J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
Moderator: luk4s7
- RS_Auto_Czesci
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 lut 2011, 08:27
- Auto: LJ70, 63 2L-T, 1986
- Kontakt:
J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
Witam
Mam kilka pytań
J7 , mosty Volvo c303 tzw. Laplander, felgi c303 + simex 36", wyciągarka mechaniczna + elektryk, napęd HDJ80 4.2 TD 12V w automacie, klatka zew jak w załączniku, 2 akumulatory 95Ah + 60Ah, 65m. liny stalowej fi12 łącznie przód + tył. Zderzaki stalowe + osłona przód, siedzenia kubełki, hamulce tarczowe (8 zacisków)
Dlaczego to waży 2700 kg ?
Jak to odchudzić ?
Ile waży 4.2TD + automat ?
Ile waży 3.0TD + skrzynia + reduktor ? Np. od Land Cruisera 90
Mam kilka pytań
J7 , mosty Volvo c303 tzw. Laplander, felgi c303 + simex 36", wyciągarka mechaniczna + elektryk, napęd HDJ80 4.2 TD 12V w automacie, klatka zew jak w załączniku, 2 akumulatory 95Ah + 60Ah, 65m. liny stalowej fi12 łącznie przód + tył. Zderzaki stalowe + osłona przód, siedzenia kubełki, hamulce tarczowe (8 zacisków)
Dlaczego to waży 2700 kg ?
Jak to odchudzić ?
Ile waży 4.2TD + automat ?
Ile waży 3.0TD + skrzynia + reduktor ? Np. od Land Cruisera 90
Ostatnio zmieniony 26 lis 2012, 09:40 przez Remiołek, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiłem link do YT. Dodałem tagi.
Powód: Poprawiłem link do YT. Dodałem tagi.
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
No waży tyle ile ma ważyć i odchudzanie będzie drogo kosztowało, bo za bardzo nie ma z czego zejść...
Na silniku zaoszczędzisz faktycznie dużo, ale poprzez 'dużo' mam na myśli 100kg albo z lekka więcej. Jednak uważam, że 4.2 trochę lepiej mieli w bagnach niż 3.0. Więc odchudzisz i stracisz. Trochę wagi zaoszczędzisz zmieniając linę na kewlarową, ale to pomijalne i może stanowić jedynie element jakiejś większej akcji odchudzania.
Jedyne duże i natychmiastowe zyski otrzymasz poprzez zmianę silnika, skrzyni, mostów, kół i opon na inne, ale wtedy będzie to już samochód o innych właściwościach.
Druga opcja to rzeźba droga i mało skuteczna: maska z włókna szklanego, karbonu czy innego tworzywa, szyby z poliwęglanu, klatka z hartowanych rur aluminiowych itd... Obniżysz wagę pewnie o 100kg, ale co z tego skoro wydasz na to 20tys i nadal nie będzie miało to znaczenia w terenie. To nie F1, gdzie liczą się gramy. Łudzisz się pewnie, że jakby mniej ważył, to by tak szybko nie szedł w grunt i jest to prawda, ale musiałbyś gdzieś zgubić tonę, a jest to nierealne.
Reasumując... Kup Vitarę albo Samuraia.
Na silniku zaoszczędzisz faktycznie dużo, ale poprzez 'dużo' mam na myśli 100kg albo z lekka więcej. Jednak uważam, że 4.2 trochę lepiej mieli w bagnach niż 3.0. Więc odchudzisz i stracisz. Trochę wagi zaoszczędzisz zmieniając linę na kewlarową, ale to pomijalne i może stanowić jedynie element jakiejś większej akcji odchudzania.
Jedyne duże i natychmiastowe zyski otrzymasz poprzez zmianę silnika, skrzyni, mostów, kół i opon na inne, ale wtedy będzie to już samochód o innych właściwościach.
Druga opcja to rzeźba droga i mało skuteczna: maska z włókna szklanego, karbonu czy innego tworzywa, szyby z poliwęglanu, klatka z hartowanych rur aluminiowych itd... Obniżysz wagę pewnie o 100kg, ale co z tego skoro wydasz na to 20tys i nadal nie będzie miało to znaczenia w terenie. To nie F1, gdzie liczą się gramy. Łudzisz się pewnie, że jakby mniej ważył, to by tak szybko nie szedł w grunt i jest to prawda, ale musiałbyś gdzieś zgubić tonę, a jest to nierealne.
Reasumując... Kup Vitarę albo Samuraia.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
wywal całe nawozie i rozbuduj klatkę - wtedy zyskasz trochę
daj komuś mądremu do sprawdzenia klatkę czy nie jest przewymiarowana
może lepiej silnik benzynowy - zawsze to ładne parę kilo mniej
jeszcze opcja opon pomyśl o jakiś szerszych bo simex przy takiej masie kopie mocno w dół
daj komuś mądremu do sprawdzenia klatkę czy nie jest przewymiarowana
może lepiej silnik benzynowy - zawsze to ładne parę kilo mniej
jeszcze opcja opon pomyśl o jakiś szerszych bo simex przy takiej masie kopie mocno w dół
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
Ten silnik ze skrzynią waży...700 kg
Nadwozie też bedzie z 300
Felgi laplanderowe- ciężkie
Mechanik- pewnie star- 80 kg
Zmień opony na 16,5 calowe boggery, od razu bedzie lepiej. Żeby zrobić z tego poważne auto do przeprawy Poszukaj wątku Koyota w "mojej toyocie".
Oczywiście 3,0td bedzie lżejsze ale stracisz moc i moment, chyba że założysz set Myersa ale to jakieś 7 tys zł. I tak w kółko, grząski i kosztowny temat
Nadwozie też bedzie z 300
Felgi laplanderowe- ciężkie
Mechanik- pewnie star- 80 kg
Zmień opony na 16,5 calowe boggery, od razu bedzie lepiej. Żeby zrobić z tego poważne auto do przeprawy Poszukaj wątku Koyota w "mojej toyocie".
Oczywiście 3,0td bedzie lżejsze ale stracisz moc i moment, chyba że założysz set Myersa ale to jakieś 7 tys zł. I tak w kółko, grząski i kosztowny temat
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
Wszyscy dobrze doradzają, ale nikt nie zapytał do czego ma służyć to auto?RS_Auto_Czesci pisze:Witam .Mam kilka pytań
Przeprawówka,maratony.... tu leży odpowiedź jak modyfikować auto pod konkretne potrzeby
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
Jak fajnie ogladać to autko....
Robione było kiedyś w warsztacie Expedycja...tzw. Landcrowa...miałem przyjemność nim sie kulnąć ..super sprawa...silnik i automatyczna skrzynia od 80-ki jak najbardziej na miejscu...oczywiście mosty też.
Z tego co pamiętam zwolnice były w super stanie do czasu gdy właściciel nie zapragna rywalizacji ciągnik kontra auto...szło dobrze do czasu rozerwania zwolnic lub zwolnicy...
PS..nic nie odchudzaj ..wystarczy umyc z błota...waga w tym zestawie nie robi różnicy....to juz nie jest konstrukcja do bicia rekordów w extremalno/szybkościowych rajdach...ale do zmot czy innych błotno/ciągnących imprez i owszem...auto jest niezajebliwe.....
Robione było kiedyś w warsztacie Expedycja...tzw. Landcrowa...miałem przyjemność nim sie kulnąć ..super sprawa...silnik i automatyczna skrzynia od 80-ki jak najbardziej na miejscu...oczywiście mosty też.
Z tego co pamiętam zwolnice były w super stanie do czasu gdy właściciel nie zapragna rywalizacji ciągnik kontra auto...szło dobrze do czasu rozerwania zwolnic lub zwolnicy...
PS..nic nie odchudzaj ..wystarczy umyc z błota...waga w tym zestawie nie robi różnicy....to juz nie jest konstrukcja do bicia rekordów w extremalno/szybkościowych rajdach...ale do zmot czy innych błotno/ciągnących imprez i owszem...auto jest niezajebliwe.....
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
Ja to myślę, że kolega myśli o jakiejś rywalizacji... A z tą wagą będzie ciężko
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
przenosiłem ostatnio drzwi j7 mało nie ważą, myślę że przy tym układzie to raczej modyfikacja budy która wcale nie waży 300 kg tylko sporo więcej
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
U mnie na terenie buduje się podobne autko z tym ,że na skróconej ramie od 80-tki i nadwozie jest rurowe ale wszystko już teraz wygląda ciężko.
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
To chyba LandKrowa No2 zbudowana 4km odemnie.
Bardzo dobre, skuteczne i bezawaryjne auto.
Próby przerobienia i odchudzenia LandKrowy No1 skończyły się jej pociecięm i wizją przebudowy i tak do dzisiaj sie wala w częściach a też była dobrym autem mimo, że na mostach od parcha.
Silnik to własnie jedna z największych zalet tego auta.
Bardzo dobre, skuteczne i bezawaryjne auto.
Próby przerobienia i odchudzenia LandKrowy No1 skończyły się jej pociecięm i wizją przebudowy i tak do dzisiaj sie wala w częściach a też była dobrym autem mimo, że na mostach od parcha.
Silnik to własnie jedna z największych zalet tego auta.
-
- Klubowicz
- Posty: 563
- Rejestracja: 09 wrz 2008, 08:11
- Auto: www.ready2go.pl
- Kontakt:
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
samochód z historią i wieloma pucharkami.jezus pisze:Jak fajnie ogladać to autko....
Robione było kiedyś w warsztacie Expedycja...tzw. Landcrowa...miałem przyjemność nim sie kulnąć ..super sprawa...silnik i automatyczna skrzynia od 80-ki jak najbardziej na miejscu...oczywiście mosty też.
Z tego co pamiętam zwolnice były w super stanie do czasu gdy właściciel nie zapragna rywalizacji ciągnik kontra auto...szło dobrze do czasu rozerwania zwolnic lub zwolnicy...
PS..nic nie odchudzaj ..wystarczy umyc z błota...waga w tym zestawie nie robi różnicy....to juz nie jest konstrukcja do bicia rekordów w extremalno/szybkościowych rajdach...ale do zmot czy innych błotno/ciągnących imprez i owszem...auto jest niezajebliwe.....
U Adama był tylko/aż remontowany, zbudowany na południu ładnych parę lat temu.
w 2006 wyglądał tak:
kawał żelaza sprawdzonego ale kiedyś nikt tak kg nie liczył jak dziś.
- RS_Auto_Czesci
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 lut 2011, 08:27
- Auto: LJ70, 63 2L-T, 1986
- Kontakt:
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
Dziękuję za wszelkie sugestie i opinie z których wnioskuję że nie ruszać
Ewentualnie zbudować coś innego pewnie będzie taniej niż przeróbki
1. Czy ktoś ma doświadczenie jak poprawić układ hamulcowy przy mostach od "laplandera" ?
Obecnie są tarcze pełne pływające z zaciskami AP Racing z2 tłoczkowe tym że od Austin Mini , po 2 zaciski na koło, ale jest to nie wydajne. Wielkość klocka jak od MB190 na tył.
2. Jak poprawić w wykrzyż zwracając uwagę na trwałość innych elementów (nie musi prowadzić się na czarnym jak F1)
3. Myślę że fajne ,ale ten Robur...
http://extrem4x4.pl/index.php/zbudowane ... ml?lang=pl
Ewentualnie zbudować coś innego pewnie będzie taniej niż przeróbki
1. Czy ktoś ma doświadczenie jak poprawić układ hamulcowy przy mostach od "laplandera" ?
Obecnie są tarcze pełne pływające z zaciskami AP Racing z2 tłoczkowe tym że od Austin Mini , po 2 zaciski na koło, ale jest to nie wydajne. Wielkość klocka jak od MB190 na tył.
2. Jak poprawić w wykrzyż zwracając uwagę na trwałość innych elementów (nie musi prowadzić się na czarnym jak F1)
3. Myślę że fajne ,ale ten Robur...
http://extrem4x4.pl/index.php/zbudowane ... ml?lang=pl
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
zrób fotki zawiechy jak masz teraz to może ktoś coś doradzi
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
Ten robur...?RS_Auto_Czesci pisze:Dziękuję za wszelkie sugestie i opinie z których wnioskuję że nie ruszać
Ewentualnie zbudować coś innego pewnie będzie taniej niż przeróbki
1. Czy ktoś ma doświadczenie jak poprawić układ hamulcowy przy mostach od "laplandera" ?
Obecnie są tarcze pełne pływające z zaciskami AP Racing z2 tłoczkowe tym że od Austin Mini , po 2 zaciski na koło, ale jest to nie wydajne. Wielkość klocka jak od MB190 na tył.
2. Jak poprawić w wykrzyż zwracając uwagę na trwałość innych elementów (nie musi prowadzić się na czarnym jak F1)
3. Myślę że fajne ,ale ten Robur...
http://extrem4x4.pl/index.php/zbudowane ... ml?lang=pl
To jak na doświadczenie z naszego krajowego i nie tylko podwórka najlepszy reduktor do zmot...np. M&M w swojej zmocie maja takowy...i wieeeeelu innych zmociarzy tyż....jednostka mało zajebliwa, idiotoodporny kawałek żelaza... ...to tak jak z wyciągarka mech. od stara...sa od niego ..lżejsze, ładniejsze, mocniejsze, szybsze....ale ......star jest najlepszy...nie mówie przy tym że nie ma minusów...ale wiele z tych minusów tworzy plusy....
Re: J7 2700 kg 4.2TD Laplander jak odchudzić
Czyżby nasz kolega podjął decyzję że lepiej zrobić nowe niż modyfikować stare ?
http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-l ... 57050.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://otomoto.pl/toyota-land-cruiser-l ... 57050.html" onclick="window.open(this.href);return false;