Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 paź 2019, 3:00
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 maja 2012, 9:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 maja 2011, 0:02
Posty: 897
Lokalizacja: Kraków
Auto: HZJ73
Czysto technicznie, sytuacja hipotetyczna. Awaria większa w górach, jakaś Albania, 50km do najbliższej miejscowości albo i lepiej. Jesteśmy sami, w jedno auto. Jak to ciorstwo sholować z lokalesami?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2012, 10:21 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Posty: 1464
Lokalizacja: Kraków
Auto: LJ-79 na dożywocie
Najczęściej, to lokalesi, właśnie, (zwłaszcza na zadupiach) wiedzą najlepiej jak to holować w ich warunkach. :-)
Traktor, koparka, bus, stado osiołków, i coś tam jeszcze wymyślą.
Natomiast, w górach, warto mieć ze sobą składany hol sztywny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2012, 14:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 cze 2010, 21:58
Posty: 520
Lokalizacja: Wrocław
Auto: HDJ 100

BJ 40
Albo na zjazdach popsute auto z przodu na lince...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 wrz 2019, 12:07 
Offline

Rejestracja: 08 wrz 2019, 21:26
Posty: 13
A co jak popsute auto to automat?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 wrz 2019, 12:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 2062
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
jak nie ma N na reduktorze to odpinamy wały


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 wrz 2019, 13:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1297
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Z tego co wiem N na reduktorze zawsze jest. Ale nie zawsze oznacza to samo. W niektórych autach na N owszem odpinamy napęd od skrzyni ale za to blokujemy centralny dyferencjał wiec nie powinnismy holować takiego sprzeta po asfalcie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 wrz 2019, 8:27 
Offline

Rejestracja: 08 wrz 2019, 21:26
Posty: 13
sebastian44 pisze:
Z tego co wiem N na reduktorze zawsze jest. Ale nie zawsze oznacza to samo. W niektórych autach na N owszem odpinamy napęd od skrzyni ale za to blokujemy centralny dyferencjał wiec nie powinnismy holować takiego sprzeta po asfalcie.

Czy wiesz jak jest w 120-ce?
Na reduktorze N i holujemy czy tylko laweta?
W poprzednich 4x4 miałem ręczną skrzynię, teraz rozglądam się za 120-ką a tam właściwie same automaty


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 wrz 2019, 9:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1297
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Według mojej wiedzy 120tka która ma centralna blokadę realizowana przyciskiem ma możliwość wrzucenia reduktora na N bez blokowania centralnego dyfra. Ale są 120 które maja reduktor czysto mechaniczny, wszystko jest realizowane wajchą tak samo jak w J90 i wtedy wrzucając reduktor na N jednoczesnie blokujemy centralny dyfer. Ja osobiscie mam ta druga opcje i mnie bardziej przekonuje, blokada na przycisk ma dodatkowy aktuator w plastikowej obudowie, u mnie wszystko jest metalowe.

Jak chodzi o automat, polecam 100%, wczesniej miałem dwa auta w manualu i teraz widzę poważną przewagę automatu. Również w terenie, szczególnie na podjazdach.

PS Ja bym sie tym tak bardzo nie przejmował. Jeżeli auto ulegnie tak poważnej awarii że trzeba je holować to w terenie wrzucamy na N i holujemy je z centralna blokada do asfaltu. A na asfalcie wzywamy lawete lub rozpinamy przedni wał. Lub też nic nie robimy i holujemy dalej ;) Ta blokada jest bardzo mocna, jeżeli nie planujemy holowanym pojazdem pół dnia manewrować po parkingu to nic nie powinno sie stać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group