo w zbiorniku dodatkowym to odcina zasilanie, zabezpieczenie przed przegrzaniem/spaleniem ponieważ pompy są chłodzone paliwem
-blacha z nierdzewki 2mm ( waga nierdzewki , waga blachy aluminiowej )
- mocowanie na poduszkach, ale tak żeby ciężar leżał na poduszkach, a nie wisiał - praca ramy
-wskaźnik VDO z czujnikiem rurowym można dobrać prawie dowolny wymiar i są dokładniejsze
-przegrody zapobiegające szybkiemu przelewaniu
-w górnej części dospawana rura z odpowietrzeniem (krótka około 5cm) w celu zebrania powietrza podczas tankowani
-w dolnej części spust - jak zatankuję jakąś syfiaste paliwo
-w dolnej części najniższe miejsce i podłączenie do pompy
-jeden wspólny wlew, ale z możliwością włożenia pistoletu w odpowiednią dziurę i zatankowaniu wybranego baku
-zamknięty obieg, czyli jak zapomnę wyłączyć to się nie przeleje zbiornik główny
-pojemność około 70-80 litrów więcej nie potrzebuję
W pierwszych rozważaniach chciałem kupić gotowy akcesoryjny zbiornik, który zastąpi oryginalny zbiornik, ale po zdjęciach okazało się, że obniży i to znacznie mój prześwit i to w okolicach przed tylnym kołem, no i nie ma gwarancji.
Później były inne pomysły
Szukanie używanego zbiornika i dopasowywanie też brałem pod uwagę, ale wolę zrobić coś na wymiar i dopasować do miejsca które mam.
Jeżeli gdzieś popełniłem błąd w rozważaniach to proszę o korektę.
exxon valdez
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
-zamocowany symetrycznie zamiast koła zapasowego
-nie spawane nic do ramy
-przeniesiony wydech przed lewe tylne koło
-pomp przepompowująca z zaworem ciśnieniowym, jak spodnie ciśnienie czyli skończy się paliwo w zbiorniku dodatkowym to odcina zasilanie, zabezpieczenie przed przegrzaniem/spaleniem ponieważ pompy są chłodzone paliwem
-blacha z nierdzewki 2mm ( waga nierdzewki , waga blachy aluminiowej )
- mocowanie na poduszkach, ale tak żeby ciężar leżał na poduszkach, a nie wisiał - praca ramy
-wskaźnik VDO z czujnikiem rurowym można dobrać prawie dowolny wymiar i są dokładniejsze
-przegrody zapobiegające szybkiemu przelewaniu
-w górnej części dospawana rura z odpowietrzeniem (krótka około 5cm) w celu zebrania powietrza podczas tankowani
-w dolnej części spust - jak zatankuję jakąś syfiaste paliwo
-w dolnej części najniższe miejsce i podłączenie do pompy
-jeden wspólny wlew, ale z możliwością włożenia pistoletu w odpowiednią dziurę i zatankowaniu wybranego baku
-zamknięty obieg, czyli jak zapomnę wyłączyć to się nie przeleje zbiornik główny
-pojemność około 70-80 litrów więcej nie potrzebuję
W pierwszych rozważaniach chciałem kupić gotowy akcesoryjny zbiornik, który zastąpi oryginalny zbiornik, ale po zdjęciach okazało się, że obniży i to znacznie mój prześwit i to w okolicach przed tylnym kołem, no i nie ma gwarancji.
Później były inne pomysły
Szukanie używanego zbiornika i dopasowywanie też brałem pod uwagę, ale wolę zrobić coś na wymiar i dopasować do miejsca które mam.
Jeżeli gdzieś popełniłem błąd w rozważaniach to proszę o korektę.
exxon valdez
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
LPG zbiornik, który dawają zamiast zapasu, sie nie da wykorzystać do benzyny/oleju?
Ma certyfikat na cisnienie, szczelny bedzie, są podobno do 80 l., chyba lepsze rozwiazanie neż coś spawać.
Jak by byly zbiorniki podlaczone razem,powiedzme na dole i górze, to system komp. auta to wykryje, ze jest wiecej paliwa?
Ma certyfikat na cisnienie, szczelny bedzie, są podobno do 80 l., chyba lepsze rozwiazanie neż coś spawać.
Jak by byly zbiorniki podlaczone razem,powiedzme na dole i górze, to system komp. auta to wykryje, ze jest wiecej paliwa?
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
Witam
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, gdzie lub u kogo można by "dołożyć" do mojej 120 dodatkowy zbiornik paliwa (subtank).
Dziękuję z góry
Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć, gdzie lub u kogo można by "dołożyć" do mojej 120 dodatkowy zbiornik paliwa (subtank).
Dziękuję z góry
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
A posiada ktoś może zbiornik od LRA (ten 140 litrów) ? Bo wydaje mi się on trochę ogromny.
Fajnie było by zobaczyć jak to wygląda pod samochodem, zarówno jedna jak i 2 opcja (myślę tutaj o dodatkowym zbiorniku 85l). Przymierzam się do dołożenia zbiornika i szukam dostępnych rozwiązań.
No ewentualnie jeszcze czy ktoś miał do czynienia z takim zbiornikiem jak poniżej ?
Pozdrawiam
https://drive.google.com/file/d/1WSXBHc ... sp=sharing
Fajnie było by zobaczyć jak to wygląda pod samochodem, zarówno jedna jak i 2 opcja (myślę tutaj o dodatkowym zbiorniku 85l). Przymierzam się do dołożenia zbiornika i szukam dostępnych rozwiązań.
No ewentualnie jeszcze czy ktoś miał do czynienia z takim zbiornikiem jak poniżej ?
Pozdrawiam
https://drive.google.com/file/d/1WSXBHc ... sp=sharing
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
wczoraj na allegro widziałem, że ktoś wystawił całą J12 na części z subtankiem- poszukaj i odkup
Re: zbiornik dodatkowy paliwa
Dzięki Włodar, ale ktoś mnie jednak ubiegł
Pomijając to, w opisie aukcji napisane jest, że to oryginalny zbiornik od Toyoty. No na oryginalny od Toyoty to on mi nie wygląda.
Dwa, sam pomysł tego zbiornika. Rura wlewowa obcięta i na niej zbiornik, na przewód odpowietrznika założony trójnik.
Może na tym zdjęciu nie widać wszystkiego ale jak to paliwo ma się przelewać do głównego zbiornika jeśli rura łącząca obydwa zbiorniki jest u góry tego dodatkowego, a żadnej dodatkowej pompy paliwa nie ma ?
Chłodnica paliwa z tego co pamiętam znajduje się gdzieś w okolicy reduktora, tutaj na zdjęciu jej nie widać, możliwe że zostałą przeniesiona ? Jeśli tak, to w jakim celu ?
Z tego zbiornika musi być jakiś dodatkowy wypływ, może nie widać go na zdjęciu. Tylko do czego on byłby poprowadzony ?
Dzięki za odpowiedź !
Pomijając to, w opisie aukcji napisane jest, że to oryginalny zbiornik od Toyoty. No na oryginalny od Toyoty to on mi nie wygląda.
Dwa, sam pomysł tego zbiornika. Rura wlewowa obcięta i na niej zbiornik, na przewód odpowietrznika założony trójnik.
Może na tym zdjęciu nie widać wszystkiego ale jak to paliwo ma się przelewać do głównego zbiornika jeśli rura łącząca obydwa zbiorniki jest u góry tego dodatkowego, a żadnej dodatkowej pompy paliwa nie ma ?
Chłodnica paliwa z tego co pamiętam znajduje się gdzieś w okolicy reduktora, tutaj na zdjęciu jej nie widać, możliwe że zostałą przeniesiona ? Jeśli tak, to w jakim celu ?
Z tego zbiornika musi być jakiś dodatkowy wypływ, może nie widać go na zdjęciu. Tylko do czego on byłby poprowadzony ?
Dzięki za odpowiedź !